مشروح خطبه‌های نماز عید فطر 15 خردادماه 1398 شهر کرج /

راهبرد مقاومت راهکار اصلی مقابله با استکبارجهانی است

روابط عمومی (۲) ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ ۰

متن کامل خطبه نماز عید فطر ۹۸/۳/۱۵

استان البرز، شهرستان کرج

توسط آیت‌الله حسینی همدانی

بِسمِ‌الله الرَّحمَنِ الرِّحیمِ

اَلحَمدُالله رَبِّ‌العالَمینَ وَالصَّلاهُ وَالسَّلامُ عَلی سَیِّدِ الاَنبیاء وَ المُرسَلینَ

اَلعَبدِ المُوَیَّد وَالرَّسولِ المُسَدَّد اَباالقاسِمِ المُصطَفی مُحَمَّد

وَ عَلی آلِه الطَّیِبینَ الطّاهِرینَ المَعصُومِینَ سِیَّما بَقِیَّهِ اللهِ الاَعظَم فِی الاَرَضِینَ

وَاللَعنَهُ الدّائِمَه عَلی اَعدائِهِم اَجمَعینَ مِنَ الآنِ اِلَی قیامِ یَومِ الدّینِ

مولا امیرالمؤمنین -سلام‌الله‌علیه- دربیانی فرمودند که «فَإِنَّ التَّقْوَى أَفْضَلُ کَنْزٍ، وَ أَحْرَزُ حِرْزٍ، وَ أَعَزُّ عِزٍّ، فِیهَا نَجَاهُ کُلِّ هَارِبٍ، وَ دَرَکُ کُلِّ طَالِبٍ، وَ ظَفَرُ کُلِّ غَالِبٍ» به‌درستی که تقوا بهترین گنج و محکم‌ترین پناهگاه و عزیزترین عزت و اقتدار است. نجات هر گریزنده‌ای است و هرکس که از هلاکت و دوزخ فرار می‌کند بهترین وسیله است؛ و امید هر جوینده‌ای است. کسی که به سمت سلامتی و بهشت تمایل دارد تقوا وسیله اوست؛ و پیروزی هر چیره جویی در تقواست.

 مسئله تقوا و متخلق شدن به این کرامت آن‌قدر مهم است که در مناسبت‌های مختلف در قرآن و روایات به آن تأکید شده است. حتی در اجتماعات بزرگی مثل نماز جمعه و نماز عیدین می‌بینید که خطیب جمعه موظف است در هر دو خطبه مردم را توصیه به تقوا و رعایت تقوا بکند. تقوا در همه عرصه‌های زندگی انسان نقش دارد؛ از امور فردی بگیرید تا مسائل کلان سیاسی و اجتماعی. حتی اگر کسی می‌خواهد تهذیب نفس کند و می‌خواهد خودش را در مسیر تربیت الهی قرار دهد و انسان مهذبی باشد باز آنجا تقوا لازم است. چون همه انسان‌ها حب به نفس دارند و وقتی شروع می‌کند به بررسی اعمال خودش و می‌خواهد حساب‌وکتاب کند و مراقبه در عمل داشته باشد به‌قول‌معروف به نفع خودش حساب‌وکتاب می‌کند. لذا خدای تعالی در آیه ۱۸ سوره مبارکه حشر تأکید می‌کند که در محاسبه نفستان هم اهل تقوا باشید. «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَلْتَنْظُرْ نَفْسٌ مَا قَدَّمَتْ لِغَدٍ وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ خَبِیرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ» دو بار کلمه تقوا را تکرار می‌کند. مرحله اول این است که اهل ایمان تقوا داشته باشید. معلوم می‌شود که انسان می‌تواند اهل ایمان باشد ولی درجاتی از تقوا را نداشته باشد. لذا دستور می‌دهد که اهل پرهیزکاری و تقوا باشید. «وَلْتَنْظُرْ نَفْسٌ مَا قَدَّمَتْ لِغَدٍ» وقتی‌که مراقبه می‌کنید و توجه می‌کنید که برای فردای خودت داری چه چیزی آماده می‌کنی؛ یعنی مراقبه نفس می‌کنی «وَاتَّقُوا اللَّهَ» آنجا هم تقوا داشته باش؛ یعنی در محاسبه نفس و اندازه‌گیری و کم‌وزیاد کردن و حسابرسی به نفع خودت حساب نکن.

 شبیه همین را رسول خدا -صلی‌الله علیه و آله و سلم- در توصیه‌هایشان به ابی ذر فرمودند: ای ابوذر انسان از پرهیزکاران نباشد مگر وقتی‌که حسابرسی او از نفس سخت‌تر از حساب کشیدن شریک از شریک باشد و بداند که از کجا می‌خورد، از کجا می‌آشامد، از کجا می‌پوشد، آیا از راه حلال است یا از راه حرام؛ یعنی انسان باید در محاسبه تقوا داشته باشد.

می‌بینید که در همه‌جا تقوا مطرح هست. البته در مسائل اجتماعی بعد بیشتری دارد. به‌خصوص در افرادی که مسئولیتی دارند و کارهای حساسی در اختیاردارند. سیاسیون و امثال ذالک باید مراقبت بیشتری داشته باشند که در دام شیطان نیافتند.

خدای تعالی در فرصت ماه مبارک رمضان فضایی را ایجاد کرد و زمینه‌هایی را فراهم کرد که زمینه‌های تقوا و تقویت تقوا در همه ما بیشتر باشد تا بتوانیم آن را در خودمان ملکه کنیم تا بعد در سراسر سال از نعمت تقوا بهره‌مند باشیم. در ماه مبارک رمضان اعضا و جوارح ما باتقواست. مواظبت می‌کنیم که هیچ‌کدام از اعضا مرتکب خطا و گناه نشود و لغزش نداشته باشد. به خدا به‌وسیله تقوا در ماه مبارک رمضان نزدیک هستیم و این نعمت امروز پایان پیدا کرد و امروز یوم الجائزه است.

 امیرالمؤمنین فرمودند به خدا سوگند هیچ بنده‌ای راندیدم که تقوایش سودمند باشد مگر اینکه زبانش را نگه دارد؛ یعنی تقوای اعضا که یکی از آن زبان است. درباره تمام اعضا تقوا آمده است که باید رعایت کرد و در ماه مبارک رمضان این فرصت بود. بعضی‌ها زبان‌هایشان رهاست. هر طور دلشان می‌خواهد، هر جا دلشان می‌خواهد، هر مقدار دلشان می‌خواهد، راجع به هر کس که دلشان می‌خواهد حرف می‌زنند. بدون هیچ نشانه قطعی، این دلیل بر بی‌تقوایی است. باتقواترین مردم به بیان رسول خدا کسی است که حقیقت را بگوید. یکی از نشانه‌های تقوای زبان این است که انسان حقیقت‌گو باشد. چه به سودش باشد، چه به زیانش باشد.

آرام‌آرام به زمان انتخابات نزدیک می‌شویم و مهم است و انشا الله همه شما با دقت و بصیرت و توجه افراد را انتخاب می‌کنید و رأی می‌دهید. در آنجا می‌بینید که خدای‌نکرده بعضی‌ها چگونه آلوده به گناه می‌شوند. خصومت‌ها، دشمنی‌ها، کشمکش‌ها، بی‌اخلاقی‌ها، آبروریزی‌ها، همه این‌ها نشانه بی‌تقوایی است. در آن عرصه هم باید تقوا را رعایت کرد و دنبال خواسته‌ها و هوای نفس نبود. امیرالمؤمنین -سلام‌الله‌علیه- فرمودند که هر کس بر شهوت خود مسلط باشد باتقواست. قطعاً هر چه که انسان مسلط‌تر باشد تقوای او بیشتر است.

 تقوا انسان را به رضای الهی نزدیک می‌کند. فرمود «إنَّ التَّقوی مُنتَهی رِضَی اللهِ مِن عِبادِهِ وَ حاجَتُهُ مِن خَلقِهِ» تقوا نهایت خشنودی خداست از بندگانش و نهایت خواسته خداست از خلقش. «فَاتَّقُوا اللهَ الَّذی إن أسرَرتُم عَلِمَهُ وَ إن أعلَنتُم کَتَبَهُ» بپرهیزید از خدایی که اگر امری را پنهان کنید می‌داند و اگر آشکار کنید می‌نویسد. کنایه از این است که اولاً خدای تعالی خطاهایی را که انسان انجام نداده است ثبت نمی‌کند و عقاب نمی‌کند. به‌علاوه اینکه تمام آشکار و پنهان انسان نزد خدای تعالی آشکار است. پس تقوا داشته باشیم و خودمان را حفظ کنیم.

همان‌طور که به برکت ماه مبارک رمضان در وادی تقوا و تقویت تقوا قرار گرفتیم و این نهال تقوا را کاشتیم از امروز شروع کنیم به رسیدگی کردن تا ان‌شاءالله در تمام عمر و سال این تقوا را داشته باشیم و از هدایت‌های تقوا بهره‌مند باشیم که مولانا امیرالمؤمنین فرمودند «مَن غَرَسَ أشجارَ التُّقی جَنی ثِمارَ الهُدی» کسی که درخت‌های تقوا را می‌کارد از میوه‌های هدایت آن بهره‌مند است. خدای تعالی تقوا را در همه ما بیش‌ازپیش بگرداند.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ‏

قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ اللَّهُ الصَّمَدُ لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ وَلَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُوًا أَحَدٌ

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ‏

اَلحَمدُالله رَبِّ‌العالَمینَ اَلصَّلاهُ وَالسَّلامُ عَلی سَیِّدِ الاَنبیاء وَ المُرسَلینَ اَبَالقاسِمِ مُحَمَّد

وَ صَلِّ عَلَی اَمیرِالمُؤمِنینَ عَلیِ بنِ اَبی طالِب وَ عَلَی فاطِمَهَ الزَّهرا سَیِّدَهِ نِساءِ العالَمینَ

وَ عَلَی الحَسَنِ وَ الحُسَینِ سَیِّدَی شَبابِ اَهلِ الجَنَّه وَ عَلَی عَلیِ بنِ الحُسَینِ وَ مُحَمَّدِ بنِ عَلی

وَ جَعفَرِ بنِ مُحَمَّد وَ موسَی بنِ جَعفَرِ وَ عَلیِ بنِ موسی وَ مَحَمَّدِ بنِ عَلی وَ عَلی بنِ مُحَمَّد

وَالحَسَنِ بنِ عَلی وَ الخَلَفِ القائِم الحُجَّه حَجَجِکَ عَلی عِبادِک وَ اُمَنائِکَ فِی بِلادِکَ

حلول ماه شوال المکرم و روز عید سعید فطر را به همه شما خواهران و برادران ایمانی به‌خصوص روزه اولی‌های عزیز تبریک عرض می‌کنم. امیدوارم بهترین لحظات این ماه، لحظات افطار، لحظات سحر و لیالی قدر را همه ما به‌خوبی درک کرده باشیم و بیشترین بهره را از این فرصت نورانی برده باشیم. ان‌شاءالله و در یوم‌الله عید جایزه را دریافت کنیم. امروز برای کسانی که یک ماه در بندگی خالصانه خدای تعالی و تلاش کردند و در مسیر جلب رضایت الهی قدم برداشتند و فعالیت کردند عید است و پاداش می‌گیرند.

امیرالمؤمنین در یک خطبه‌ای فرمودند: امروز را خدای متعال برای شما عید قرار داده است و به شما شایستگی این را عنایت فرموده پس شما هم به شکرانه آن خدا را یاد کنید تا شمارا یاد کند و او را بخوانید تا شمارا اجابت کند؛ یعنی امروز هم درهای رحمت الهی باز است. امروز را از دعا غافل نباشیم؛ برای همدیگر، برای اسلام، برای جهان اسلام، خانواده‌ها، جوان‌ها و مسائل کشور دعاگو باشیم. ای مردم این روز شما روزی است که نیکوکاران در آن پاداش می‌گیرند و زیان‌کاران و تبهکاران در آن مأیوس و ناامید می‌شود و این شباهت زیاد به‌روز قیامت دارد. کسانی که فقط به دعا و نماز و روزه مشغول نبودند، بلکه تمرین کردند ذاکر باشند اینجا بهره بیشتری می‌برند؛ یعنی در همه حال به یاد خدا بودند و اعمال صالح داشتند و خدمت به مردم کردند و خودشان را به رضای الهی نزدیک کردند، امروز از جوایز بیشتری بهره‌مند خواهند بود و خدای تعالی به احسن وجه از آن‌ها خواهد پذیرفت. از خدای تعالی می‌خواهیم که این ماه رمضان را آخرین رمضان عمر ما قرار ندهد و اگر هست حتماً آمرزیده شویم و از مرحومین باشیم و از محرومین نباشیم ان‌شاءالله.

باید تشکر کنم از حضور کم‌نظیر مردم کشور، به‌ویژه اهالی فهیم و ولایتمدار استان، بالأخص شهر کرج که در راهپیمایی روز قدس امسال خیلی عالی و منسجم و محکم و پرشور شرکت کردید. حضور بیش از قبل نوجوانان و جوانان بسیار کوبنده و دشمن‌شکن و امیدبخش بود. نشان داد علی‌رغم تلاش‌های گسترده برای عدم حضور و بی‌رغبت نشان دادن مردم نسبت به آرمان‌های انقلاب و اسلام که یکی از آن‌ها کمک به مستضعفان عالم است و به‌خصوص پاره تن اسلام فلسطین عزیز که با شایعه درست کردن و پخش کردن شایعه‌ها با تحریک حس ایرانی گری و ایران‌دوستی با شعار نه غزه نه لبنان و امثال ذالک موفق نبودند. مردم بصیر و هوشیار مثل همیشه طبق وظیفه الهی‌شان عمل کردند و محکم به سینه شیطان و شیطان‌صفتان کوبیدند. خدا را به خاطر این نعمت الهی شکر گذاریم.

روز قدس امسال به خاطر طرح آمریکایی معامله قرن و خیانتی که تعدادی از کشورهای عربی برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل طراحی کرده بودند و داشتند متفاوت بود و حساسیت بالاتری داشت که دائم هم در صحبت‌هایشان و تکرار بعضی از عناصر ترسو و منافق صفت داخلی القا می‌کنند که مردم خسته شدند. با انقلاب و امور کشور کاری ندارند و خزعبلات دیگری می‌گویند که مردم شرکت نکنند؛ اما روز قدس به حمدالله نشان داد که مردم ایران خسته نیستند بلکه پرنشاط‌تر و پرشورتر و پرانگیزه‌تر از قبل در عرصه دفاع از آرمان‌های انقلابی‌شان و در مقابل مستکبران عالم عقب‌نشینی ندارند. جالب است که در تمام دنیا تقریباً کشورهایی که راهپیمایی برقرار شد همه به همین معامله خیانت بار، نه گفتند.

 مدتی است رهبر معظم انقلاب به نظریه مقاومت تأکید می‌کنند. مقاومت یک نظریه است. می‌خواستم امروز این نظریه را مقداری تبیین کنم اما دیروز حضرت آقا که مطرح کردند باید جامعه‌تر روی آن کارکنم تا عرض کنم که چرا نظریه میگوییم. از سال‌های قبل ایشان این را تکرار می‌کردند و اخیراً دریکی دو سال اخیر به‌خصوص این چند ماه اخیر روی این مسئله تأکید بیشتری دارند که اجازه بدهید در یک فرصت دیگری به آن بپردازم و جهات آن را تبیین کنم. در مقابل آمریکا فرمودند که قطعاً جنگ نظامی نمی‌شود، مذاکره هم که سم مهلک است، آن چیزی که الآن کمترین هزینه را برای کشور دارد مقاومت است و این راهبرد است که باید در یک فرصت دیگری به آن بپردازم.

اما آن چیزی که امروز خیلی خلاصه برای شما مطرح می‌کنم این است که نقشه دشمن و به‌خصوص آمریکا برای آینده ما چیست؛ یعنی برای همین امسال و سالی که در آن قرار داریم عمل نزدیکی که به نظر می‌رسد می‌خواهد انجام بدهد که البته اصل کار را از قبل شروع کرده است و سال گذشته هم رهبر معظم انقلاب به امسال تأکید کردند و گفتند «شاید سال گذشته عملیاتشان ایذایی بوده است، ولی اصل کار را می‌خواهند در سال ۹۸ انجام بدهند» چیزی است که من آن را به‌صورت خلاصه در دو بخش بیان می‌کنم.

اگر به نوع تحرکات و گفته‌ها و عملکرد اخیر آمریکایی‌ها نگاه کنیم از وضع همین تحریم‌های مختلفی که کردند و جبهه مشترکی که از کشورهای مختلف برای دشمنی با ایران جمع کردند این را نگاه کنیم بیان‌کننده این مطلب است که آن‌ها انضباط اجتماعی داخل ایران را هدف قراردادند تا ما با ایجاد اختلاف و جنگ روانی سرمایه اجتماعی را از دست بدهیم؛ یعنی تلاش می‌کنند که این سرمایه اجتماعی از بین برود و مردم را از حاکمیت جدا کنند و در فضای هرج‌ومرج به اهداف خودشان برسند که به فضل پروردگار با بیداری مردم تاکنون نتوانستند اقدامی کنند، من‌بعد هم نمی‌توانند اقدامی داشته باشند. سعی دارند با از بین بردن امید مردم حالت بی‌تفاوتی نسبت به مسائل مهم و سرنوشت‌ساز کشور به وجود بیاورند. لذا دشمنان ما و به‌خصوص آمریکای پلید متمرکز شدند بر جنگ اقتصادی که معیشت مردم را نشانه رفته است، با این هدف که تقابل ایجاد کنند. برای اینکه یا باید انقلابی بود و محروم از معیشت و رفاه یا دست از آرمان‌های انقلابی کشید و مردم مستضعف جهان را رها کرد؛ و یا خودمان را سیر کنیم یا تحریم‌های سنگین را تحمل‌کنیم. به مردم تلقین می‌کنند که ببینید نظام به فکر زندگی شما نیست. به خاطر سیاست‌هایش شما دچار مضیقه شدید. بعد هم به‌طور مستقیم و غیرمستقیم توسط بعضی از عوامل داخلی خودفروخته بعضی از کالاهای پرمصرف را دیده‌اید که چگونه عمل می‌کنند و زیرساخت‌ها را از بین می‌برند و مورد هدف قرار می‌دهند؛ اما به فضل الهی مردم غیور و عزتمند ایران اسلامی باخدای تعالی پیمان بسته‌اند که به هیچ پولداری باج نداده در مقابل هیچ گردنکش ظالمی کرنش نداشته باشند.

 اگر در جنگ اقتصادی هستیم که هستیم باید همه لباس رزم اقتصادی بپوشیم و تا پیروزی این لباس را از تن درنیاوریم. رهبر معظم انقلاب مکرر با بیان‌های مختلف مثل دوران جنگ که امام می‌فرمود جنگ در رأس امور است و همه باید به جنگ توجه داشته باشند، ایشان هم جنگ اقتصادی را مطرح می‌کنند که در رأس امور است، همه باید وارد میدان بشوند.

تقریباً فصل اول سال رو به پایان است و باید پرسید که تیم اقتصادی دولت و مسئولین محترم در عرصه‌های اقتصادی کشور در این سه‌ماهه اول سال برای رونق تولید و حمایت از تولیدکنندگان و کارگران و کالاهای ایرانی چه کرده‌اند. حتی مسئولین استانی هم خوب است پاسخگو باشند و کنفرانس خبری تشکیل بدهند و به مردم استان توضیح بدهند که برای رونق تولید و اشتغال چگونه عمل شده است. چنین کارهایی شده است و این‌ها را باید برای مردم توضیح داد و بیان کرد که چه موانعی رفع شده است و چه تسهیلاتی داده‌شده است. بانک‌ها چه مقدار کمک کرده‌اند و چند واحد تولیدی مشکلاتش حل‌شده است و به چرخه تولید برگشته است. رونق کسب‌وکار در استان چگونه بوده است. این‌ها امیدبخش است و امیدواری می‌آورد. باید این‌ها را بیان کرد. سه ماه گذشته است و به نظر می‌رسد که هنوز مشکلات هست. این‌یک بعد که آمریکا برای امسال این مطلب را دارد و می‌خواهد بی‌انضباطی اجتماعی را در کشور رونق بدهد و توسعه بدهد و مردم باید بصیر باشند و تا الآن هم با بصیرت عمل کردند و نگذاشتند که کاری صورت بگیرد.

مطلب دوم و جنگ دوم جنگ روانی است که توسط رسانه‌ها اداره می‌شود و نقش مکمل تحریم‌ها و گاهی هم مؤثرتر از فشارهای واقعی دشمن عمل می‌کند. در این جنگ رسانه‌ای که جنگ ادراکی و شناختی است، هیبریدی و ترکیبی است، در اینجا تلاش می‌کنند تا از ضعف‌ها مشکلات داخلی که وجود دارد که کم هم نیست بیشترین بهره را برای باورپذیر کردن مطالب خودشان استفاده کنند. آن چیزی که اینجا مهم است و هدف اصلی این جنگ است بن‌بست نمایی شرایط موجود است. از بین بردن امید نسبت به آینده و اینکه به مسئولان هیچ اعتمادی نیست و کارها قابلیت اصلاح ندارد. دائم دارند این را القا می‌کنند که به مسئولین نمی‌شود اعتماد کرد. توانایی کار وجود ندارد. خوب دقت کنید که در چند جهت کار می‌کنند. اولاً تلاش می‌کنند تا صلاحیت‌ها و توانایی‌های مسئولین انقلابی را زیر سؤال ببرند و تردید ایجاد کنند. ثانیاً تلاش می‌کنند عملکرد و درستی سیاست‌های انقلابی را در آن تردید ایجاد کنند. بگویند این سیاست‌هاست که ما را گرفتار کرده است. باید یک تغییری در سیاست‌های انقلابی بدهیم. برای این مسیر و آرمان‌ها باید فکری کرد. تلاش می‌کنند تا قانون اساسی و نهادهای نظام که نزد مردم اعتباردارند را بی‌اعتبار کنند. با جنگ روانی القا می‌کنند که روش نظام اسلامی با منافع و معیشت و خواسته مردم مغایرت دارد که اینجا آن بحث مقاومت رهبر معظم انقلاب روی آن تأکیددارند خودش را نشان می‌دهد. چون تلاش می‌کنند که مقاومت نهادهای انقلابی در مقابل نفوذ آن‌ها و خنثی کردن توطئه‌های آن‌ها که این نهادها ایستادند را مغایر با منافع مردم جلوه بدهند. استقامت آن نهادهای انقلابی را می‌خواهند بگویند که ‌ای مردم بدانید که اگر مشکل‌دارید به خاطر فلان نهاد انقلابی است. یا از ضعف عملکرد بعضی از مسئولین استفاده می‌کنند و القا می‌کنند که فساد سازمان‌یافته در ارکان نظام وجود دارد. همه این‌طوری هستند. سیستم این‌گونه دارد عمل می‌کند و به فکر مردم نیستند تا به هر جهت اعتماد را از بین ببرند.

اتفاقاً رهبر معظم انقلاب همین نکته را بیان می‌کند؛ یعنی آن جنگی که دشمن طراحی کرده ایشان کاملاً و لحظه‌به‌لحظه تذکر می‌دهد. چند وقت قبل فرمودند و عبارت ایشان این است «تصویرسازی غلط و منفی و ناامیدکننده از اوضاع ایران مهم‌ترین دستور کار امروز دشمن است. اگر یک‌وقت ما خودمان شروع کردیم به تکرار کردن بعضی از این حرف‌ها یعنی داریم در زمین دشمن عمل می‌کنیم» خوب مواظب باشید. راهبرد امسال دشمن این است که عرصه را بر مردم تنگ کند. یک‌وقت دریکی از سخنرانی‌هایشان همین غربی‌ها گفته بودند که باید کاری کنیم نیروهای انقلابی، ارزشی و خانواده‌های شهدا با عکس شهدایشان به خیابان‌ها بیایند و در مقابل نظام بایستند. جزو دستور و برنامه‌ریزی‌های کارشان است. برای مقابله با توطئه‌های دشمن و حل مشکلات مختلف همه مسئولان نظام باید عزم جدی داشته باشند و در مرحله بعد برای خنثی کردن توطئه‌های مجازی نیروهای ارزشی و انقلابی کاملاً با عملیات روانی و رسانه‌ای دشمن آشنا شوند و تحلیل داشته باشند. به افول گسترده و همه‌جانبه آمریکا در عرصه‌های مختلف توجه داشته باشند که ان شاءالله بنده به افول آمریکا خواهم پرداخت در فرصت مقتضی.

روحیه انقلابی را باید تقویت کرد و به آینده کاملاً امیدوار بود. نخبگان و خود مردم روحیه امیدواری را ترویج کنند. اگر امید از بین برود که خواسته دشمن هم هست سرنوشت کشور به مخاطره خواهد افتاد. همه به این مهم که ترویج امیدواری است اقدام کنیم و ما یقین داریم چون به وعده الهی ایمان‌داریم که به فضل پروردگار همه نقشه‌های شوم دشمنان از سر ملت مرتفع خواهد شد انشا الله.

نمونه این افول هم همین است که در رابطه با ایران سردرگم هستند. یک روز ۱۲ پیش‌شرط می‌گذارند، بعد از مدتی میگویند بدون پیش‌شرط ما قبول داریم، تلفن هم می‌دهند، دوباره روز بعد میگویند که اف ای تی اف و پالرمو را بدون پیش‌شرط باید قبول کنید. بعد کنفرانس خبری می‌گذارند که اگر هم قبول کنید هیچ تضمینی نیست که شمارا از لیست خارج کنیم. یک روز همه مردم ایران را تروریست می‌دانند یک روز هم می‌گویند که ما می‌خواهیم مردم ایران را نجات بدهیم. با این وضعیت اگر کسی در داخل کشور به فکر مذاکره با آمریکا باشد این‌یکی از مصادیق دیوانگی است که کسی بخواهد با این شرایط دنبال مذاکره با آمریکا برود.

نکته پایانی این است که امروز روز ۱۵ خرداد و سال گشت آن جریان عظیم است که نقطه عطف انقلاب ما بود. یاد شهدای این واقعه که قریب به ۱۵ هزار نفر بودند را گرامی می‌داریم.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.