امام جمعه کرج در همایش اداره اطلاعات استان البرز:

جنگ اراده‌ها، تضعیف باور ایستادگی در مقابل استکبار است

روابط عمومی (۲) ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۰

آیت‌الله حسینی همدانی عنوان کرد: عده‌ای هم امروز در راستای جنگ اراده ها می‌گویند که توان مقابله با آمریکا را نداریم و باید مذاکره کنیم و دارند جامعه را نسبت به دشمن منفعل می‌کنند. این همان جنگ اراده‌هاست که باور را تغییر می‌دهد و در پی آن رفتار و بعد ساختار به هم خواهد خورد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، صبح امروز (یکشنبه) آیت‌الله حسینی همدانی با حضور در همایش اداره اطلاعات استان البرز ضمن تبریک ایام ماه مبارک رمضان و میلاد با سعادت امام حسن مجتبی علیه‌السلام بیان داشت: ماه رمضان ماه تزکیه است و قرآن کریم برای نزاهت و پاکی روح راه‌هایی را معرفی کرده است که اولاً انسان بیمار نشود، ثانیاً اگر بیمار شد راه درمان را بشناسد.

وی بابیان اینکه گناهان سم مهلک‌اند، باورپذیری آن را عامل عصمت دانست و گفت: اهل معرفت گناه را سم می‌دانند. شما اگر حقیقت سم را دانستید هرگز به آن نزدیک نخواهید شد که اگر نسبت به گناهان این باور را پیدا کنید دارای عصمت می‌شوید و اهل‌بیت علیهم‌السلام هم چون نسبت به گناه همین دیدگاه رادارند معصوم‌اند.

امام‌جمعه کرج عقل را پادزهر سم گناه عنوان کرد و افزود: گناه سم است و باید سم‌زدایی کرد. اهل معرفت عقل را پادزهر این سم می‌دانند. عقل از عِقال گرفته‌شده است و به معنای بندی است که با آن پای شتر می‌بندند تا فرار نکند. عقل جلوی سرکشی نفس را گرفته و زانوی غضب و شهوت را می‌بندد.

آیت‌الله حسینی همدانی اظهار داشت: البته عقل در مرحله بالاتر خودش عِقال است. عقلی که غضب و شهوت را کنترل می‌کرد و برای ما مفید بود در مسائلی مثل شهادت و جانبازی جلوی ما را گرفته و توصیه به آینده‌نگری و حفظ زندگی و فرزند می‌کند.

وی با تقسیم‌بندی جهاد به سه مرحله جهاد اصغر، جهاد اوسط و جهاد اکبر بیان داشت: جهاد اصغر همان نبرد با دشمن است. جهاد اوسط جنگ بین فجور و تقواست و جهاد اکبر جنگ عقل و عشق را می‌گویند. شهادت حسین علیه‌السلام برای احیای توحید، نمونه‌ای از جنگ عقل و عشق است.

رئیس بنیاد مهدویت استان البرز به اهمیت همراهی دوست در جهاد اوسط و اکبر تأکید کرد و گفت: پیروزی و رسیدن به مقصد وقتی است که انسان بتواند دوست و دشمن خودش را خوب بشناسد و داشتن دوست و رفیق خوب برای انتخاب راه درست و رسیدن به مقصد بسیار مؤثر است که در تاریخ کربلا این دوستی‌ها زیاد دیده می‌شود.

آیت‌الله حسینی همدانی خطاب به مجموعه اطلاعات و حراست استان تأکید کرد: کار شما بسیار حساس است و دائماً درگیر مسئله جهاد اکبر و جهاد اوسط هستید لذا باید خودتان را تقویت کنید که یکی از چیزهایی که انسان را تقویت می‌کند دوست همراه است. دوستان هم متعدد هستند؛ نماز، قرآن، اهل‌بیت و دوستان الهی که به ما برای رسیدن به مقصد کمک خواهند کرد.

وی در ادامه افزود: چون شما دائماً با مسائل پنهان افراد مواجهه دارید و مجبور به پیگیری و رصد افراد هستید کار سخت و حساسی دارید که کار هرچه سنگین‌تر و حساس‌تر باشد ارتباط ما باید باخدا قوی‌تر شود. شیطان به‌شدت روان‌شناس است و راه نفوذ را که پیدا کرد رها نمی‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص جنگ اراده‌ها را موردتوجه قرارداد و گفت: جنگ اراده‌ها بحثی بسیار عمیق و دقیق است. الوین تافلر نویسنده‌ای آمریکایی و عضو نیروی دریایی ارتش آمریکا در کتاب اخیر خود به نام جنگ‌های قرن بیست و یکم می‌گوید «امروز جنگ، جنگ اراده‌هاست، در شکار مغزها کافی است تا فکر تسلیم و ناتوانی از نبرد را در اندیشه طرف مقابل بنشانیم».

آیت‌الله حسینی همدانی عنوان کرد: عده‌ای هم امروز در راستای جنگ اراده ها می‌گویند که توان مقابله با آمریکا را نداریم و باید مذاکره کنیم و دارند جامعه را نسبت به دشمن منفعل می‌کنند. این همان جنگ اراده‌هاست که باور را تغییر می‌دهد و در پی آن رفتار و بعد ساختار به هم خواهد خورد.

وی فروپاشی جماهیر شوروی را یادآور شد و گفت: شما وقتی به اینجا برسید که باید مک‌دونالد بخرید و کوکاکولا سر سفره‌تان باشد کشور شما فتح‌شده است. صف‌های ۲۰ کیلومتری مک‌دونالد بعد از فروپاشی شوروی همان تغییر باور و رفتاری است که به‌جای ایستادگی در مقابل استکبار به دنبال ساندویچ برود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بینش، گرایش و کنش را سه زمینه فعالیت دشمن در جهت تضعیف اراده‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: تغییر در باورهای دینی، تغییر در رفتارها و عوض شدن خوبی‌ها و بدی‌ها و از بین رفتن بایدها و نبایدهای احکام شاخصه‌هایی است که دشمن در این زمینه‌ها علیه ما کار می‌کند که اراده ما را تضعیف کند.

آیت‌الله حسینی همدانی در جنگ اراده‌ها پیروزی را از آن ملت ایران دانست و گفت: جنگ اراده‌ها چون مربوط به ایمان و توکل و صبر می‌شود به فضل پروردگار ایران اسلامی در این جنگ هم پیروز میدان خواهد بود.

وی سختی کار حراست را یادآور شد و تأکید کرد: کار شما کاری است که بااعتبار و آبروی مردم سروکار دارد و آینده وزندگی آن‌ها را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و بعضاً نوع برخورد شما ممکن است کسی را عاقبت به شر کند لذا با توجه به کاری که دارید ارتباطتان باخدای تعالی را تقویت کنید و از دعا و سجده‌های طولانی به‌خصوص در این ماه غافل نباشید.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز افزود: قوه عدالت خودتان را تقویت کنید چراکه آینده وزندگی افراد در اختیار شماست. اگر با حب و بغض در آن وارد شوید موجبات بدبین کردن مردم به‌نظام را فراهم می‌کنید که این گناه بزرگی است و غیر از انبیا و اولیا، سؤال شهدا و خانواده شهدا هم گریبان گیرتان می‌شود.

آیت‌الله حسینی همدانی تأکید کرد: کار شما مثل حرکت کردن در صراط است که از مو باریک‌تر و از شمشیر تیزتر است لذا باید دائم توسل داشته باشید و بدانید که هیچ عمل ما از مرئا و منظر خدا دور نیست.

وی در پایان ضمن بیان روایاتی در خصوص اجر و پاداش کار حراست، گفت: کار حراست حفظ سنگرها، ارزش‌ها و دستاوردهایی است که برای آن‌ها خون ریخته شده است و حراست از انقلاب حراست از دین است. در شب‌های قدر از خدا بخواهیم که رفتار عادلانه با ما نداشته باشد و بافضلش برخورد کند و آینده ما را بر اساس گذشته‌مان تنظیم نکند.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.