مشروح خطبه‌های نماز جمعه 31 خردادماه 1398 شهر کرج /

کامل شدن چرخه عدالت در گرو بازگرداندن اموال نامشروع مسئولین

روابط عمومی (۲) ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ ۰

متن کامل خطبه نماز جمعه ۹۸/۳/۳۱

استان البرز، شهرستان کرج

توسط آیت‌الله حسینی همدانی

بِسمِ‌الله الرَّحمَنِ الرِّحیمِ

اَلحَمدُالله رَبِّ‌العالَمینَ وَالصَّلاهُ وَالسَّلامُ عَلی سَیِّدِ الاَنبیاء وَ المُرسَلینَ

اَلعَبدِ المُوَیَّد وَالرَّسولِ المُسَدَّد اَباالقاسِمِ المُصطَفی مُحَمَّد

وَ عَلی آلِه الطَّیِبینَ الطّاهِرینَ المَعصُومِینَ سِیَّما بَقِیَّهِ اللهِ الاَعظَم فِی الاَرَضِینَ

وَاللَعنَهُ الدّائِمَه عَلی اَعدائِهِم اَجمَعینَ مِنَ الآنِ اِلَی قیامِ یَومِ الدّینِ

بندگان خدا خودم و شمارا به رعایت تقوا توصیه می‌کنم. متقین از تمام توان خود بهره می‌گیرند تا بین مردم الفت و مهربانی و مودت برقرار باشد. در بحث همسایه داری و رعایت حقوق دیگران بحثی که مطرح می‌کنیم مصاحبت و مجالست با افراد است که در بخشی از آن بیان از ارتباط داشتن با افرادی نهی شده‌ایم. دراین‌باره اولیاء دین سفارش‌هایی دارند که توجه و به‌کارگیری آن‌ها برای آسودگی خیال و آرامش زندگی مفید است. یکی از آن موارد عدم دوستی و هم‌نشینی با احمق است. بحث مفصل است من به قسمت‌هایی اشاره می‌کنم.

در نکوهش حماقت امیرالمؤمنین-علیه‌السلام- فرمود: «الْحُمْقُ أَدْوَأُ الدَّاء» حماقت بدترین دردهاست. یا فرمودند: بدترین فقر حماقت است؛ و زیانی که احمق به خودش می‌زند دشمن به دشمنش نمی‌زند. این‌که انسان عمر خودش را در مسیر بیهودگی تلف کند ضرر به خود نیست؟ آیا اگر کسی سرمایه‌اش را نابود کند و بی‌جهت از بین ببرد احمق نیست؟ خوب کسی که ساعت‌ها بی‌نتیجه شرع پسند و عقل پسند هم سرمایه مادی و هم سرمایه معنوی‌اش را در فضای مجازی از دست می‌دهد احمق نیست؟ خوب در این فضا خیلی راحت می‌شود حتی کسب علم کرد، کسب ثروت کرد، دیگران را راهنمایی کرد، مطالب خوب و مفید نشر داد و استفاده بهینه کرد، وقت هم می‌شود تلف کرد که بیشتر همین کار را می‌کنند و این علامت حمق است.

در دسته‌ای دیگر از روایات صفات احمق بیان‌شده است؛ و چون خیلی گویاست احتیاج به شرح ندارد و فقط می‌خوانم. مثلاً «فَقِیلَ یَا رُوحَ اللَّهِ وَ مَا الْأَحْمَقُ قَالَ الْمُعْجَبُ بِرَأْیِهِ وَ نَفْسِهِ الَّذِی یَرَى الْفَضْلَ کُلَّهُ لَهُ لَا عَلَیْهِ وَ یُوجِبُ الْحَقَّ کُلَّهُ لِنَفْسِهِ وَ لَا یُوجِبُ عَلَیْهَا حَقّاً فَذَاکَ الْأَحْمَقُ الَّذِی لَا حِیلَهَ فِی مُدَاوَاتِه‏» کسى که ازخودراضی مى‏باشد و به فکر و نیت خود عمل مى‏کند و به سخنان دیگران گوش نمى‏دهد، همه را به نفع خود مى‏داند و زیانى براى خود نمى‏داند همیشه خود را محق جلوه مى‏دهد و براى دیگران حقى قائل نیست، این را مى‏گویند احمق که علاجى براى آن نمى‏باشد. بعضی وقت‌ها در مسائل خانوادگی افراد پیش می‌آید خانم طرف از همسرش شکایت می‌کند میگوییم بیاوریدش با او صحبت کنیم، می‌گوید هیچ‌کس را قبول ندارد. به شوهر میگوییم خانم را بردار بیاور همین را می‌گوید، این نشانه احمق بودن آن شخص است.

یا کراجکی در کنزالفوائد از قول امیرالمؤمنین -علیه‌السلام- فرمودند: «مَنْ نَظَرَ فِی عُیُوبِ [غَیْرِهِ‏] النَّاسِ فَأَنْکَرَهَا ثُمَّ رَضِیَهَا لِنَفْسِهِ فَذَلِکَ الْأَحْمَقُ بِعَیْنِهِ». کسی که به زشتی‌های مردم می‌نگرد و آن را ناپسند می‌انگارد. سپس همان را برای خودش می‌پسندد این احمقی است که چون‌وچرایی در نادانى او نیست.

از نشانه‌های احمق این است که هر دم به رنگی درمی‌آید. «مِنْ أَمَارَاتِ الْأَحْمَقِ کَثْرَهُ تَلَوُّنِهِ». هر کس هر چه می‌گوید او هم می‌گوید منم همین را می‌گفتم. یا فرمودند: سعی نکن هرچه مردم برای تو می‌گویند رد کنی که این نشانه حماقت است. هرکس از گفتن حق ترس داشته باشد احمق است. اعتماد بر آرزو سرمایه احمق است. تمام این‌ها کلمات امیرالمؤمنین است.

در مذمت دوستی با احمق در روایت مفصلی امام سجاد-علیه‌السلام- به فرزند بزرگوارشان امام باقر-علیه‌السلام- سفارش فرمودند که: «إِیَّاکَ یَا بُنَیَّ أَنْ تُصَاحِبَ الْأَحْمَقَ أَوْ تُخَالِطَه» فرزندم از هم‌نشینی یا رفت‌وآمد با احمق بپرهیز و از او دوری‌کن و با وی هم‌سخن مشو؛ زیرا آدم احمق غایب باشد یا حاضر، پست و فرومایه است. هرگاه زبان به سخن گشاید حماقتش او را رسوا کند و هرگاه خاموش شود به دلیل ناتوانی در سخن گفتن باشد. اگر کاری کند خرابی به بار آورد و چون مسئولیتی به عهده گیرد آن را تباه سازد. نه علم خودش به کار او می‌آید و نه دانش دیگران سودش می‌رساند، به سخن خیرخواه خود گوش نمی‌دهد و هم‌نشین از دست او آسوده نیست، مادرش آرزوی مرگ او را دارد و همسرش آرزوی از دست دادن او را و همسایه‌اش آرزوی رفتن از همسایگی‌اش را و هم‌نشینش آرزوی خلاصی از هم‌نشینی او را، اگر در مجلسی کمترین فرد مجلس باشد بالاتر از خود را به رنج افکند و اگر بالاترین فرد باشد فرودستان خود را به فساد و تباهی کشاند. لذا امام صادق علیه‌السلام فرمودند: هرکه از دوستی با احمق دوری نکند به‌زودی خلق‌وخوی او را به خود می‌گیرد.

در تعدادی روایات عنوان احمق‌ترین مردم آمده است. مثلاً رسول خدا فرمودند: «أَحْمَقَ النَّاسِ مَنْ طَلَبَ الدُّنْیَا»؛ و یا علی -علیه‌السلام- فرمودند: «أَحْمَقُ النَّاسِ مَنْ یَمْنَعُ الْبِرَّ وَ یَطْلُبُ الشُّکْرَ وَ یَفْعَلُ الشَّرَّ وَ یَتَوَقَّعُ ثَوَابَ الْخَیْرِ». احمق‌ترین مردم کسی است که مانع خوبی می‌شود و انتظار تشکر دارد و بدی می‌کند و توقع پاداش نیک دارد. بعضی‌ها کاری را خراب می‌کنند تازه بعدش میگویند عوض دستت درد نکنه تان است؟! «أَحْمَقُ النَّاسِ مَنْ أَنْکَرَ عَلَى غَیْرِهِ رَذِیلَهً [رَذَائِلَهُ‏] وَ هُوَ مُقِیمٌ عَلَیْهَا». احمق‌ترین مردم کسی است که عیب دیگران را زشت می‌شمارد درحالی‌که خود آن عیب را داراست. «أَحْمَقُ النَّاسِ مَنْ ظَنَّ أَنَّهُ أَعْقَلُ النَّاسِ». احمق‌ترین مردم کسی است که خود را خردمندترین مردم می‌داند. احمق به معنای بی‌عقل به معنای مصطلح آن نیست. امکان دارد آدم عاقلی هم باشد ولی وابسته به دنیاست. آدمی است که خیلی چیزها را هم بلد است، علمش هم زیاد است؛ اما خودش را بالاتر از همه می‌بیند لذا این افراد بعضاً هم در مسائل مالی وضع خوبی هم دارند. اینجا امام صادق علیه‌السلام در توضیح این نکته بیان زیبایی فرمودند: خداوند روزی افراد احمق را گسترش داده است تا خردورزان بدانند که دنیا به مکر و حیله و تنها با عمل به دست نمی‌آید.

و در پایان عرض می‌کنم باید به این نکته هم توجه داشته باشیم که جواب احمق سکوت است. امیرالمؤمنین-علیه‌السلام- فرمودند: «السُّکُوتُ عَلَى الْأَحْمَقِ أَفْضَلُ جَوَابِهِ [مِنْ جَوَابِهِ‏]». سکوت در برابر احمق، بهتر از جواب دادن به اوست.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ‏

قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ اللَّهُ الصَّمَدُ لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ وَلَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُوًا أَحَدٌ

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ‏

اَلحَمدُالله رَبِّ‌العالَمینَ اَلصَّلاهُ وَالسَّلامُ عَلی سَیِّدِ الاَنبیاء وَ المُرسَلینَ اَبَالقاسِمِ مُحَمَّد

وَ صَلِّ عَلَی اَمیرِالمُؤمِنینَ عَلیِ بنِ اَبی طالِب وَ عَلَی فاطِمَهَ الزَّهرا سَیِّدَهِ نِساءِ العالَمینَ

وَ عَلَی الحَسَنِ وَ الحُسَینِ سَیِّدَی شَبابِ اَهلِ الجَنَّه وَ عَلَی عَلیِ بنِ الحُسَینِ وَ مُحَمَّدِ بنِ عَلی

وَ جَعفَرِ بنِ مُحَمَّد وَ موسَی بنِ جَعفَرِ وَ عَلیِ بنِ موسی وَ مَحَمَّدِ بنِ عَلی وَ عَلی بنِ مُحَمَّد

وَالحَسَنِ بنِ عَلی وَ الخَلَفِ القائِم الحُجَّه حَجَجِکَ عَلی عِبادِک وَ اُمَنائِکَ فِی بِلادِکَ

خودم و همه‌ی شما نمازگزاران محترم را به رعایت و تقویت و تسدید تقوای الهی دعوت می‌کنم. متقین از درگاه خداوند ناامید نیستند و درهرحال اهل استغفارند. امیرالمؤمنین -علیه‌السلام- در حکمت ۸۴ از حکم نهج‌البلاغه فرمود: «عَجِبْتُ لِمَنْ یَقْنَطُ وَ مَعَهُ الِاسْتِغْفَارُ». از ناامیدى کسى که امکان استغفار و توبه را دارد در شگفتم. قنوط، یعنى ناامیدى از رحمت، با توجه به آیات الهی اگر کسی از روی اخلاص از خدا طلب مغفرت کند خداوند او را می‌آمرزد. پس باید تعجب کرد که چرا شخصی که خطا کرده با بودن استغفار باز ناامید است. راجع به استغفار و فضیلت آن قبلاً بحث کردیم حتی حکمت بعدی ۸۵ هم درباره استغفار است را هم توضیح دادم فقط می‌خوانم؛ که امام باقر -علیه‌السلام- از قول علی -علیه‌السلام- نقل می‌کند که حضرت فرمودند: دو امانِ از عذاب خدا روى زمین وجود دارد، یکى از آن‌ها ازدست‌رفته است ولى دیگرى در دسترس شماست، پس به آن چنگ بزنید: امّا امانى که ازدست‌رفته وجود پیامبر خدا است و امّا امانى که باقی‌مانده استغفار و طلب آمرزش است: خداوند به پیامبر فرمود: «وَ ما کانَ اللَّهُ لِیُعَذِّبَهُمْ وَ أَنْتَ فِیهِمْ وَ ما کانَ اللَّهُ مُعَذِّبَهُمْ وَ هُمْ یَسْتَغْفِرُونَ».

 مناسبت‌های متنوعی در هفته پیش رو داریم که به بعضی اشاره می‌کنم. امروز جمعه شهادت سردار رشید اسلام مصطفی چمران در دهلاویه در ۳۱ خرداد سال ۶۰ به شهادت رسید. او نمونه یک انسان الهی است. کسانی که او را دیدند به این نکته اذعان دارند. شخصیت مؤمن و انقلابی درعین‌حال نخبه علمی و دانشمندی کم‌نظیر در رشته تحصیلی که درس‌خوانده بود. دارای ابعاد وجودی بی‌نظیری بود که پرداختن به آن‌ها زمان می‌برد فقط به تعریفی قابل‌تأمل که حضرت امام (رضوان‌الله علیه) بعد از شهادت ایشان داشتند اشاره می‌کنم که فرمود: هنر آن است که‏ بی‌هیاهوهای سیاسى و خودنمایی‌های شیطانى براى خدا به جهاد بر‏خیزد و خود را فداى هدف کند، نه هوى و این هنر مردان خداست. او در پیشگاه خداى بزرگ با آبرو رفت. خدای تعالی با اولیائش محشور بگرداند انشاء الله.

در تیرماه اتفاقات مهمی رخ‌داده که همه آن‌ها جای بحث و تحلیل دارند. یکی از آن‌ها حمله تروریستی نافرجامی است که در ۶ تیرماه در مسجد ابوذر تهران واقع شد و رئیس‌جمهور وقت را مجروح و روانه بیمارستان کرد. اراده خدا بر این بود که مردم از نعمتِ رهبری، رهبر معظم انقلاب محروم نباشند. هرروز که می‌گذرد جایگاه و نقش ولی‌فقیه در نظام اسلامی روشن‌تر می‌شود. سی سال است این جایگاه در اختیار کسی است که باعزت و صلابت از اسلام و انقلاب و ارزش‌های دینی باروحیه‌ای انقلابی دفاع کرده است. ما از روی ارادت می‌گوییم اما فضیلت آن است که دشمن بگوید «الفضل ما شهدت به اعداء». در دیدار حضرت آقا با نخست‌وزیر ژاپن مطالب فراوانی گفته شد یکی از آن‌ها این است که در واشنگتن‌پست آمریکائی آمده است که می‌نویسد: در صداى رهبر ایران مى‏توان بازتاب این جمله آیت‏الله خمینى را شنید که گفت «آمریکا هیچ غلطى نمى‏تواند بکند». اعتمادبه‌نفس قابل‌توجه ایران به خود، موضوعى است که هرگونه تقابل را بسیار خطرناک می‌کند. صلابت این گفته که من فلانی را نمی‌پذیرم و آن جملاتی که شنیدید، عبارت اخرای همان است که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. این سرمایه بزرگی است که باید قدر آن را بدانیم و شاکر آن باشیم.

اول تیر آغاز هفته قوه قضائیه و هفته عدالت است. البته همه عمر و سال و ماه باید عدالت باشد. ان‌شاءالله اگر توفیق شد هفته آینده مطلبی را عرض می‌کنم؛ اما لازم است اینجا از همه زحماتی که عزیزان دستگاه قضائی می‌کشند تشکر کنم کار سخت و پراهمیتی به عهده‌دارند. برقراری عدالت و به عدالت حکم کردن و دست ظالمان و طاغوتیان را کوتاه کردن کار سختی است؛ و طبق روایات در حالت عادی، قاضی بر لبه جهنم نشسته است، اگر حکم غلطی بکند وضعیت او معلوم است. قوه قضائیه پناهگاه مردم است. باید عدالت‌خانه باشد و مستقل از دخالت‌ها به‌حق حکم کند؛ که امیدواریم با تغییرات جدید در قوه اتفاقات مبارکی به نفع مردم و نظام رخ بدهد؛ که بشارت‌های خوبی به گوش می‌رسد مثل مسئله از کجا آورده‌ای و بررسی اموال مقامات و مسئولین. خود طرحِ دوباره موضوع که چهارده سال از تصویب آن گذشته و اجرا نشده بود، امیدواری را زیاد کرده، اعتماد را برمی‌گرداند و آثار فراوانی به همراه دارد. البته باید قوانین دیگری هم برای بازگرداندن اموال نامشروعی که بعض مسئولان کسب کرده‌اند تصویب شود تا چرخه عدالت تکمیل شود. به‌هرتقدیر مهم‌ترین خواسته مردم هم گسترده شدن عدالت است در همه شئون. جا دارد از عزیزان دستگاه قضا در استان از ریاست محترم و دادستان‌ها و دادرس‌ها هم تشکر کنم که با جدیت امور فراوانی که متوجهشان هست را پیگیری و دنبال می‌کنند.

پنج تیر روز جهانی مبارزه با قاچاق و استعمال مواد مخدر است. استکبار جهانی در کنار جنگ سیاسی به‌صورت نرم، فرهنگ و هویت ما و جهان را مورد هجمه قرار داده و با تولید و توزیع مواد مخدر از تجارت مرگ، سود می‌برد؛ و موجب آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، امنیتی است. در چند سال اخیر کشور افغانستان ۵۰ برابر گذشته تولید می‌کند. ۸۰۳ نوع مواد مخدر در دنیا عرضه می‌شود و متأسفانه سن مصرف هم کاهش پیداکرده که باید آموزش و آگاه‌سازی را بالا برد تشویق به فعالیت‌های ورزشی کرد، نسبت به اشتغال و ازدواج جوانان کوتاهی نکرد. خوشبختانه ایران یکی از بزرگ‌ترین مبارزین با مواد مخدر در دنیاست. به همه عزیزانی که در این زمینه فعالیت دارند خدا قوت عرض می‌کنیم. در استان خود ما هم محکم و مستحکم هم ستاد مبارزه با مواد مخدر هم نیروی انتظامی هم دستگاه قضا خوب عمل می‌کنند و به حمدالله قابل‌توجه است.

سرنوشتی که برای آقای مرسی در دل بستن به وعده‌های عربستان و آمریکا پیش آمد برای حکام منطقه و دیگران هرکسی که در آن سطح هست بسیار درس‌آموز است که اگر به وعده آمریکا دل‌خوش کنی چه عاقبتی خواهی داشت. فکر کرد اگر آمریکا و عربستان را تحویل بگیرد قدرتمند می‌شود. لذا مردم را رها کرد و مقاومت را کنار گذاشت و خود و انقلابیون مصر را اسیر کرد. غافل از اینکه هرگز سراب انسان را سیراب نمی‌کند. باید دل به خدا بست و به غیر خدا دل بستن نتیجه‌اش همین خواهد بود.

در هفته گذشته عرض کردیم چهارستون اصلی قدرت در آمریکا در حال فروریختن است. قدرت نظامی، قدرت اقتصادی، قدرت نرم و نهادها که هرکدام توضیح دارد و به کلمات دانشمندان و سیاسیون خودشان در فروپاشی استناد کردیم. با توجه به حرکت زیبای فرزندان اسلام و اتفاق مبارک سرنگونی پهباد آرکیو فور آمریکا توسط سپاه پاسداران که جا دارد به همه عزیزان تبریک و خدا قوت عرض کنیم، خوب است به همین افول نظامی در این نوبت اشاره کوتاهی داشته باشم./ بعد از جنگ جهانی دوم آمریکا حالت ابرقدرت پیدا کرد و جای انگلیس را در نفوذ در کشورها گرفت؛ و به‌خصوص بانفوذ در منطقه غرب آسیا، نفت موردنیاز خودش را تقریباً مجانى به دست می‌آورد؛ اما پیروزی انقلاب اسلامی معادلات را به هم زد هیمنه آمریکا در دنیا شکست و با تسخیر لانه جاسوسی وجهه‌اش خراب شد و مقدمات افول فراهم شد. این‌که عرض می‌کنم بررسی کنید. تاریخ را دقت کنید. کتاب‌ها و نوشته‌ها خودشان را بررسی کنید.

به خاطر خوی تجاوزگری و مداخله جویی که دارد باید دائماً توان نظامی خودش را بالا ببرد و نگه دارد. لذا سالانه مبالغ هنگفتى را به این بخش اختصاص مى‏دهد. بودجه سال ۲۰۱۹ یعنی سال گذشته و امسال بالغ‌بر ۷۵۰ میلیارد دلار در بخش نظامى در نظر گرفته‌شده که از مجموع هزینه‏هاى نظامى هفت‌کشور ژاپن، فرانسه، هند، انگلیس، روسیه، عربستان و چین بیشتر است. بااین‌حال، شکست می‌خورد. نمونه‌اش شکست در عراق و افغانستان. البته مشکلات اقتصادی‌اش بر مسائل نظامی‌اش هم اثر گذاشته است. رئیس کمیسیون استراتژى دفاع ملى آمریکا هم تأکید کرده که آمریکایى‏ها مى‏پندارند آمریکا برترى نظامى دارد اما امروز این کشور با بحران روزافزون در دفاع ملى مواجه است. درزمینهٔ ضعف قدرت نظامى باید عرض کنم ولو به‌ظاهر نسبت به کشورهای دیگر برتری سخت‌افزاری دارد، بالاخره تعداد موشک‌ها و تانک‌ها و هواپیماها را اعلام می‌کنند؛ اما خوب است باز از نوشته‌های خودشان مطالبی را بیان کنم. البته اخبار سری هم موجود است؛ اما نشریه «اکونومیست» در گزارشی نقاط ضعف ارتش آمریکا را شمارش کرده و آسیب‌پذیر بودن کشتى‏هاى نیروى دریایى آمریکا در مقابل موشک‏هاى زمین به دریا، ضعف ارتش آمریکا براى حفاظت از پایگاه‏هاى هوایى منطقه ‏اى این کشور در برابر حملات غیرمنتظره، آسیب‌پذیری هواپیماهاى آمریکا در مقابل سامانه‏هاى ضد هوایى مدرن و ناکارآمدى جنگنده‏هاى آمریکایى در شناسایى موشک‏هاى قابل‌حمل را به‌عنوان ضعف نام‌برده. فرماندهان نظامى آمریکا دو سال پیش در کنگره اعلام کردند که ارتش این کشور در موضع ضعف قرار دارد و بسیارى از تجهیزات نیروى دریایى و هوایى آمریکا قدیمى و در پایین‏ترین سطح قرار دارد و همین هشدارها بود که سبب شد تا ترامپ، بازسازى قدرت دریایى و هوایى آمریکا را در اولویت کارى خود قرار دهد و براى این اقدام، بودجه‏هاى بیشترى را درخواست کرده است. مورد دیگر از تضعیف، نقص فنی است که خلبانان آمریکایى در جنگنده‏هاى فوق پیشرفته «اف ۳۵» اعلام کردند که قبل از استفاده زمین‌گیر شده‌اند؛ و در گزارشی نیروی دریایی اعلام کرد براى تأمین مسؤولیت‏هاى خود در خارج از آمریکا، دست‌کم ۸۰ کشتى جنگى کم دارد. این وضعیت افول نظامی لذا خوف از جنگ نداشته باشید که اتفاق نخواهد افتاد. دشمن هراسی امروز بدترین و خیانت بارترین کاری است که کسی می‌تواند نسبت به مردم انجام دهد.

نکته‌ای عرض کنم و آن اینکه امروز روز اتحاد در برابر دشمن است و باید در مقابل او ید واحده بود وقت تسویه‌حساب‌های سیاسی و جناحی وقت دیگری است. مسئولین ارشد نباید در سخن گفتن مردم را ناامید کنند و ناکارآمدی را القاء کنند. نباید کم‌کاری و بی‌تدبیری و سوء مدیریت را به گردن دیگران بیندازند. من چون این حرف‌ها زده شد برای رفع شبهه عرض می‌کنم کدام عاقل قبول می‌کند این گفته را که: با تشکیل وزارت بازرگانی هفته بعد زندگی مردم و وضع بازار بهتر می‌شود و اگر مجلس تصویب نکند پس مجلس مسئول است. این حرف درستی نیست؛ و یا دوباره معیشت مردم را به اف ای تی اف گره زدن و برای بهتر شدن روابط بانکی بین‌المللی تقاضای تصویب لوایح استعماری را کردن و مسئولیت را به گردن تشخیص مصلحت انداختن درحالی‌که مشکل بانک‌ها در تحریم‌هاست نه لوایح. این هم ذهن را خراب کردن است و دوباره چرخه‌ای را از نو شروع کردن است. وقت و سرمایه را از بین نبرید. بدتر آنکه استدلال می‌کنند به خاطر بحث‌های جزئی و منافع بسیار ناچیز منافع بسیار کلان را از دست می‌دهیم. امروز داریم ارزن می‌گیریم و کوه منافع ملی را از دست می‌دهیم. فردا اگر روابط بانکی ما با دنیا دچار مشکل شد، مردم نگویند دولت ناکارآمد است. خود این حرف‌ها دلیل بر ناکارآمدی است. مدیر توانا این‌گونه سخن نمی‌گوید. می‌گویند منافع ملی برای ما اهمیت دارد شعار مهم نیست. درحالی‌که شعارهای ما بیان منافع ملی ماست و باشعور و اراده همراه است. یکی از شعارهای ما استقلال بوده و هزاران شهید برای این استقلال داده‌شده آیا زندگی مردم را می‌خواهید برخلاف شعار استقلال که داده‌اند اداره کنید؟ شعارهای ملت از روی عقل و مبناست و اثر دارد. همین شعار مرگ بر آمریکا را ببینید که بعضی از افراد با انحراف می‌خواستند نسبت دهند که امام هم نمی‌پسندیده چگونه فراگیر شده و چه آتشی به جان دشمنان انداخته که رئیس‌جمهور مفلوک آمریکا روز چهارشنبه هفته گذشته مدعی شد که ایرانی‌ها در زمان امضای توافق هسته‌ای برجام در دوران اوباما شعار «مرگ بر آمریکا» سر می‌داده‌اند، درحالی‌که الآن این کار را انجام نمی‌دهند. البته باز تکرار کرد که ایران ملتی تروریست است منتظریم ببینیم چه پیش می‌آید. همین‌که می‌گوید منتظریم یعنی استراتژی ندارند و. منتظر عکس‌العمل هستند ما هم باید عکس‌العمل درستی نشان دهیم. خیلی کری که صدای ملت را در ۱۳ آبان و ۲۲ بهمن و روز قدس و هر هفته در نمازهای جمعه و هرروز بعد از نمازهای یومیه در مساجد نمی‌شنوی. نقداً این هفته را از مصلای کرج بشنو که مردم نمازگزار چگونه یک‌صدا و محکم می‌گویند: مرگ بر آمریکا. اتفاقاً تصویب این‌ها لوایح در مجلس هم به ضرر ملت بوده است و هم برخلاف بیان رهبر معظم انقلاب که بارها به استعماری بودن آن‌ها تذکر دادند.

عرضم این است که ذهن‌ها را خراب نکنید مردم را شرطی نکنید می‌گویند داریم ارزن می‌گیریم و کوه منافع را از دست می‌دهیم یعنی حتماً باید برویم اف ای تی اف را امضا کنیم تا کوه منافع به دست بیاوریم من قبلاً این‌ها را عرض کردم اما با سرعت این نکته را عرض می‌کنم که ببینید هزینه‌هایی که باید بپردازیم چیست. چند مورد آن را برایتان می‌خوانم: نظارت بر فعالیت‌های مالی بانکی و ارزی به‌طور نامحدود. این ارزن است؟ فراهم شدن امکان نظارت دشمن و سرویس‌های اطلاعاتی و جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی بر کل کشور در ۲ جبهه نظارت آژانس بر فعالیت‌های هسته‌ای و نظارت FATF بر مبادلات مالی و بانکی کشور. این ارزن است؟ فراهم شدن امکان اقامه دعوی علیه جمهوری اسلامی ایران به بهانه حمایت از تروریسم. فراهم شدن بستر توطئه علیه مراکز حساس دفاعی، امنیتی و نظامی توسط دشمن، بر پایه ردیابی مبادلات مالی و بانکی صورت گرفته با این نهادها. برنامه‌ریزی هدفمند و هماهنگ آمریکا و غرب در جهت مهار و توقف فعالیت‌های موشکی و قدرت منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران با محوریت FATF به بهانه مبارزه با تروریسم و ناامنی در منطقه. واداشتن عوامل نفوذی دشمن به تراکنش‌های هدایت‌شده در جهت اعمال توطئه برنامه‌ریزی‌شده و هدفمند علیه جمهوری اسلامی. این‌ها ارزن است؟ میگویند داریم ارزن می‌دهیم کوه منافع را از دست می‌دهیم. این‌ها کشور را گرفتار می‌کند. کشور را دچار مشکلات می‌کند. دوباره دارند این مسیر را طی می‌کنند. تذکراتی را که رهبری دادند نصب العین خودتان قرار دهید. به جوانان در داخل کشور، به اقتصاد مقاومتی و رونق تولید بپردازید تا نتیجه بگیرید.

چون شما بنده را روز عید فطر وکیل می‌کنید گزارشش را به شما بدهم. فطریه عام بیش از ۳۶ میلیون فطریه سادات تقریباً ۴ میلیون و کمک به مصلی ۵۷۵۰۰ تومان در روز عید و الا در روزی که اعلام کردم ۲۵ میلیون بود که خدای تعالی قبول کند و چون وکیل بودم در جای خودش رد کردم و گفتم که گزارشی را هم داده باشم.

درباره حجاب خیلی میگویند که تذکر بدهم راه همان است که قبلاً گفتم. درمان را در کاری که گفتیم میدانیم اما متأسفانه دوستان دنبال علاج دیگری هستند که جواب نمی‌گیرند.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.