هم‌زمان با شب شهادت امیرالمؤمنین (ع)؛

نوای «الغوث الغوث» در مصلی کرج طنین‌انداز شد

کارشناس روابط عمومی ۰۶ خرداد ۱۳۹۸ ۰

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده مقام معظم رهبری در استان البرز و امام‌جمعه کرج، باز شب‌های پرفضیلت قدر از راه رسیدن تا مؤمنان خود را برای تقرب بیشتر به خداوند متعال آماده کنند. شبی که فضیلت آن برابر با هزار ماه بیان‌شده است. شب تعیین سرنوشت یک‌ساله انسان‌ها. حال و هوای این شب‌های ایران عطر معنویت به خود گرفته، مؤمنان در حزن و اندوه و غم از دست دادن اول امام شیعیان حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) بر سر و سینه می‌زنند.

در این شب‌ها همه حس و حال عجیبی دارند هر کس به دنبال شناخت بیشتر خود و طلب بخشش و مغفرت از خداوند متعال است. شبی که باید درراه عاشقی ثابت‌قدم بود. بیدار ماند و احیا گرفت و برای داشتن یک تقدیر خوب به درگاه خداوند متعال دعا و استغاثه کرد. شب قدر فرصتی مناسب برای آشتی دوباره با معبود بی‌همتا و طلب عفو و بخشش و مغفرت برای گناهان است. شبی که پروردگار را به آبروی بهترین بندگانش قسم می‌دهی تا غبار نشسته بر دل‌وجانت را پاک‌کرده و دوباره تو را در مسیرش قرار دهد.

در این شب مردم کرج نیز مانند سایر نقاط کشور و این کره خاکی دست‌های دعا و استغاثه را به آسمان بلند کرده و فریاد «بک یا الله» و «االغوث الغوث» سر می‌دهند و در عزای مولود کعبه احیا گرفته و برای داشتن تقدیری پر خیروبرکت به درگاه خدا دعا کرده و با قسم دادن خداوند متعال به ۱۴ معصوم (ع) قرآن بر سر می‌گذارند.

علی (ع) همای رحمتی بود که قرن‌ها سیره ایشان همچنان الگویی برای ترویج سبک زندگی اسلامی است، لذا باید ایشان را اسوه الگوسازی در دنیای اسلام دانست چراکه شخصیت ایشان دارای ویژگی‌های بارزی چون ولایی بودن، شجاعت، ایثار، ایمان، درایت، اقتدار، صلابت، تعقل، تدین و … است و شهدا، راهروان راستین آن حضرت هستند لذا امشب بودن در مزار شهدای گمنام، حال و هوایی آسمانی دارد.

به هر گوشه که نگاه می‌کنی صدا الهی العفو، الهی العفو به گوش می‌رسد انگار امشب برای کسی مهم نیست که به جایگاه و شخصیت اجتماعی و فردی‌اش خدشه وارد شود بلکه همه خود را در این مجلس و در پیشگاه خداوند متعال یکی می‌دانند و تنها برای بخشش گناهان و طلب رحمت و مغفرت دعا می‌کنند.

حضور گسترده نوجوانان و جوانان عزادار امیرالمؤمنین (ع) شکوه بسیار به این مراسم بخشید و نشان داد که نسل چهارم انقلاب، دل در گروی اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) دارند.

در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) کرج شب‌زنده‌داران البرزی دعای جوشن کبیر را بانوای حاج علی قلندری زمزمه کردند و تعدادی از حاضرین این دعای گران‌قدر را ایستاده قرائت کردند.

پس‌ازآن آیت‌الله حسینی همدانی نماینده مقام معظم رهبری در استان البرز و امام‌جمعه کرج به ایراد سخنرانی پرداخت و در ادامه نیز حاضران قرآن به سر گرفتند تا بهترین سرنوشت برای یک سال خود را با توسل به ذات متبرک ائمه معصومین علیهم‌السلام از خداوند منان طلب کنند چراکه در روایات آمده در شب قدر مقدرات یک سال بندگان نوشته و بر حضرت حجت (عج الله تعالی فرجه و الشریف) عرضه می‌شود.

آنچه، مراسم احیاء امسال را از سال‌های دیگر متمایز می‌کرد، حضور یک شهید گمنام دفاع مقدس در جمع مؤمنین و عزاداران مولای متقیان، علی (ع) در مصلای کرج بود.

برنامه شب قدر شامل سخنرانی آیت‌الله حسینی همدانی و مدیحه‌سرایی در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) کرج از شبکه استانی و گزیده‌های آن از شبکه‌های ملی پخش شد.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.