آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه کرج/

نقدینگی به سمت تولید سوق پیدا کند / مسئولان پاسخگوی ساخت‌وسازهای غیرمجاز باشند

کارشناس روابط عمومی ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ ۰

نماز عبادی سیاسی جمعه یازدهم مردادماه شهرستان کرج به امامت آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده مقام معظم رهبری در استان البرز و امام‌جمعه کرج در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) اقامه شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده مقام معظم رهبری در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه یازدهم مردادماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت امام محمدتقی علیه‌السلام «جوادالائمه» در سال ۲۲۰ هجری قمری، بیان داشت: دوره امامت امام بسیار سخت و پر مشکل بود.

وی افزود: یکی از کارهای اساسی امام (ع) غیر از مدیریت جریانات سیاسی و رهبری فکری، نشر معارف دین و احکام نورانی اسلام و قرآن بود، این امام بزرگوار تلاش می‌کرد مردم در استدلال‌های خود از احکام اسلامی استفاده کنند.

فرهنگ‌سازی ازدواج آسان تکلیفی برای مسئولان و خانواده‌ها است

رئیس شورای هماهنگی و گسترش فرهنگ قرآنی استان البرز در بخش دیگری با اشاره به دوازدهم مردادماه سالروز ازدواج حضرت امام علی علیه‌السلام و حصرت فاطمه سلام‌الله علیها در سال ۲ هجری قمری و روز ازدواج، اظهار داشت: در این روز یک خانواده الهی تشکیل و ثمره آن تا قیامت برای بشر به یادگار مانده است.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه مسئله خانواده مهم است، تصریح کرد: گاهی در تغییر سرنوشت انسان نقشی اساسی دارد، ازدواج مسیر زندگی انسان را تغییر می‌دهد، گاهی انسان را بهشتی می‌کند و گاهی نیز انسان را به دوزخ می‌برد.

وی افزود: متأسفانه مسئله خانواده دچار آفات زیادی شده است، باید به حل مشکلات ازدواج پرداخت تا جامعه به مسیر اصلی و متعالی خودش برگردد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز با تأکید بر اینکه باید جلوی مسائل غیرضروری گرفته شود، گفت: والدین به ازدواج فرزندان خود بی‌تفاوت نباشند، همچنین دنبال مراسم ساده باشند و توقعات را پایین بیاورند.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه دشمنان برای برهم زدن بنیان خانواده‌ها تلاش می‌کنند، گفت: باید در این زمینه اقدامات فرهنگی پررنگی انجام شود.

وی با تأکید بر اینکه هنوز عده‌ای در برخی دستگاه‌ها از تکثیر نسل جلوگیری می‌کنند، گفت: مسئولان باید در این خصوص اقدام جدی انجام دهند. مسئولان مربوطه نیز باید پاسخگوی عمل نکردن به سیاست‌های جمعیتی رهبری باشند.

نادانی کاخ سفید بر همگان آشکار شد

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه انقلاب اسلامی از بدو پیروزی تا امروز عرصه‌های مختلفی را طی کرد و با فراز و نشیب‌های مختلفی مواجه بود، بیان داشت: آنچه خیلی اهمیت دارد این است که با توجه به محرومیت‌ها، سختی‌ها، تهدیدها و تحریم‌هایی که در این مدت برای نظام فراهم کردند و اخیراً هم خودشان می‌گویند جنگ روانی راه انداختند که بتوانند به خاطر مشکلات اقتصادی و مقصر جلوه دادن مسئولین بین مردم و نظام شکاف ایجاد کنند و اعتماد را کم کنند؛ ایران اسلامی توانسته با راهبرد مقاومت که یک دستور قرآنی و الهی است و رهبر معظم انقلاب هم مدتی است روی آن تأکیددارند دستاوردهای بزرگی به دست بیاورد و در بین کشورهای جهان از ثبات قابل‌توجهی برخوردار باشد.

وی در ادامه افزود: ایران اسلامی با راهبرد مقاومت چنان در اردوگاه دشمن تزلزل و نا به سامانی ایجاد کرده و او را به سمت سقوطش می‌برد که هر از چند گاهی از روی نادانی، احمقانه و دست‌پاچه موضع می‌گیرد که اخیراً هم وزیر امور خارجه ایران را تحریم کردند تا به همه دنیا بفهماندند که در نفهمی لنگه ندارند.

راهبرد مقاومت ایران، اردوگاه استکبار را متزلزل کرد

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه آمریکایی‌ها هم از مذاکره دم می‌زنند و هم تحریم می‌کنند، اظهار داشت: هر چه این مسائل پیش می‌آید و این موضع‌گیری‌ها صورت می‌گیرد یقین ما به اضمحلال و نابودی شیطان بزرگ بیشتر می‌شود.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به طرح ائتلاف دریایی آمریکا در تنگه هرمز برای اسکورت کشتی‌های تجاری و نفت‌کش‌ها، عنوان داشت: آمریکایی‌ها می‌خواهند با تفرقه جای پای خودشان را محکم کنند و تا الآن هم نتوانستد طرح ائتلافی که اخیراً برای اینکه بهتر بتوانند به دزدی دریایی بپردازند را به نتیجه برسانند.

وی بابیان اینکه بعضی کشورهای منطقه که مسیر دیگری را طی می‌کنند باید سر عقل بیایند و دست دوستی ایران را رد نکنند، خاطرنشان ساخت: بدانند که در منطقه خلیج‌فارس و بلکه در دنیا آمریکا، انگلیس و فرانسه دوستان خوبی برای آن‌ها نیستند و علی رقم خواست استکبار جبهه مقاومت با محوریت ایران کنترل منطقه و فرا منطقه را به دست خواهد گرفت.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز تصریح کرد: دشمنان مابعد از مواضع سید حسن نصرالله و رهبران حماس و گروه‌های انقلابی عراق که اعلام کردند اگر برعلیه ایران تهدیدی صورت گیرد به دفاع قیام می‌کنند و هم‌چنین بعد از توقف نفت‌کش انگلیسی و زدن پهباد آمریکایی، امروز این دشمنان به‌خوبی فهمیدند که در مقابل نیروهای مسلحِ مؤمن و انقلابی در دفاع از کیان ایران اسلامی توان مقابله نداشته و هر اقدام آنان بر سر تمامیت ارزی و منافع ملی مساوی با نابودی‌ خودشان خواهد بود.

نقدینگی به سمت تولید سوق داده شود

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری از بیانات خود با اشاره به حذف چهار صفر از پول ملی، اذعان داشت: باید مطالعات گسترده‌تری انجام گیرد والا این کار غیر از آثار روانی تأثیر چندانی بر اقتصاد و معیشت مردم ندارد بلکه قدرت پول داخلی را هم مقابل پول خارجی بالا نمی‌برد.

وی در ادامه با طرح پرسش‌هایی تصریح کرد: چرا عزیزان نقدینگی را به سمت تولید هدایت نمی‌کنند؟ و با طرح‌هایی موانع کسب را از بین نمی‌برند؟ آیا اگر تولید ملی بالا رود ارزش پولمان بالا نمی‌رود؟

نظارت برساخت و ساز غیرمجاز در استان البرز تشدید شود

رئیس بنیاد غدیر استان البرز با اشاره به اینکه باید به جد جلوی ساخت‌وسازهای غیرمجاز گرفته شود، اظهار کرد: خبرهای که در این حوزه به گوش می‌رسد، خوب نیست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با تأکید بر اینکه وقتی مواردی را پیگیری می‌کنیم، می‌بینیم تخلفات جدی است، گفت: مسئولین مربوطه اقدام لازم را به جد دنبال کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه برخی مواقع می‌گویند؛ دستور قضایی برای این مهم نداریم، گفت: پیگیری کردیم و دیدیم که دستور قضایی وجود دارد اما جدی گرفته نمی‌شود.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی تخلفات مربوط به ساخت‌وسازهای غیرمجاز که در سطح استان انجام‌شده باشند، گفت: کمترین اثر ساخت‌وسازهای غیرمجاز این است که وضعیت اجتماعی را به هم می‌زند و وضعیت آب و گاز و برق چون برخلاف چینشی است که باید باشد کمبود ایجاد می‌کند و معضل و مزاحمت برای افرادی که بر اساس قاعده و قانون عمل کردند به وجود می‌آورد.

خطیب نماز جمعه کرج تأکید کرد: عده‌ای به خاطر منافع خود اقدام به تخلف در روستاها، دهستان‌ها، شهرستان‌ها و مناطق شهری می‌کنند اما باید به‌سرعت جلو این تخلفات گرفته شود و چهره شهر و روستا و منطقه زشت نباشد.

نمایندگان وابسته به قدرت و ثروت نباشند

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش پایانی بیانات خود با اشاره به اهمیت انتخابات، خطاب به مردم، گفت: کسانی را انتخاب کنید که گفتار و عملشان یکسان باشد، از اشرافی گری و تجمل‌گرایی بیزار باشند و در عمل ساده‌زیست باشند و ساده زندگی کنند.

وی خطاب به نمازگزاران، گفت: افرادی که انتخاب می‌شوند باید خودشان را وابسته به مراکز قدرت و ثروت نکرده باشند و در یک کلمه صالح باشند و به تعبیر رهبری نماینده مجلس باید یک انسان صالح باشند. به همین منظور باید به دنبال افراد صالح باشید.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.