مشروح خطبه‌های نماز جمعه 7 تیرماه 1398 شهر کرج /

تحول قضائی با به کارگیری جوانان انقلابی محقق می شود

روابط عمومی (۲) ۰۷ تیر ۱۳۹۸ ۰

متن کامل خطبه نماز جمعه ۹۸/۴/۷

استان البرز، شهرستان کرج

توسط آیت‌الله حسینی همدانی

بِسمِ‌الله الرَّحمَنِ الرِّحیمِ

اَلحَمدُالله رَبِّ‌العالَمینَ وَالصَّلاهُ وَالسَّلامُ عَلی سَیِّدِ الاَنبیاء وَ المُرسَلینَ

اَلعَبدِ المُوَیَّد وَالرَّسولِ المُسَدَّد اَباالقاسِمِ المُصطَفی مُحَمَّد

وَ عَلی آلِه الطَّیِبینَ الطّاهِرینَ المَعصُومِینَ سِیَّما بَقِیَّهِ اللهِ الاَعظَم فِی الاَرَضِینَ

وَاللَعنَهُ الدّائِمَه عَلی اَعدائِهِم اَجمَعینَ مِنَ الآنِ اِلَی قیامِ یَومِ الدّینِ

بندگان خدا خودم و شمارا به رعایت تقوا توصیه می‌کنم. عرض کردم متقین در تعامل با دیگران و روابط اجتماعی، حقوق مربوطه را به کماله رعایت می‌کنند و همیشه دعوت به الفت و دوستی و برقراری محیط سالم و مطبوع دارند. در جلسه قبل با توجه به روایاتی که مطرح کردم بحث شد که محدوده دوستی باید مشخص باشد و نمی‌توان با هرکس دوست شد. گاهی جان شخص به خاطر دوستی‌اش به خطر می‌افتد. لذا به مصداقی از نکوهش ائمه -علیهم‌السلام- که فرمودند با احمق دوستی نکنید اشاره کردم و بعض علل و آثار دوستی با احمق را بیان کردم. در ادامه به موارد دیگری اشاره می‌کنم.

محمد بن مسلم از امام صادق از امام باقر -علیهماالسلام- نقل می‌کند که به امام سجاد -علیه‌السلام- فرمودند: «یَا بُنَیَّ انْظُرْ خَمْسَهً فَلَا تُصَاحِبْهُمْ وَ لَا تُحَادِثْهُمْ وَ لَا تُرَافِقْهُمْ فِی طَرِیقٍ» پسرم توجه کن با پنج کس یار نشو و هم‌صحبت نشو و رفیق سفر نشو. «فَقُلْتُ یَا أَبَتِ مَنْ هُمْ عَرِّفْنِیهِمْ». پدر جان کیانند؟ آنان را به من بشناسان. «قَالَ إِیَّاکَ وَ مُصَاحَبَهَ الْکَذَّابِ فَإِنَّهُ بِمَنْزِلَهِ السَّرَابِ، یُقَرِّبُ لَکَ الْبَعِیدَ وَ یُبَعِّدُ لَکَ الْقَرِیبَ»، با دروغ‌گو هم‌سفر نشو مثل سراب می‌ماند در جاده دیده‌اید که انسان فکر می‌کند آب است اما نزدیک می‌رود می‌بیند آب نیست دور را برای تو نزدیک می‌کند و نزدیک را برای تو دور می‌کند این‌طور است تو را در کارها به‌اشتباه می‌اندازد. «وَ إِیَّاکَ وَ مُصَاحَبَهَ الْفَاسِقِ فَإِنَّهُ بَائِعُکَ بِأُکْلَهٍ أَوْ أَقَلَّ مِنْ ذَلِکَ»، بپرهیز از صحبت فاسق که تو را به یک‌لقمه خوراک یا کمتر می‌فروشد، «وَ إِیَّاکَ وَ مُصَاحَبَهَ الْبَخِیلِ، فَإِنَّهُ یَخْذُلُکَ فِی مَالِهِ أَحْوَجَ مَا تَکُونُ إِلَیْهِ» و بپرهیز از صحبت بخیل که مالش را درزمانی که تو به آن به‌شدت نیاز داری، دریغ می‌کند. «وَ إِیَّاکَ وَ مُصَاحَبَهَ الْأَحْمَقِ فَإِنَّهُ یُرِیدُ أَنْ یَنْفَعَکَ فَیَضُرُّکَ» و از صحبت احمق بپرهیز که خواهد سودت رساند و زیانت رساند، «وَ إِیَّاکَ وَ مُصَاحَبَهَ الْقَاطِعِ لِرَحِمِهِ، فَإِنِّی وَجَدْتُهُ مَلْعُوناً فِی کِتَابِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فِی ثَلَاثَهِ مَوَاضِعَ» و بپرهیز از صحبت قاطع رحم خود که او را در سه جاى قرآن خدا عز و جل ملعون یافتم. یک‌وقت فرصت نمی‌کند سر بزند یا موفق نیست و از طریق تلفن و وسایل دیگر آن‌ها مطلع است و ارتباط را قطع نکرده است قطع رحم یعنی کسی بگوید من دیگر نمی‌خواهم با آن‌ها ارتباط داشته باشم دیگر نمی‌خواهم آن‌ها را ببینم هر جا آن‌ها حاضر باشند من حاضر نیستم همین‌که دورادور از حال آن‌ها باخبر باشد و بتواند خدمتی را برساند این قطع رحم نیست. بعد حضرت به آیه ۲۲ سوره مبارکه محمد و آیه ۲۴ سوره رعد و آیه ۲۶ سوره بقره استناد کردند.

گاهی هم به‌عنوان کلیِ انسانِ بد و شرور تکیه می‌کنند که دوستی نکنیم. به تعبیر زیبای امام جواد -علیه‌السلام- توجه کنید که فرمود: «إِیَّاکَ وَ مُصَاحَبَهَ الشَّرِیرِ فَإِنَّهُ کَالسَّیْفِ الْمَسْلُولِ، یَحْسُنُ مَنْظَرُهُ وَ یَقْبُحُ أَثَرُه». بپرهیز از رفاقت با بد که چون شمشیر آخته (از غلاف درآمده آماده) است، زیبا منظر است (خصوصاً اگر مرصع باشد) و زشت اثر (دست و گردن قطع می‌کند و می‌کشد).

و در تعبیر دیگری علی -علیه‌السلام- فرمود: «وَ إِیَّاکَ وَ مُصَاحَبَهَ الْفُسَّاقِ فَإِنَّ الشَّرَّ بِالشَّرِّ مُلْحَق»‏. بپرهیز از رفاقت با نابکاران که بدى ملحق و چسبیده به بدى است. این سنت الهی است که هرکس با هر کس و هر چیز انس داشته باشد روش زندگی‌اش همان‌گونه می‌شود لذا باید در ارتباط و علاقه‌ها دقت کنیم.

امام صادق -علیه‌السلام- فرمودند: «لَا تَصْحَبُوا أَهْلَ الْبِدَعِ» با اهل بدعت مصاحبت و دوستی نداشته باشید «وَ لَا تُجَالِسُوهُمْ» با آن‌ها نشست‌وبرخاست نداشته باشید «فَتَکُونُوا عِنْدَ النَّاسِ کَوَاحِدٍ مِنْهُمْ» چون در بین مردم مثل یکی از آنان خواهید بود. بعد حضرت استناد کردند به فرمایش رسول خدا «قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه وآله الْمَرْءُ عَلَى دِینِ خَلِیلِهِ وَ قَرِینِه»‏. رسول خدا فرمودند انسان بر دین و روش دوست و قرینش عمل و رفتار می کند.

و در بیان دیگری رسول خدا فرمودند: «إِیَّاکُمْ وَ مُجَالَسَهَ الْمَوْتَى قِیلَ یَا رَسُولَ اللَّهِ مَنِ الْمَوْتَى؟ قَالَ کُلُّ غَنِیٍّ أَطْغَاهُ غِنَاه‏». از دوستی با مرده‌ها بپرهیزید. سؤال کردند یا رسول‌الله اموات چه کسانی هستند؟ فرمودند: هر ثروتمندی که اموالش او را به طغیان کشانده و سرکشی می‌کند؛ و شبیه این مطلب را امیرالمؤمنین -علیه‌السلام- فرمودند که مصاحبت و هم‌نشینی با دنیاپرستان دین را معیوب می‌کند و یقین را سست.

این‌ها که گفته می‌شود اثر وضعی مجالست است؛ یعنی حتی دررفت و آمدها هم باید دقت کرد چون اثرگذاری بالاست و ما البته خیلی بی‌تفاوت هستیم. یک‌وقت هم‌عرض کردم اگر برادرزاده شما خواهرزاده شما یک بیماری مسری لاعلاج خدای‌نکرده گرفته باشد هرگز اجازه نمی‌دهید که فرزندتان با او مراوده داشته باشد چون به بچه علاقه دارید می‌بینید که حیات او با این مجالست به مخاطره می‌افتد ولو شده با تشر و ناراحتی هم نمی‌گذارید؛ اما همین شما حاضر هستید که با معاشرت با دیگران روح و جان بچه اتان بمیرد و آینده اعتقادی او خراب شود و جلوگیری از دوستی مخرب او نکنید که پای ماهواره و فضای آلوده مجازی و امثال ذالک بنشیند. عمق خطر را درک کنید و به فکر فرزندانتان باشید.

امیرالمؤمنین -علیه‌السلام- فرمودند: هم‌نشینی با انسان‌های هوسران باعث از بین رفتن ایمان و حاضر شدن شیطان می‌شود در روایت دیگری دارد که باعث فراموش‌شدن قرآن می‌شود. انسان قرآن و احکام آن را فراموش می‌کند.

و آخرین روایت از امام صادق -علیه‌السلام- که فرمودند: «إِیَّاکُمْ وَ مُجَالَسَهَ الْمُلُوکِ وَ أَبْنَاءِ الدُّنْیَا، فَفِی ذَلِکَ ذَهَابُ دِینِکُمْ» بپرهیزید از هم‌نشینی با ثروتمندان و دنیاداران که دینتان را ببرد. «وَ یُعْقِبُکُمْ نِفَاقاً» اثر وضعی آن این است که به دنبال نفاقتان کشد. «وَ ذَلِکَ دَاءٌ دَوِیٌّ لَا شِفَاءَ لَهُ» و آن دردی است خزنده و بى‏درمان، «وَ یُورِثُ قَسَاوَهَ الْقَلْبِ» و سخت‌دلی آورد. «وَ یَسْلُبُکُمُ الْخُشُوعَ» و خشوع را از بین ببرد، «وَ عَلَیْکَ بِالْأَشْکَالِ مِنَ النَّاسِ وَ الْأَوْسَاطِ مِنَ النَّاسِ، فَعِنْدَهُمْ تَجِدُونَ مَعَادِنَ الْجَوْهَر»؛ و بر شما باد به توده مردم و میانه‌حال آن‌ها که گوهر آدمى را نزد آن‌ها یابید؛ یعنی مجالست و رفت‌وآمد شما با متوسطین جامعه باشد یعنی عامه مردم.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ‏

قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ اللَّهُ الصَّمَدُ لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ وَلَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُوًا أَحَدٌ

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ‏

اَلحَمدُالله رَبِّ‌العالَمینَ اَلصَّلاهُ وَالسَّلامُ عَلی سَیِّدِ الاَنبیاء وَ المُرسَلینَ اَبَالقاسِمِ مُحَمَّد

وَ صَلِّ عَلَی اَمیرِالمُؤمِنینَ عَلیِ بنِ اَبی طالِب وَ عَلَی فاطِمَهَ الزَّهرا سَیِّدَهِ نِساءِ العالَمینَ

وَ عَلَی الحَسَنِ وَ الحُسَینِ سَیِّدَی شَبابِ اَهلِ الجَنَّه وَ عَلَی عَلیِ بنِ الحُسَینِ وَ مُحَمَّدِ بنِ عَلی

وَ جَعفَرِ بنِ مُحَمَّد وَ موسَی بنِ جَعفَرِ وَ عَلیِ بنِ موسی وَ مَحَمَّدِ بنِ عَلی وَ عَلی بنِ مُحَمَّد

وَالحَسَنِ بنِ عَلی وَ الخَلَفِ القائِم الحُجَّه حَجَجِکَ عَلی عِبادِک وَ اُمَنائِکَ فِی بِلادِکَ

خودم و همه‌ی شما نمازگزاران محترم را به رعایت و تقویت و تسدید تقوای الهی دعوت می‌کنم. اهل تقوا رابطه خود باخدا را اصلاح‌کرده‌اند و دائماً به سخنان واعظ درونی گوش می‌دهند. امیرالمؤمنین -علیه‌السلام- در حکمت ۸۶ از حکم نهج‌البلاغه فرمود: «مَنْ أَصْلَحَ مَا بَیْنَهُ وَ بَیْنَ اللَّهِ أَصْلَحَ اللَّهُ مَا بَیْنَهُ وَ بَیْنَ النَّاسِ وَ مَنْ أَصْلَحَ أَمْرَ آخِرَتِهِ أَصْلَحَ اللَّهُ لَهُ أَمْرَ دُنْیَاهُ وَ مَنْ کَانَ لَهُ مِنْ نَفْسِهِ وَاعِظٌ کَانَ عَلَیْهِ مِنَ اللَّهِ حَافِظٌ». هر که مابین خود و خدا را اصلاح کند، خداوند مابین او و مردم را اصلاح‏ نماید و هر که کار آخرت خود را اصلاح کند، خدا کار دنیاى او را اصلاح نماید و هر که از جانب خود پنددهنده‌ای داشته باشد، از طرف خدا نگهبانى خواهد داشت. آنچه بین ما و خدا را اصلاح می‌کند تقواست و خاصیت تقوا این است که انسان کنترل قوای نفسانی‌اش را در اختیار می‌گیرد از حرص و عجب و کبر و حسد فاصله می‌گیرد درنتیجه رابطه‌اش با مردم اصلاح می‌شود. از طرف دیگر اهل تقوا از امور آخرتی و اصلاح آن غافل نبوده دائماً در آبادانی آخرت می‌کوشند لذا دنیا و آخرت آنان آباد است. در ضمن کسی که از پند واعظ درون بهره‌مند‌است، هواهای نفسانی‌اش را کنترل می‌کند و قطعاً بی‌بهره از تقوا نخواهد بود.

شنبه ۸ تیرماه، ۲۵ شوال روز شهادت امام صادق -علیه‌السلام- است که در سال ۱۴۸ قمری واقع شد. اگر با دقت در دوره‌های مختلف زندگی امام صادق -علیه‌السلام- نظر کنیم به‌خوبی معلوم می‌شود که قسمتی از مجموعه زندگی امام و راهبرد تحقق اهدافِ بلند سیاسی امام را، فعالیت‌های علمی و فرهنگی تشکیل می‌داده است؛ یعنی امام -علیه‌السلام- نظیر دوره‌ای که ما در آن زندگی می‌کنیم، از تولید علم و پیشرفت‌های علمی به‌عنوان کارآمدترین راه مقابله با استکبار استفاده کردند. مسلمین و شیعیان را عالم کردند و تولید علم کردند با شاگردان فراوانی که داشتند؛ و امروز ما هم به‌شدت به این شیوه نیاز داریم. با تکثیر و گسترش و تولید علم و فن‌آوری است که ریشه صهیونیسم بین‌الملل کنده می‌شود و بر استکبار غلبه می‌کنیم و آن‌ها با همین مبارزه می‌کنند.

می‌خواهم خیلی کوتاه به بعد دیگری در این نوبت بپردازم و آن تأکیدی بود که همه اهل‌بیت و به‌خصوص امام صادق -علیه‌السلام- بر مدیریت صحیح جهان در زمان حکومت حضرت ولی‌عصر –ارواحنا فداه- داشتند؛ که از وعده‌های مهم الهی و بشارت رسول خدا بود، در بیان امام صادق -علیه‌السلام- اعتقاد و انتظار تشکیل حکومت جهانی آن ‏حضرت یکی از ارکان دین است. حضرت به ابو بصیر فرمودند «اِنَّ لَنا دَوْلَهً یَجیءُ الله ُ بِها اِذا شاءَ» ما دولتی داریم که خداوند هر زمان که اراده کند، آن‏را خواهد آورد؛ و فرمود: هر کس دوست دارد که از یاران قائم باشد، «فَلْیَنْتَظِرْ وَلْیَعْمَلْ بِالْوَرَعِ وَ مَحاسِنِ الْاَخْلاقِ» به انتظار بنشیند و به ورع و پرهیزکاری و زیبایی های اخلاقی عمل کند. نمی‌شود یار امام بود اما تقوا و ورع نداشت. یاران حضرت حجت سلام‌الله‌علیه باید خوش‌خلق و خوش‌رفتار و خوش‌اخلاق باشند. با همدیگر به‌خصوص با خانواده، با همسر و فرزندان و برادران و دوستان. نمی‌شود که یار حضرت حجّت باشی ولی از زبان و اخلاقت بترسند و نزدیک تو نشوند.

به‌هرتقدیر تحمل این وجود نازنین را نکردند. به خانه‌اش حمله کردند و خانه شیخ الائمه را آتش زدند. این اولین باری نبود که دود از خانه اهل‌بیت در مدینه بلند شد. یک‌وقت دیگر هم درب خانه‌ ام الائمه را آتش زدند. فقط آنجا زهرای اطهر پشت در بود و میخ‌های در سرخ‌شده بود و ناگهان با لگد ضربه‌ای به در وارد شد. الا لعنه الله علی القوم الظالمین…

پنج‌شنبه اول ماه ذی‌قعده ولادت کریمه اهل‌بیت فاطمه معصومه -سلام‌الله علیها- و روز دختر است و آغاز دهه کرامت که شعار امسال را مهربانی به‌رسم اهل‌بیت گذاشته‌اند. امیدواریم با همین شعار خدمات بی‌شماری به اهل ایمان برسد. به‌خصوص خوب است در دهه کرامت کریمانه مناطق سیل‌زده و زلزله‌زده را فراموش نکنیم. توجه دارید اصل کمک و رفع گرفتاری تازه شروع‌شده و همه باید در حد توان خدماتی ارائه دهیم البته طبق گزارشی که دادند و باید تشکر هم بکنم استان البرز خدمات فراوان و مؤثری به‌خصوص در امر مسکن مناطق سیل‌زده داشته است تقدیر می‌کنیم که البته کافی نیست و همه باید کمک کنیم.

هفتم تیرماه، سالگشت شهادت یکی از شخصیت‌های تراز در نظام اسلامی است. شهید مظلوم آیت‌الله بهشتى و ۷۲ نفر از همراهان و کارگزاران مخلص انقلاب. ایام شهادت این مرد بزرگ را هفته قوه قضائیه و عدالت نامیدند. بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با رئیس و معاونان و قضات و کارکنان دستگاه قضا و تأکیدات ایشان بر ایجاد تحول در چارچوب اصول اسلام و قرآن و قانون اساسی را ملاحظه فرمودید و همچنین مبارزه سختگیرانه با فساد در درون و بیرون قوه و دقت در انتصابات قضائی. قطعاً قبل از من شما از سخنان مدیرکل محترم دادگستری استان هم بهره برده‌اید آن‌هم مطالبی را که مربوط به استان بوده است بیان کردند که همین‌جا بنده از ریاست محترم و مدیرکل محترم دستگاه قضایی استان معاونین و دادستان‌ها و دیگر عزیزان تشکر و قدردانی می‌کنم که البته هفته گذشته اشاره داشتم.

نکته‌ای عرض می‌کنم و آن اینکه بیانیه گام دوم نقشه راه حرکت انقلاب در دهه پنجم انقلاب به بعد است و با دقت در مفاد آن می‌توان آینده را تا رسیدن به قله‌های درخشان درست طی کرد. لذا در توصیه‌های هفتگانه رهبری در بیانیه، توصیه چهارم را به عدالت و مبارزه با فساد اختصاص دادند؛ که نشانه اهمیت موضوع عدالت در نظام اسلامی است. بعد دریکی از سخنرانی‌ها شاخصه‌ها را فرمودند: عدالت، با من بمیرم، تو بمیرى درست نمی‌شود؛ عدالت، با تعارف درست نمی‏شود؛ اولاً قاطعیت مى‏خواهد، ثانیاً ارتباط با مردم مى‏خواهد، ثالثاً ساده‏زیستى و مردمى بودن لازم دارد و بالاتر از همه، خودسازى و تهذیب مى‏خواهد؛ این هم جزو پیش‌شرط‌ها و پیش‌نیازهای اجراى عدالت است. اول، باید خودمان را درست کنیم و یکدستی به سروصورت خودمان بکشیم تا بتوانیم عدالت را اجرا کنیم؛ وظیفه‏ ى من و شما این‏هاست. واقعاً باید با ویژه خواران و فساد مبارزه کنیم. قطعاً برای تحول در دستگاه قضا و رسیدن به قضا در تراز انقلاب اسلامی با توجه به‌حکم رهبری به ریاست قوه نیازمند حضور جوانان صالح، انقلابى و فاضل در جای‌جای دستگاه قضائی خصوصاً در سطح مدیریت کلان هستیم. چون روحیه آرمان‏خواهى، عدالت‏طلبى، شجاعت، سخت‌کوشی، مبتکر و انقلابىِ جوانان مى‏تواند موتور محرکه تحول در دستگاه قضایى باشد. ان‌شاءالله.

در سال ۲۰۱۳، وزارت خارجه آمریکا گزارشى را درباره وضعیت حقوق بشر در دنیا منتشر کرد و در آن به جمهورى اسلامى اتهامات گسترده‌ای وارد کرد. رهبر معظم انقلاب موضع گرفتند و فرمودند: هر کس دیگرى درباره حقوق بشر حرف بزند، آمریکایى‏ها حق ندارند درباره حقوق بشر حرف بزنند؛ چون دولت آمریکا بزرگ‏ترین نقض‏کننده حقوق بشر در دنیا است؛ نه‌فقط دیروز، بلکه همین امروز. در همین رابطه پیشنهاد هفته حقوق بشر آمریکایى مطرح و شوراى عالى انقلاب فرهنگى هرساله از ۶ تا ۱۴ تیرماه را به نام هفته حقوق بشر آمریکایی نام‏گذارى کرد. آمریکائی‌ها به اسم حقوق بشر به دنبال سلطه گری بیشتر و گسترش منافع اقتصادی و سیاسی خودشان هستند. اتفاقاً تیرماه برای ما مظهر شرارت‌های آمریکا و به عبارتی افشای حقوق بشر آمریکائی است به‌خصوص وقتی به یاد می‌آوریم ۱۲ تیرماه سال ۶۷ را که چگونه عمداً به هواپیمای مسافربری حمله کردند و انسان‌های بی‌گناه را به شهادت رساندند و به فرمانده عملیات خود مدال شجاعت دادند؛ و آنچه برای جامعه جهانی ننگ‌آورتر از اصل حمله است سکوت سازمان‏هاى مدعى حقوق بشرى غرب است. البته ملت ما هرگز از آمریکا نترسیده و تا امروز باصلابت تمام در مقابل زیاد خواهی او ایستاده و مقاومت کرده و با همین مقاومت و در عرصه‌های مختلف آمریکا را شکست داده و اخیراً هم پیشرفته‌ترین پهباد عملیاتی جهان که پهباد گران قمتی برای آمریکا بود معادل هزینه ۱۲ فروند هواپیماى اف ۱۶ یعنی بیش از ۲۲۰ میلیون دلار را بچه‌ها سرنگون کردند و به یک آهن‌پاره تبدیل شد و حیثیت نداشته آمریکا را سکه پول کرد. معلوم است که ناراحت می‌شود و اقدامات ناشایستی می‌کند. این حرکتی را که برادران و پاسداران بزرگوار انقلاب اسلامی انجام دادند مدافعان حریم حرم انجام دادند این پیام را به آمریکا داد که ایران اگر اراده کند می‌تواند و تو ای آمریکا در جنگ اراده‌ها قطعاً شکست‌خورده میدان خواهی بود.

و همین شکست‌های پی‌درپی رئیس‌جمهور منفور آمریکا را گیج کرده و مجبور به ‌عکس‌العمل‌های ابلهانه و احمقانه می‌کند. مثل تحریم کردن رهبر انقلاب که همه عالم می‌دانند او رهبر معنوی و سیاسی است که در بین مردم ایران و جهان چه مسلمان و غیرمسلمان جایگاه خاص دارد به‌علاوه به اذعان همه، حتی دشمنانش، زندگی ساده و زاهدانه دارد و از خود اموال و حساب خارج از کشور ندارد مگر قصد داشته باشند اول چیزی نسبت بدهند و بعد تحریم کنند. مثلاً بگویند سپاه پاسداران زیر نظر رهبری است و قصه‌ای را درست کنند؛ و الا همه می‌دانند که جریان چیست من هم مجاز نیستم و الا برای شما در خطبه از نکات ساده زیستی و مسائلی که مربوط به زندگی شخصی ایشان است را می‌گفتم که شاید بعضی از مواردش برای بعضی‌ها قابل‌باور و قبول نباشد این دیوانگی آن‌کسی است که در مقابل قرارگرفته است و این‌گونه حرف میزند.

آمریکا برخلاف حقوق و موازین بین‌المللی به خودش اجازه می‌دهد هر اقدامی بکند و لو تحریم وزیر خارجه کشور باشد. البته همه این‌ها باید عبرت باشد که عده‌ای سرخوش و دل‌خوش نباشند که متأسفانه کم هم نیستند که وابسته و دل‌بسته به این جرثومه فسادند. باید عبرت بگیرند اما چه کم هستند عبرت گیران. چه معنائی دارد که شما دم از مذاکره بزنی و بعد مسئول مذاکره را تحریم کنی؟ معلوم است کوسه ریش‌پهن است. این همان است که رهبری فرمودند عملیات فریب است و نباید در این دام افتاد. به گفته خودشان که چند روز قبل باز وزیر خارجه آمریکا بیانیه داد که این تحریم‌های جدید بخشى از کارزار فشار حداکثرى دولت آمریکا علیه ایران است‏. خودشان می‌گویند که ما علیه ایران داریم کار می‌کنیم بعد می‌گویند بیایید مذاکره کنیم یک عده هم دل‌خوش به همین مذاکره هستند واقعاً مسیر غلط رفتن است. رهبر معظم انقلاب تعبیر زیبایی داشتند فرمودند: ملت مظلوم و مقتدر ایران، عرض می‌کنیم ما ملت مظلوم مقتدر مثل کوه محکم در مقابل آمریکا و اذنابش همان‌طور که تا حال ایستاده‌ایم تا رسیدن کشور به مقاصد عالیه‌اش می‌ایستیم.

نشانه‌اش هم همین شهدایی هستند که تاکنون دادیم. یاد و خاطره شهدا را گرامی می‌داریم. دیروز فضای ایران اسلامی دوباره با حضور ۱۵۰ شهید عطرآگین شد. استخوان‌های قلم شده این شهیدان پیام استقلال و عزت و اقتدار می‌دهد. با تمام سکوتشان فریاد می‌زنند که آمریکا و صهیونیسم و انگلیس و امثال آن‌ها کوچک‌تر از آن هستند که در عزم و اراده ملت سستی و رخوت ایجاد کنند. این بدن‌های اربا اربا و قطعه‌قطعه شده و قلم شده شهیدان یادآوری می‌کند که ما برای احیا و اجرای احکام الهی و دستورات قرآن و اهل‌بیت رفتیم و این‌گونه شدیم و در این مسیر سر و جان دادیم. نکند شما که امروز مسئولیت دارید در این مسیر کوتاهی کنید و کارتان را درست انجام ندهید. لذا حضور این شهدا که هرچند وقت یک‌بار هم یادآوری می‌کند و متأسفانه افراد کمتر توجه می‌کنند، مسئولیت را برای کسانی که کاری در دستشان هست سنگین می‌کند.

۱۱ تیر؛ شهادت فقیه نستوه و مجاهد خدمتگزار به اسلام و انقلاب چهارمین شهید محراب آیت‌الله صدوقى و هم‌چنین سالگشت ارتحال عالم ربانی و دژبان فرهنگ ناب شیعی آیت‌الله امینی صاحب کتاب الغدیر در سال ۴۹ و آغاز هفته حج را گرامی می‌داریم. راجع به نشست منابع و فلسطین و جنایاتی که درباره فلسطین می‌خواست بشود نکاتی را یادداشت کرده بودم که بگویم ولی فرصت نمی‌شود.

شنیدم که می‌گویند فلانی در انتخابات از فلان کس حمایت می‌کند. اولا بنده از هیچ احدی حمایت نکردم تا حالا هنوز هم زود است. در وقتش هم نیست، اگر در وقتش هم باشد از کسی حمایت نمی‌کنم. نه زن نه مرد؛ اما همان‌طور که ماه گذشته هم‌عرض کردم دوستان جوانی که صلاحیت‌های لازم رادارند که می‌توانند در این عرصه وارد شوند برای انتخابات آینده آماده شوند. تشکل‌های دانشجویی و طلاب جوان و اساتید را صحبت کنند و تشویق کنند و توصیه و راهنمایی کنند تا در این عرصه وارد شوند. شما معضلات فعلی را در مجلس می‌بینید که چگونه تعداد زیادی از این نمایندگان مجلس نصاب لازم را ندارند و به نفع مردم و ملت کار نمی‌کنند و در بزنگاه‌ها کاری را که باید انجام می‌دادند انجام ندادند. بعضی‌ها هم که طاغوت شدند و هر جور دلش می‌خواهد عمل می‌کنند. عزل و نصب می‌کنند در شهر و استان و مناطقی که حضور دارند. جای خاصی را عرض نمی‌کنم. در خبرهای کلی که به دست می‌رسد اقدامات نابخردانه‌ای دارند. اعمال‌نفوذ می‌کنند. برای آینده خودشان که می‌خواهند در مسند بمانند زمینه‌های تجدید انتخاب را فراهم می‌کنند. دیگر این دوره‌ها را باید تمام‌شده فرض کنند و جوان‌ها محکم و مستحکم وارد عرصه شوند. بنده فعلاً از کسی حمایت و تائید نکردم تا در آینده ببینیم چگونه خواهد شد. معمولاً هم این کار را نمی‌کنیم. ملاک و معیار می‌دهیم. من یک‌وقت هم در همین‌جا معیارها را داده بودم. بعضی‌ها اعتراض کردند که گفتند چرا از ما حمایت نکردید. گفتم من از کسی حمایت نمی‌کنم و معیار می‌دهم. من گفته بودم که به دزد رای ندهند شما چرا ناراحت شدید. معیارها و ملاک‌ها را می‌دهیم شما هم در آینده انشاالله حواستان باشد.

نکته‌ای هم راجع به نیروی انتظامی عرض کنم و آن این است که انتظار مردم از نیروی انتظامی این است که بدون توجه به بازی هائی که رسانه‌های ضدانقلاب علیه ارزش‌های دینی و انقلابی ما دارند باصلابت و اقتدار تمام با قانون‌شکنان برخورد کنند؛ و همان‌طور که درصحنه‌های مختلف فساد، جرم و بزه حضور دارند در معضلات اجتماعی و هنجارشکنی‌های اجتماعی هم باقدرت وارد شوند و جوسازی‌ها و جنجال‌ها موجب تضعیف روحیه و کنار گذاشتن وظیفه نباشد. امروز عده‌ای در قالب بی‌بندوباری و بی‌حیائی و کشف حجاب هنجارشکنی می‌کنند که جرم مشهود است و با قاطعیت باید برخورد شود. همان‌طور که با اعتیاد و رشوه و کم‌کاری و بیکاری و موارد دیگر باید مبارزه شود. همه مردم پشتیبان نیروی انتظامی هستند. لذا عزیزان بااقتدار کامل به مأموریت‌های مربوطه بپردازید و از ملامت هیچ ملامت کننده‌ای مکدر نباشید.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.