رئیس بنیاد مهدویت استان البرز:

بیانیه «گام دوم» زمینه‌ساز انقلاب مهدوی است

کارشناس روابط عمومی ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۰

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، مسئولین و مربیان بنیاد فرهنگی مهدی موعود استان البرز (عج)، ظهر امروز با حضور در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه شهر کرج، ضمن اقامه نماز ظهر و عصر به امامت ایشان، با آیت‌الله حسینی همدانی گفتگو کرده و به بیان گزارش عملکرد و برنامه‌های آتی خود پرداختند.

در این جلسه آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه معلم و معلمی کار بسیار سختی است به بیان تفاوت‌های میان معلم و مدرس پرداخت و در ادامه عنوان کرد: معلم یعنی کسی که علم را در دل متعلم قرار می‌دهد.

وی با اشاره به آیات اول و دوم سوره الرحمن که می‌فرماید «الرَّحْمَنُ عَلَّمَ الْقُرْآنَ» تصریح کرد: معلمی صفت و کار خداست که بعد خداوند متعال این صفت را در انبیاء الهی قرارداد.

امام‌جمعه کرج با تأکید بر اینکه علم از خدا گرفته می‌شود، بیان داشت: معلم اصلی خداست که علم را دل مخاطب قرار می‌دهد و ما بندگان خدا که علم را بیان می‌کنیم در نقش آموزگار و مدرس هستیم.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره دوازدهم اردیبهشت‌ماه سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری در سال ۱۳۵۸ که به نام روز معلم نام‌گذاری شده است، گفت: علامه شهید مطهری مباحث نظری انقلاب اسلامی را تشریح و تبیین می‌کرد.

وی بابیان اینکه در مراسم تجلیل از مربیان و معلمان ما در حقیقت از خداوند متعال تجلیل می‌کنیم، ابراز داشت: در این روز باید از مربیان که نقش تربیتی در جامعه دارند و معارف را توسعه می‌دهند تقدیر و تشکر کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه با اشاره به روایات اهل‌بیت علیهم‌السلام به تبیین جایگاه کسی که علم را به دیگران می‌آموزد پرداخت و عنوان کرد: کسی که واسطه انتقال علم خدا به انسان‌ها شود در ملکوت آسمان‌ها بزرگ شمارده می‌شود.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه طبق روایات ما اجازه یاددادن هر چیزی به دیگران را نداریم و محدوده خاصی برای یاددادن وجود دارد، تأکید کرد: خوب است محاسن، معارف و مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام به‌خصوص معارف مهدوی آموخته شود.

 وی بابیان اینکه اگر وجود امام معصوم علیهم‌السلام نباشد تمام عالم هستی از بین می‌رود، تأکید کرد: وجود مقدس حضرت حجت (عج) در این زمان یکی از ارکان هستی هم در عالم تکوین و هم در عالم تشریع می‌باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود به بیان تفاوت‌های میان علم و فضل پرداخت و عنوان کرد: یادگیری علومی مثل فیزیک، شیمی و… فضل است اما یادگیری قرآن و معارف دینی علم است چراکه سبب نقش در حیات دنیوی و اخروی انسان‌ها می‌شود.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) که می‌فرمایند «طَلَبُ اَلْعِلْمِ فَرِیضَهٌ عَلَى کُلِّ مُسْلِمٍ» به اهمیت علم‌آموزی پرداخت و تصریح کرد: جستجو و تحصیل علم بر هر مسلمانی فرض و واجب است.

وی در ادامه خطاب به مبلغان و مربیان مهدوی تأکید کرد: عمل خود را کم نشمارید چراکه شما سربازی حضرت حجت ارواحناه فداه را انجام می‌دهید که قطعاً پر از سختی‌هایی است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری امور مساجد استان البرز بابیان اینکه گام اول انقلاب به برکت خون ۳۰۰ هزار شهید برداشته شد، گفت: گام نخست انقلاب که چهل سال به طول انجامید با سختی‌های بسیار، منافقین، جنگ و … همراه بود.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه «گام دوم» سختی‌های گام اول را ندارد، خاطرنشان ساخت: برای حرکت در مسیر درست انقلاب اسلامی، بیانیه «گام دوم» و «الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت» رهبر معظم انقلاب باید نقشه راه ما باشد.

وی با تأکید بر اهمیت «بیانیه گام دوم» رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: بیانیه «گام دوم» برنامه چهل سال است که باید دائماً موردتوجه قرار گیرد چراکه برای یک هفته و یک سال طراحی نشده است.

رئیس بنیاد غدیر استان البرز بابیان اینکه این بیانیه چکیده تجربه چهل سال است، تأکید کرد: این بیانیه محتوای عمیق و دقیقی دارد که باید به کلمه کلمه آن توجه شود.

آیت‌الله حسینی همدانی نخ تسبیح بیانیه «گام دوم» را مسائل مهدوی دانست و اظهار داشت: تمام برنامه بیانیه «گام دوم» رهبر معظم انقلاب تحویل این جریان به حضرت حجت ارواحناه فداه است؛ چراکه حرکت و مسیر انقلاب اسلامی از ابتدا در راستای انقلاب و حرکت حضرت حجت (عج) است.

وی با تأکید بر اینکه بیانیه «گام دوم» زمینه‌ساز انقلاب مهدوی است، خطاب به مربیان و مبلغان بنیاد مهدویت اظهار داشت: بنیاد مهدویت راه‌های پیاده‌سازی معارف مهدوی بیانیه «گام دوم» جهت بومی‌سازی در استان را بررسی کند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه استان البرز در پایان با تأکید بر نیازسنجی از جامعه مخاطب توصیه‌های را جهت انجام برنامه‌های بهتر مبلغان و مربیان ارائه داد.

گفتی است در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام‌والمسلمین عسگری دبیر بنیاد مهدویت استان به ارائه گزارشی از عملکرد این بنیاد در البرز طی سال ۱۳۹۷ پرداخت.

شایان‌ذکر است در این جلسه  یکی از مربیان به نمایندگی از مربیان و مبلغان سطح استان دقایقی را به ارائه سخنرانی در خصوص مشکلات و مسائل مربوطه پرداخت.

همین گزارش حاکیست در پایان از ۸۰ نفر از مبلغان و مربیان برجسته بنیاد مهدویت در سطح استان البرز تقدیر به عمل آمد.

در ادامه شاهد گزیده‌ای از تصاویر مربوط به این جلسه هستید…

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.