آیت‌الله حسینی همدانی در آیین تکریم و معارفه مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه البرز:

نماز جمعه ملجأ و پناهگاه مردم است / بیانیه «گام دوم» گفتمان سازی شود

کارشناس روابط عمومی ۱۵ تیر ۱۳۹۸ ۰

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده مقام معظم رهبری در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیین تکریم و معارفه مسئولین سابق و جدید دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه البرز، صبح امروز (شنبه)، با حضور آیت‌الله حسینی همدانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرج، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی نوری معاون سازمان‌دهی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، ائمه جمعه مناطق مختلف استان و جمعی از مسئولین استانی در محل دفتر امام‌جمعه کرج برگزار شد.

در این جلسه آیت‌الله حسینی همدانی بیان داشت: انقلاب اسلامی پیش از آنکه تغییر و تحول سیاسی باشد و بخواهد قدرت را جابه‌جا کند یک جریان فکری و عقیدتی مبتنی بر مبانی عمیق اسلامی به رهبری الهی امام (رحمه‌الله علیه) و پشتوانه قوی مردمی بود که در کنار هم قرار داشت و به نتیجه رسید و پیروز شد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه همین عناصر موجبات تهاجم گسترده به انقلاب را فراهم کرد، اظهار داشت: این سه عنصر قوی بغض مستکبران را تشدید کرده و اقدام به توطئه می‌کنند که البته تا امروز هم نتوانستند آسیبی به انقلاب بزنند.

امام‌جمعه کرج تأکید کرد: باوجود حرکات گسترده مستکبران علیه نظام اسلامی؛ انقلاب اسلامی در قلوب مردم دنیا ریشه دواند و توسعه پیدا کرد و منشأ بیداری انسان‌ها نه‌فقط مسلمان‌ها بلکه بیداری همه‌ی انسان‌های طالب رشد و تعالی شد.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی یک بیداری اسلامی در جهان بشری واقع شد، گفت: انقلاب اسلامی بسیاری از دستورات فراموش‌شده اسلام را دوباره احیا و زنده کرد و به متن زندگی و جامعه مردم برگرداند.

وی در ادامه یکی از این دستورات فراموش‌شده را فرضیه عبادی سیاسی نماز جمعه برشمرد و گفت: وقتی کارکردهای نماز جمعه برای مخالفین نظام روشن شد مورد هجوم و حمله همه‌جانبه قرار گرفت.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز پایگاه نماز جمعه را بسیار پرارزش، پراهمیت و پرنقش دانست و عنوان داشت: نماز جمعه هدایت‌گری فکری، معنوی و سیاسی جامعه را به عهده دارد.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه در نماز جمعه دین و سیاست عینیت پیدا می‌کند، خاطرنشان ساخت: نماز جمعه هم در مقابل تهدیدات و تهاجمات دشمنان می‌ایستد و مقابله می‌کند و هم اگر نفوذ و رخنه‌ای صورت گرفته باشد در از بین بردن این نفوذ اقدام می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه امامین انقلاب جایگاه رفیع نماز جمعه را احیا کردند، گفت: نماز جمعه تجلی نظریه ولایت‌فقیه است و در این پایگاه باشکوه و اجتماع معنوی سیاسی باید همه جریانات سیاسی که اصول و مبانی انقلاب اسلامی و قانون اساسی را قبول دارند حاضر باشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز نماز جمعه را به سنگری در مقابل حملات دشمن تشبیه کرد و گفت: نماز جمعه باید مدافع اسلام، انقلاب و ارزش‌ها باشد همان‌طوری که در طول سال‌های بعد از انقلاب توطئه‌های بزرگی را از بین برده است.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه نماز جمعه جای جناح‌بازی و تحزّب نیست، تأکید کرد: امام‌جمعه جناحی نیست و نباید وابسته به جریانی باشد والا نمی‌تواند اثرگذاری لازم را داشته باشد.

وی در ادامه بابیان اینکه امام‌جمعه باید تبیین‌کننده مبانی نظام و بیانات امامین انقلاب باشد، افزود: امام‌جمعه موضع دارد و ممکن است این موضع با مواضع عده‌ای هم‌خوانی داشته باشد که این به معنای تبعیت از آن جناح و حزب نیست.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز با تأکید بر اینکه اگر امام‌جمعه‌ای جناحی فکر و حرکت کند قطعاً موفق نمی‌شود، گفت: امام‌جمعه‌ای که نسبت به‌نظام، انقلاب و مشکلات مردم بروزی نداشته باشد به درد امامت نمی‌خورد و آن تقوای لازم را ندارد.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه امام‌جمعه یعنی کسی که موضع دارد، اظهار داشت: موضع امام‌جمعه باید انقلاب، نظام، امام و رهبری باشد.

وی ضمن بازخوانی بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با ائمه‌‌ی جمعه‌‌ی سراسر کشور، تصریح کرد: رهبری دربیانی فرمودند: «مسئولان انقلاب در سرتاسر کشور، ائمه جمعه‏اند. پایگاه‏هاى هدایت و رهبرى مردم در سرتاسر کشور، ائمه جمعه‏اند. سنگرهاى دفاع معنوى در مقابل دشمنان در سطح جامعه، ائمه جمعه‏اند.»

رئیس شورای سیاست‌گذاری امور مساجد استان البرز با تأکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب وظایف سنگینی را برای امامان جمعه بیان کردند، گفت: این به آن معناست که باید تبیین کرد، توضیح داد و دفاع کرد که این به مذاق عده‌ای که دوست دارند مردم ندانند خوش نمی‌آید که سعی در تضعیف جایگاه و یا شخص می‌کنند. در مقطعی هم حذف فیزیکی کردند که شهدای محراب گواه این مطلب هستند.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه تصریح کرد: عده‌ای دوست دارند امام فقط بیاید تعریف کند و برود. خیر، ائمه جمعه زبان مردم هستند و درعین‌حال، ضمن رعایت عدالت، از روی انصاف و خیرخواهی، واقع‌بینانه نقد یا سؤال می‌کنند و تذکر می‌دهند و درعین‌حال از مسئولینی که خوب کار می‌کنند، حمایت می‌کنند.

وی افزود: امام‌جمعه هم خودش تقوا دارد و باید داشته باشد و هم مردم را به تقوا و تدین دعوت می‌کند و زمینه‌های باتقوا شدن را تبیین می‌کند.

رئیس شورای سیست گذاری حوزه‌های علمیه استان البرز با تأکید بر لزوم گفتمان سازی بیانیه «گام دوم» رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان ساخت: بیانیه «گام دوم» و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت ازجمله موارد بسیار مهمی است که باید روی آن کار شود.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه مسئله مقاومت به‌عنوان بهترین و تنها راه مبارزه و پیروزی بر استکبار باید تبیین شود، گفت: مقاومت امروز یک نظریه است که باید خوب به آن پرداخته شود.

وی بابیان اینکه نماز جمعه یک‌نهاد حاکمیتی هم هست و مربوط به رأس نظام اسلامی است، اذعان داشت: دستگاه‌های حکومت باید به او کمک کنند و در خدمت او باشند.

رئیس بنیاد غدیر استان البرز با تأکید بر اینکه نماز جمعه از نظام اجرایی و دولت‌ها جداست و مستقل عمل می‌کند، گفت: امام‌جمعه منصب اجرایی نیست و در امور اجرایی هم ورودی ندارد و در عزل و نصب‌ها نیز دخالتی نمی‌کند اما به خاطر اشراف و ارتباطات معنوی با مردم و مسئولین ارشادات اغنایی دارد و تذکراتی می‌دهد.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه مردم نماز جمعه را به‌عنوان ملجأ و پناهگاه خود می‌شناسند، تأکید کرد: امام‌جمعه زبان مردم و حد واسط بین مردم و مسئولین است لذا شأن پیگیری، سؤال کردن و تذکر دادن را دارد.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با ائمه جمعه سراسر کشور در سال ۱۳۹۴ اظهار داشت: رهبری در بیاناتی می‌فرمایند: «ما در حال جنگیم، منتها جنگ نظامی نیست؛ جنگ معنوی است، جنگ اعتقادی وایمانی است، به ایمان مردم ما حمله می‌کنند، به بصیرت مردم ما حمله می‌کنند، به تقوای ما حمله می‌کنند، به اخلاق ما حمله می‌کنند، ویروس‌های گوناگونِ خطرناکِ معنوی را در میان ما پراکنده می‌کنند؛ خب، ما چه‌کار کنیم؟ باید دفاع کنیم. این، قرارگاه لازم دارد، مثل قرارگاه‌های میدان جنگ؛ نماز جمعه یکی از مهم‌ترینِ این قرارگاه‌ها است؛ قرارگاه ایمان است، قرارگاه تقوا است. با این چشم به نماز جمعه نگاه کنیم. راهگاه‌های میدان جنگ هرکدام فرماندهی دارند؛ فرمانده قرارگاه امامت جمعه، شخص امام‌جمعه است.»

رئیس بنیاد مهدویت استان البرز با تأکید بر اینکه امام‌جمعه باید آگاه از مسائل سیاسی و رایج در جامعه باشد، تأکید کرد: امروز در سطح کشور در پرده سینماها فیلم‌هایی اکران می‌شود که معنویت جامعه را مورد خطر قرار داده است لذا امام‌جمعه باید مطلع باشد که آیا چنین اتفاقی در جامعه می‌افتد.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری از بیانات خود از زحمات حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالفضل بنی احمدی، مسئول سابق دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان البرز قدردانی کرد و گفت: امیدواریم که خداوند به ایشان توفیقات روزافزون دهد.

وی در پایان ضمن عرض خیرمقدم به حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی راست‌روش مسئول جدید دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان البرز، اظهار داشت: امیدواریم که ایشان با خلق خلیق و آرامش رفتاری که دارند باعث گرم شدن و منظم برگزار شدن جلسات شوند و شاهد حرکات پرشتاب دیگری باشیم.

در این جلسه از اقدامات و فعالیت‌های حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالفضل بنی احمدی در این سمت تقدیر گردیده و حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی راست‌روش، با حکم رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، به مسئولیت نمایندگی این شورا در استان البرز منصوب گردید.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.