با حضور کاروان رضوی/

جشن ولادت امام رضا (ع) در کرج برگزار شد

کارشناس روابط عمومی ۲۴ تیر ۱۳۹۸ ۰

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده مقام معظم رهبری در استان البرز و امام‌جمعه کرج، هم‌زمان با سالروز میلاد امام مهربانی‌ها حضرت علی بن موسی الرضا (علیه‌السلام) و در ادامه برگزاری جشن های مردمی زیر سایه خورشید، جشن بزرگ میلاد با حضور کاروان رضوی در کرج برگزار شد.

در این مراسم آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به آثار و فضائل زیارت امام رضا (ع) بیان داشت: امام کاظم (ع) در روایتی فرمودند: «کسى که قبر فرزندم را زیارت کند براى او نزد خدا ثواب هفتاد حجّ مقبول است،  راوى مى‏‌گوید: محضرش عرضه داشتم: ثواب هفتاد حج؟! حضرت فرمودند: بلى، بلکه ثواب هفتصد حج؟! عرض کردم: هفتصد حج؟! فرمودند: بلى، بلکه ثواب هفتاد هزار حج. عرض کردم: هفتاد هزار حج؟! فرمودند: بلى، از این گذشته بسا حج مقبول واقع نمى‏‌شود.»

وی بابیان اینکه زیارت از راه دور نیز در صورتی که بامعرفت همراه باشد همان ثواب زیارت از راه نزدیک را دارد، افزود: معرفت و واجب دانستن اطاعت از امام مقدمه زیارت و موجب قبولی زیارت است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز خاطرنشان ساخت: در فرازی از زیارت جامعه کبیره آمده است که امامان معصوم «ارکان البلاد» به این معنا که اهل بیت (علیهم‌السلام) به منزله سکون، آرامش و استقرار زمین هستند که اگر نبودند زمین اهل خود را می‌بلعید.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه افزود: امام معصوم مایه آرامش زمین است و رفع بلا و رسیدن فیض و خیرات به انسان‌ها به یمن حضور امام معصوم چه حاضر و چه غایب بر روی زمین است.

وی تصریح کرد: این ویژگی نه قابل غصب و نه قابل نصب است، بلکه کار خداست و امام رکن همه عالم است و همه عالم به او تکیه دارد حتی در زمانی که حضرت علی (علیه‌السلام) خانه‌نشین شدند باز هم مایه آرامش و سکون زمین و اهل آن بودند.

امام‌جمعه کرج در پایان عنوان کرد: مطالعه جامعه کبیره و حفظ بندهایی از آن و توجه به مفاهیم در شناخت امام و معرفت اهل بیت (علیهم‌السلام) که لازمه زیارت آن بزرگواران است موثر می باشد.

گفتنی است، خادمان حرم مطهر امام رضا (ع) در قالب کاروان های زیر سایه خورشید طی دهه کرامت که از سیزدهم آغاز و تا بیست و سوم تیر ماه ادامه دارد، در راستای استشمام عطر و بوی حرم مطهر حضرت رضا (ع)، در سراسر کشور حضور خواهد داشت.

امسال نیز حدود ۶۵ تیم و گروه در سراسر کشور پرچم حرم مطهر امام رضا (ع) را می‌گردانند.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.