تصاویر/

مراسم ترحیم همسر شهید «ملک‌زاده»

کارشناس روابط عمومی ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ ۰

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده مقام معظم رهبری در استان البرز و امام‌جمعه کرج، مراسم ختم مرحومه حاجیه‌خانم محمدی همسر شهید حجت‌الاسلام حاج شیخ «هدایت الله ملکی» معروف به ملک‌زاده عصر امروز چهارشنبه ۱۶ مرداد با حضور جمعی از مسئولان استانی در مهدیه کرج برگزار شد.

هدایت الله ملکی در سال ۱۳۲۳ در دهستان بناد کوک دیزه از توابع یزد در خانواده‌ای مذهبی دیده به جهان گشود. وی در کودکی نزد جد بزرگوارش حاج شیخ مصطفی مشغول تحصیل علم و یادگیری قرآن شد و در سن ۱۴ سالگی جهت ادامه تحصیل به یزد رفت و در مدرسه علمیه آن دیار نزد اساتیدی چون آیت‌الله شهید صدوقی ادامه تحصیل داد. پس‌ازآن به شیراز رفت و در آنجا نیز به مدت ۷ سال در مدرسه «خان» نزد اساتیدی چون آیت‌الله حائری شیرازی، امام‌جمعه وقت شیراز کسب فیض کرد. سپس به کرج عزیمت و با یک خانواده مذهبی وصلت کرد و تحصیلات خود را در محضر آیت‌الله سید حسن مدرسی و امام‌جمعه وقت کرج به پایان رساند.

ملک‌زاده در سال‌های اختناق رژیم ستم‌شاهی جهت بیداری نسل جوان با تشکیل جلسات و کلاس‌های مختلف ایفا وظیفه می‌کرد به‌طوری‌که چند بار توسط رژیم دستگیر شد. وی پس از پیروزی انقلاب علاوه بر منبر و امامت جماعت مسجد، عهده‌دار مسئولیت‌های دیگری نیز شد. وی ابتدا به‌عنوان مسئول عقیدتی سیاسی زندان قزل‌حصار مشغول به خدمت شد. علاوه بر این، مسئولیت ستاد نماز جمعه کرج را نیز به عهده داشت. همچنین از طرف امام‌جمعه کرج به امامت موقت جمعه منصوب شد. شهید بزرگوار مدتی هم مسئولیت حوزه علمیه این شهر را عهده‌دار بود. وی به‌موازات تمام این مسئولیت‌ها در سال‌های دفاع مقدس در جبهه‌های نبرد نیز حضور فعال داشت.

ملک‌زاده در آخرین اعزام در ۲۵ اردیبهشت ۱۳۶۵ برای لقاء پروردگار به‌قدری آماده بود که روز قبل از اعزام ۳ بار به اطرافیانشان گفته بود: «و الله من شهید می‌شوم.»

حجت‌الاسلام ملک‌زاده در تاریخ ۱۰ تیر ۱۳۶۵ در منطقه عملیاتی مهران طی عملیات کربلای یک براثر اصابت ترکش به آرزوی خود رسید و پس از تشییعی باشکوه در شهر کرج در گلزار شهدای امامزاده محمد (ع) در بستر خاک آرام گرفت.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.