آیت‌الله حسینی همدانی در آئین نکوداشت و تجلیل از معلمان شاخص البرز:

نقش راهبردی معلم در گام دوم انقلاب / القای ناامیدی؛ مهم‌ترین دام شیطان است

کارشناس روابط عمومی ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۰

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آئین نکوداشت و تجلیل از معلمان شاخص البرز با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و استاندار البرز در کانون امام علی (ع) کرج برگزار شد.

در این مراسم آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار معلمان و فرهنگیان بیان داشت: طی روزهای اخیر رهبر معظم انقلاب تحلیل جامع از جایگاه معلم به‌خصوص در جامعه ایران مطرح کرده‌اند.

وی بابیان اینکه خدای تعالی اراده کرده است که خلق هر چیز در عالم هستی بر اساس سبب و وسیله باشد، اظهار داشت: خداوند متعال حتی در خلقت انسان از خاک نیز جبرئیل را مأمور کرد تا خاکی را از جاهای مختلف جمع‌آوری کند، در ادامه خلقت انسان صورت گرفت و در تدبیر آدم نیز بدین گونه بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز افزود: در عالم تشریح نیز برای هدایت انسان‌ها عقل را قرارداد و برای آگاهی عقل انسان و اینکه از درک به فعلیت برسد، انبیا را برگزید.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه ابراز داشت: در بُعد تکریم و نیز در بُعد هدایت خدا از وسایل و اسباب استفاده می‌کنیم و در بین مخلوقات برای انسان‌ها ویژگی‌های خاصی قرار داده و آن را خلیفه مخلوقات می‌داند.

وی تأکید کرد: بعد از علم فطری، بُعد عقلی و در ادامه بُعد هدایتی به‌وسیله انبیا راداریم تا دانستنی‌های انسان به کمال علمی برسد و این‌ها همه در عالم اسباب‌صورت گرفت و توسط انبیا و اولیا و بعد شاگردان آن‌ها این مسیر ادامه یافت.

امام‌جمعه کرج اشاره کرد: در سلسله علل که از اول خلقت تاکنون بوده است معلم یکی از این واسطه‌ها است و در قرآن به علم و اهمیت آن توجه شده است که روایت متعددی پیرامون علوم و آموزش‌های آن وجود دارد.

آیت‌الله حسینی همدانی افزود: معلمی که جامعه را هدایت می‌کند و معلمی که دانش آموزان را هدایت می‌کند هر دو را اکنون داریم، امام راحل و رهبر فرزانه و بصیرت انقلاب از نمونه‌های مثال‌زدنی این معلمان هستند.

وی خطاب به معلمان تأکید داشت: امروز وظیفه شما این است که در گام دوم انقلاب فرزندانی را در ادامه گام اول تربیت کنید چون شما طبق بیانات رهبری تمدن ساز هستید و مسئولیت سنگینی دارید.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز تأکید کرد: به برکت انقلاب اسلامی در بسیاری از جاها تحول ایجاد شد و اسلام تحول در تعلیم و تربیت را مهم می‌داند و زمینه‌های رشدی بعد از انقلاب در آموزش‌وپرورش بر کسی پوشیده نیست.

آیت‌الله حسینی همدانی گفت: نعمت وجود رهبر انقلاب، تحول در آموزش‌وپرورش و یا معلم بودن ازجمله نعماتی هستند که خداوند به ما عطا کرده است و باید شکرگزار آن باشیم البته هرکسی نعمتش بیشتر شود تکالیف بیشتری خواهد داشت.

وی تأکید کرد: هرکسی خدا او را ظرف علم قرار داده است تکالیف بیشتری نسبت به باقی جامعه دارد و معلمان ازجمله این افراد هستند و بر اساس رسالت خود به جامعه بدهکارتر خواهند بود.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز رو به معلمان افزود: امروز شبهات بسیار زیاد است و معلمان باید پاسخ این شبهات را بدهید، اطرافیان را کمک کنند تا نسل خوبی تربیت شود زیرا فرزندان ما بخصوص بانوان و دختران مورد هجمه دشمنان هستند و اگر دختران ما آسیب ببیند در آینده تمدن خودساخته خوبی نخواهیم داشت.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه مهم‌ترین دامی که شیطان برای معلمان و جامعه انسانی ما پهن کرده ناامیدی است، افزود: باید در عمل و رفتار روی نقاط قوت افراد دست گذاشت و این در به‌کارگیری افراد نیز مهم است.

امام‌جمعه کرج یکی از مهم‌ترین رکن معلمان را عاطفه دانست و عنوان کرد: معلمان و مربیان برای تربیت و آموزش دانش آموزان باید با مهر و عاطفه برخورد کنند.

وی اضافه کرد: این روزها به نام شهید مطهری معلمان در سراسر کشور دورهم جمع می‌شوند، وی شهید گران‌قدری است که تا زمان شهادت مرتباً در حال آموزش بود و ارتباط باخدا داشت و باید این‌ها درس ما و معلمان باشد و در راستای عمل به آن برای مراقبت از علم و معرفت تلاش کنیم.

گفتنی است در این مراسم از ۳۲۳ معلم شاخص منطقه‌ای، ۲۵ معلم شاخص استانی و یک معلم شاخص کشوری تجلیل شد.

پیش‌ازاین مراسم نیز از ۱۲۷۸ نفر از معلمان نمونه آموزشگاهی در مناطق خود تجلیل و قدردانی شده بود.

شایان‌ذکر است در این مراسم از حضرت آیت‌الله حسینی همدانی به‌عنوان معلم معنوی استان و استاد درس اخلاق تقدیر به عمل آمد.

در ادامه شاهد گزیده‌ای از تصاویر مربوط به این جلسه هستید…

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.