آیت‌الله حسینی همدانی در دیدار مدیرکل و معاونین صداوسیمای البرز:

آگاه‌سازی و امیدبخشی وظیفه رسانه ملی است / جغرافیای انسانی بینندگان سیمای البرز افزایش یابد

کارشناس روابط عمومی ۲۲ تیر ۱۳۹۸ ۰

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده مقام معظم رهبری در استان البرز و امام‌جمعه کرج، مدیرکل و معاونین صداوسیمای مرکز البرز صبح امروز با آیت‌الله حسینی همدانی نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام‌جمعه کرج دیدار کردند.

در این جلسه آیت‌الله حسینی همدانی تغییر در تیم مدیریتی صداوسیمای مرکز البرز را نفس تازه‌ای در مجموعه دانست و گفت: ان‌شاءالله این تغییرات زمینه‌ساز انجام کارهای مفیدی در مجموعه شود.

وی در ادامه با تأکید بر افزایش جغرافیای انسانی بازدیدکنندگان صداوسیمای مرکز البرز، بیان داشت: باید مشخص شود که چند درصد از مردم استان البرز به‌عنوان چهارمین استان کلان جمعیتی کشور از شبکه استانی بهره می‌گیرند.

امام‌جمعه کرج در ادامه خاطرنشان ساخت: باید با برنامه‌ریزی و ساخت برنامه‌های پرمحتوا و پر کیفیت مخاطبان سیمای البرز افزایش یابد.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به وجود دشمنی‌ها و خصومت‌های فراوان علیه نظام اسلامی، اظهار داشت: ابزار این خصومت‌ها و دشمنی‌ها به شکل‌های مختلف است که در زمان کنونی اوج آن اقتصادی است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه بستر همه کارها فرهنگی است، عنوان کرد: دشمن با ابزار فرهنگی بیشترین کار را برعلیه کشور و نظام انجام می‌دهد که متأسفانه در این قسمت ما از عده و عُده کتری برخوردار هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه در این میدان ما باید در مقابل دشمن حضور و مقابله داشته باشیم، تأکید کرد: در این مسیر یکی از وظایف صداوسیما آگاه‌سازی مردم از حضور دشمن است.

آیت‌الله بابیان اینکه بیش از صد آیه از قرآن کریم به دشمن‌شناسی اختصاص دارد، با طرح پرسی گفت: چقدر ما حضور دشمن را به مخاطب خودمان القا و معرفی کردیم؟

وی بابیان اینکه حضور دشمن در برخی عرصه‌ها مانند اقتصادی مشهود است با طرح این سؤال گفت: آیا کاهش نرخ جمعیت که توطئه دشمن است را جامعه ما حس می‌کند؟ در مسائل فرهنگی، اعتقادی و فکری چه طور آیا حضور دشمن را حس می‌کند؟

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بابیان اینکه دشمن درصدد القای فرهنگ خود است، عنوان کرد: دشمن می‌خواهد باورهای ما را تحت تأثیر خود قرار دهد چراکه با تغییر باورها، رفتار تغییر می‌کند که نتیجه آن تغییر ساختار خواهد بود.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه افزود: ساختار برنامه‌ها باید به نحوی باشد که حضور دشمن را به مردم نشان دهد اما به‌نحوی‌که امید به آینده از دست نرود و ناامیدکننده نباشد.

وی بابیان اینکه مردم باید حضور دشمن را حس کنند تا بتوانند در مقابل آن ایستادگی کنند، تأکید کرد: باید در برنامه‌ها به نفوذ و استحاله فکری و عقیدتی پرداخته شود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری امور مساجد استان البرز افزود: هر برنامه‌ای که سبب رشد فکری، سیاسی و اخلاقی جامعه می‌شود باید تقویت شود و در آن‌ها ابتکار و خلاقیت به خرج داد.

آیت‌الله حسینی همدانی افزود: برای اینکه بعضی وقت‌ها هیجان ایجاد کنیم و افراد را به حرکت درآوریم باید در تفکر مردم، سیاسی بودن و اخلاقی بودن را تقویت کنیم.

وی تأکید کرد: امروز آن چیزی که ما و کشور را نجات می‌دهد تفکر اسلام ناب و تفکر انقلابی است، تفکری که جلوی رانت و مفاسد را هم می‌گیرد.

نماینده مقام معظم رهبری در استان البرز در ادامه با اشاره به حجاب نیز اضافه کرد: دشمن روی این موضوع کار می‌کند که حجاب مانع از آزادی است، اتفاقا ما باید روی این کارکنیم که هرچقدر باحجاب و عفیف‌تر باشند کارشان بهتر انجام می‌شود ما بانوان فرهیخته‌ای در استان داریم که می‌توان از ظرفیت آن‌ها استفاده کرد.

آیت‌الله حسینی همدانی گفت: ما ۴۶۰ هزار دانش‌آموز در استان البرز داریم که نسبت به جمعیت استان یک‌پنجم است و باید برنامه‌ریزی در مورد کودکان و نوجوانان خیلی خوب و بودجه نیز در این زمینه فراهم باشد تا تأثیرگذاری خوبی داشته باشد.

وی در بخش پایانی با تأکید بر نقش مهم صداوسیما در افزایش سرمایه اجتماعی، تصریح کرد: صداوسیما می‌تواند وحدت و همگرایی را در سطح استان افزایش دهد.

مدیرکل صداوسیمای البرز هم در این دیدار بابیان اینکه همکاران این مرکز برای افزایش تأثیرگذاری برنامه‌ها، همدل شده‌اند افزود: نیاز است در حوزه‌های نمایشی، دستگاه‌های فرهنگی پای‌کار بیایند و سرمایه‌گذاری کنند.

علی صادق مقدسی افزود: در بخش‌های فرهنگی هزینه‌های زیادی می‌شود اما تأثیرگذاری خاصی وجود ندارد و نیاز است با مشارکت صداوسیما، فیلم و سریال تولید شود.

وی همکاری ائمه جمعه استان را در برنامه‌سازی و همچنین معرفی مساجد موفق و تأثیرگذار خواستار شد.

همچنین در ادامه این دیدار، مدیرکل و معاونین صداوسیمای البرز نماز ظهر و عصر را به امامت آیت‌الله حسینی همدانی اقامه نمودند.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.