آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه کرج/

مدیریت لیبرالی باید کنار گذاشته شود / بهره‌گیری از مدیران جهادی راه‌حل برون‌رفت از مشکلات اقتصادی

کارشناس روابط عمومی ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۰

نماز عبادی سیاسی جمعه سیزدهم اردیبهشت‌ماه شهرستان کرج به امامت آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) اقامه شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه سیزدهم اردیبهشت‌ماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان الکریم، اظهار کرد: این ماه، ماه گسترده شدن فضائل اخلاقی و برجسته شدن نیکی‌ها است.

وی با تأکید بر اینکه ماه رمضان ماه افطاری‌های ساده با برکات فراوان است، گفت: رمضان ماه شاد کردن مؤمنان و رسیدگی به وضعیت فقرا و مستمندان است.

رئیس بنیاد مهدویت استان البرز با تأکید بر اینکه کسانی که توان روزه گرفتن ندارند نباید درملأعام اقدام به روزه‌خواری کنند، گفت: دستگاه‌های مربوطه نیز اقدامات لازم را انجام دهند تا زمینه نشر روزه‌خواری فراهم نشود.

آیت‌الله حسینی همدانی بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار معلمان و فرهنگیان را حاوی نکات دقیق، عمیق و کارگشا دانست و عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب معلمان را به‌عنوان هویت‌ساز فرهنگی و جهادگران جنگ با جهل نامیدند.

وی بابیان اینکه رهبر معظم انقلاب سند تحول را به‌عنوان مسیر رشد و آموزش‌وپرورش مطلوب تکرار کردند، بیان داشت: ریل حرکتی مسیر آموزش‌وپرورش باید سند تحول باشد لذا اگر کسانی در غیر این مسیر حرکت می‌کنند مشخص است که به نفع آموزش‌وپرورش و فرزندان ما کار نمی‌کنند.

امام‌جمعه کرج ضمن بازخوانی بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص سند ۲۰۳۰ که فرمودند: «سند ۲۰۳۰ تربیت سربازان آینده غرب است» خاطرنشان ساخت: بعضی بر این باور هستند که اگر با برنامه‌های پیشنهادی سلطه گران مخالفت کنیم برای ما در دنیا مشکلاتی به وجود می‌آید لذا باید تعهدات آن‌ها را بپذیریم و همراهی کنیم ولو ظالمانه باشد.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه افزود: وقتی این تفکر مرعوبِ واداده‌یِ غرب‌زده‌یِ بی‌ریشه حاکم باشد و قدرت سیاسی هم در دستش باشد دیده می‌شود که بعضی از اسناد بین‌المللی بدون طی مراحل قانونی کشور پذیرفته می‌شود و نظام را مخاطراتی مواجه می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه طراح و ناظر سند ۲۰۳۰ نظام سلطه است، تصریح کرد: در سند ۲۰۳۰ بندهای خطرناکی را بارنگ و لعاب خاص برای نابودی مبانی و ارزش‌های فرهنگی، اعتقادی و باورهای دینی‌مان تحمیل کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه این سند حتی با اسناد بالادستی کشور در تضاد است، اظهار داشت: در این سند با زبان شیرین و دنیاپسند به اسم حقوق شهروندی، توسعه پایدار، برابری جنسیتی و نبود خشونت مطالبی چیده شده که نتیجه‌ی آن تبعیت و گوش‌به‌فرمان بودن اوست.

آیت‌الله حسینی همدانی افزود: هدف سند ۲۰۳۰ این است که روی کودکان و نوجوانان آن‌چنان کار شود که درنتیجه چیزی را بخواهند و مطالبه کنند که خواست استکبار است.

وی در ادامه با طرح پرسشی گفت: چرا ایران باید با تفکر ناب اسلامی و نظام تربیتی جامعه که از وحی گرفته‌شده تابع تفکرات لیبرالیستی و اجرایی شدن او در کشور باشد؟ چرا آقایان این‌قدر این بی‌توجهی را ادامه دادید تا رهبری دوباره موضع‌گیرند و تذکر دهند؟

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با تأکید بر نظارت دقیق دستگاه‌های نظارتی، خاطرنشان ساخت: بعضی از فیلم‌هایی که در اثر غفلت مسئولین در سینماها اکران می‌شود و فروش خوبی هم دارد در راستای سیاست‌های همین سند طراحی و ساخته‌شده است.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه رهبری در دیدار با معلمان بر لزوم داشتن روحیه انقلابی گری تأکید کرده‌اند، گفت: نباید این روحیه در مردم و جوانان تضعیف شود. آموزش‌وپرورش در خصوص تقویت روحیه انقلابی گری نقش مهمی دارد.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار معلمان و فرهنگیان، گفت: همه باید به بیان رهبری که فرمودند؛ آرایش دشمن امروز آرایش جنگی است، توجه ویژه داشته باشند.

خطیب نماز جمعه کرج با تأکید بر اینکه همه باید در خصوص وظایف خود نسبت به آرایش جنگی دشمن آگاه باشیم، گفت: نقاط آسیب‌پذیر باید شناسایی و تقویت شود.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه دشمن به دنبال تخریب غیرت ایرانی است، اضافه کرد: مسئولان منفعل نباشند، همه باید دشمن‌شناس باشیم.

وی افزود: برخی با عملکرد سال‌های گذشته خود زبان دشمن را بر ما باز کردند و دل رهبری را خون کردند، گاهی با چهره خودی دائماً آیه یاس می‌خوانند و مردم را ناامید می‌کنند. گاهی از بیان رهبری که فرمودند آتش به اختیار باشید سوءاستفاده می‌کنند و اهداف خود را دنبال می‌کنند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز تأکید کرد: در همه حال باید گوش‌به‌فرمان فرمانده باشیم.

 آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به هجدهم اردیبهشت‌ماه سالروز خروج آمریکا از برجام، گفت: هجدهم اردیبهشت سالگشت دشمنی صریح آمریکا با مردم ایران است، بدعهدان نشان دادند که قابل‌اعتماد نیستند.

وی بابیان اینکه باید عوامل خروج آمریکا از برجام شناسایی شود، گفت: متأسفانه در آن مقطع آقایان نسبت به شروطی که حضرت آقا تعیین کردند یعنی گرفتن تضمین، بی‌توجهی کردند.

رئیس شورای هماهنگی و گسترش فرهنگ قرآنی استان البرز گفت: عده‌ای نیز به جامعه القا کردند که همه امور اقتصادی کشور به برجام بستگی دارد که این اقدام دشمن را تحریک به خروج از برجام کرد.

آیت‌الله حسینی همدانی به تصمیمات نادرست اقتصادی ازجمله در حوزه ارز اشاره کرد و گفت: این‌ها مقدمات خروج از برجام را برای دشمن فراهم کرد.

وی با اشاره به اینکه بنا بود مسئله خروج از برجام در کوتاه‌ترین زمان ممکن حل شود، گفت: آقایان مدعی شدند کشورهای اروپایی برای حل این مسئله کمک می‌کنند اما یک سال گذشت و اتفاقی نیفتاد.

رئیس بنیاد غدیر استان البرز بابیان اینکه کشورهای اروپایی حامی منافع آمریکا هستند، گفت: امیدواریم آن‌هایی که پیش از برجام به آمریکا دل‌خوش بودند چشمشان را باز کنند؛ زیرا شیطان بزرگ زیاده‌خواه است.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه اعتماد به اروپا نیز باعث ضرر است، گفت: آن‌ها کاری که به ضرر آمریکا باشد را انجام نمی‌دهند.

وی در بخش دیگری گفت: برخی زمزمه‌ها شنیده می‌شود که می‌گویند باید منتظر سرکار آمدن دولت دموکرات‌ها در آمریکا باشیم تا اوضاع برجام خوب شود، این خامی دیگری است که بروز می‌دهند.

امام‌جمعه کرج راه برون‌رفت از مشکلات را کنار گذاشته شدن مدیریت لیبرالی دانست و گفت: باید افراد انقلابی وارد عرصه خدمت شوند و جهادی عمل کنند و در رفع مشکلات و گرفتاری‌های مردم خواب و خوراک نداشته باشند چراکه تفکر لیبرالی کشور را زمین‌گیر می‌کند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری امور مساجد استان البرز تأکید کرد: مسئولان اجرایی باید اقتصاد مقاومتی را باور داشته باشند و برای رونق تولید تلاش کنند تا بتوانند اشتغال ایجاد کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه زمینه رونق تولید اقتصادی در کشور فراهم‌شده است، گفت: مسئولان باید برای تحقق شعار سال تلاش کنند.

وی در ادامه به موضوع فضای مجازی و شهادت طلبه همدانی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین قاسمی توسط اراذل‌واوباش اشاره کرد و به طرح این سؤال پرداخت که باید خونی ریخته می‌شد تا مسئولان موضوع فضای مجازی را جدی بگیرند؟

رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه استان البرز با اشاره به اینکه نباید از فضای مجازی ترسید و منفعلانه برخورد کرد، گفت: باید در این حوزه با دقت به فعالیت بپردازیم.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه بی‌دروپیکر بودن فضای مجازی باعث ناراحتی همه شده است، گفت: دستگاه‌های مسئول باید پای‌کار آمده و به وظایف خود عمل کنند و بهترین کار  اجرای منویات رهبری در مورد هدایت و کنترل در فضای مجازی است.

وی بابیان اینکه سرعت پیشرفت در فضای مجازی لحظه‌ای است اما شورای عالی فضای مجازی ماهانه جلسه برگزار می‌کند،عنوان کرد: چرا باید استفاده مردم از اینترنت داخلی و فضای  داخل به میزان بالاتر از قیمت آن باشد، منویات رهبری در این حوزه فضای مجازی باید پیگیری شود که یکی از آن موارد راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات است.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.