در خطبه‌های نماز جمعه کرج مطرح شد/

عده‌ای خانه ملت را به سخره گرفته‌اند / حزب‌بازی و جناحی عمل کردن زبان نماینده را کوتاه می‌کند

کارشناس روابط عمومی ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ ۰

نماز عبادی سیاسی جمعه سوم خردادماه شهرستان کرج به امامت آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) اقامه شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده مقام معظم رهبری در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی این هفته شهر کرج در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) با اشاره به ششم خردادماه شهادت حضرت علی علیه‌السلام در سال ۴۰ هجری قمری، اظهار داشت: عدالت محوری علی (ع) باید سرلوحه و سیره وی باید الگوی همه ما باشد.

وی با تأکید بر اینکه سیره علی ابن ابی‌طالب (ع) امیدبخش است، گفت: این امام بزرگوار همیشه توصیه کرده است که کمک مظلوم باشید و مقابل ظالم بایستید.

رئیس بنیاد مهدویت استان البرز خطاب به نمازگزاران، گفت: نهج‌البلاغه بخوانید، با آن انس داشته باشید و به آن عمل کنید که دنیا و آخرت شما آباد خواهد شد.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه اگر بخواهیم دیپلماسی مقتدری داشته باشیم باید به سیره امام علی (ع) مراجعه کنیم، گفت: دیپلماسی امام ویژه است و باعث اقتدار جامعه می‌شود.

وی در بخش دیگری بابیان اینکه از امشب لیالی قدر آغاز می‌شود، گفت: این روزها و شب‌ها فرصت ویژه‌ای است که به مؤمنان داده می‌شود، این شب‌ها شب تفکر است که نباید مورد غفلت قرار گیرد.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به سوم خردادماه سالروز فتح خرمشهر در عملیات بیت‌المقدس در سال ۱۳۶۱ هجری شمسی و روز مقاومت، ایثار و پیروزی، بیان داشت: ماه خرداد در تاریخ انقلاب اسلامی به خاطر اتفاقات فراوانی که در این ماه رخ‌داده و پیروزهایی که به‌واسطه مقاومت مردم به‌دست‌آمده دارای ویژگی‌های خاصی است.

وی در ادامه با اشاره به چهارم خردادماه روز دزفول، اظهار داشت: این روزبه خاطر ایثار، مقاومت، ازخودگذشته و صبری که در مقابل دشمن داشتند به نام روز مقاومت مردم دزفول نام‌گذاری شده است.

امام‌جمعه کرج افزود: مقاومت مردم دزفول از سقوط خوزستان جلوگیری و مقدمات پیروزی در عملیات فتح‌المبین فراهم کرد.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه به بیان درس این‌همه صبر، ایثار و رشادت ملت ایران پرداخت و گفت: راه مقابله با دشمن عنود و لجوج حضور درصحنه، ایستادگی و مقاومت است.

توان موشکی ایران قابل مذاکره نیست

وی با تأکید بر اینکه دشمنان نظام اسلامی به قدرت توان دفاعی و موشکی ما چشم دوختند، بیان داشت: دشمنان انقلاب اسلامی می‌خواهند با فشار اقتصادی ایران را مجبور به مذاکره کنند تا توان موشکی و نفوذ منطقه‌ای‌اش را کنار بگذارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز خطاب به دشمنان ایران اسلامی گفت: دشمنان ما این را بدانند که همه ایران در وقت حادثه مانند اهل خرمشهر و دزفول عمل می‌کنند و اهل مقاومت هستند که با دست‌خالی شمارا مجبور به تسلیم کردند.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه تصریح کرد: اگر شما پشت‌به‌پشت هم دهید که از اراده ملت ما نسبت به استکبارستیزی و دشمنی با خودتان کم کنید و با فشار اقتصادی ما را مجبور به کنار گذاشتن موشک‌ها و توان دفاعی‌مان کنید نخواهید توانست چراکه در این فقره برخلاف برجام که کوتاه آمدیم و اجازه دادیم عده‌ای خطوط قرمز و تذکرات رهبری را نادیده بگیرند اعلام می‌کنیم که هم واداده‌های غرب‌زده داخلی و هم دشمنان کم‌عقل خارجی بدانید که توان موشکی ما قابل‌مذاکره نیست.

مقاومت و اطاعت از رهبری راهبرد حرکتی انقلاب اسلامی است

وی بابیان اینکه آنچه ما را تا امروز پیروز میدان و دشمنان را در زمان‌های مختلف مجبور به عقب‌نشینی کرده مقاومت بوده نه مذاکره، گفت: معمولاً در هر مذاکره‌ای به‌جای به دست آوردن چیزی مقداری را هم ازدست‌داده‌ایم، آقایان مسئول بیایید گوش به حرف رهبری دهیم و از راهبرد مقاومت برای پیش برد کارها استفاده کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با تأکید بر اینکه امروز راهبرد مقاومت آمریکا را مجبور به عقب‌نشینی کرده، عنوان کرد: این را بدانید که لحظه‌به‌لحظه بر این عقب‌نشینی اضافه خواهد شد.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگاران که ایران را بازیگری «بسیار خطرناک» و «بد» خواند، گفت: دلقک کاج سفید ضمن تروریست خواندن ملت ایران گفته با ما کنار نخواهد آمد.

وی با اشاره به اقرار ترامپ بر عدم جنگ و حمله نظامی به ایران گفت: این اقرار آمریکا بر عدم جنگ با ایران به دلیل ناتوانی آن‌ها در رویارویی با ایران است که همه این‌ها از نتایج راهبرد مقاومت است؛ آمریکا تا آمریکا است ملت ایران را دشمن خود بدانند.

مجلسی در رأس امور است که شفاف عمل کند

خطیب نماز جمعه کرج با اشاره هفتم خردادماه افتتاح اولین دوره مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۵۹ هجری شمسی، به بازخوانی بیانات بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: امام (ره) در اهمیت مجلس شورای اسلامی فرمودند که «مجلس در رأس امور است» و «مجلس عصاره فضائل ملت است»

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان بیان اینکه مجلس در دوره‌های مختلف عملکرد گوناگونی داشته و گاهی بسیار ضعیف عمل کرده و گاهی نیز از قوت بالایی برخوردار بوده، به طرح این پرسش پرداخت: آیا مجلس دهم در این دوره که تقریباً سه سال از آن می‌گذرد در رأس امور بوده یا نبوده است؟

وی با اظهار تأسف از این‌که مجلس دهم تا امروز در حوزه‌های مختلف نمره خوبی نگرفته، خاطرنشان ساخت: این سال‌ها کشور با مسائل مهم و بعضاً سرنوشت سازی روبه‌رو بود که مجلس می‌توانست و می‌تواند با استفاده از ابزارهای قانونی که دارد، در عرصه‌های مختلف مثل جنگ اقتصادی که در آن هستیم و توان کشور را گرفته با تصویب قانون، جلوی مفاسد این عرصه را بگیرد و در مبارزه با فساد و امثال‌ذلک برای استیفای حقوق عامه بهتر عمل کند اما عملکرد قابل دفاع در قسمت‌هایی ندارد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز با بیان اینکه مجلسی در رأس امور است که شفاف عمل کند، گفت: افراد از ابتدای کاندید شدن و تبلیغات تا حضور در مجلس و رای گیری شفاف عمل کنند. مگر می‌شود کسی وکیل باشد ولی با موکل خود شفاف نباشد؟

عده‌ای از نمایندگان جایگاه مجلس را به سخره گرفته‌اند

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه عده‌ای معنای وکالت را درست نفهمیدند، خاطرنشان ساخت: گاهی خانه ملت را به سخره می‌گیرند که انه اصلا نمی‌دانند در چه جایگاهی قرار گرفتند، مخالف ثبت‌نام می‌کنند و موافق سخن می‌گویند.

وی بابیان اینکه عده‌ای از آقایان اهل منفعت طلبی و ضد و بند شدند، ابراز داشت: امروز با مشکلات عدیده‌ای که داریم نیاز به مجلس شجاع، کارآمد، فعال و انقلابی داریم که مشکلات را حل و دنبال کند.

رئیس شورای هماهنگی و گسترش فرهنگ قرآنی استان البرز با طرح این سوال که چرا مجلس نباید در جایگاه نظارتی به امر تفحص بپردازد، گفت: چرا پرونده‌های خاص و مهم موردتحقیق قرار نمی‌گیرند؟ چون عده‌ای از مجلسیان مبتلابه بده بستان‌های سیاسی شده‌اند، حزب‌بازی و جناحی عمل کردن زبان نماینده را کوتاه می‌کند.

 آیت‌الله حسینی همدانی افزود: گاهی نمایندگان برای اینکه فلان مدیر بر مسند باشد کار را به تهدید و استیضاح می‌کشانند، بر کسی پوشیده نیست در این میان مردم ضرر می‌کنند.

وی بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعی از دانشجویان را کلیدی و حاوی نکات مهم دانست وگفت: رهبری در دیدار با دانشجویان راجع به برجام سخن گفتند که آقایان خطوط قرمز را رد کردند، درحالی‌که متولیان می‌گویند با رهبری هماهنگ بوده‌اند.

رئیس بنیاد غدیر استان البرز اذعان داشت: رهبری در این دیدار فرمودند؛ طوری عمل شود که دولتی جوان و حزب الهی روی کار بیاید، این مهم مقدماتی می‌خواهد که باید در دستور کار قرار گیرد، برای تحقق این مهم باید از مجلس شروع شود، در مجلس باید جوانان انقلابی حضور یابند.

آیت‌الله حسینی همدانی تأکید کرد: افراد مسن‌تر به سخنان رهبری توجه کنند و عرصه را برای جوانان فراهم کنند تا جوانان انقلابی و باانگیزه در میدان حاضر شوند.

وی گفت: نماینده‌ای که به مجلس می‌رود، به فکر خودش، خانواده و اطرافیان است، به فکر توسعه قدرت خود است و به نفع مردم و توسعه و گشایش کشور فکر نمی‌کند به درد نمایندگی نمی‌خورد.

اجازه سخن‬ گفتن‬ از‬ فتنه‌گر را‬ نمی‌دهیم

رئیس شورای سیاست‌گذاری امور مساجد استان البرز تصریح کرد: آقایانی که در امر انتخابات مسئولیت دارند مواظب رفت‌وآمدهای خود به‌ویژه در استان باشند. مراقب نشست‌وبرخاست‌ها و جلساتی که می‌روند، باشند.

آیت‌الله حسینی همدانی گفت: آقایانی که در انتخابات مسئولیت دارند، باید برای مشارکت حداکثری مردم تلاش کنند. گاهی شنیده می‌شود به‌ویژه در این روزها که از برخی افراد معلوم‌الحال دعوت به سخنرانی می‌شود، مکرر عرض کرده‌ایم تا هستیم اجازه نمی‌دهیم در استان حرف از فتنه زدن شود، متأسفانه عده‌ای تا به مسئولیتی می‌رسند تذکرات را فراموش می‌کنند می‌خواهند کارنو انجام دهند همین‌جا می‌گوییم کارنو دعوت از فتنه‌گر نیست.

وی با تأکید بر اینکه استاندار سابق را مجبور کردیم راجع به موضوع فتنه‌گر از مردم عذرخواهی کند، گفت: این قصه را کم نگیرید برای استان مشکلی درست نکنید، فضا را ملتهب نکنید تا وقتی بنده اینجا هستم احدی فرصت سخن گفتن از فتنه‌گر را نخواهد داشت.

رئیس ستاد احیاء امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز گفت: نمی‌گوییم جلسه برگزار نکنید، برنامه تبلیغی و سیاسی و نشست نداشته باشید، داشته باشید، چه اصراری دارید افراد مریض را دعوت کنید، بصیرت افزایی کنید روشنگری کنید، از حزب و گروه خود تبلیغ کنید ولی خطوط قرمز را رعایت کنید.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.