آیت‌الله حسینی همدانی در مراسم گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه:

تضعیف اراده جوان‌ها ، هدف اصلی دشمن است

کارشناس روابط عمومی ۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۰

امام‌جمعه کرج تأکید کرد: امروز دشمن جنگ را به اراده‌ها کشانده است و می‌خواهد اراده جوان‌ها و مردم ما را نسبت به ارزش‌های انقلاب سست کند لذا برای غلبه بر این دشمنی، لازم است که در هر مقطعی گوش‌به‌فرمان فرمانده باشیم تا بتوانیم این مسیر سنگین را محکم و مستحکم به سمت ایجاد تمدن بزرگ که زمان ظهور حضرت حجت سلام‌الله‌علیه است طی کنیم.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی در مراسم گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه که صبح امروز (شنبه) با حضور روحانیون، پاسداران، مربیان عقیدتی سیاسی و مسؤولین استانی در کانون جوانان بسیج ناحیه کرج برگزار شد، بیان داشت: هیچ دینی مثل اسلام به تعلیم و تربیت اهمیت نداده است.

وی بابیان اینکه در روش تربیتی کلاسیک، آموزش و تربیت از هم فاصله‌دارند، اظهار داشت: قرآن کریم تعلیم و تربیت را باهم تجمیع نموده است و درست در همان‌جایی که تعلیم و آموزش می‌دهد در همان‌جا تربیت می‌کند و انبیاء الهی هم از الگوی قرآن استفاده نمودند و به همین‌گونه عمل کردند.

امام‌جمعه کرج با اظهار تأسف از عدم استعداد سنجی در سیستم تربیت کنونی، عنوان کرد: انسان‌ها استعدادهای نهفته‌ای دارند که خودبه‌خود شکوفا نمی‌شوند و تعلیم و تربیت برای این است که استعدادهای نهفته در وجود انسان‌ها به کمک مربیان شکوفا شود و قابلیت‌ها به فعلیت برسد.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه تربیت معنای گسترده‌ای دارد، گفت: تربیت مخصوص دیگران نیست بلکه شامل خود پروری هم می‌شود لذا لازم است که انسان قبل از تأدیب و تربیت دیگران، خودش را تربیت کند.

وی بابیان اینکه اصل تربیت برای کسانی است که مکلف و بالغ هستند، تصریح کرد: هرگز در تربیت نباید کسی را مجبور کنید که کاری را انجام دهد؛ مربی زمینه‌های انتخاب صحیح را برای شخص فراهم می‌کند و متربی با توجه به شاخص‌هایی که برایش قرار داده‌شده با اختیار و اراده خودش مسیرش را انتخاب می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز ضمن تأکید بر اختیاری بودن تربیت، بیان داشت: از تربیت‌بدنی تا تربیت اخلاقی و عرفانی کسی بدون اختیار این مسیر را طی نمی‌کند.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه ضمن توصیه به رواج گفتمان قرآنی در جامعه جهت تسهیل مشکلات اجتماعی و سیاسی به نکات تربیتی قرآن پرداخت و گفت: آیه ۵۸ سوره نور، یکی از آیات تربیتی قرآن خطاب به والدین است که والدین وظیفه‌دارند حتی نسبت به فرزندان خودشان پوششی خاص داشته باشند.

وی در ادامه افزود: هرکسی دارای غرایز و احساساتی است که اگر مواظبت و تربیت نداشته باشد به هیجان می‌افتد لذا لازم است که پدر و مادرها در راستای تربیت فرزندانشان ظواهر پوشش را در خانه رعایت کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز زبان هنر را یکی دیگر از راه‌های تربیتی قرآن معرفی کرد و گفت: قرآن مسائل تربیتی بی‌شماری را در قالب داستان و قصه‌گویی بیان می‌کند که نکاتی مملو از حکمت در آن‌ها وجود دارد.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان داستان طالوت و جالوت نکات تربیتی این قصه قرآنی را متذکر شد و ابراز داشت: باید دید که چرا قرآن در میان تاریخ انبیا، قصه طالوت و جالوت را مطرح کرده است و وقتی قرآن این قصه را بیان می‌کند هدفی دارد و آن این است که کسانی در میدان مبارزه قدرت پیدا می‌کنند و استقامت دارند که اطاعت از فرماندهی و رهبری داشته باشند.

وی در ادامه بیان داشت: وقتی این آیات را موردبررسی قرار می‌دهیم بهترین درسی که به ما می‌دهد مقاومت است و وقتی قرآن فرهنگ مقاومت را ریشه‌یابی می‌کند، می‌فرماید «اگر می‌خواهید پیروز شوید باید صبور باشید».

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز افزود: باید دانست که فرهنگ مقاومت با رسیدگی به هوای نفس سازگاری ندارد. دوران دفاع هشت‌ساله با تمام سختی‌ها و مشقت‌ها و جنگ ۳۳ روزه مسلمین در سرزمین‌های دیگر نمونه‌های عینی مقاومت هستند.

آیت‌الله حسینی همدانی اظهار داشت: در سایه مقاومت است که امروز آمریکا جنگ را از صحنه عینی به صحنه مجازی برده است که اگر این مقاومت‌ها نبود و سپاه این صلابت را در خودش با صبوری کردن ایجاد نکرده بود در مواقع مختلف صحنه‌ را واگذار کرده بود.

وی شنیده شدن زمزمه‌های خستگی و ناامیدی در جامعه را خطرناک دانست و اظهار داشت: امروز به خاطر چرب و شیرین دنیا شرایط مقداری شبیه قصه طالوت و جالوت شده و باورها را کم‌رنگ کرده است و در اینجا ضرورت بحث‌های عقیدتی-سیاسی و تعلیم و تربیت برای احیای باورها حس می‌شود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری امور مساجد استان البرز در ادامه به جنبه مهم دیگری از تربیت پرداخت و گفت: بعد تربیتی مهم دیگری که ما باید روی آن کارکنیم پرداختن به ارتباط باخداست و ما باید در هر جایگاه و مسئولیتی که قرار داریم، هر چه مسئولیت سنگین‌تر شد ارتباط باخدای تعالی باید بیشتر شود.

آیت‌الله حسینی همدانی اظهار داشت: ما امروز در هجمه شدید اطلاعاتی قرار داریم و دستگاه‌ها با سرعت بالایی افکار و عقاید پوچ و باطل را به مخاطب منتقل می‌کنند. امروز باید تک‌تک کسانی که تعلیم و تربیت را به عهده‌دارند منفعل نباشند. شبهات را بشناسند و با سرعت خود را به‌روز کنند.

وی بابیان اینکه در جنگ نرم باید اطلاعات عملیات کارش را درست انجام دهد، عنوان کرد: در جنگ نرم باید آفندی و قوی‌تر و سریع‌تر از دشمن عمل کرد. این‌که قسمت زیادی از جامعه مبتلابه شبهات بشوند و بعد ما تازه شروع کنیم به اصلاح کردن غلط است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری امور مساجد استان البرز بابیان اینکه حضور فرمانده در خط مقدم نشانه قطع ارتباط سرباز با فرمانده است، گفت: رهبر معظم انقلاب به‌عنوان دیده بان بصیر و هوشیار این جنگ، در خط مقدم فعالیت می‌کند که این نشان‌دهنده قطع‌ این ارتباط است.

آیت‌الله حسینی همدانی افزود: این شخصیت بزرگ جبهه را در همه ابعادش رصد می‌کند. در بحث انتخابات، فضای مجازی، تشکیل خانواده، ازدواج و همه مسائل را به‌طورکلی بیان کرده است. در چنین جایی که رصد اطلاعاتی شده و استعداد دشمن بیان‌شده است، نوبت ماست که کمر همت را ببندیم.

وی در پایان تأکید کرد: امروز دشمن جنگ را به اراده‌ها کشانده است و می‌خواهد اراده جوان‌ها و مردم ما را نسبت به ارزش‌های انقلاب سست کند لذا برای غلبه بر این دشمنی، لازم است که در هر مقطعی گوش‌به‌فرمان فرمانده باشیم تا بتوانیم این مسیر سنگین را محکم و مستحکم به سمت ایجاد تمدن بزرگ که زمان ظهور حضرت حجت سلام‌الله‌علیه است طی کنیم.

ارائه گزارشی از عملکرد عقیدتی سیاسی در سال گذشته و سخنرانی سردار سید یوسف مولایی فرمانده سپاه امام حسن مجتبی علیه‌السلام استان البرز از بخش‌های دیگر این مراسم بود.

گفتنی است در پایان این مراسم از ۸۰ نفر از مربیان، رابطین نمونه عقیدتی سیاسی، هادیان سیاسی و مربیان طرح صالحین قدردانی شد.

در ادامه تصاویری از این همایش را مشاهده خواهید کرد:

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.