در خطبه‌های نماز جمعه کرج مطرح شد/

گفتمان مقاومت در جنگ اراده‌ها معنا پیدا می‌کند / عزل بنی‌صدر تذکری برای همه مسئولین

کارشناس روابط عمومی ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ ۰

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه جریان عزل بنی‌صدر تذکری برای مسئولان است، تصریح کرد: مسئولان باید بدانند تا زمانی که مردمی هستند و برای مردم خدمت می‌کنند از حمایت مردم بهره‌مند هستند اما به هر دلیلی اگر مردم را فراموش کنند و مشغول باندبازی و جناح‌بازی شوند منتظر خشم مردم نسبت به خودشان و پس گرفتن آرا باشند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده مقام معظم رهبری در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه هفدهم خردادماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) با اشاره به هشتم شوال سالروز تخریب بارگاه ملکوتی و متبرک ائمه بقیع علیهم‌السلام در سال ۱۳۴۴ قمری توسط وهابیت،‌ بیان داشت: این تخریب توسط این فرقه انحرافی با تفکرات ارتجاعی و باهدف اختلاف‌افکنی در دل مذاهب اسلامی و در جنگ با قواعد شیعی صورت گرفت.

وی بابیان اینکه وهابیت یک فرقه منحرف سیاسی در داخل اهل سنت است، اظهار داشت: وهابیت یک مذهب نیست بلکه یک فرقه و عقیده سیاسی است؛ لذا یک مسیر غلطی را در این مجموعه راه انداختند که خود اهل سنت هم آنان را طرد می‌کنند و این روش را نمی‌پسندند.

امام‌جمعه کرج در ادامه تصریح کرد: بر اساس همین عقاید رژیم منحوس آل سعود گروه‌های تکفیری دیگری را تقویت و پشتیبانی مالی کرد و به دستور نظام سلطه و صهیونیست‌های جنایت‌پیشه تربیت، توسعه و تکثیر آن‌ها را به عهده گرفتند و در اقصی نقاط عالم پخش کردند تا به این وسیله علاوه بر بی‌احترامی کردن به عقاید مذهبی شیعه؛ آثار اسلامی، ریشه‌های تاریخ اسلام و اسناد دینی را هم از بین ببرند.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه استکبار روی وهابیت سرمایه‌گذاری کرده است، تأکید کرد: استکبار به‌وسیله وهابیت تاریخ اسلامی را از بین برد و در اقصی نقاط عالم هم توسط آن‌ها جنگ‌های نیابتی را اداره می‌کند که در طول این مدت جنایات زیادی را مرتکب شدند.

وی با اشاره به حمایت آمریکا از حضور داعش در افغانستان، تصریح کرد: امروز آمریکا از حضور داعش در افغانستان سود می‌برد چون داعش در افغانستان برای چین، ایران و روسیه دردسر درست می‌کند و با ایجاد درگیری میان طالبان و داعش نیروهای خود را حفظ می‌کند.

راهکار مقاومت تنها شرط مقابله با استکبار است

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در بخش دیگری با تأکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب تنها راه مبارزه با استکبار را جریان مقاومت می‌دانند و بر این نظریه تأکید می‌کنند، گفت: رهبری راه غلبه بر مشکلات را مقاومت می‌داند و آحاد مسلمانان، نخبگان و مردم موظف هستند اهل مقاومت باشند.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه دشمنان قصد از بین بردن اراده ما رادارند، گفت: امروز در وسط میدان «جنگ اراده‌ها» قرارگرفته‌ایم، از ابتدای انقلاب نیز درگیر جنگ‌های مختلف بوده‌ایم و توانسته‌ایم پیروز میدان‌ها باشیم.

وی بابیان اینکه «جنگ اراده‌ها» برای نخستین بار توسط «الوین تافلر» نویسنده و آینده‌پژوه آمریکایی مطرح شد، بیان داشت: این نظریه‌پرداز آمریکایی در کتاب خود می‌گوید «در قرن بیست و یکم نباید به شکار بدن‌ها پرداخت و باید مغزها را مورد هدف قرارداد چراکه هدف قرار دادن ابدان خون‌ریزی به بار می‌آورد و نتیجه آن چیزی جز ایجاد تنفر علیه آمریکا نیست اما در شکار مغزها کافی است تا فکر تسلیم و ناتوانی از نبرد را در اندیشه طرف مقابل بنشانیم.»

رئیس بنیاد غدیر استان البرز در ادامه به بازخوانی قسمت دیگری از کتاب این نویسنده آمریکایی پرداخت و گفت: «این جنگ نه‌تنها هزینه اندکی دارد بلکه دست‌یابی به پیروزی نیز آسان است؛ طرف برنده در «جنگ اراده‌ها» کسی است که بتواند زودتر از حریف فکر تسلیم و بی‌فایده بودن نبرد را القا نماید.»

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با تأکید بر اینکه گفتمان مقاومت در «جنگ اراده‌ها» معنا پیدا می‌کند، گفت: ما باید به توانایی‌های خود ایمان داشته باشیم درحالی‌که عده‌ای واداده داخلی حرف‌هایی می‌زنند که توانایی‌ها را زیر سؤال ببرند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری امور مساجد استان البرز بابیان اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون چندین بار به «جنگ اراده‌ها» توسط رهبران انقلاب اشاره‌شده است، اذعان کرد: تأکید بر اراده ملت بر پیروزی‌های متعدد ازجمله این اشارات است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه استان البرز با تأکید بر اینکه صبر بر حفظ اراده به پیروزی جبهه مقاومت کمک ویژه‌ای خواهد داشت، گفت: سه ویژگی صبر، حفظ اراده و عزم نظریه مقاومت را رقم می‌زنند که با توکل به پروردگار و پیمان با نصرت الهی پیروزی به همراه خواهد داشت؛ این عناصر در ملت ایران وجود دارد و بنا بر وعده الهی و همچون گذشته پیروزی از آن ما است.

آیت‌الله حسینی همدانی گفت: پیروزی وقتی حاصل می‌شود که ما به خداوند توکل داشته باشیم. باید به نصرت الهی ایمان داشته باشیم در این صورت می‌توانیم مقاومت کنیم.

نظریه مقاومت رهبری، نظام سلطه را سردرگم کرده است

وی با تأکید بر اینکه نظریه مقاومت باعث سردرگمی دولتمردان آمریکایی شده است، گفت: برخی از نظریه‌پردازان آمریکایی بحث افول قدرت آمریکا را مطرح می‌کنند. برخی نیز مدعی شده‌اند؛ فروپاشی آن‌قدر نزدیک است که «ترامپ» می‌تواند آخرین رئیس‌جمهور آمریکا باشد.

خطیب نماز جمعه کرج در بخش دیگری بابیان اینکه دشمنان اراده کرده‌اند که امید ملت ایران را ناامید کنند، گفت: دشمنان تلاش می‌کنند تمدن اسلامی شکل نگیرد، آن‌ها نمی‌خواهند ایران پیشرفت داشته باشد.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه دشمنان قصد دارند تفکر انقلابی را میان جوانان ما کمرنگ کنند، گفت: جنگ نرم و شبیه خون فرهنگی به راه می‌اندازند تا ساختار نظام اسلامی را به هم بریزند.

وی راه پیروزی همه‌جانبه بر استکبار را مقاومت دانست و گفت: رهبری در دیداری با دانش‌آموزان از آن‌ها خواستند نظریه مقاومت در مقابل دشمنان را تبلیغ کنند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز اضافه کرد: رهبری در این دیدار فرمودند؛ بعضی تصور نکنند چون دشمن بمب، موشک و دستگاه‌های تبلیغاتی دارد ما باید عقب‌نشینی کنیم، خیر، نظریه مقاومت یک نظریه اصیل و درست است که باید عملیاتی شود.

 آیت‌الله حسینی همدانی خطاب به مسئولان فرهنگی و آموزشی، گفت: لازم است به نظریه مقاومت بپردازید و لحظه‌ای را از دست ندهید.

بازخوانی عزل بنی‌صدر درس‌آموز است

وی در بخش دیگری با اشاره به عزل بنی‌صدر در بیستم خردادماه ۱۳۶۰ به دستور امام، افزود: بازخوانی چنین واقعه‌ای در زمان حال حاضر بسیار درس‌آموز است.

رئیس شورای هماهنگی و گسترش فرهنگ قرآنی استان البرز به مصادیق نفوذ اشاره کرد و گفت: اقدامات بنی‌صدر در دوران دفاع مقدس مشکلات زیادی برای کشور و مردم ایجاد کرد.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه جریان عزل بنی‌صدر تذکری برای مسئولان است، تصریح کرد: مسئولان باید بدانند تا زمانی که مردمی هستند و برای مردم خدمت می‌کنند از حمایت مردم بهره‌مند هستند اما به هر دلیلی اگر مردم را فراموش کنند و مشغول باندبازی و جناح‌بازی شوند منتظر خشم مردم نسبت به خودشان و پس گرفتن آرا باشند.

رئیس بنیاد مهدویت استان البرز با اشاره به بیستم خردادماه روز شهادت آیت‌الله سعیدی به دست مأموران ستم‌شاهی پهلوی در سال ۱۳۴۲ هجری شمسی، عنوان کرد: آیت‌الله سعیدی شخصیت مبارز و ضد رژیم مستبد پهلوی بود.

آوار احتکار مسکن و تورم افسارگسیخته آن بر سر مردم!

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری اضافه کرد: یکی از مشکلاتی که مدتی است معضلاتی را بر اقشار کم‌درآمد ایجاد کرده قیمت افسارگسیخته مسکن است که تأثیر مستقیمی بر اجاره‌بها دارد، متأسفانه در این زمینه با افزایش ۱۰۰ درصدی مواجه هستیم درحالی‌که درآمد مردم افزایش چندانی نداشته است.

وی تأکید کرد: بیشترین هزینه خانواده‌ها متوجه مسکن است اما با این شرایط حتی نمی‌توانند در خانه‌هایی که زندگی می‌کنند معیشت خود را بگذرانند؛ ممکن است این قشر به حواشی شهر کوچ کنند که این امر مشکلات و معضلات اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.

رئیس ستاد احیاء امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز خطاب به دولت گفت: لازم است برای رفع این معضل برنامه‌ریزی جدی انجام شود و برای خانه‌های خالی موجود در کشور برنامه‌ریزی کرده و قانون تعریف کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی خاطرنشان ساخت: قانونی در سال گذشته برای کنترل قیمت مسکن توسط مجلس تصویب شد که دولت آن را متوقف کرد؛ قانون پرداخت مالیات برای خانه‌های خالی نیز تصویب‌شده که لازم است به‌صورت دقیق شاهد اجرایی شدن این قوانین باشیم.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.