مشروح خطبه‌های نماز جمعه 4 مردادماه 1398 شهر کرج /

ملت ایران مذاکره دوباره با آمریکا را نمی‌پذیرد / مقاومت تنها راه پیروزی

روابط عمومی (۲) ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ ۰

متن کامل خطبه نماز جمعه ۹۸/۵/۴

استان البرز، شهرستان کرج

توسط آیت‌الله حسینی همدانی

بِسمِ‌الله الرَّحمَنِ الرِّحیمِ

اَلحَمدُالله رَبِّ‌العالَمینَ وَالصَّلاهُ وَالسَّلامُ عَلی سَیِّدِ الاَنبیاء وَ المُرسَلینَ

اَلعَبدِ المُوَیَّد وَالرَّسولِ المُسَدَّد اَباالقاسِمِ المُصطَفی مُحَمَّد

وَ عَلی آلِه الطَّیِبینَ الطّاهِرینَ المَعصُومِینَ سِیَّما بَقِیَّهِ اللهِ الاَعظَم فِی الاَرَضِینَ

وَاللَعنَهُ الدّائِمَه عَلی اَعدائِهِم اَجمَعینَ مِنَ الآنِ اِلَی قیامِ یَومِ الدّینِ

 عباد الرحمن خودم و همه شمارا به رعایت تقوا دعوت می‌کنم. متقین خودمحور نبوده و عملکرد خود را بر اساس دستورات دین و اولیاء خدا تنظیم می‌کنند و در مسائل فردی و اجتماعی، خودرأی نبوده و تفسیر به رأی هم نمی‌کنند. البته از عقل به‌عنوان چراغ راه استفاده کاملی می‌برند. قصد داشتم بحث برادری و روابط بین اخوان را تمام کنم که بعض دوستان خواستند اگر تکمیل‌تر شود بهتر است؛ لذا در این نوبت از جهت دیگری به این موضوع پرداخته احادیثی را نقل می‌کنم.

در آداب برادری از رسول خدا نقل است که حضرت فرمودند: هرگاه یکی از شما باکسی طرح برادری ریخت، از او نام، نام پدر، طایفه و محل سکونتش را بپرسد که این کار از حقوق لازم و مایه صفا و خلوص برادری است. در غیر این صورت این دوستی نابخردانه است. از آداب برادری است که باکسی که آشنا می‌شوید سابقه و عقبه او را بشناسید که چگونه است و در چه خانواده‌ای بزرگ‌شده است و دارای چه شخصیتی است همین‌که اسم او را می‌پرسید خود اسم نشان می‌دهد که چه خانواده‌ای داشته است و چرا این اسم برایش انتخاب‌شده است دیده‌اید الآن اسم‌هایی انتخاب می‌کنند که در هیچ فرهنگ لغتی معنایش پیدا نمی‌شود.

یکی از سفارش‌ها اکید رسول خدا این است که بر تعداد دوستانتان بیفزایید. دوست فراوانی انتخاب کنید. بعض از افراد را می‌بینیم که خیلی منزوی و گوشه‌گیر هستند، این خلاف سنت پیامبر است باید باکسانی که سنخیتی با انسان دارند ارتباط داشت حتی با غیر آن‌ها هم ارتباط داشتن به‌شرط عدم تأثیر اشکالی ندارد. بعضی‌ها ضعیف‌النفس هستند و زود رنگ و بو می‌گیرند اما اگر بتوان تأثیر گذاشت این ارتباط اشکالی ندارد. رسول خدا -صلی‌الله علیه وآله- فرمودند: «اسْتَکْثِرُوا مِنَ الْإِخْوَانِ فَإِنَّ لِکُلِّ مُؤْمِنٍ شَفَاعَهً». برشمار برادران خود بیفزایید زیرا در روز قیامت هر مؤمنی را شفاعتی است؛ و علی -علیه‌السلام- فرمود: در پی دوستان راستین باش و برشمار آن‌ها بیفزایی که آنان کمک شما در دوران آسایش و سپر، در مقابل بلاها هستند.

و این را هم مکرر عرض کردیم که هرچه دوستی‌ها برای خدا باشد از استحکام و پایداری بیشتری برخورداراست. رسول خدا فرمودند: انسان مسلمان بعد از به دست آوردن سودِ اسلام (خودِ اسلام، سود است)، سودی همچون برادری که برای خدا به دست می‌آورد، کسب نکرده است. اگر دوستی برای خدا باشد محبت انسان از اخلاص بیشتری برخوردار خواهد بود.

یکی از کارها که در رابطه دوستی با یکدیگر نباید فراموش کنیم، ابراز محبت و علاقه به یکدیگر است. ابراز محبت موجب تقویت و استحکام برادری و رفاقت می‌شود و این اعلام محبت کردن به کسی که دوست داریم، سفارش رسول خداست. همانطورکه نسبت به همسران داریم که بگویید که محبت دارید، چون آن‌هم یک رفاقت و دوستی است که برقرار است اینجا هم همین‌طور است و باید بیان کرد. اینکه میگوییم برادری از باب غلبه است و الا خواهران هم همین‌طور است نسبت به دوستانشان باید اعلام کنند؛ و این‌یک وظیفه عام است. مرحوم علامه مجلسی روایتی را در بحار نقل می‌کند که امام باقر و امام صادق -علیهماالسلام- در مسجد نشسته بودند که مردی ازآنجا گذشت. یکی از هم‌نشینان و اطرافیان امام باقر -علیه‌السلام- عرض کرد: به خدا من این مرد را دوست دارم. «وَ اللَّهِ إِنِّی لَأُحِبُّ هَذَا الرَّجُلَ. قَالَ لَهُ أَبُو جَعْفَرٍ عَلَیهِ السَّلام: أَلَا فَأَعْلِمْهُ، فَإِنَّهُ أَبْقَى لِلْمَوَدَّهِ وَ خَیْرٌ فِی الْأُلْفَه». پس به او اعلام کن؛ چون دوستی پایدارتر و الفت را بیشتر می‌کند.

این را بدانید یکی از راه هائی که بفهمید طرف مقابل چقدر شمارا دوست دارد این است که ببینید چقدر او را دوست دارید. در این زمینه روایات زیبایی داریم به‌عنوان نمونه عرض می‌کنم. امیرالمؤمنین -علیه‌السلام- فرمودند: «سَلُوا الْقُلُوبَ [الْقَلْبَ‏] عَنِ الْمَوَدَّاتِ فَإِنَّهَا شَوَاهِدُ لَا تَقْبَلُ الرُّشَا». از دل‌ها راجع به دوستی‌ها بپرسید زیرا دل‌ها گواهانی هستند که رشوه نمی‌پذیرند. شما دیدید بعضی از گواهان هستند که جلوی در دادگستری‌ها و محاکم ایستادند و پول می‌گیرند و شهادت می‌دهند، رشوه می‌گیرند و شهادت می‌دهند. امیرالمؤمنین می‌فرماید: دل تنها گواهی است که رشوه نمی‌گیرد. نمی‌توانی به دل بگویی حالا فلانی را دوست داشته باش بعداً چیزی به تو می‌دهم.

کسی هم که نسبت به برادر مؤمنش ظنین و بدگمان است و در دل کینه او را دارد چگونه انتظار دارد که از طرف مقابل خوبی ببیند؟ باید اول دل را صاف کرد بعد طلب مودّت کرد. امام هادی -علیه‌السلام- در جواب متوکل فرمودند: «لَا تَطْلُبِ الصَّفَا مِمَّنْ کَدَرْتَ عَلَیْه» از کسی که مکدرش کرده‌ای صفا مجوی و از کسی که تیر بدگمانی‌ات را به او نشانه رفته‌ای خیرخواهی و صداقت مخواه، زیرا دل دیگری با تو همچون دل توست با او. البته اشتباه نکنید این مطلب و شبیه این در مواردی است که کسی بیجا و از روی سوءظن اقدامی داشته و الا اگر کسی در جایگاه و مسئولیتی ناچار باشد به وظیفه‌اش عمل کند و این عملِ به وظیفه برای دیگری ناخوشایند باشد و بگوید حضرت فرمود اگر برادرت مکدر شد کذا و کذا درست نیست.

بدون هیچ علتی گاهی افراد نسبت به دیگران ناراحت‌اند که البته ازنظر اخلاقی این حالات ریشه دارد که بحث ما فعلاً پرداختن به آن ریشه‌ها نیست. حالا به هر دلیلی غیر از فساد، اگر خواستید باکسی که مدتی رفاقت و دوستی داشتید قطع رابطه کنید در روایت دارد که قطع کامل نباشد. امیرالمؤمنین -علیه‌السلام- فرمودند: «إِنْ أَرَدْتَ قَطِیعَهَ أَخِیکَ فَاسْتَبْقِ لَهُ مِنْ نَفْسِکَ بَقِیَّهً یَرْجِعُ إِلَیْهَا إِنْ بَدَا لَهُ ذَلِکَ یَوْماً مَا». اگر خواستی از برادرت ببُری ته‌مانده‌ای از دوستی خود برای او باقی بگذار که اگر روزی به فکرش رسید که آشتی کند به آن بازگردد. اگر از اول مواظبت داشته باشید که دوستی‌هایتان چگونه باشد، بر چه اساسی باشد، چه مقدار باشد و در چه زمینه هائی باشد، مشکل قطع رابطه پیش نمی‌آید. امام صادق -علیه‌السلام- فرمودند: «مَنْ وَضَعَ حُبَّهُ فِی غَیْرِ مَوْضِعِهِ فَقَدْ تَعَرَّضَ لِلْقَطِیعَه». هرکس دوستی و محبت خود را در جایگاه مناسبش ننهد خود را در معرض قطع رابطه قرار داده است.

برای تشویق ما که دنبال قطع نباشیم و اهل وصل باشیم امام حسین -علیه‌السلام- فرمودند: قوی‌ترین فرد در ایجاد ارتباط کسی است که باکسی که از او بریده رابطه برقرار کند. البته منظور ارتباط با آمریکا نیست، اشتباه نکنید. من در جلسه‌ای به مواردی که با بعضی‌ها نباید برادری کرد نکاتی عرض کردم تکمیل بحث اینکه امیرالمؤمنین-علیه‌السلام- فرمود: باکسی که خوبی‌هایت را می‌پوشاند و عیب‌هایت را پخش می‌کند برادری مکن. بعضی‌ها این‌گونه هستند که تمام خوبی‌ها را در صندوق سینه‌اش نگهداری می‌کند اما یک خطا را به قول امروزی‌ها می‌برد روی آنتن؛ و باز تکرار می‌کنم: «خَیرُ الاِخوان مَن کانَت فِی الله مَوَدّتُهُ». دوستی برای خدا مستحکم خواهد بود.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ‏

قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ اللَّهُ الصَّمَدُ لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ وَلَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُوًا أَحَدٌ

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ‏

اَلحَمدُالله رَبِّ‌العالَمینَ اَلصَّلاهُ وَالسَّلامُ عَلی سَیِّدِ الاَنبیاء وَ المُرسَلینَ اَبَالقاسِمِ مُحَمَّد

وَ صَلِّ عَلَی اَمیرِالمُؤمِنینَ عَلیِ بنِ اَبی طالِب وَ عَلَی فاطِمَهَ الزَّهرا سَیِّدَهِ نِساءِ العالَمینَ

وَ عَلَی الحَسَنِ وَ الحُسَینِ سَیِّدَی شَبابِ اَهلِ الجَنَّه وَ عَلَی عَلیِ بنِ الحُسَینِ وَ مُحَمَّدِ بنِ عَلی

وَ جَعفَرِ بنِ مُحَمَّد وَ موسَی بنِ جَعفَرِ وَ عَلیِ بنِ موسی وَ مَحَمَّدِ بنِ عَلی وَ عَلی بنِ مُحَمَّد

وَالحَسَنِ بنِ عَلی وَ الخَلَفِ القائِم الحُجَّه حَجَجِکَ عَلی عِبادِک وَ اُمَنائِکَ فِی بِلادِکَ

خودم و همه‌ی شما نمازگزاران محترم را به رعایت و تقویت و تسدید تقوای الهی دعوت می‌کنم. متقین اهل دانش، صبر، انجام کار خیر، شکرگزاری و توبه هستند. از امیرالمؤمنین -علیه‌السلام- درباره خیر سؤال شد حضرت در حکمت ۹۱ از حکم نهج‌البلاغه بیان فرمودند: «لَیْسَ الْخَیْرُ أَنْ یَکْثُرَ مَالُکَ وَ وَلَدُکَ» خیر آن نیست که مال و فرزندت زیاد شود، «وَ لَکِنَّ الْخَیْرَ أَنْ یَکْثُرَ عِلْمُکَ» بلکه آن است که دانشت زیاد «وَ أَنْ یَعْظُمَ حِلْمُکَ» و بردبارى‏ات بیشتر شود «وَ أَنْ تُبَاهِیَ النَّاسَ بِعِبَادَهِ رَبِّکَ» و براى بندگى خدا به مردم فخر کنى. «فَإِنْ أَحْسَنْتَ حَمِدْتَ اللَّهَ» پس اگر نیکى کردى، سپاس و شکر خدا را بگویى، «وَ إِنْ أَسَأْتَ اسْتَغْفَرْتَ اللَّهَ» و اگر بد کردى، از خدا طلب مغفرت کنى. در ادامه فرمودند: «وَ لَا خَیْرَ فِی الدُّنْیَا إِلَّا لِرَجُلَیْنِ» هیچ خوبى در دنیا مفهوم ندارد مگر براى دو نفر، «رَجُلٍ‏ أَذْنَبَ ذُنُوباً فَهُوَ یَتَدَارَکُهَا بِالتَّوْبَهِ» کسى که گناهانی انجام داده و گناه خود را با توبه جبران می‌کند، «وَ رَجُلٍ یُسَارِعُ فِی الْخَیْرَاتِ» و دیگر آن‌کسی که در پى کارهاى نیک بشتابد. «وَ لَا یَقِلُّ عَمَلٌ مَعَ التَّقْوَى» و هیچ کارى که توأم باتقوا صورت پذیرد، اندک نیست، انسان متقی کار کمش هم بزرگ است «وَ کَیْفَ یَقِلُّ مَا یُتَقَبَّلُ» چگونه عملى را که موردقبول است، ممکن است اندک شمرد. وقتی خدا فرمود عمل متقین موردقبول است، چیزی را که خدا قبول می‌کند چطور کم می‌شمارید! خداوند تقوای ما را زیاد گرداند.

امروز روز ۲۳ ذی‌قعده است که بنا بر نقلی روز شهادت مولانا ثامن‌الحجج علی بن موسی‌الرضا -علیه آلاف التحیه و الثناء- در سال ۲۰۲ قمری است و روز زیارت مخصوص حضرت است، از دور و نزدیک. امروز که ما دور هستیم زیارت را از دست ندهیم و عارفاً به حقه یکی از زیارات مخصوص حضرت را و یا جامعه کبیره را به نیت حضرت رضا -علیه‌السلام- انجام دهیم و از ثواب زیارت که در بعض روایات معادل ۷۰ هزار حج مقبول قرار داده‌شده بهره‌مند گردیم ان شاءالله.

۲۵ ذی‌قعده یکی از روزهای خاص این ماه است. در این روز در سال دهم قمری، رسول خدا اعلام کردند که به آخرین سفر حج مشرف می‌شوند و به منادیانی فرمودند که در اطراف ندا کنند و مردم را برای حجه‌الوداع دعوت کنند. ۷۰ هزار نفر پیاده و سواره اعضاء این کاروان بودند. در ۷ کیلومتری مدینه و ۴۸۶ کیلومتری مکه، در محلی که امروز مسجد «شجره» نامیده می‏شود، متوقف شدند و مُحرم شدند. مجموعه این کاروان در حج آن سال ۱۲۰ هزار نفر شدند که شاهد بر خطبه غدیر و کلمات نورانی پیغمبر اکرم در غدیر شدند.

باز در روز ۲۵ ذی‌قعده در سال ۲۰۰ قمری امام رضا -علیه‌السلام- به سمت خراسان حرکت کرد؛ که ۲ سال بعد هم توسط آن ملعون به شهادت رسید. مرحوم شیخ عباس به نقل از مرحوم میرداماد در رساله‌ای که اعمال روز ۲۵ ذی‌قعده را بیان می‌کند. یکی از بهترین مستحبات را زیارت امام رضا -علیه‌السلام- می‌داند.

و البته این روز یکی از ۴ روزی که فضیلت روزه آن ممتاز است، همین روز است که در روایت دارد هرچه در بین آسمان و زمین قرار دارد برای روزه‌دار این روز استغفار می‌کنند. هرکس توان دارد از دست ندهد.

اما مهم‌ترین واقعه این ماه دحوالارض است. اولین خشکی که از زیر آب درآمده و گسترده شده که بعداً خانه خدا روی همان نقطه ساخته‌شده. در حقیقت زیربنای کعبه و مسجدالحرام در ۲۵ ذی‌قعده پی‌ریزی شده است. مرحوم مجلسی در بحار نقل می‌کند از امام صادق -علیه‌السلام- که فرمودند: خداوند عزوجل زمین را از زیر کعبه تا منا گستراند پس آن را از منا تا عرفات و آنگاه از عرفات تا منا گسترش داد، بنابراین زمین از عرفات و عرفات از منا و منا از کعبه است. خانه خدا نقطه‌ای است که مقابل بیت‌المعمور و بیت‌المعمور مقابل عرش الرحمن قرار دارد و همان نقطه، نقطه ظهور نجات‌بخش عالم و آخرین حجت خدا حضرت ولی‌عصر -ارواحنا فداه- خواهد بود. از اعمال این روز عظیم ان‌شاءالله غافل نباشیم.

۵ مردادماه یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی محقق شد. از برپائی اولین نماز جمعه به دستور حضرت امام ره و امامت مرحوم آیت‌الله طالقانی، امروز ۴۰ سال می‌گذرد. با تمام آثار و برکاتی که درزمینه های اخلاقی، معنوی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و افزایش سرمایه اجتماعی داشته است. نماز جمعه یک فرهنگ است. یک دستاورد بسیار بزرگ است که دشمن نظام و انقلاب، به‌شدت از آن هراس دارند. شما حالات دشمنی‌های استکبار را نسبت به مصلاهای نماز جمعه و نمازگزاران و خطباء جمعه در طول این سالیان دیده‌اید. نماز جمعه نماد مقاومت ۴۰ ساله ملت ایران است. حضور از روی اخلاصِ شهدای محراب و مردم مؤمن، یادآور مقاومت و ایستادگی امت باایمان ایران اسلامی بر آرمان‌های اسلامی و انقلابی خود در طول این ۴۰ سال است. نماز جمعه گذشته از اینکه معارف بلند دینی و اسلامی، از اخلاق و عقاید و تقوا و سیاست و دشمن‌شناسی و بصیرت و امثال ذالک را تبیین کرده، پایه‌های ایمانی مخاطبین را تقویت می‌کند، تریبونی مردمی، وحدت‌آفرین و بصیرت افزاست، استکبارستیز و ضد اشرافی گری است. گفتمانش انقلابی و ندای مستضعفان است.

همین‌جا باید تشکر کنم از همه‌کسانی که در این چهل سال در خدمت نماز جمعه استان و به‌خصوص شهر کرج بودند از ائمه محترم جمعه، حجج‌اسلام آقایان مرحوم آقای شریفی، آقای مدنی، آقای عبدوس، آقای رمضانی، آقای کازرونی که سالیان سال در این سنگر انجام‌وظیفه کردند؛ و همه عزیزانی که بی‌نام و بانام در باشکوه برگزار شدن این عبادت الهی سیاسی قیام و اقدام داشتند، از اعضای هیئت امناء گذشته بخصوص آقایان شریفی و شفیعیان که سالیان متمادی در این سنگر خدمت کردند، از برادر بزرگوار آقای میر وکیلی که مدتی است مسئولیت ستاد را به عهده‌دارند، از عزیزانم در ستاد نماز جمعه قسمت برادران و خواهران و خانواده‌های گرامی‌شان و بزرگوارانی که در تأمین امنیت، هر هفته حاضر هستند، نیروی انتظامی و بسیج، از هلال‌احمر و آتش‌نشانی، از اتوبوس‌رانی و تاکسیرانی از دوستان رسانه و خبرگزاری‌ها و صداوسیمای استان، از دوستانی که برای خدمات، نظافت و بهداشت محیط تلاش می‌کنند، از همه تشکر می‌کنم؛ و برای کسانی که در ستاد فعال بودند و آسمانی شدند، معراجی شدند، بخصوص شهدا ستاد از خدای تعالی علو درجات و رفعت مقام طلب می‌کنم.

نکته ای را عرض کنم که باید به مصلای کرج رسید. این خیلی سبک است که بیش از ۳۰ سال است مصلی هنوز آباد نشده. خیلی سبک است برای مسئولین شهر که بعد از گذشت چهل سال هنوز در حال ساخت‌وساز مصلی -این نگین شهر- هستند. با حجم گسترده‌ای از ساخت و سازهایی که مخارجش به‌مراتب بیشتر از مصلی بوده معلوم می‌شود اهتمام کم بوده. باید بیشتر توجه کنند. الحمدالله مدتی است عزیزان شورای شهر و شهردار محترم اهتمام کرده‌اند که حیاط مرکزی را تمام کنند که اگر این مهم انجام شود قسمتی از مشکلات حل خواهد شد البته امیدواریم استاندار محترم هم به میدان بیایند و مجموعه را تنها نگذارند.

روز دوشنبه هیئتی از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس، به دیدار رهبری مشرف شدند و بیاناتی معظم له داشتند که توجه فرمودید. همان‌طور که فرمودند خط قرمز جمهوری اسلامی و اولین مسئله جهان اسلام، فلسطین است. توجه دارید که صهیونیست‌ها چون قدس را پایتخت همیشگی خودشان می‌دانند و برای اینکه بتوانند بر شهر قدس کاملاً مسلط شوند، از تمام نهادها و سازمان‌ها و تجهیزات داخلی و خارجی کمک گرفته‌اند تا بتوانند یهودی‌سازی قدس را عملی کنند و ازلحاظ اقتصادی، سیاسی، جغرافیایی، اجتماعی و حتی بافت جمعیتی، از شهرهای اطرافش جدا کنند. که مقاومت بی‌نظیر مردم نگذاشته است تا حالا موفق شوند. با همین هدف، در دوشنبه چند روز قبل -که آن‌ها در ایران بودند- بزرگ‏ترین عملیات تخریب منازل فلسطینی‏ها در حومه بیت‏المقدس را آغاز کرده‌اند. ولی به فضل خدای تعالی هیچ‌کدام از این تلاش‌ها سودی برای آنان نداشته و به‌جای آن قدرت مقاومت فلسطین بیشتر شده است؛ و البته آنچه بیشتر به چشم می‌خورد، این است که کار اسرائیل با وضعیت داخلی که دارد فقط مقداری صبر می‌خواهد، دیگر شاید مقاومت هم نخواهد. می‌دانید ۱۶ مؤسسه و نهاد اطلاعاتی آمریکا در پژوهشی که انجام داده‏اند، به این نتیجه رسیده‏اند که اسرائیل تا سال ۲۰۲۵ (چند سال آینده) فرومی‌پاشد. احساس تعلق به دین در بین یهودیان کم شده و مهاجرت به اسرائیل به خاطر وخامت اوضاع اقتصادی و تهدیدهای امنیتی معکوس شده، لذا همان‌طور که سید مقاومت، نصرالله عزیز سؤال کرد چه کسی در قدس نماز می‌خواند فرزندان یا نوه‌ها و گفت من امیدوارم خودم در قدس نماز بخوانم، حرف دور از ذهنی نیست؛ و ان‌شاءالله همه ما به‌زودی شاهد نابودی و محو این غده سرطانی از منطقه خواهیم بود.

مقاومت در مقابل استکبار راه پیروزی است و ملت ما هم در این جنگ تمام‌عیاری که با آمریکا و من‌تبع دارد، راهی جز مقاومت را نمی‌بیند. امروز ملت ما این مهم را به‌خوبی درک کرده‌اند که با مقاومت که دستور دین، دستور قرآن و اهل‌بیت و امام المسلمین است، می‌توانیم بر دشمنان پیروز شویم. لذا آقایان مسئله مذاکره را مطرح نکنند. بیش از این عزت سوزی نکنید. خود رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید من فلان کس را فرستادم با مقامات ایرانی صحبت کند، بعد طرف ما در داخل می‌گوید: من با نماینده مردم آمریکا صحبت کردم نه با دولت آمریکا. اقتدار و عزتی که با رشادت و شهادت به‌دست‌آمده را فدای راه‌های رفته و بی‌نتیجه خودتان نکنید. خودتان هم اعتراف دارید که مردم قبول نمی‌کنند. بشنوید تکبیر ملت را که تائید می‌کنند تنها راه پیروزی مقاومت در مقابل استکبار است.

در تاریخ دوم مرداد ۱۳۶۰ بنی‏صدر به همراه رئیس سازمان منافقین از کشور فرار کردند به فرانسه؛ و فرانسه عملاً به یک پایگاه تروریستی علیه ایران تبدیل شد؛ و در دوران دفاع مقدس هم بعد از شوروی یکی از حامیان اصلی صدام بود و بیشترین تسلیحات موردنیاز را در اختیارش گذاشت، به‌علاوه در جریان جنایاتی که علیه مردم بی‌گناه سوریه و یمن و لیبی انجام‌گرفته نقش داشته. لذا این مسافرت هائی که اخیراً به ایران صورت می‌گیرد و مطالباتی خارج از عرف و دیپلماسی از ایران دارند را باید به‌خوبی در نظر داشت؛ و سوابق ظالمانه علیه کشور را نادیده نگرفت.

۶ مرداد روز کارآفرینی و آموزش فنی حرفه‌ای است که اگر در این سال رونق تولید فعال شود و باقدرت وارد عرصه آموزش حرفه‌های زودبازده شود بسیار به‌موقع و به‌جاست. ۹ مرداد روز اهداء خون و سالگشت ارتحال مجاهد نستوه، عالم ربانی آیت‌الله مشکینی، زاهدِ فرهیخته که سالیان متمادی باتقوا و پارسائی در سنگر نماز جمعه و فقاهت و ریاست مجلس خبرگان رهبری و مسئولیت‌های دیگر در انقلاب برای برپائی و ادامه و تثبیت انقلاب و نظام الهی تلاش کرد را گرامی می‌داریم. همچنین از زحمات خالصانه دستگاه اطلاعاتی و سربازان گمنام حضرت حجت که اخیراً تعدادی جاسوس را دستگیر کردند و ضربه‌ای به سرویس اطلاعاتی آمریکا زدند تشکر می‌کنیم.

نکته‌ای استانی عرض می‌کنم که نباید کسانی را که دستگاه‌های امنیتی تائید نمی‌کنند و یا با فتنه گران همراهی داشته و طرفدارند و یا به ارکان نظام توهین کردند را، در فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها و جاهای مختلف به کار گرفت. لذا کسانی که سعی می‌کنند سابقه‌دارها را بکار بگیرند باید پاسخگو باشند. تازگی‌ها هم رسم شده برای دور زدن قانون، افراد مسئله‌دار را سرپرست می‌گذارند. چون سرپرست که باشد رسیدگی‌های لازم را نمی‌کنند. او هم سه ماه هر کار دلش بخواهد انجام می‌دهد. این هم موردقبول نیست کسیکه صلاحیت ندارد نباید حتی سرپرست باشد. مگر اینکه شخص صالح تا رسیدن حکم، سرپرست باشد که قانونا منعی ندارد.

نکته انتخاباتی که هر جلسه عرض می‌کنیم این است که باید افراد اصلح را انتخاب کنید. شورای نگهبان کف صلاحیت را تائید می‌کند اما شما باید بهترین را انتخاب کنید. لذا به ویژگی هائی که شخص ازنظر فردی و اجتماعی و کارایی و گرایش‌ها سیاسی دارد، باید کاملاً توجه کنید؛ که به‌موقع عرض می‌کنم که مصادیق را بهتر بتوانید تشخیص دهید. گاهی بعض کاندیداها در دوره‌ای مسئولیت هائی داشته‌اند چه در مجلس چه در خارج از مجلس استاندار بوده فرماندار بوده یا در مجلس مسئولیتی داشته که وقتی بررسی می‌کنیم می‌بینیم تخلفات فراوانی انجام داده‌اند در دوران مسئولیتشان. خود این شاخصی بر عدم صلاحیت فرد و رأی ندادن می‌شود؛ که ممکن است شورای نگهبان هم در آن مقطع احراز نکرده باشد. اگر خانه ملت طراز نباشد، دولت اسلامی شکل نخواهد گرفت. عزیزان این را خوب دقت کنند. آقا فرمودند «دولت اسلامی، دولت جوان» لازمه‌اش این است که مجلس طراز شود گاهی دیده می‌شود در همین دوره اخیر مجلس برای اینکه از قانونی فرار کنند، قانون دیگری تصویب می‌کنند. مجلس نظارت بر قانون و اجرای قانون و امثال ذالک دارد اما قانون دیگری تصویب می‌کنند که فرار کنند. خود این منکری است که تضعیف مجلس و به ضرر ملت است.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.