آیت‌الله حسینی همدانی در دیدار با دانش‌آموزان دختر دبیرستان معارف اسلامی:

هدف دشمن نابودی بنیان خانواده است

کارشناس روابط عمومی ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۰

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، جمعی از دانش آموزان دبیرستان دخترانه علوم و معارف اسلامی، با همراهی مربیان و مسئولین دبیرستان، ظهر امروز (یکشنبه) در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرج، نماز جماعت ظهر و عصر را به امامت ایشان اقامه کردند.

بعد از اقامه نماز، آیت‌الله حسینی همدانی دقایقی را به بیان مواعظ اختصاص داد و بیان داشت: خدای تعالی در قرآن فرموده است که هیچ کلامی بهتر از کلام الهی نیست و بر این اساس خداوند به شما کرامت داشته است که در مسیر تعلیم معارف الهی قرار گرفتید و این یادگیری جزو محسنات شماست.

وی با تأکید بر اهمیت نقش مادران، گفت: دختران امروز، مادران و همسران فردای جامعه هستند لذا در کنار علم‌آموزی از نقشتان در آینده جامعه و خانواده غافل نباشید، به‌خصوص نقش مادری که باعث قوام خانواده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه نقش زنان در نظام هستی از مردان بیشتر است، اظهار داشت: با مقایسه بین نقشه‌هایی که دشمن برای دختران و پسران جامعه ما کشیده است، پی خواهید برد که برنامه‌های حساب‌شده و دقیقشان را برای دختران جامعه ما طراحی کرده‌اند.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه به علت این دشمنی‌ها و سیاست‌ها اشاره کرد و گفت: دختر اگر از جایگاهش خارج شود، مادر، همسر و درنتیجه خانواده‌ای در آینده باقی نخواهد ماند.

وی محبت به اعضای خانواده را از مبانی تحکیم خانواده دانست و تصریح کرد: تمامی مخلوقات خداوند، ازآن‌جهت که مخلوق محبوب هستند محبوب ما هم هستند؛ اما وقتی محبت از خانواده خارج‌شده و به سمت حیوانات معطوف شود و ذهن دختر جامعه اسلامی به این سمت کشیده شود، در آینده دیگر سربازی نخواهیم داشت تا از میهنمان دفاع کند و یا دانشمند الهی نخواهیم داشت تا دستورات دین را به ما بیاموزد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز شکل نگرفتن خانواده را از توطئه‌های مسلم دشمنان نظام اسلامی دانست و گفت: دشمنان ما برای آینده نظام اسلامی توطئه‌هایی را در نظر گرفته‌اند که از بین رفتن و اساساً تشکیل نشدن خانواده از آن جمله است که آثار فراوانی هم در پی دارد.

آیت‌الله حسینی همدانی دانش آموزان را به سه نقش دخترانه، همسرانه و مادرانه توجه داد و بیان داشت: هم‌زمان با تحصیل علم به جایگاه و نقشتان در خانواده توجه داشته باشید و نقش دخترانه، مادرانه و همسرانه را فراموش نکنید.

وی اضافه کرد: شما می‌توانید یک عالمه موفق و درعین‌حال مادر، همسر و دختر خوبی برای خانواده‌تان بشوید که لازمه این موفقیت، شناخت وظیفه‌ای است که در هر نقشی به عهده شما خواهد بود.

رئیس بنیاد غدیر استان البرز در توصیه‌هایی خطاب به دختران تأکید کرد: نسبت به‌سلامتی بدن، علم‌آموزی و تحکیم رابطه‌تان باخدا برنامه‌ریزی داشته باشید، تلاش کنید که در دوران دخترانه لازمه‌های زندگی همسرانه را و در پی آن دوران مادرانه را کسب کنید.

آیت‌الله حسینی همدانی به رشد دختران در محیط‌های پاک تأکید کرد و اظهار داشت: در ضمن روایاتی توصیه‌شده است که دختران «خضراءُ الدَّمَن» را به‌عنوان همسر انتخاب نکنید؛ یعنی دخترانی که در بستر نامناسب رشد کرده‌اند.

وی در ادامه افزود: برای دور کردن بسترهای ناپاک، لازم است که هر چیزی را نبینید، هر صدایی را نشنوید و هر غذایی را نخورید و حتماً برای زندگی‌تان برنامه داشته باشید که با این اوصاف به خود و خالقتان احترام گذاشته‌اید.

نماینده رهبر معظم انقلاب در پایان نسبت به یادگیری مسائل اجتماعی، خانوادگی و هنرهای دخترانه تأکید کرد و گفت: از هر فرصتی برای یادگیری استفاده و سرمایه عمرتان را با یادگیری اضافه کنید البته مدرسه باید این فضای آموزشی را برای دانش آموزان فراهم کند و اگر حجم زیاد دروس مانع این امر شود مطلوب نیست.

در ادامه شاهد گزیده‌ای از تصاویر مربوط به جلسه هستید…

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.