با حضور نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز/

انزجار روزه‌داران البرزی از رژیم کودک کش اسرائیل طنین‌انداز شد

کارشناس روابط عمومی ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ ۰

مردم انقلابی شهر کرج در روز جهانی قدس در حمایت از مردم مظلوم فلسطین راهپیمایی کرده و فریاد «مرگ بر اسرائیل» را در شهر طنین‌انداز کردند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده مقام معظم رهبری در استان البرز و امام‌جمعه کرج، نام‌گذاری روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را، رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) در سال ۵۸ پایه‌گذاری کردند و از آن سال تاکنون ملت غیور و آزادی‌خواه ایران، در دفاع از مردم مظلوم فلسطین به راهپیمایی و سردادن شعارهایی علیه ملت‌های استکبار و منفعت‌طلبی دولت‌هایی مانند آمریکا و اسرائیل پرداخته‌اند.

بعد از رهبر کبیر انقلاب، حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای بارها و بارها بر اهمیت این موضوع تأکید کرده‌ و فلسطین را مسئله اول جهان اسلام عنوان کرده‌اند و درعین‌حال آن را یک فریضه دانسته‌اند. این تأکیدات رهبر معظم انقلاب چشم و گوش ملت ایران را برای دفاع از ملت فلسطین و محکوم کردن استکبار جهانی بازکرده، طوری که هرسال در این روز شاهد راهپیمایی عظیم پیر و جوان و زن و مرد در اقصی نقاط کشور هستیم.

هم‌زمان با بیست و پنجمین روز از ماه مبارک رمضان مردم انقلابی، متدین و همیشه درصحنه کرج از ساعت ۱۱ صبح آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با طی مسیرهای منتهی به محل آغاز و تجمع، راهپیمایی خود را با عبور از میدان شهدا، خیابان مهدیه (مظاهری)، میدان توحید، بلوار امامزاده حسن (ع) برگزار و رهسپار محل اقامه نماز جمعه کرج در مصلای امام خمینی (ره) شدند.

هوای امروز کرج به‌شدت گرم و به بیش از ۲۵ درجه رسیده بود و بااین‌وجود شاهد حضور پیر و جوان، زن و مرد در راهپیمایی روز قدس در حمایت از مردم مظلوم فلسطین بودیم.

امسال نیز باوجود گرمای هوا، از این حضور پرشور کاسته نشده و تمامی مسیرهای تعیین‌شده راهپیمایی مملو از جمعیت بود.

فریاد «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آل سعود» و «مرگ بر آمریکا» امروز در خیابان‌های شهرها و روستاهای مختلف البرز پیچید.

حمایت از سپاه پاسداران، جبهه مقاومت اسلامی و حزب‌الله لبنان، حفظ وحدت و همدلی مسئولان، تلاش برای تقویت اقتصاد کشور، مبارزه با فساد و دست‌اندازی‌ها به بیت بیت‌المال و پرهیز از اشرافی گری مسئولان، عدم اعتماد به دشمنان و تکیه‌بر توان داخلی، رسیدگی به معیشت مردم و اشتغال برخی از شعارها و دست‌نوشته‌هایی بود که راهپیمایان با خود حمل و از مسئولان برای تحقق آن‌ها مطالبه می‌کردند.

تعدادی از بسیجیان کرجی نیز بالباس‌های نظامی آمادگی خود را برای حمایت از مردم بی‌دفاع فلسطین در برابر تجاوزهای رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

برخی از نوجوانان و کودکان نیز نقاشی‌هایی علیه جنایات سران استکبار و در رأس آن‌ها آمریکا و رژیم کودک کش صهیونیستی کشیده بودند و آن را در طول مسیر راهپیمایی با خود حمل می‌کردند.

اجرای تریبون آزاد تا برپایی ایستگاه‌های نقاشی از حاشیه‌های راهپیمایی امروز روز قدس در کرج بود.

خبرنگاران و عکاسان پرتلاش کرجی نیز مانند همیشه درصحنه حاضر بودند و باوجود گرمای هوا همه تلاش خود را برای انعکاس این حضور حماسی مردم کرج در دفاع از انتفاضه فلسطین با تهیه خبر، گزارش و عکس به کار می‌بستند.

در طول مسیر راهپیمایی نیز در نقاط مختلف ازجمله بلوار امامزاده حسن (ع)، آب‌پاش‌هایی مستقرشده بودند تا با پاشیدن آب بر روی مردم اندکی از گرمای هوا را برای روزه‌داران حاضر در راهپیمایی کم کنند.

دست‌نوشته‌های بسیاری از سوی دانشجویان و قشرهای مختلف مردم در خصوص اعتراض به لایحه FATF و سند ۲۰۳۰ در طول مسیر راهپیمایی به چشم می‌خورد.

راهپیمایان کرجی همچنین در شعارهای خود به ابراز انزجار از رژیم جنایتکار صهیونیستی، دولت آمریکا به‌عنوان بزرگ‌ترین حامی آن و همچنین دولت‌های خائن عربی در منطقه نیز پرداختند و با اعلام حمایت از مقاومت مسلمانان در کشورهای اسلامی همچون، فلسطین، سوریه، لبنان، عراق و بحرین به دخالت‌ها و توطئه‌های دشمنان اسلام در این کشورها اعتراض کردند و تنها راه پیروزی جهان اسلام بر دنیای کفر را ایستادگی و مقاومت دانستند.

علاوه بر حضور مسئولان استان، علما و طلاب حوزه‌های علمیه، نوجوانان، جوانان، بانوان، ورزشکاران، جانبازان، خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر نیز در این راهپیمایی حضور داشتند و همپای اقشار مختلف مردم البرز جنایات و اشغالگری ۶۰ ساله اسرائیل غاصب بر فلسطین، این پاره تن امت اسلام را محکوم کردند.

در حاشیه این مراسم آیت‌الله حسینی همدانی ضمن قدردانی از حضور باشکوه مردم البرز در راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: حضور خردمندانه و با بصیرت مردم در ایران اسلامی و سراسر جهان خنثی‌کننده نقشه دشمنان در قالب معامله قرن است.

خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم نیز در این راهپیمایی حضور پررنگی داشتند و شاهد حمل پرچم‌های کشورهای اسلامی که در راستای دفاع از حرم اهل‌بیت (ع) درصحنه حاضرند از سوی آنان بودیم و تصاویر شهدای مدافع حرم از تیپ زینبیون و فاطمیون نیز در بین جمعیت به چشم می‌خورد.

در طول مسیر راهپیمایی نیز پلاکاردها و بنرهایی در خصوص بزرگداشت روز جهانی قدس و فرمایشاتی از امام راحل و مقام معظم رهبری در خصوص آرمان آزادسازی قدس شریف از چنگال رژیم صهیونیستی به چشم می‌خورد.

مردم استان البرز همچون همیشه، با شور و اشتیاق و با نفرت از رژیم کودک کش اسرائیل، در نقاط مختلف استان با مشت‌های گره‌کرده راهپیمایی کردند و یک‌بار دیگر نشان دادند که تا همیشه در کنار مردم مظلوم فلسطین با دژخیمان و اشغالگران مبارزه خواهند کرد.

با حضور راهپیمایان کرجی در شبستان مصلی امام خمینی (ره) و اعلام اتمام راهپیمایی، دکتر محمدباقر قالیباف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام که امروز سخنران این مراسم در کرج بود در بخشی از سخنان خود گفت: بدون شک سرنوشت فلسطین و منطقه با دلارهای آقایان مستکبر و ظالم تغییر نخواهد کرد، بلکه سرنوشت توسط مردم منطقه و دولت‌های مسلمان که در خط مبارزه با صهیونیست هستند رقم می‌خورد.

وی بابیان اینکه انقلاب را مدیون شهدا و امام شهدا هستیم، گفت: روز قدس روزی است که باید ملت‌های مستضعف در مقابل مستکبرین اعلام وجود کنند؛ و اسلام این تکلیف را بر عهده ما گذاشته است که از مظلوم دفاع کنیم.

قالیباف روز قدس را روز تحقق اسلام سیاسی موردنظر رهبر کبیر انقلاب برشمرد و ادامه داد: گذشت زمانی که ملت‌ها سرسپرده غرب باشند؛ ملت‌های مسلمان از انسان‌های آزاده و شجاع دفاع خواهند کرد.

بعد از سخنرانی قطعنامه پایانی راهپیمایی روز جهانی قدس که حاوی تشریح و تبیین آرمان‌ها، خواسته‌ها و مواضع ملت صبور و مقاوم ایران اسلامی در خصوص فلسطین اشغالی، آزادسازی قدس شریف و تحولات داخلی، منطقه و جهان بود قرائت شد که با صدای تکبیر حضار مورد تأیید قرار گرفت.

در بخش‌هایی از این بیانیه آمده بود:

ما شرکت‌کنندگان در راهپیمایی دشمن‌شکن روز قدس در حمایت از آرمان فلسطین با بانگ الله‌اکبر بیانیه خود را خطاب به دشمن اعلام می‌کنیم. تلاش برای محو غده سرطانی را آرمان و هدف خود می‌دانیم و توطئه معامله قرن و سرسپردگی اعراب را شدیداً محکوم می‌کنیم.

با اعلام حمایت از قدس مراتب نفرت و انزجار خود را از استکبار و یهودی‌سازی در منطقه نشان خواهیم داد. هرگونه سازش تا بازگشت آوارگان فلسطینی و فراهم کردن دموکراسی آزاد را نخواهیم پذیرفت. امریکا را دشمن شماره یک ایران دانسته و قرار دادن نهادها در لیست سیاه را محکوم می‌کنیم و خواستار عدم مذاکره با دشمن هستیم.

پس از قرائت بیانیه مراسم پایان یافت و راهپیمایان نماز روز جمعه را به امامت آیت‌الله حسینی همدانی نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز و امام‌جمعه کرج قرائت کردند.

در ادامه شاهد گزیده‌ای از تصاویر مربوط به راهپیمایی روز جهانی قدس در کرج هستید…

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.