آیت‌الله حسینی همدانی در اولین جلسه شورای زکات استان البرز:

فرهنگ پرداخت زکات باید تبدیل به یک گفتمان عمومی شود / ارائه گزارش شفاف نحوه مصرف زکات به مردم

کارشناس روابط عمومی ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۰

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، اولین جلسه شورای زکات البرز در سال ۹۸ با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان، مدیرکل کمیته امداد و سایر اعضا در محل دفتر امام‌جمعه کرج برگزار شد.

آیت‌الله حسینی همدانی در این جلسه بابیان اینکه پرداخت زکات یکی از واجبات الهی است که باید برای ترویج آن بیشتر تذکر داده شود، بیان داشت: عدم پرداخت زکات واجب، موجب نزول بلا می‌شود.

وی بابیان اینکه فرهنگ پرداخت زکات باید تبدیل به یک گفتمان عمومی شود، اظهار داشت: تمامی دستگاه‌های مربوطه با استفاده از ابزار و امکانات موجود باید برای تحقق این مهم تلاش کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه گزارش شفاف نحوه مصرف زکات به مردم ارائه شود، عنوان کرد: ارائه گزارش شفاف از میزان زکات دریافتی و نحوه مصرف آن می‌تواند باعث افزایش اعتماد مردم به پرداخت این مهم شود.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به‌ضرورت اخذ مجوز برای برپایی صندوق دریافت فطریه، گفت: گرفتن زکات فطره مجوز نمی‌خواهد، ولی بر پا کردن صندوق برای این منظور نیازمند مجوز شورای زکات استان است.

گفتنی است در ابتدای این جلسه محمد محمدی فرد مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز به ارائه گزارشی در خصوص میزان زکات پرداختی مردم البرز در سال ۹۷ پرداخت.

محمد محمدی فرد با اعلام این خبر که البرزیان در سال گذشته ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات پرداخت کردند، گفت: بخش اعظم این مبلغ مربوط به زکات مستحبی بود که برای احداث و مرمت مسکن نیازمندان، خرید جهیزیه و … مصرف شد.

شایسته ذکر است در این نشست هر یک از اعضای حاضر در جلسه نظرات خود را درباره نحوه جمع‌آوری زکات بیان کردند.

در ادامه شاهد گزیده‌ای از تصاویر این جلسه هستید.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.