رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز:

گام دوم انقلاب باید محکم برداشته شود

کارشناس روابط عمومی ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۰

آیت‌الله حسینی همدانی تصریح کرد: گام نخست انقلاب با خس و خاشاک، منافقین، جنگ و … همراه بود اما امروز گام دوم انقلاب را می‌توان محکم‌تر و با سعه‌صدر بیشتری برداشت، بیانیه جامع بوده و مهندسی خاصی در آن نهفته است.

آیت‌الله حسینی همدانی در نشست شورای فرهنگی استان با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی و طراحی‌ها برای بیانیه گام دوم انقلاب باید برای ۴۰ سال باشد چون حرکت ۴۰ ساله بوده و نباید عجله کرد، گفت: نباید با این تصور کار را پیش برد که اگر تا پایان سال ۹۸ اقدامی انجام ندهیم حرف رهبری زمین می‌ماند.

وی در ادامه افزود: بیانیه گام دوم انقلاب برخلاف اقتصاد مقاومتی، اصل ۴۴ قانون اساسی و … که بر زمین‌مانده است لازم نیست با سرعت انجام شود بلکه باید با طمأنینه آنالیز شده و با تأسیس کارگروه‌ها به‌صورت بومی در البرز اجرایی شود.

امام‌جمعه کرج با اشاره به اینکه سیاست‌های کلی جمعیت بیان‌شده توسط رهبری روی زمین‌مانده و فوری است، اظهار داشت: نمی‌توان گفت این مقوله ۲۰ سال دیگر اجرا شود زیرا جوانان را از دست می‌دهیم و نمی‌توانیم سرباز وارد کنیم! درنتیجه باید سیاست‌های جمعیت عملیاتی شده و دستگاه‌ها به آن بپردازند.

آیت‌الله حسینی همدانی تصریح کرد: گام نخست انقلاب با خس و خاشاک، منافقین، جنگ و … همراه بود اما امروز گام دوم انقلاب را می‌توان محکم‌تر و با سعه‌صدر بیشتری برداشت، بیانیه جامع بوده و مهندسی خاصی در آن نهفته است.

وی با اشاره به اینکه تشکیل کارگروه برای بومی‌سازی بیانیه گام دوم انقلاب باید تسریع یابد، گفت: باید با توجه به محتوای بیانیه دستگاه‌های مختلف اعم از آموزش‌وپرورش، صداوسیما، مساجد، کتابخانه‌ها و …کارگروه‌های لازم را برای تعیین نقش خود و تحقق این مهم تشکیل دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه علاوه بر برنامه‌های کلان برای دستگاه‌های البرز، باید نقش آن‌ها در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب در استان مشخص شود تا با اهداف ملی منافات نداشته باشد، افزود: باید توجه داشت شورای فرهنگ عمومی چه اقدامی می‌تواند داشته باشد.

آیت‌الله حسینی همدانی نخ تسبیح بیانیه گام دوم انقلاب را ساخت جامعه مهدوی دانست و اظهار داشت: بعضاً در جلسه اقتصاد مقاومتی به از دستگاه‌ها درباره اقداماتشان سؤال پرسیده می‌شود اما آن‌ها شرح وظایف خود را اعلام می‌کنند درحالی‌که این پرسش مطرح می‌شود برای اقتصاد مقاومتی چه کرده‌اند؟

وی یکی از راه‌های حرکت در راستای بیانیه گام دوم را توسعه فعالیت‌های نیکوکاری در البرز دانست و تصریح کرد: باید فعالیت دستگاه‌ها را درباره بیانیه از آن‌ها مطالبه کرد و البته می‌توان با ارتقا بینش سیاسی مردم و اجرای کرسی‌های آزاداندیشی و اقدامات صداوسیما و کتابخانه‌ها گام دیگری در این زمینه برداشت.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز به تجمع بی‌بدیل ۵ هزار نفر در جشنواره جوان موفق البرز اشاره کرد و گفت: باید مکانی برای تجمعات این‌چنینی در شهر کرج داشته باشیم تا خللی در ترافیک شهری ایجاد نشود.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه جشنواره روز جوان نشان داد می‌توان برنامه‌ای در البرز برگزار کرد که دختر و پسر کنار هم قرار بگیرند، بانشاط باشند اما گناه نکنند و درعین‌حال اهل‌بیت (ع) و جوانان تکریم شوند، افزود: این جشنواره اقدامی هوشمندانه بود، ۱۹ نفر از همه اقشار انتخاب شدند و قابلیت‌های مراسم و جایزه‌ها نیز استانی بودند.

وی به برگزار شدن جشنواره مذکور با اقل هزینه اشاره کرد و اظهار داشت: برخی جلسات در استان با هزینه‌های چند صدمیلیونی برگزار می‌شود و ثمره آن نیز مشخص نیست.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز در خاتمه از همکاری سپاه، نیروی انتظامی، ورزش و جوانان و شهرداری برای اجرای مراسم مذکور قدردانی کرد و خاطرنشان داشت: دبیرخانه روز جوان و جشنواره در البرز فعال‌شده است تا هرساله بتوان مراسمی فاخر برای جوانان برگزار کرد.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.