در خطبه‌های نماز جمعه کرج مطرح شد/

راکتور آب‌سنگین اراک بازسازی شود / حمایت امام‌جمعه کرج از سریال ارزشی‌ «گاندو»

کارشناس روابط عمومی ۲۱ تیر ۱۳۹۸ ۰

نماز عبادی سیاسی جمعه بیست و یکم تیرماه شهرستان کرج به امامت آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده مقام معظم رهبری در استان البرز و امام‌جمعه کرج در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) اقامه شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده مقام معظم رهبری در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه بیست و یکم تیرماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) با اشاره به یازدهم ذی‌قعده روز ولادت ثامن‌الحجج، امام رضا (ع) ضمن گرامیداشت و تبریک این روز مهم اظهار کرد: ایشان در دوران امامت خود در میان اجتماعات مردمی حاضرشده و در خصوص وحدت اسلامی سخن می‌گفتند، کرسی آزاداندیشی با برادران مسلمان و غیرمسلمان برگزار و با دستگاه فاسد مأمون مبارزه کردند.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به سالگشت حمله به مسجد گوهرشاد و کشتار مردم به دست رضاخان در سال ۱۳۱۴ هجری شمسی و روز عفاف و حجاب، بیان داشت: مسئله حجاب یکی از دستورات اسلام، قرآن و احکام دین است و مربوط به زن و مرد هست.

وی بابیان اینکه رعایت حجاب سبب حفظ ارزش‌های انسانی در مرد و زن می‌شود، اظهار داشت: برخلاف تبلیغاتی که صورت می‌گیرد رعایت حجاب هرگز کسی را منزوی نمی‌کند و از فعالیت‌های اجتماعی نمی‌اندازد و منافاتی هم با آزادی شخصی ندارد.

امام‌جمعه کرج «حفظ اعتقادات»، «احترام به شخصیت بانوان» و «مصون ماندن از ارتباط و اختلاط با نامحرم» را از آثار فردی حفظ حجاب برشمرد و افزود: «حفظ سلامت جامعه از بند و باری»، «حفظ کیان خانواده»، «حفظ نسل» و «پیشگیری از فساد و نا به سامانی اخلاقی» بخشی از آثار فراوان اجتماعی حفظ حجاب است.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه افزود: ازآنجاکه دشمنان ملت تمام همت خودشان را گذاشتند که خانواده تراز بین برود و اساساً تشکیل نشود و اگر تشکیل شد نامتعادل باشد و وظایف خودش را انجام ندهد؛ مقدمه را از تخریب باورهای دینی و به‌خصوص حجاب شروع کردند که باید با این ناهنجاری به جد مقابله کرد.

وی «حفظ حرمت‌ها» و «عفت اجتماعی» را از مطالبات خانواده شهدا و ایثارگران دانست و گفت: خانواده شهدا بی بندبازی را نهی می‌کنند و نگران وضعیت کنونی عفاف و حجاب‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز افزود: گاهی افراد از روی بی‌توجهی و ناآگاهی اقدام به حرکاتی دارند که در اینجا باید با مدارا تذکر داد و نصیحت کرد اما اگر خواستند به اسم آزادی و حرف‌های به‌ظاهر زیبا اما در باطن حنظل و تلخ موجبات از بین بردن نسل آینده جوانان کشور را فراهم و هنجارشکنی کنند باید جلوگیری کرد که این وظیفه همه است نه یک دستگاه خاص.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه ضمن بازخوانی بیانات امام خمینی (ره) در جلد بیست و یکم از صحیفه امام اظهار داشت: برای روشن‌تر شدن موضوع وصیت امام اشاره می‌کنم که امام (رحمه‌الله علیه) می‌فرمایند: «اکنون وصیت من به مجلس شورای اسلامی در حال و آینده و رئیس‌جمهور و روسای جمهور مابعد و به شورای نگهبان و شورای قضایی و دولت در هرزمان، آن است که نگذارند این دستگاه‌های خبری و مطبوعات و مجله‌ها از اسلام و مصالح کشور منحرف شوند؛ و باید همه بدانیم که آزادی به شکل غربی آن، که موجب تباهی جوانان و دختران و پسران می‌شود، ازنظر اسلام و عقل محکوم است؛ و تبلیغات و مقالات و سخنرانی‌ها و کتب و مجلات برخلاف اسلام و عفت عمومی و مصالح کشور حرام است؛ و بر همه ما و همه مسلمانان جلوگیری از آن‌ها واجب است؛ و از آزادی‌های مخرب باید جلوگیری شود؛ و ازآنچه در نظر شرع حرام و آنچه برخلاف مسیر ملت و کشور اسلامی و مخالف باحیثیت جمهوری اسلامی است به‌طور قاطع اگر جلوگیری نشود، همه مسئول می‌باشند.»

وی در بخش دیگری از بیانات خود تصریح کرد: رئیس‌جمهور منحوس آمریکا و عقول منفصله‌اش فکر می‌کردند که اگر از برجام خارج شوند و تحریم‌ها را سنگین‌تر کنند ملت ایران خسته می‌شود و هرچه آمریکا بخواهد ملت انجام می‌دهد یا نظام به خاطر مشکلات اقتصادی از هم می‌پاشد اما دیدند آنچه می‌خواستند نشد و ایران صبوری کرد و بیش‌ازاندازه معمول هم مهلت داد و تقاضایش هم انجام تعهدات کامل بود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با اشاره به اتمام مهلت ۶۰ روزه ایران به اتحادیه اروپا، عنوان کرد: وقتی مهلت شصت‌روزه ایران به اروپا تمام شد و بر اساس تعهدات و عمل به نثر صریح برجام سقف غنی‌سازی را به ۵/۴ درصد رساند صدای غربی‌ها درآمد و قصد دارند با جاروجنجال در افکار بین‌المللی ایران را ناقض برجام جلوه دهند و یا با ترساندن، تردید و ایجاد مانع برای ایران نگذارند به فعالیت‌هایش ادامه دهد.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ساعتی پس از کنفرانس خبری مسئولان ایران درباره گام دوم کاهش تعهدات برجامی، گفت: اسرائیل منحوس، کودکش و جلاد که پیمان منع گسترش سلاح هسته‌ای را امضاء را نکرد و صدها کلاهک اتمی دارد و تمام هستی‌اش برای منطقه خطر هست گفته «این سطح غنی‌سازی ایران گامی خیلی خطرناک است» و از انگلیس، آلمان و فرانسه خواسته که تحریم‌های ایران را برگرداند.

وی در ادامه افزود: به فضل خدای تعالی جمهوری اسلامی تا اروپا به تعهداتش برنگردد، با قاطعیت تمام گام‌های بعدی را با سرعت و قوت بیشتری برمی‌دارد و امروز ایران اسلامی با راهبرد مقاومت برای هر ترفند شیطانی شیاطین و شیطان بزرگ پاسخی شایسته دارد و قطعاً آمریکا را مثل گذشته مجبور به عقب‌نشینی و تسلیم خواهد کرد.

خطیب نماز جمعه کرج در ادامه با تأکید بر دستورات مقام معظم رهبری در رابطه با اختلافات با اروپا و نحوه تعاملات با آن‌ها بیان کرد: رهبری شروطی تعیین کرده‌اند به‌عنوان نمونه بیان کرده‌اند که اروپا به دلیل تعهداتی که آمریکا در برابر برجام نداشته است باید تحریم‌هایی علیه این کشور صادر کند، آن‌ها نباید مباحث موشکی علیه ایران مطرح کنند و باید فروش کامل نفت ایران و تجارت با ایران را برای ما تضمین کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی ادامه داد: برای رسیدن به نتایج بهتر باید مواردی مانند ازسرگیری راکتور آب‌سنگین اراک انجام دهیم و این اقدام مهم بهتر از این است که منتظر باشیم تا اروپایی‌ها طرحی را به ما ارائه دهند.

وی در بخش دیگری با شاره به مناسبت ۲۶ تیرماه سالروز تأسیس شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان ۴۰ سال است که بی‌وقفه، با اهتمام و با دلسوزی تمام از اسلامی‌ات قوانین و جمهوریت نظام ما دفاع کرده است و باصلابت به وظیفه خطیر خود ادامه داده است.

رئیس بنیاد غدیر استان البرز در خصوص وظیفه خطیر شورای نگهبان گفت: باید با تمام قوا اجازه ندهند که هیچ ناخالصی به آنچه در قانون کشورمان تعیین‌شده وارد شود، در زمان‌هایی که لازم است باید به‌خوبی صلاحیت افراد را بررسی کرده و اجازه ندهند آن‌هایی که صلاحیت ندارند، این صلاحیت را به دست آورند و این صلاحیت‌ها در خصوص موارد قانونی هم صدق می‌کند.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه بیان کرد: امید است که شورای نگهبان در انتخابات پیش رو در کشور مانند همیشه مستحکم بوده و بدون اینکه در برابر موردی اثری بپذیرند وظیفه خود را به‌خوبی انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه با مطرح‌شدن هر انتخابات بلندگوهای آلوده و کثیف به تبلیغات بی‌ربط علیه دستگاه مذکور می‌پردازند، گفت: رهبر معظم انقلاب درباره شورای نگهبان فرمودند این نهاد مانع ورود ناخالصی به ارکان نظام می‌شود.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز در مورد رسیدگی به وضعیت شیخ ابراهیم زکزاکی و همسر مکرمه وی گفت: لازم است مجامع اسلامی و در رأس آن کنفرانس اسلامی برای رسیدگی به این موضوع تشکیل جلسه دهند و ضمن بیداری جهان، حاکمان نیجریه را برای رسیدگی به وضعیت این شیخ بزرگوار متوجه کنند؛ چون شخصیت بی‌نظیر برای جامعه اسلام است.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری از بیانات خود به سریال ارزشی «گاندو» اشاره کرد و گفت: لازم است تشکر کنم از همه عزیزانی که بعد از مدت‌ها رخوت و بی‌حالی و بی‌محتوایی در سریال‌های سیما، حرکتی انجام دادند. کار خوب، با داستان خوب و بازی خوب نمایش دادند. اگرچه عده‌ای نپسندیدند و جالب است اعتراف کردند که ندیده نپسندیدند و خود این هم پدیده‌ای است. چون دیدم که هجمه‌ای شد و بی‌انصافی دارد صورت می‌گیرد در خطبه می‌خواهم دفاع کنم چراکه از کار ارزشی باید دفاع کرد

وی در ادامه بابیان اینکه این سریال به مذاق عده‌ای خوش نیامد، افزود: نیروهای ارزشی باید دفاع خودشان را داشته باشند. باید توجه داشت وقتی جریان واقعی تبدیل به فیلم می‌شود دست هنرمند در قصه‌پردازی باز می‌شود و اجازه دارد داستان بسازد؛ اما از جریان اصلی و القای هدف اصلی فاصله نمی‌گیرد که در این سریال به‌خوبی انجام شد که صدای عده‌ای درآمد.

رئیس شورای هماهنگی و گسترش فرهنگ قرآنی استان البرز خاطرنشان ساخت: مردم به‌خوبی می‌فهمند که فیلم با مستند فرق دارد و آنچه از راست و دروغ بودن یک داستان باید بفهمند، می‌فهمند. به‌هرتقدیر جریان نفوذ و القاء سیاست‌های استکباری توسط عوامل داخلی و وادادگی بعضی مسئولین و تلاش‌های سربازان بی‌ادعای امنیت کشور را به‌خوبی نمایش دادند که تشکر می‌کنیم.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش پایانی بیانات خود در مورد مسائل انتخاباتی با تأکید بر شفاف‌سازی بهتر و بیشتر برای مردم، گفت: نمایندگان مجلس به‌عنوان وکلای مرم در مواردی که از آن‌ها پرسش دارند حضور یابند و نسبت به عملکرد چهار سال گذشته خود پاسخگوی مردم باشند تا این شفاف‌سازی‌ها و صحبت‌ها در آینده چراغ راه باشد.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.