مشروح خطبه‌های نماز جمعه 21 تیرماه 1398 شهر کرج /

نمایندگان مجلس نسبت به عملکرد خود پاسخگو باشند

روابط عمومی (۲) ۲۱ تیر ۱۳۹۸ ۰

متن کامل خطبه نماز جمعه ۹۸/۴/۲۱

استان البرز، شهرستان کرج

توسط آیت‌الله حسینی همدانی

بِسمِ‌الله الرَّحمَنِ الرِّحیمِ

اَلحَمدُالله رَبِّ‌العالَمینَ وَالصَّلاهُ وَالسَّلامُ عَلی سَیِّدِ الاَنبیاء وَ المُرسَلینَ

اَلعَبدِ المُوَیَّد وَالرَّسولِ المُسَدَّد اَباالقاسِمِ المُصطَفی مُحَمَّد

وَ عَلی آلِه الطَّیِبینَ الطّاهِرینَ المَعصُومِینَ سِیَّما بَقِیَّهِ اللهِ الاَعظَم فِی الاَرَضِینَ

وَاللَعنَهُ الدّائِمَه عَلی اَعدائِهِم اَجمَعینَ مِنَ الآنِ اِلَی قیامِ یَومِ الدّینِ

ای اهل ایمان خودم و همه شمارا به رعایت تقوا دعوت می‌کنم. متقین مواظب دوستی‌ها وهم نشینی های خود هستند. همان‌طور که جلسه گذشته عرض کردم باید مواظب باشیم که با چه کسی رابطه دوستی و هم‌نشینی برقرار می‌کنیم و از رفاقت با ناهلان و بی‌خردان و جاهلان و امثال این‌ها باید گریخت. به این دستورالعمل توجه کنید. امام صادق -علیه‌السلام- از قول امیرالمؤمنین -علیه‌السلام- فرمودند: عیب ندارد که با شخص خردمند هم‌نشین شوى اگرچه کرم (جوانمردى وجود و بخشش) او را نپسندى (و از این ناحیه نفعى از او نبرى) ولى از خرد او بهره‌مند شو، و از اخلاق بدش بپرهیز، و هیچ‌گاه هم‌نشینی با شخص کریم را از دست مده اگرچه از خرد او سودى نبرى ولى باعقل خود از کرم او سود ببر، و بگریز هر چه می‌توانی از هم‏نشینى با شخص پست و بى‏عقل. دستورالعمل دیگر از امام باقر -علیه‌السلام- که فرمودند: اى آدمِ خوب؛ از کسی پیروی کن که تو را بگریاند و اندرز دهد، و دنبال کسى مرو که تو را بخنداند و گول زند.

از مجموعه روایات این فهمیده می‌شود که باید شرایط دوستی را یاد گرفت و طبق آن عمل کرد مثل هر کار مهم دیگری که انجام می‌دهیم. در بعض از روایات جداجدا و در بعض دیگر به تعدادی از این شرایط باهم اشاره‌شده است. مثلاً امام صادق -علیه‌السلام- فرمودند: وقتی دوستى از روى راستى است که شرایط آن رعایت شود. پس هر کس که تمام یا بخشی از آن شرایط را داشت صلاحیت دوستی را دارد و اگر چیزی از آن شرایط را نداشت او دوست خود ندان. اول این‌که نهان و عیانش براى تو یکسان باشد. دوم این‌که زیب و زینت تو را زینت خود بداند، و زشتى تو را زشتى خود بشمارد. سوم این‌که ریاست و دارائى، حالش را نسبت به تو تغییر ندهد (بعضی‌ها تا منصب و پولی گیرشان می‌آید انسان را فراموش می‌کنند). چهارم این‌که توانائی‌هایش را نسبت به تو دریغ نکند. پنجم این‌که هنگام گرفتاری و پیش آمدهاى ناگوار تو را رها نکند. اگر واقعاً به این پنج نکته که امام صادق راجع به رفاقت فرمودند دقت کنیم چقدر مودت و دوستی زیاد می‌شود. همین مورد پنجم چقدر کارساز است که اگر مشکلی پیش آمد کرد دوستِ انسان کنارِ انسان باشد.

امام صادق -علیه‌السلام- فرمود هر وقت امیرالمؤمنین -علیه‌السلام- منبر می‌رفت از دوستی با سه کس منع می‌فرمود، یکی از آنان شخص پررویِ بی‌باک تبهکار بود. چون کارهای خودش را برای تو آرایش می‌کند و خوب جلوه می‌دهد و دوست دارد که تو هم مثل او باشی. نه در کار دین تو را کمک می‌کند و نه در کار آخرت، نزدیک شدن به او جفاکارى و سنگدلى است. و رفت‌وآمدش براى تو باعث ننگ است. شخص دیگری را که حضرت از دوستی با او نهی کردند دروغ‌گو است، می‌فرمود: زندگى کردن با دروغ‌گو بر تو گوارا نمی‌شود، گفتار تو را برای دیگران می‌گوید، و از دیگران برای تو حرف می‌آورد، هر وقت افسانه را به پایان برساند آن را با افسانه دیگرى مثل قصه قبل بچسباند (و آن‌قدر دروغ می‌گوید) تا جائیکه راست بگوید ولى کسى باور نکند، و بین مردم دشمنى پراکنده می‌کند. و در سینه‏ها تخم کینه می‌افشاند.

این  موارد تعدادی بود که عرض شد و تذکر می‌داد که چه دوستی انتخاب کنیم. و البته در کنار هم زندگی کردن چه خانواده و چه دوستان و چه همسایگان و افراد دیگر، آدابی دارد که باید رعایت کنیم. که بعضاً با بی‌تفاوتی از کنار آن‌ها عبور می‌کنیم یا بلد نیستیم. و اتفاقاً همین مسائل کوچک و پیش‌پاافتاده باعث تحکیم و یا سست شدن روابط با دیگران می‌شود. مثلاً دیدید که گاهی ناچار هستیم در گوش دیگری مطلبی را بگوییم، و همین کار را اگر دقت نکنیم باعث کدورت و گمان بد و دشمنی و کینه می‌شود. ببینید امام صادق -علیه‌السلام- دراین‌باره چه فرمودند: «إِذَا کَانَ الْقَوْمُ ثَلَاثَهً فَلَا یَتَنَاجَى مِنْهُمُ اثْنَانِ دُونَ صَاحِبِهِمَا فَإِنَّ فِی ذَلِکَ مَا یَحْزُنُهُ وَ یُؤْذِیه»‏. هرگاه سه کس باهم باشند، دوتاى آن‌ها سر به گوش هم‌سخن نگویند، زیرا باعث اندوه و آزار آن نفر سومى است. در جمع بیش از سه نفر اشکالی ندارد. این بیان یک دستورالعمل است که باید همه رعایت کنیم که اگر در جمع سه نفره هستیم هرگز دونفری درگوشی صحبت نکنیم و نفر سوم را به خود بدبین و ناراحت نکنیم. البته به قاضی هم دستور داده‌شده که در مجلس قضا درگوشی صحبت نکند،چه سه نفر باشند چه ده نفر. همان‌طور که در مجلس درس هم امیرالمؤمنین نهی کردند که کسی در مقابل معلم درگوشی سخن بگوید. یا مثلاً گاهی شخصی در حال سخن گفتن است و دیگری با اطرافیان حرف می‌زند و یا در کلام او می‌پرد و سخن را می‌برد، این کار بسیار نکوهیده است. امام صادق -علیه‌السلام- از قول رسول خدا -صلی‌الله و علیه وآله- نقل فرمودند: «مَنْ عَرَضَ لِأَخِیهِ الْمُسْلِمِ الْمُتَکَلِّمِ فِی حَدِیثِهِ فَکَأَنَّمَا خَدَشَ وَجْهَه»‏. هر که در میان سخن برادر مسلمانش (که در حال سخن گفتن است) بدود و سخن او را ببرد، مانند این است که صورت او را خراشیده است. یعنی مثل چنگ به‌صورت کشیدن است. رعایت همین امور به‌ظاهر کوچک و پیش‌پاافتاده، آثار فراوان فردی و اجتماعی دارد و نشانه عقل است. رسول خدا -صلی‌الله علیه وآله- فرمود: «التَّوَدُّدُ إِلَى النَّاسِ نِصْفُ الْعَقْل»‏. مهربانی با مردم، نیمى از خرد است. همانطورکه فرمودند: مدارا کردن با مردم هم میوه عقل است.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ‏

قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ اللَّهُ الصَّمَدُ لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ وَلَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُوًا أَحَدٌ

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ‏

اَلحَمدُالله رَبِّ‌العالَمینَ اَلصَّلاهُ وَالسَّلامُ عَلی سَیِّدِ الاَنبیاء وَ المُرسَلینَ اَبَالقاسِمِ مُحَمَّد

وَ صَلِّ عَلَی اَمیرِالمُؤمِنینَ عَلیِ بنِ اَبی طالِب وَ عَلَی فاطِمَهَ الزَّهرا سَیِّدَهِ نِساءِ العالَمینَ

وَ عَلَی الحَسَنِ وَ الحُسَینِ سَیِّدَی شَبابِ اَهلِ الجَنَّه وَ عَلَی عَلیِ بنِ الحُسَینِ وَ مُحَمَّدِ بنِ عَلی

وَ جَعفَرِ بنِ مُحَمَّد وَ موسَی بنِ جَعفَرِ وَ عَلیِ بنِ موسی وَ مَحَمَّدِ بنِ عَلی وَ عَلی بنِ مُحَمَّد

وَالحَسَنِ بنِ عَلی وَ الخَلَفِ القائِم الحُجَّه حَجَجِکَ عَلی عِبادِک وَ اُمَنائِکَ فِی بِلادِکَ

خودم و همه‌ی شما نمازگزاران محترم را به رعایت و تقویت و تسدید تقوای الهی دعوت می‌کنم. اهل تقوی به دنبال علم و بالا بردن مراتب علمی خود هستند و درعین‌حال توجه به عمل هم دارند؛ یعنی در پی عمل کردن به دانش خود هستند. امیرالمؤمنین -علیه‌السلام- در حکمت ۸۹ از حکم نهج‌البلاغه فرمودند: «أَوْضَعُ الْعِلْمِ مَا وَقَفَ عَلَى اللِّسَانِ وَ أَرْفَعُهُ مَا ظَهَرَ فِی الْجَوَارِحِ وَ الْأَرْکَانِ». بی‌ارزش‌ترین دانش، آن دانشى است که بر زبان متوقف است، و بالاترین دانش آن است که در همه اعضا و جوارح آشکار است. علم بی‌ارزش علمی است که عملی او را همراهی نکند و فقط بر زبان جاری باشد. و در مقابل، اگر علم همراه با عمل باشد، بالاترین مرحله دانش است و علامت آن این است که در رفتار او نمایان است. مثلاً شخص را وادار به کرنش در مقابل خداوند کرده، از او اعمال صالح صادر می‌شود و آخرت خود را آباد می‌کند. و البته در روایات فراوان به مسئله عمل در کنار علم پرداخته‌شده و تذکر داده‌شده. عالم بی‌عمل منظور روحانی که به علمش عمل نمی‌کند نیست. هرکسی چیزی بلد است عالم می‌شود. من امروز به شما میگویم غیبت کردن حرام است همه شما هم یاد می‌گیرید و عالم می‌شوید. از امروز هرکسی که غیبت کند می‌شود عالم بی‌عمل. تمام آن روایات مشمول حالش می‌شود. دنبال این نباشید که حتماً کسی را پیدا کنید و بگویید که این عالم بی‌عمل است. همه ما مبتلابه قسمت زیادی از این مسئله هستیم. خدای تعالی همه ما را موفق به بهره‌مندی از علم و عمل به دانسته‌ها بگرداند.

۱۱ذی‌القعده؛ سال ۱۴۸ ق ولادت حضرت ثامن‏الحجج، سراج الله، نور الهدى، قرّه عین المؤمنین، رضىّ، فاضل، صابر، وفىّ، صَدیق، على ابن موسی‌الرضا -علیه آلاف التحیه و الثناء- در مدینه واقع شد. در سن ۳۵ سالگى به امامت رسیدند و به مدت بیست سال تا زمان شهادتشان، عهده‏دار این منصب بودند. که هفده سال آن در مدینه و سه سال آخر آن در خراسان مستقر بودند. دوران زندگی حضرت دوران اقبال و گرایش و نفوذ مردم به مکتب اهل‌بیت و خاندان عصمت در بلاد مختلف، و گسترش پایگاه‌های مردمی بود. شیعیان با امام در تماس بودند و درزمینهٔ های گوناگون دستورات لازم را می‌گرفتند و همکاری می‌کردند.

از ویژگی‌های انحصاری امام رضا -علیه‌السلام- که پدرانش چنین اقدامی را نداشتند مسافرت به سرزمین‌های مختلف و ارتباط مستقیم با اقشار مختلف مردم بود. اولین مسافرت را از مدینه به بصره آغاز فرمود. روش حضرت این‌طور بود که قبل از حرکت، نماینده‏اى به منطقه موردنظر می‌فرستاد تا مردم آماده استقبال و دیدار با حضرت باشند. بعد با گروه‌های مختلف مردم در اجتماعات بزرگ آنان راجع به امامت و رهبرى خودش سخنرانی می‌کرد. بعد هم جلسه پرسش و پاسخ راه می‌انداخت و با دانشمندان مسلمان و غیرمسلمان در علوم مختلف جلسه بحث و گفتگوی علمی راه می‌انداخت. و تا جایی این کار ادامه داشت که ملقب به عالم آل محمد شد. ازجمله اقدامات مؤثر حضرت شناساندن حقیقت امامت و تبیین نیازمندى و ثمرات وجودی ولایت براى جامعه مسلمین بود. روشنگری درباره مقام علمی و معنوی امامت را به‌نوعی، مبارزه علیه دستگاه فاسد و مفسد مأمون تبدیل کرده بود. ببینید یکی از دشمنان امام به نام ابن مونس به مأمون‏ درباره امام چه می‌گوید: «اى امیر مؤمنان، این‌که اکنون در کنار توست بتى است که به‌جای خدا پرستش مى‏شود». یعنی مردم دور او را گرفتند و اعتماد دارند، تو کجایی! خدای تعالی همه مار را از شیعیان و محبان اهل‌بیت بخصوص امام رئوف قرار بده ان‌شاءالله.

۲۱ تیرماه سالگشت قیام خونین مسجد گوهرشاد مشهد علیه کشف حجاب است که در سال ۱۳۱۴ واقع شد و به‌روز عفاف و حجاب هم نام‌گذاری شده است. مسئله حجاب یکی از دستورات اسلام و قرآن است. حجاب را هم زن و هم مرد باید داشته باشند. که به‌وسیله رعایت آن ارزش‌های انسان حفظ می‌شود. برخلاف تبلیغاتی که می‌شود هرگز رعایت حجاب کسی را منزوی نمی‌کند و از فعالیت اجتماعی نمی‌اندازد و منافات با آزادی شخص ندارد. مواظبت بر حجاب آثار فراوان فردی مثل حفظ اعتقادات و احترام به شخصیت بانوان و مصون ماندن از ارتباطات و اختلاط حرام و…. و آثار اجتماعی نظیر سلامت جامعه از بی‌بندوباری، حفظ کیان خانواده، حفظ نسل و پیشگیری از فساد اخلاقی و … به همراه دارد. و ازآنجاکه دشمنان ملت تمام همت خود را گذاشته‌اند که خانواده تراز از بین برود و شکل نگیرد، مقدمه را از تخریب باورهای دینی و حجاب شروع کرده‌اند که باید با این ناهنجاری به جد مقابله کرد. ما به دیدار خانواده شهدا و ایثارگران می‌رویم و از وجود آن‌ها استضائه می‌کنیم، درخواست قاطبه آنان و نگرانی آنان حفظ حرمت‌ها و عفت اجتماعی است. گاهی از روی بی‌توجهی و ناآگاهی افراد اقدام به حرکاتی دارند، آنجا باید با نصیحت و مدارا، تذکر داد؛ اما اگر خواستند به اسم آزادی و حرف‌های به‌ظاهر زیبا اما در باطن حنظل، موجبات از بین بردن نسل و آینده جوانان کشور را فراهم کنند و هنجارشکنی کنند، باید جلوگیری کرد و این وظیفه همه است نه دستگاه خاص.

من فقط به وصیت امام (ره) که در صحیفه امام، ج ۲۱، ص ۴۳۶ و ۴۳۵ است اشاره می‌کنم: «اکنون وصیت من به مجلس شوراى اسلامى در حال و آینده و رئیس‌جمهور و رؤساى جمهور ما بعد و به شوراى نگهبان و شوراى قضایى و دولت در هر زمان، آن است که نگذارند این دستگاه‌های خبرى و مطبوعات و مجله‌ها، از اسلام و مصالح کشور منحرف شوند و باید همه بدانیم که آزادى به شکل غربى آن‌که موجب تباهى جوانان و دختران و پسران می‌شود، ازنظر اسلام و عقل محکوم است و تبلیغات و مقالات و سخنرانی‌ها و کتب و مجلات برخلاف اسلام و عفت عمومى و مصالح کشور حرام است و بر همه ما و همه مسلمانان، جلوگیرى از آن‌ها واجب است و از آزادی‌های مخرب باید جلوگیرى شود و ازآنچه در نظر شرع، حرام و آنچه برخلاف مسیر ملت و کشور اسلامى و مخالف باحیثیت جمهورى اسلامى است، به‌طور قاطع اگر جلوگیرى نشود، همه مسئول می‌باشند.». مطلب خیلی روشن است و وظیفه همه را تبیین کردند.

مطلب دیگری که عرض می‌کنم این است که رئیس‌جمهور منحوس آمریکا و عقول منفصله‌اش فکر می‌کردند که اگر از برجام خارج شوند و تحریم‌ها را سنگین‌تر کنند، ملت ایران تسلیم می‌شوند و هرچه آمریکا بخواهد، انجام می‌دهند. یا نظام به خاطر مشکلات اقتصادی از هم می‌پاشد. اما دیدند آنچه می‌خواستند نشد. ایران صبوری کرد و بیش‌ازاندازه معمول هم مهلت داد و تقاضای کامل تعهدات را داشت. وقتی مهلت ۶۰ روزه ایران به اروپا تمام شد و بر اساس تعهدات و عمل به نص صریح برجام، سطح غنی‌سازی به ۵/۴ درصد رسید. صدای غربی‌ها درآمده و قصد دارند با جاروجنجال در افکار بین‌المللی، ایران را ناقض برجام جلوه دهند و با ترساندن، تردید و ایجاد مانع برای ایران، قصد دارند نگذارند به فعالیتش ادامه دهد. اسرائیل منحوس و کودک کش و جلاد که پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای را امضاء نکرده و صدها کلاهک اتمی دارد و تمام هستی‌اش برای منطقه خطر است، گفته این سطح غنی‌سازی ایران، گامی خیلی خطرناک است و از انگلیس و آلمان و فرانسه خواسته که تحریم ایران را برگردانند. اما به فضل خدای تعالی، جمهوری اسلامی تا اروپا به تعهداتش برنگردد با قاطعیت تمام گام‌های بعدی را با سرعت و قدرت بیشتری برمی‌دارد و امروز ایران اسلامی با راهبرد مقاومت برای هر ترفند شیطانی شیاطین و شیطان بزرگ، پاسخی شایسته دارد و قطعاً آمریکا را مثل گذشته، مجبور به عقب‌نشینی و تسلیم خواهد کرد.

دستورات رهبر معظم انقلاب در این رابطه با ارتباط با اروپا را نباید آقایان نادیده بگیرند. رهبری در همان ایام در دو نوبت سیاست‌های مهمى را در مورد نحوه تعامل جدید با اروپایی‌ها اعلام و تأکید کردند. در دیدار با کارگزاران نظام در روز دوم خردادماه ۹۷ و بعد در ۳ خرداد ۹۷ براى ادامه‌ی برجام با اروپایی‌ها شروطى را به شرح زیر تعیین نمودند: « سه کشور اروپایى باید ثابت کنند بدعهدى مذاکرات سال‫۸۳ را نخواهند داشت». « اروپا باید علیه آمریکا به‫خاطر نقض برجام قطعنامه صادر کند». « اروپا نباید بحث موشکى و منطقه‌ای را مطرح کند». « اروپا باید با تحریم‌های آمریکا علیه ایران مقابله کند». « اروپا باید فروش کامل نفت ایران را تضمین کند». « بانک‌های اروپایى باید تجارت با ایران را تضمین کنند». « در صورت تعلل اروپا، حق ایران براى آغاز فعالیت‌های هسته‌ای محفوظ است». ایشان این مطالب را با صراحت گفته است. ما یک سال و ۲ ماه، باز  عقب انداختم الآن هم باز دارد کارهایی صورت می‌گیرد و صحبت‌هایی می‌شود. حالا روند یک مقداری بهتر شده است نباید کوتاه آمد و همین مسیر را باید ادامه داد. اگر آن روز به سخنان رهبری گوش داده می‌شد بیش از یک سال عقب نبودیم. ببینید این هفت هشت موردی را که آقا فرمودند چقدر صریح و روشن است ولی به آن توجه نشده است. در خبرها دیدم که بعضی از آقایان یک صحبت‌هایی را می‌کنند، به نظر می‌رسد برخلاف آنچه سخنگوی سازمان انرژی اتمی فرمودند برای اینکه به نتیجه قطعی‌تر و مطمئن‌تری برسیم شروع به نوسازی رآکتور آب‌سنگین اراک کنیم بهتر است و منتظر طرح نوسازی اروپائی‌ها نمانیم.

۲۶ تیرماه سال گشت تأسیس و آغاز به کار اولین دوره نهاد شورای نگهبان در سال ۱۳۵۹ به دستور حضرت امام و تصویب قانون اساسی مشروطیت ایران۱۳۲۴ قمری است. شورای نگهبان ۴۰ سال است که بی‌وقفه و با اهتمام و دلسوزی کامل از اسلامیت قوانین و جمهوریت نظام دفاع کرده و علی‌رغم هجمه‌های تبلیغاتی سنگین علیه این رکن رکین برای تضعیف و از کار انداختن آن، باصلابت به وظیفه خطیر خود ادامه داده، بی‌مهری‌ها و ملامت‌ها را با شکیبایی تحمل کرده تا در برداشت‌های مختلف از قانون اساسی حکمی و قانونی غیر اسلامی تائید نشود. خیلی زحمت‌کشیده شده و خیلی هم مخالف‌اند. دیده‌اید در هر دوره که انتخاباتی مطرح می‌شود چقدر حنجره‌ها و بلندگوهای آلوده و کثیف شروع می‌کنند به تبلیغات بی‌ربط.

 بیانی رهبر معظم انقلاب درباره شورای نگهبان دارند که فرمودند: «مانع ورود ناخالص به ارکان نظام  می‌شود». این تعبیر هم به علت دشمنی‌ها اشاره می‌کند  و هم به مسئولیت این نهاد نورانی تأکید می‌کند؛ یعنی باید با تمام قوا نگذارند هیچ ناخالصی به عرصه‌هایی که قانون مشخص کرده وارد شود و صلاحیتش تائید شود چه افراد و چه قوانین. البته امکان رخ دادن اشتباه هم وجود دارد. و همین جلوگیری از ورود ناخالص موجبات دشمنی را هم فراهم می‌کند که اقدام به ناسزاگوئی و تضعیف و تهمت داشته باشند. به همه عزیزان خدا قوت گفته توفیقات بیشتر را از خدای تعالی مسئلت داریم.  بدون اینکه از ملامت کننده اثر بپذیرند، به وظیفه خودشان عمل کنند.

لازم است اینجا تذکری بدهیم به اوضاع وخیم و حال ناگوار روحانی مبارز، ابوالشهداء، نماد مظلومیت، مقاومت و خستگی‌ناپذیری، جناب شیخ ابراهیم زکزاکی و همسر مکرمه و صبور ایشان زینت ابراهیم که طبق نقل دچار مسمومیت شدید شدند و قصد حذف ایشان را دارند. لازم است مجامع بین‌المللی و سازمان کنفرانس اسلامی تشکیل جلسه‌ای بدهد و افکار جهانی را نسبت به این جنایتی که می‌شود هوشیار کنند و بر حاکمان نیجریه برای رسیدگی به حال شیخ فشار بیاورند. شخصیت بی‌نظیری است . خوب است بدانید بعد از انقلاب که به ایران آمد و رهبری امام را پذیرفت. به حوزه علمیه رفت و درس خواند و به نیجریه رفت؛ توانست هزاران نفر از مردم غرب آفریقا را با مکتب اهل‌بیت آشنا کرده شیعه کند و امتی انقلابی و اسلامی با اعتقادات راسخ بر مشی جمهوری اسلامی تربیت کند که تحمل نکردند و در سال ۱۳۹۴ هم‌زمان با ایام شهادت حضرت رضا -علیه‌السلام- مردم عزادار را به گلوله بستند و صدها نفر را به شهادت رساندند به خانه شیخ حمله کردند و آنجا را آتش زدند و سه فرزندش را جلوی چشم همسرانشان به شهادت رساندند و از همسرش خواستند که کشف حجاب کند که قبول نکرد و او را به گلوله بستند و به پایگاه نظامی منتقل کردند. سه فرزند دیگرش را هم در مواقع دیگر به شهادت رساندند. ۶ فرزندش را برای اسلام و احیای مکتب اهل‌بیت در آفریقا به شهادت رساندند. خدای تعالی با اولیائش محشور بگرداند و به ایشان و همسرش سلامتی عنایت فرماید.

لازم است تشکر کنم از همه عزیزانی که بعد از مدت‌ها رخوت و بی‌حالی و بی‌محتوایی در سریال‌های سیما، حرکتی انجام دادند. کار خوب، با داستان خوب و بازی خوب نمایش دادند. اگرچه عده‌ای نپسندیدند و جالب است اعتراف کردند که ندیده نپسندیدند و خود این هم پدیده‌ای است. چون دیدم که هجمه‌ای شد و بی‌انصافی دارد صورت می‌گیرد در خطبه می‌خواهم دفاع کنم. از کار ارزشی باید دفاع کرد. هرچند عده‌ای به مذاقشان خوش نیاید ، خب نیاید. نیروهای ارزشی باید دفاع خودشان را داشته باشند. باید توجه داشت وقتی جریان واقعی تبدیل به فیلم می‌شود دست هنرمند در قصه‌پردازی باز می‌شود و اجازه دارد داستان بسازد؛ اما از جریان اصلی و القای هدف اصلی فاصله نمی‌گیرد که در این سریال به‌خوبی انجام شد که صدای عده‌ای درآمد. مردم به‌خوبی می‌فهمند که فیلم با مستند فرق دارد و آنچه از راست و دروغ بودن یک داستان باید بفهمند، می‌فهمند. به‌هرتقدیر جریان نفوذ و القاء سیاست‌های استکباری توسط عوامل داخلی و وادادگی بعض مسئولین و تلاش‌های سربازان بی‌ادعای امنیت کشور را به‌خوبی نمایش دادند که تشکر می‌کنیم. بنده با وقت کمی که دارم  تنظیم کردم وقت‌های مختلف در ماشین و جاهای مختلف، تمام قسمت‌ها را دیدم و نکات لازم را یادداشت کردم.

خوب است برای شفاف‌سازی بهتر و بیشتر و اینکه دانستن حق مردم است و می‌توانند از وکلاء خود سؤال کنند، نمایندگان محترم استان در مساجد سطح استان حاضر شوند و پاسخگوی سؤالات مردم نسبت به عملکرد ۴ ساله خود باشند که برای آینده چراغ راه خواهد بود.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.