آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه کرج/

روحیه انقلابی راه نجات کشور در همه عرصه‌هاست / عدم برخورد سیاسی با مسائل فرهنگی

کارشناس روابط عمومی ۲۸ تیر ۱۳۹۸ ۰

نماز عبادی سیاسی جمعه بیست و هشتم تیرماه شهرستان کرج به امامت آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده مقام معظم رهبری در استان البرز و امام‌جمعه کرج در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) اقامه شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده مقام معظم رهبری در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه بیست و هشتم تیرماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با ائمه جمعه سراسر کشور، اظهار داشت: بیانات رهبر معظم انقلاب درروش عملی ائمه جمعه مهم بود که همه ما{ائمه جمعه} باید رعایت کنیم اما باید دقت هم کنید که بعضی جاها بیانات رهبر معظم انقلاب را رهزنی و مسیر را به سمت دیگر منحرف نکنند.

وی یکی از تأکیدات رهبر معظم انقلاب را «مردمی بودن و انس با مردم به‌صورت واقعی و غیر تصنعی» برشمرد و بیان داشت: مردم بودن بحث مهمی است که باکارهای سطحی نمایشی و پوپولیستی و ادا درآوردن درست نمی‌شود چراکه مردمی بودن یک عنوان جامعی است.

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه روح مردمی داشتن کاملاً قابل‌درک است، به بیان برخی شاخصه‌های مردمی بودن پرداخت و تصریح کرد: این‌که شخصی دغدغه کارهای مردم را داشته باشد و دنبال راحت شدن امور آن‌ها باشد و اگر گره‌ای در کار هست دنبال کند تا او را حل بکند و دنبال مسیرهایی باشد که رفاه مردم بیشتر شود و بی‌تکلف در بین مردم حاضر باشد، این‌ها شاخصه‌های مردمی بودن است.

دوستی با صاحبان قدرت انحراف از مسیر اصلی انقلاب است

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه یکی از مهم‌ترین توصیه‌های رهبر معظم انقلاب را «اجتناب از رفتن به سمت صاحبان ثروت و قدرت و افراد چرب‌زبان» دانست و عنوان کرد: آفت این کار مشخص است چراکه این جایگاه سکوی پرش و عبور عده‌ای به سمت خلاف می‌شود.

وی «نشستن با صاحبان قدرت» را دست برداشتن از اهداف و مسیر اصلی انقلاب معنا کرد و گفت: انقلاب ما انقلاب پابرهنگان و مستضعفان بود بعد امام محله‌ای به‌جای اینکه با مردم عادی نشست‌وبرخاست داشته باشد با اشخاص خاصی مراوده می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز افزود: اگر عده‌ای در تاریخ انقلاب از همان اول برای خودشان و این افراد حریم قرار داده بودند امروز شاهد این اختلاف طبقاتی و دزدی کلان از بیت‌المال و حقوق‌های نجومی که سعی می‌کنند قانونی جلوه دهند نبودیم.

آیت‌الله حسینی همدانی تصریح کرد: این آفت صاحبان ثروت که از دوران سازندگی در این کشور کلید خورد مثل مرض مسری بیماری نفاق زدگی و بی‌تدبیری را به دیگران منتقل کرد.

وی خاطرنشان ساخت: اگر برای آن‌ها عادی شد که با صاحبان ثروت بنشینیم و رفاقت داشته باشیم زبانمان نسبت به عملکرد آن‌ها بسته می‌شود و در بزنگاه‌ها کوتاه می‌آییم کما اینکه مکرر دیدید و شنیدید که افرادی که باید به‌موقع حرف بزنند لال‌اند چرا اینکه در جای دیگری وام‌دار شده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در ادامه گفت: اینکه رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند صاحبان منصب‌های دینی به‌خصوص امام‌جمعه و کسی که عالم دینی شهر است هرگز نباید باکسانی که صاحب قدرت و ثروت هستند حشرونشر و رفاقت داشته باشد ازاینجا ریشه می‌گیرد.

انتقاد کردن با حفظ وحدت تعارضی ندارد

آیت‌الله حسینی همدانی مهم‌ترین وظیفه نماز جمعه از نگاه رهبر معظم انقلاب را «تبیین» برشمرد و گفت: رهبر معظم انقلاب دربیانی در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور در سال ۱۳۹۴ می‌فرمایند: «عمده‌ی هدف‌ در این قرارگاه تبیین است؛ مسئله‌ی تبیین. عمده‌ی هدف انبیای الهی تبیین بود؛ حقیقت را بیان کنند؛ چون آن چیزی که موجب می‌شود انسان‌ها گمراه بشوند این است که حقیقت را نمی‌شناسند؛ عمده این است. از این قبیل هم هستند که حقیقت را می‌دانند امّا انکار می‌کنند، لکن عمده‌ی انحراف‌ها ناشی از ندانستن حقیقت است و انبیای الهی آمدند تا حقیقت را بیان کنند، واضح کنند، ظاهر کنند، حجّت را تمام کنند بر مردم؛ مسئله‌ی تبیین این است.»

وی در ادامه بابیان اینکه یکی از وظایف خطیب نماز جمعه تبیین است و در تبیین و روشن کردن مصادیق به بعضی‌ها برمی‌خورد، گفت: گاهی این تبیین در قالب سؤال مطرح می‌شود و گاهی انتقاد؛ لذا انتقاد برای اصلاح امور است نه ایجاد تفرقه و شکاف و رهبر معظم انقلاب هم این را فرمودند که انتقاد کنید اما شکاف ایجاد نکنید که این را باید مخاطب متوجه باشد که الآن خطیب شکاف ایجاد می‌کند یا انتقاد.

خطیب نماز جمعه کرج با تأکید بر اینکه انتقاد از عملکرد انتقاد از شخص نیست، اذعان داشت: تفاوت نقد عملکرد با نقد شخص را تشخصی دهید؛ اگر ما از عملکرد شخصی انتقاد کردیم منظور این نیست که او آدم بدی است و در انتقاد باید توجه کرد که تخریب شخصیت مسئول نشود اما ایراد به کار او می‌توان گرفت لذا انتقاد کردن با حفظ وحدت تعارضی ندارد.

فشار دولت بر صداوسیما غیرقانونی است

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه عده‌ای به اسم حفظ وحدت و عناوین دیگر می‌خواهند دهان‌ها را ببندند، گفت: واقعاً باید تأسف خورد که بعضی دستگاه‌ها به‌جای همراهی و حمایت خودشان، می‌آیند در مقابل یک دستگاهی دیگر قرار می‌گیرند.

وی با تأکید بر عدم برخورد سیاسی با مسائل فرهنگی، عنوان کرد: قانون فصل الخطاب هست و دائم خود آقایان هم از قانون و قانون‌گذاری حرف می‌زنند درصورتی‌که وظیفه صداوسیما را قانون مشخص کرده و فشار بر این دستگاه توسط دستگاه دیگر غیرقانونی است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز افزود: ریاست شورای نظارت بر صداوسیما جلوی کجی‌ها را بگیرد و به نظر می‌رسد ورود مجلس در مسئله صداوسیما در این فقره اخیر لازم باشد.

آیت‌الله حسینی همدانی یادآور شد: همه مجموعه‌ها باید یاد بگیرند که دنبال حفظ منافع ملی و حاکمیت قانون باشند نه حفظ جریان سیاسی مربوط به خودشان که اگر این‌گونه عمل کردیم که حق را دیدیم و حق را گفتیم این تقوا است و همین جوان‌ها را به آینده امیدوار می‌کند و کارآمدی نظام را جریان سازی می‌کند.

اروپا در راستای کمک به شیطان وقت‌کشی می‌کند

وی به لزوم حمایت از جریان انقلابی و تشکل‌های جوانِ برنامه محور، افزود: به فرموده رهبری کشور باروحیه و حرکت انقلابی پیشرفت کرده و به اوج کمال می‌رسد درنتیجه هرگونه کوتاه آمدن از این مسیر به ضرر انقلاب، ملت و آینده ایران است.

رئیس شورای هماهنگی و گسترش فرهنگ قرآنی استان البرز بابیان اینکه یکی از مسائلی که باید در آن انقلابی عمل کرد موضوع ارتباط با اروپا است، متذکر شد: اقدام ایران در کاهش تعهدات چهره واقعی اروپا را به دنیا نشان داد و سروصدای آن‌ها هم در این زمینه درآمدهاست، اروپا در راستای کمک به شیطان بزرگ وقت‌کشی می‌کند ولی از این کار ضرر می‌کند و به‌جای اینکه به آمریکا فرستاده بفرستند به ایران فرستاده اعزام می‌کنند و پیشنهاد آتش‌بس یک‌طرفه به نفع خودشان تدوین می‌کنند و موضوع موشک را مطرح می‌کنند این مذاکرات برای ایران سودی ندارد.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه اگر اروپا راست می‌گوید و به دنبال اجرای تعهدات است چرا کشور انگلیس خبیثانه دست به راهزنی پرداخته است گفت: انگلیسی‌ها آن‌قدر ترسو هستند که از زمانی که کشتی ایرانی را دزدیدند کشتی‌ها و نفت‌کش‌های انگلیسی از ترس اینکه نکند ایران مقابله‌به‌مثل کند جرئت عبور از تنگه هرمز را ندارند و حتی ترسشان آن‌قدر بالا رفته که برای روحیه دادن به سربازانشان ترامپ اعلام می‌کند که یکی از پهبادهای ایران را در تنگه هرمز منهدم کرده‌ایم و با پرس‌وجو مشخص شد که این جریان واقعیت ندارد به مدد الهی این کشورها در مقابل ملت ایران زانوی ذلت بر زمین می‌زنند.

وی افزود: روحیه انقلابی راه نجات کشور در عرصه‌های مختلف خواهد بود اما ازآنجایی‌که عده‌ای خود را انقلابی و دیگران را غیرانقلابی می‌دانند، داشتن ۵ شاخصه پایبندی به ارزش‌های اساسی انقلاب، هدفمندی در راستای آرمان‌های انقلاب و ارائه برنامه برای رسیدن به آن، پایبندی به استقلال همه‌جانبه کشور، حساسیت در برابر نقشه دشمن و عدم تبعیت از آن و تقوای دینی و سیاسی از ویژگی‌های یک فرد انقلابی است.

رئیس بنیاد غدیر استان البرز اظهار داشت: گروه‌های تروریستی ضدانقلاب مدتی است در بخش‌های شمال غربی کشور تحرکاتی دارند اما چهارشنبهِ گذشته سپاه مقرهای آن‌ها را در اقلیم کردستان در مقام دفاع و غیرتهاجمی موردحمله پهبادی و موشکی قرارداد تا به دنیا نشان دهد برای حفظ امنیت ایران اسلامی اجازه تعرض به احدی را نخواهد داد.

اماراتی‌ها با دم شیر بازی نکنند

آیت‌الله حسینی همدانی تصریح کرد: جا دارد که بگویم؛ امارات که یک کشور حاشیه خلیج‌فارس است و زیر سایه آمریکا زنده است ایران‌ را نصیحت کرده که بنشینیم پای میز مذاکره! به اماراتی‌ها می‌گویم با دم شیر بازی نکنند! فعلاً ارباب و رئیس شما پشت در است و واسطه می‌فرستد! جواب تو همان چیزی است سید نصرالله گفت که «اگر اقدامی بکنید با خاک یکسان خواهید شد».

مجلس شورای اسلامی امانتی در دست مردم است

وی بابیان اینکه امروز انقلاب به‌عنوان امانت در دست ما است، خاطرنشان کرد: باید انقلاب را از آفت‌ها حفظ کنیم در غیر این صورت به امانت خیانت کرده‌ایم و یکی از راه‌های حفظ امانت انتخاب درست افراد در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری است و مجلس هم امانتی در دست ما است که بارأی مردم مجلس انقلابی شکل می‌گیرد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری امور مساجد استان البرز بابیان اینکه در سطح استان مسئولان به معماری اسلامی اهمیت بدهند، تصریح کرد: نگذارید هر بنایی با هر شکلی در این استان احداث شود و نباید این‌گونه باشد که هر کس که هر جور دلش خواست ساخت‌وساز کند، محیط‌زیست و بازیافت هم مورد مهمی است که باید در این مورد اهتمام جدی داشت.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.