امام‌جمعه کرج در دیدار با اعضای کنگره ملی شعر آیینی امام حسن (ع) /

گسترش شعر آیینی باعث توسعه فرهنگ اهل‌بیت (ع) می‌شود

کارشناس روابط عمومی ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۰

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی پیش از ظهر امروز (یک‌شنبه) در دیدار با اعضای کنگره ملی شعر آیینی امام حسن (ع)، بیان داشت: استان البرز در حوزه شعر آیینی از ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردار است که باید به‌صورت متمرکز و تخصصی به آن پرداخته شود.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه و اهمیت شعر آیینی، افزود: شعر آیینی قابلیت‌های بسیاری برای ماندگار شدن ارزش‌های دینی و الهی دارد.

امام‌جمعه کرج با اشاره به تأثیر قوه‌ی خیال در شعر، عنوان کرد: قوه‌ی خیال اگر باعقل پیوند بخورد یک جریانی صورت می‌گیرد که بسیار استوار خواهد بود.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه به‌وسیله شعر آیینی دریای وجودی اهل‌بیت علیهم‌السلام به این ظرف منتقل می‌شود، گفت: شعر آیینی چشمه زلالی است که به منبع وحی و اهل‌بیت علیهم‌السلام وصل است.

وی در ادامه افزود: گسترش شعر آیینی باعث توسعه فرهنگ اهل‌بیت علیهم‌السلام می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز شعر آیینی را سبب افرایش تقوای دل دانست و ابراز داشت: شعر آیینی عمق حرکتی دارد و در عمق جان افراد می‌نشیند و سبب تأثیرگذاری در افراد می‌شود.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه شعر آیینی توانایی جریان سازی دارد، اظهار داشت: با شعر آیینی می‌توان هدایت فکری و فرهنگی جامعه را در دست گرفت.

وی در ادامه بابیان اینکه قرارگاه مرکزی شعر آیینی کشور باید در استان البرز شکل بگیرد، خطاب به اعضای ستاد برگزاری کنگره ملی شعر آیینی امام حسن (ع)، گفت: کار را محکم و باصلابت شروع کنید و با استفاده از تمام ابزار و امکانات موجود باقاعده برنامه‌های لازم را انجام دهید و تمام زوایای کار را بسنجید.

گفتنی است در ابتدای این جلسه هر یک از اعضای ستاد برگزاری کنگره ملی شعر آیینی خود دقایقی را به معرفی و عنوان برنامه‌های طرح‌شده در جهت برگزاری این کنگره پرداختند.

در ادامه شاهد گزیده‌ای از تصاویر این جلسه هستید.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.