آیت‌الله حسینی همدانی در جلسه فصلی مجمع استادیاران صالحین/

آمریکا و غرب در جنگ اراده‌ها هم شکست خواهد خورد

کارشناس روابط عمومی ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۰

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، ظهر امروز (شنبه) جلسه فصلی مجمع استادیاران صالحین، با مدیریت آیت‌الله حسینی همدانی در دفتر امام‌جمعه کرج برگزار شد.

در این جلسه آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه «جنگ اراده‌ها» برای نخستین بار توسط «الوین تافلر» نویسنده و آینده‌پژوه آمریکایی مطرح شد، بیان داشت: این نظریه‌پرداز آمریکایی در کتاب خود می‌گوید «در قرن بیست و یکم نباید به شکار بدن‌ها پرداخت و باید مغزها را مورد هدف قرارداد چراکه هدف قرار دادن ابدان خون‌ریزی به بار می‌آورد و نتیجه آن چیزی جز ایجاد تنفر علیه آمریکا نیست اما در شکار مغزها کافی است تا فکر تسلیم و ناتوانی از نبرد را در اندیشه طرف مقابل بنشانیم.»

وی در ادامه به بازخوانی قسمت دیگری از کتاب این نویسنده آمریکایی پرداخت و گفت: «این جنگ نه‌تنها هزینه اندکی دارد بلکه دست‌یابی به پیروزی نیز آسان است؛ طرف برنده در «جنگ اراده‌ها» کسی است که بتواند زودتر از حریف فکر تسلیم و بی‌فایده بودن نبرد را القا نماید.»

امام‌جمعه کرج افزود: این جنگ در قرن بیست و یکم بعد از جنگ سخت و دفاع مقدس و باروی کار آمدن دموکرات‌ها تحت عناوین جنگ نرم، شبیخون فرهنگی، جنگ فرهنگی، ناتوی فرهنگی و امثال‌ذلک انجام شد.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه این جنگ باروی کار آمدن اوباما در ذیل جنگ‌های ترکیبی قرار گرفت، عنوان کرد: دشمنان با همه توان تلاش کردند تا رفتار ملت ایران را تغییر دهند.

وی با اشاره به اینکه «جنگ اراده‌ها» بخشی از جنگ اعتقادی است، اظهار داشت: در مباحث اسلامی نیز به این موضوع اشاره‌شده و آیات و روایاتی هست که کنش‌ها و رفتار انسان را بیان می‌کند که تحت تأثیر گرایشات و عواطف او قرار می‌گیرد و هردوی آن‌ها تحت تأثیر بینش و اعتقادات او قرار دارد لذا اعتقادات تغییر کند کنش‌ها و رفتارها تغییر می‌کند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز افزود: اعتقادات بر رفتار اثر می‌گذارد درنتیجه کنش‌های آدمی را تغیر می‌دهد و باورها تغیر می‌کند.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره بیانات رهبر معظم انقلاب در بیان علت پیروزی ایران در دفاع مقدس، بیان داشت: رهبر معظم انقلاب اراده الهی و اراده ملت را باعث پیروزی ایران بر رژیم بعث عراق دانستند.

وی در ادامه ضمن بازخوانی مجدد بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان نظام در ماه مبارک رمضان‌ ۱۴۳۴ بیان داشت: حضرت آقا فرمودند «در عرصه‌های گوناگون جهانی، درگیری‌ها غالباً جنگ اراده‌ها است؛ هر طرفی که اراده‌اش زودتر ضعیف شود، شکست خواهد خورد. صبر یعنی این عزم را، این اراده را نگه‌داشتن، حفظ کردن.»

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بینش، گرایش و کنش را به‌عنوان سه جز اصلی نرم‌افزاری انسان دانست و گفت: محدوده بینش‌ها مسائل اعتقادی، باورها و اندیشه‌هاست که راه علوم عقلی، نقلی، منطقی و کلام به دست می‌آید.

آیت‌الله حسینی همدانی افزود: گرایش‌ها که همان احساسات هست که راه علوم اخلاقی نظام‌مند می‌شود و کنش‌ها که همان رفتارهاست را از راه احکام فقهی و دستورات دینی مدیریت می‌کنیم.

وی در ادامه بابیان اینکه هدایت کامل انسان ممکن نیست مگر اینکه در هر سه موضوع باهم کار شود، گفت: انسان باید اعتقاد درستی داشته باشد تا بتواند اخلاقش را درست کند و در احکام عملی هم درست عمل کند والا اگر هر سه باهم نباشد انحراف به وجود می‌آورد.

نماینده مقام معظم رهبری در استان البرز بابیان اینکه آمریکا تلاش می‌کند تا اراده ملت ایران را از بین ببرد، گفت: عرصه مقابله ما با آمریکا در تمامی عرصه‌های اقتصادی، سیاسی و … در جنگ اراده‌هاست.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار کارگزاران نظام که می‌فرمایند «گزینه‌ی قطعی ملّت ایران مقاومت در مقابل آمریکا است و در این رویارویی، در این مقاومت، او وادار خواهد شد به عقب‌نشینی.» گفت: مقاومت در این زمان یک مسئله حساس و کلیدی است.

وی با اشاره به تقابل ناموفق چهل‌ساله آمریکا با ایران، بیان داشت: غرب و آمریکا بعد از مشاهده استحکام مبانی اعتقادی در جوانان و مردم ایران به این نتیجه رسیدند که باید با «جنگ اراده‌ها» وارد میدان بشوند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری امور مساجد استان البرز افزود: دشمنان نظام، میلیاردها پول خرج کردند برای اینکه در اعتقادات دینی و سیاسی جوانان ما رخنه ایجاد کنند تا اراده حرکت و قیام در آن‌ها از بین ببرند.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه آمریکا و غرب در «جنگ اراده‌ها» هم شکست خواهد خورد، بیان داشت: عنصر اصلی برای پیروزی در «جنگ اراده‌ها» نیروی ایمان، صبر و توکل به خداست؛ عناصری که در جبهه دشمن و غرب اصلاً دیده نمی‌شود.

وی رفتار عجولانه، احمقانه و دستپاچه دولتمردان آمریکا را یکی دیگر از علل شکست آمریکا در این نبرد دانست و خاطرنشان ساخت: بنا به رویه پیش‌گرفته شده توسط دولتمردان آمریکا تمدن غرب روبه‌زوال و نابودی است.

در ادامه گزیده‌ای از تصاویر این جلسه را مشاهده می‌نمایید.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.