در خطبه‌های نماز جمعه کرج مطرح شد/

مساجد پیشگام تحقق بیانیه گام دوم انقلاب هستند / به صفر رساندن صادرات نفت ایران یک جنگ روانی است

کارشناس روابط عمومی ۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۰

نماز عبادی سیاسی جمعه ششم اردیبهشت‌ماه شهرستان کرج به امامت آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) اقامه شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه ششم اردیبهشت‌ماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) با اشاره به آغاز دهه تکریم و غبارروبی مساجد است، بیان داشت: مساجد در ایجاد تحولات اساسی نقش انکارناپذیری دارد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت بیانیه «گام دوم» رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: نقش مساجد به‌عنوان مهم‌ترین پایگاه تربیت نیروی انسانی مؤمن و متعهد بر کسی پوشیده نیست و استفاده از این نیروها برای تمدن سازی و پیشرفت نظام بسیار حساس و دقیق است.

امام‌جمعه کرج با تأکید بر اینکه مسجد از شروع اسلام تا به امروز محل تربیت انسان‌ها بوده است، عنوان کرد: نظافت مساجد مخصوص خادمان نیست و همه باید در این امر مهم مشارکت داشته باشند. بهتر است در مساجد گروهی به‌عنوان خادم یاران تشکیل شود.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به نقش مسجد در تمدن سازی و پیشرفت جامعه، خاطرنشان ساخت: تاریخ را مطالعه کنید متوجه می‌شوید که بسیاری از حکومت‌های استکباری با جایگاه مسجد مبارزه کرده‌اند.

وی بابیان اینکه مسجد باید در تحقق بیانیه «گام دوم» جلودار باشد، اضافه کرد: مسجد باید برای عملیاتی کردن شعار سال{رونق تولید} توسط مؤمنان برنامه و طرح داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه باید برای مساجد شورای فرهنگی ایجاد شود، گفت: مساجد باید با مدارس ارتباط مستمر داشته باشند چراکه مسجدی که نتواند جوانان را جذب کند مسجد طرازی نیست و مسجدی که در مسائل سیاسی مشارکت نداشته باشد، مسجد اسلامی نیست.

وی با اشاره به دوازدهم اردیبهشت‌ماه سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری در سال ۱۳۵۸ و روز معلم، گفت: آموزش‌وپرورش مثل مسجد باید یک پایگاه برای آموزش‌وپرورش انسان‌ها باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با اشاره به جایگاه رفیع معلم در نظام اسلامی، گفت: معلمان در آینده کشورها نقش محوری دارند.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه معلمان باید دانش آموزان را با امید آموزش دهند، گفت: خروجی آموزش‌وپرورش باید دانش آموزان امیدوار باشد.

وی با اشاره به اینکه معلمان باید قدر خود را بدانند، گفت: ما نیز باید معلمان را تکریم کنیم احترام به معلم نباید مختص به‌روز معلم باشد بلکه باید در طول سال این قشر تکریم شوند.

خطیب نماز جمعه کرج با اشاره به هفته‌ی کار و کارگر بیان داشت: یکی از تولیدات مسجد که در رشد و شکوفایی کشور در عرصه اقتصادی نقش کلیدی دارد، کارگران هستند.

آیت‌الله حسینی همدانی وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران صنایع مختلف که فرمودند «کار گذشته از نیاز باید یک ارزش باشد»، بیان داشت: این بیان رهبر معظم انقلاب برگرفته از روایات و دستورات دینی است که لازم است به فرهنگ عمومی تبدیل شود چراکه وقتی کار ارزش شد، کارگر ارزشمند می‌شود.

وی در ادامه بابیان اینکه کارگر جهادی به تولید رونق می‌بخشد، عنوان کرد: کارگران در استقلال و استغنای کشور نقش محوری دارند و دشمن نمی‌خواهد ما عزتمند باشیم.

رئیس ستاد احیاء امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز بابیان اینکه دشمنان چهل سال است که بااقتدار و استقلال ما می‌جنگند، عنوان کرد: دشمنان در طول این چهل سال ما را از همه‌ی راه‌ها که تصور شود آزمایش کرده و شکست خوردند و حالا که کار به اینجا کشیده شده و دیدند که نمی‌توانند کاری از پیش ببرند، ظاهراً دست به خودکشی زدند و حرف‌هایی می‌زنند و تصمیم‌هایی می‌گیرند که نتیجه برای آن‌ها چیزی جز نابودی نیست.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه بابیان این مصراع از حافظ که «ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست» خطاب به آمریکا بیان داشت: ایران را تهدید به صفر شدن صادرات نفتی می‌کنی و می‌خواهی ملت رشید ما را خفیف کنی و با ما دشمنی کنی؛ این را بدانید همان‌طور که رهبر عزیزمان فرمودند ملت ایران در مقابل دشمنی ساکت نمی‌نشیند، چون کوه ایستاده است و شما هرگز به‌زانو درآوردنش را نخواهید دید.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز بابیان اینکه هدف کاخ سفید به صفر رساندن صادرات نفتی ایران است، گفت: هدف آن‌ها از بین بردن منبع اصلی درآمدی ایران است، گزافه بودن این اهداف از بسیاری جهات قابل‌بحث است ازآنجایی‌که که میزان عرضه و تقاضا به لحاظ اقتصادی مهم است آن‌ها وقتی می‌توانند صادرات نفتی ما را به صفر برسانند که عرضه نفت در دنیا آن‌قدر زیاد باشد که اگر از ایران نخریدند بتوانند تقاضاها را پاسخگو باشند.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به نظر کارشناسان که اگر صادرات نفت ایران صفر شود دنیا روزی دو میلیون بشکه نفت کم می‌آورد، گفت: این عمل قیمت نفت آمریکا را بالا می‌برد و اقتصاد این کشور را با مشکل مواجه می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه مسئله به صفر رساندن صادرات نفت ایران یک جنگ روانی است، تأکید کرد: در این میان نوع رفتار ما با دشمن مهم است، بشکند قلم‌ها و قدم‌هایی که برای تضعیف و تخریب عزت مردم برداشته می‌شود. تا کی به نفع دشمن کار می‌کنید و به مردم نشانی غلط می‌دهید؟!

رئیس شورای هماهنگی و گسترش فرهنگ قرآنی استان البرز در ادامه اضافه کرد: برخی تا دیروز راه‌حل مشکلات را در تعامل با بیگانگان می‌دانستند و امروز در دل مردم رعب و هراس می‌اندازند و بلندگوی آمریکا شده‌اند. اقتدار منطقه‌ای ایران از بین رفتنی نیست. دولت و ملت به کسی اجازه سخن گفتن درباره اقتدار نظامی‌اش را نخواهد داد.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به‌ دهم اردیبهشت‌ماه روز ملی خلیج‌فارس، گفت: موقعیت ویژه خلیج‌فارس بر همه روشن است، تنگه هرمز نیز یکی از یازده تنگه دنیا است که به لحاظ راهبردی و اقتصادی اهمیت ویژه‌ای دارد. برخی سعی دارند با اسم‌های جعلی هویت خلیج‌فارس را تغییر دهند.

وی با اشاره به انتقال ۳۰ درصد نفت دنیا از تنگه هرمز، خاطرنشان ساخت: کنترل این تنگه از اهمیت بالایی برخوردار است. توان نظامی ایران دشمنان را در دریا و خشکی به چالش کشیده است.

رئیس بنیاد غدیر استان البرز با تأکید بر اینکه تجهیزات نظامی ایران اجازه تجاوز به هیچ دشمنی را نمی‌دهد، گفت: آمریکا دنبال ماجراجویی در منطقه علیه ایران نباشد زیرا در امان نخواهد بود.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه اگر کسی باد بکارد باید منتظر درو کردن طوفان باشد، گفت: وقتی سپاه پاسداران را تروریست می‌دانند باید بدانند خلیج‌فارس در کنترل سپاه است.

وی با اشاره به انتصاب سردار سرلشگر پاسدار حسین سلامی را به‌عنوان فرمانده کل سپاه پاسداران، گفت: اعتماد رهبری به وی سرمایه‌ای بزرگ است که ان‌شاءالله منشأ تحولات بیش‌ازپیش برای سپاه و نظام باشند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری امور مساجد استان البرز در واکنش به گردن زدن ۳۷ نفر در عربستان سعودی گفت: کجایند مدعیان حقوق بشر، آیا باید در مقابل این جنایت سکوت شود؟

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه تصریح کرد: دستگاه دیپلماسی کشور خودمان باید صدای اعتراض مردم مسلمان ایران باید به گوش جهان برساند.

وی با اشاره به اعلام و ابلاغ دستور تشکیل «کمیته ملی سیل» از سوی رئیس‌جمهور در نخستین جلسه هیات دولت در سال جدید، تأکید کرد: چند مدت از زمان دستور رئیس‌جمهور برای تشکیل کمیته سیل می‌گذرد و خبری از عملکرد آن‌ها منتشر نشود برای تنویر افکار عمومی ارائه گزارش ضروری است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه استان البرز با اشاره به نهم اردیبهشت‌ماه روز شورا و آغاز به کار شوراهای اسلامی شهر و روستا، گفت: رئیس محترم شورای شهر کرج در سخنرانی پیش از خطبه گزارش عملکرد ارائه کردند.

آیت‌الله حسینی همدانی در پایان ضمن تذکر به مسئولان ماهدشت، گفت: زودتر تکلیف شهردار مشخص شود، برای شورا و مسئولان خوب نیست که شهر چهارماه شهردار نداشته باشد.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.