آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه کرج/

روز قدس بینی معامله گران قرن را به خاک مالید / قدس نماد استقامت و بیداری اسلامی است

کارشناس روابط عمومی ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ ۰

نماز عبادی سیاسی جمعه دهم خردادماه شهرستان کرج به امامت آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) اقامه شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه دهم خردادماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) ضمن تبریک به مناسبت عید سعید فطر، بیان داشت: این عید برکات زیادی دارد و روز غلبه بر خواهش نفس و دشمن درون است و این زمینه ایستادگی در مقابل شیطان در عید فطر فراهم می‌شود و نشان دهند عزت و کرامت مسلمین است.

وی با اشاره به عظمت نماز عید فطر، گفت: نمازهای جمعه و عیدین بیانگر این مهم است که اسلام به عبادت فردی بسنده نکرده و آثار اجتماعی نماز را مدنظر دارد و آنچه مهم است عظمت امروز است که با وحدت و انسجام همراه شده است.

امام‌جمعه کرج ضمن ابراز امیدواری از اینکه همه باید با حفظ وحدت در نماز عید شرکت کنند، گفت: در روز عید باید توجه همه به حکومت الهی حضرت ولیعصر اروحنا فداه جلب شود.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری از بیانات خود به مناسبت‌های هفته پیش رو اشاره کرد و اظهار داشت: پانزدهم خردادماه سال ۴۲ یکی از مهم‌ترین حرکت‌های ۱۰۰ سال اخیر با رهبری حضرت امام و همراهی اقشار مختلف مردم صورت گرفت که منشأ تحولات عظیمی در تاریخ معاصر کشور شد.

وی در ادامه تأکید کرد: حماسه پانزدهم خرداد پیروزی بر نظام پادشاهی ستمگرِ وابسته به بیگانگان را رقم زد و استقلال جمهوری اسلامی ایران را فراهم کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه قیام پانزده خرداد بینش سیاسی مردم را بالا برد، گفت: این قیام هدف اصلی مبارزات را بر مردم روشن کرد، شعار همه مردم و گروه‌های مبارز سیاسی که محافظه‌کار نبودند براندازی شاه بود.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه امام راحل تعداد زیادی از روحانیون را وارد میدان مبارزه علیه طاغوت کرد، اذعان داشت: در اقصی نقاط کشور این حرکت سازمان‌دهی شد تا پیروزی حاصل آمد و هیمنه شاه و اربابانش در منطقه به‌خصوص آمریکا ازهم‌پاشیده شد.

وی افزود: روش امام در برخورد با مردم و مدیریت انقلاب، مدیریت بر قلوب بود، مردم بادل و جان جمهوری اسلامی را پذیرفته بودند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در ادامه به چهاردهم خردادماه رحلت حضرت امام خمینی (رحمه‌الله علیه) رهبر کبیر انقلاب و بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۶۸ هجری شمسی اشاره کرد و گفت: امام هم فرزانه بود هم فروزنده بود، امام شجاع بود و تدبیر داشت. به غیر خدا از چیزی ترس نداشت و موفق شد جهان را بیدار کند و مبانی اسلام ناب محمدی را سرلوحه تحولات قرارداد.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه در آغاز دهه پنجم انقلاب و گام دوم باید بیش از گذشته به آرمان‌های امام (ره) توجه شود، خاطرنشان ساخت: می‌بینیم که عده‌ای چگونه خط و فکر امام را تغییر و برخی مطالب را به‌دروغ جلوه می‌دهند، هدف آن‌ها این است که این خط نورانی را به بیراهه بکشانند.

وی بابیان اینکه مردم ایران منشأ تحولات بزرگ در جهان هستند، گفت: همین امر باعث شده که سردمداران طاغوت عصبانی و نگران باشند زیرا امام مبارزه با استکبار و مقاومت بر سر هدف تا رسیدن به نتیجه مطلوب را به همه مردم جهان یاد داد.

خطیب نماز جمعه کرج با اشاره به اینکه امام راحل، اسراییل را خار کرده است، گفت: امام با تعیین روز قدس مسلمین جهان را برای نابودی اسراییل متحد کرد.

آیت‌الله حسینی همدانی تأکید کرد: ۴۰ سال است که از تعیین روز قدس می‌گذرد، امام فلسطین را به مهم‌ترین مسئله کشورهای اسلامی و آزادی خواهان جهان تبدیل کرد.

وی با تأکید بر اینکه یک سال است که از طرح آمریکایی معامله قرن و اجرایی شدن آن تا پایان ماه مبارک رمضان سخن می‌گویند، گفت: تلاش می‌کنند کشورهای عربی را برای سلطه اسراییل بر فلسطین و منطقه همراه کنند تا به این رژیم غاصب کودک کش رسمیت ببخشند که تاکنون موفق نشده‌اند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز تأکید کرد: استکبار با راه انداختن جنگ روانی به دنبال بهانه‌ای برای حضور خود در منطقه است، ولی مسلمین با حضور پرشور، گسترده و دشمن‌شکن در روز جهانی قدس، بینی معامله گران را به خاک خواهند مالید.

 آیت‌الله حسینی همدانی خاطرنشان ساخت: حضور مردم جهان در راهپیمایی روز قدس نویدبخش صلح و پیروزی اسلام است. این حضور نشان از وحدت گسترده مسلمین است. روز قدس روز همت مسلمین برای نجات فلسطین و قدس شریف است. روز قدس روز ایستادگی و مقاومت و نماد مبارزه با استکبار به‌خصوص آمریکا است، آمریکا تلاش می‌کند و برخی از شیوخ عیاش آل سعود که جنگ‌طلب هستند به کمک شیطان بزرگ آمده و جبهه غربی، عبری و عربی راه انداخته‌اند ولی نمی‌تواند به اهداف خود برسند.

وی گفت: یکی از اهداف روز قدس روشن شدن افکار عمومی در خصوص جنایات اسراییل است.

رئیس شورای هماهنگی و گسترش فرهنگ قرآنی استان البرز با تأکید بر اینکه سقوط رژیم غاصب اسراییل نزدیک است، گفت: به‌زودی محو اسراییل از صحنه روزگار را جشن می‌گیریم.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری از بیانات خود با اشاره به چهاردهم خردادماه انتصاب حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای به رهبری انقلاب اسلامی، گفت: بعد از ارتحال امام در چهاردهم خردادماه سال ۶۸ مجلس خبرگان تشکیل جلسه داد و رهبر فرزانه انقلاب انتخاب شد، امسال سی سال از رهبری خردمندانه و حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌گذرد، لازم است راجع به این مهم صحبت کنیم.

وی تأکید کرد: مدیریت تحولات منطقه، مدیریت بیداری اسلامی، مدیریت داخلی کشور ازجمله فتنه‌های ۷۷ و ۸۸، مسائل بعدی این جریانات، مقابله با استکبار و عزتمندی مقابل دشمنان همه و همه از برکت وجود رهبری است.

رئیس بنیاد غدیر استان البرز با تأکید بر اینکه سی سال است که رهبری نگذاشته‌اند مردم‌سالاری دینی در کشور خدشه‌دار شود، گفت: سخنان رهبری با دانشگاهیان بسیار مهم بود به‌خصوص بحث مذاکره با آمریکا و خواسته‌های خارج از عرف شیطان بزرگ که امیدواریم مدنظر همه مسئولان باشد.

آیت‌الله حسینی همدانی افزود: عده‌ای که اهل دیاثت سیاسی هستند به دنبال بی‌ناموسی نباشند و بدانند که ملت غیرتمند ایران اجازه بی‌ناموسی به هیچ بی‌غیرتی را نخواهند داد.

 وی در بخش پایانی سخنان خود به قتل امام‌جمعه کازرون اشاره کرد و این حادثه را به خانواده محترم حجت‌الاسلام خرسند تسلیت عرض گفت و افزود: وی بسیار شخصیت انقلابی و خدومی داشت.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.