مشروح خطبه‌های نماز جمعه 30 فروردین ماه ۱۳۹8 شهر کرج /

ایستادگی در مقابل ظلم و فساد؛ ویژگی منتظران واقعی ظهور

کارشناس روابط عمومی ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ ۰

متن کامل خطبه نماز جمعه ۹۸/۰۱/۳۰

استان البرز، شهرستان کرج

توسط آیت‌الله حسینی همدانی

بِسمِ‌الله الرَّحمَنِ الرِّحیمِ

اَلحَمدُالله رَبِّ‌العالَمینَ وَالصَّلاهُ وَالسَّلامُ عَلی سَیِّدِ الاَنبیاء وَ المُرسَلینَ

اَلعَبدِ المُوَیَّد وَالرَّسولِ المُسَدَّد اَباالقاسِمِ المُصطَفی مُحَمَّد

وَ عَلی آلِه الطَّیِبینَ الطّاهِرینَ المَعصُومِینَ سِیَّما بَقِیَّهِ اللهِ الاَعظَم فِی الاَرَضِینَ

وَاللَعنَهُ الدّائِمَه عَلی اَعدائِهِم اَجمَعینَ مِنَ الآنِ اِلَی قیامِ یَومِ الدّینِ

عباد الرحمن أوصیکم و نفسی بتقوى اللَّه. اهل تقوا همیشه نسبت به دیگران احترام قائل هستند و حرمت مؤمن را که بنا بر روایات از حرمت خانه کعبه هم بیشتر است را نگه می‌دارند. چون خانه خدا نماد است و اشاره است و جهت را نشان می‌دهد که همه باید به سمت خدا باشیم و توحیدی فکر کنیم و عمل کنیم.

اما قلب مؤمن خانه واقعی خداوند است؛ که فرمود: «القَلبُ حَرَمُ الله». لذا از تعدادی آیات و روایات فهمیده می‌شود که باید مؤمنین نسبت به هم تکریم و تعظیم داشته باشند سلام کردن و مصافحه کردن و معانقه کردن و پیشانی یکدیگر را بوسیدن حتی در مواردی داریم دست مؤمن را هم می‌شود بوسید که فعلاً بحث من راجع به دست‌بوسی نیست.

یکی از کارهای مطلوب که مؤمنین نسبت به هم باید داشته باشند خوشحال کردن یکدیگر است. مرحوم کلینی در کافی نقل می‌کند که ابوحمزه ثمالی گفت از امام باقر -علیه‌السلام- شنیدم که می‌فرمود رسول‌الله فرموده است: «مَنْ سَرَّ مُؤْمِناً فَقَدْ سَرَّنِی وَ مَنْ سَرَّنِی فَقَدْ سَرَّ اللَّهَ عَزَّوَجَلَّ». کسی که برادر دینی‌اش را خوشحال کند مثل کسی است که مرا خوشحال کرده و کسی که مرا خوشحال کند خدا را خوشحال کرده است. مگر خداوند سرور و خوشحالی دارد؟ یعنی خداوند با او معامله کسی را می‌کند که آن شخص را رضایت دارد. وقتی خدا کسی را دوست داشت به او توفیق می‌دهد، از روی رحمت با او برخورد می‌کند، مشکلات او را حل می‌کند.

یا در روایت دیگر امام باقر -علیه‌السلام- فرمودند: لبخند زدن در چهره برادر مؤمن حسنه است و برداشتن یک خار و خاشاک از سر راه برادر مؤمن حسنه است؛ و هیچ عبادتی برای خداوند خوشحال‌کننده‌تر از خوشنود کردن مؤمن نیست. پس وقتی کسی مؤمنی را خوشحال می‌کند، خدا و رسول خدا و مؤمن را در کنار هم خوشحال کرده است.

امام صادق -علیه‌السلام- فرمودند: اگر کسی برادر دینی‌اش را خوشحال کرد فکر نکند فقط او را خوشحال کرده بلکه سرور بر ما وارد کرده بلکه و الله این سرور را بر رسول‌الله وارد کرده است. چقدر ما غافلیم.

مرحوم میرزا جواد آقا ملکی تبریزی در المراقبات حدیث طولانی را نقل کردند: نجاشی نامی است استاندار یا فرماندار اهواز و فارس بوده و از اجداد نجاشی صاحب کتاب رجال است. یکی از کارکنان نجاشی نزد امام صادق -علیه‌السلام- آمد و عرض کرد خراج سنگینی را برای من نوشته‌اند و نجاشی هم اهل دین و طاعت است اگر شما سفارشی به نجاشی نسبت به من بکنید که این خراج سنگین را از من بردارند خوشحال می‌شوم. امام کاغذی برداشتند و خطاب به نجاشی نوشتند: «بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ سُرَّ أَخَاکَ یَسُرَّکَ اللَّهُ». برادر دینی‌ات را خوشحال کن خداوند تو را خوشحال کند. آن شخص از مدینه برگشت و وارد مجلس نجاشی شد وقتی تنها شد نامه را به نجاشی داد و گفت: از طرف امام صادق -علیه‌السلام- است. نجاشی خیلی خوشحال شد و بلند شد و احترام کرد و نامه را بوسید و به چشمانش گذاشت و گفت: حاجتت چیست؟ گفت: خراجی به عهده من است که مرا از هستی ساقط می‌کند. گفت: چه مقدار است؟ گفت: ده هزار درهم. نجاشی کاتب را صدا زد و گفت: دفتر را بیاور و در مقابل اسم او نوشت رسید و گفت: این پول را از خودم می‌پردازم؛ و در مقابل او نوشت در آینده هم هر خراجی به اسم او صادر شود به عهده من باشد. سپس به او گفت خوشحال شدی؟ گفت: بله خوشحالم کردی. سپس دستور داد اسب‌ سواری به او بدهید تا سواره برگردد و جاریه و غلامی هم به او بدهید و یک صندوق لباس هم به او داد و هرکدام از این‌ها را که می‌داد می‌گفت: خوشحالت کردم؟ یعنی مصداق امر امام اجرا شد و هرچه من می‌گفتم بله خوشحال شدم او اضافه می‌کرد تا اینکه گفت: این فرش اتاق که نشستی و روی این فرش نامه امام را به دست من دادی این فرش هم برای تو. در برگشت گفتم بهترین شکرگزاری از این اقدامی که این شخص به من کرد این است که خدمت امام بروم و این اطاعت امر امام را به حضرت عرض کنم. لذا مجدداً مقدمات فراهم کردم و رفتم مدینه و خدمت امام و تمام این قضایا را برای امام صادق -علیه‌السلام- نقل کردم و هرچه می‌گفتم پیدا بود که امام خوشحال شد و گفتم مثل‌اینکه شما هم خوشحال شدید؟ امام فرمود: آری و الله نه‌تنها من بلکه خداوند و رسول هم خوشحال شدند.

اما برخورد ما با دیگران چگونه است؟ در کتب روایی ما بخشی به همین وظیفه‌ی خوشحال کردن مؤمن، اختصاص داده‌شده است. ادخال السرور علی المؤمنین این هم از مواردی است که اگر در جامعه رواج پیدا کند قطعاً نتایج فراوان فردی و اجتماعی به همراه دارد؛ و سرمایه اجتماعی را زیاد می‌کند و برادری را تحکیم می‌کند. برای استفاده بیشتر به چند روایت اشاره می‌کنم.

در یک تعبیر بلندی امام باقر -علیه‌السلام- فرمودند: لبخند زدن به چهره برادر مؤمن حسنه است و برآوردن نیاز برادر مؤمن حسنه دیگری است. خداوند پرستش نشده به چیزی که نزد خدا محبوب‌تر باشد از ادخال سرور مؤمنین؛ یعنی از همه عبادت‌های مستحبی بالاتر است.

قطب راوندی در کتاب قصص‌الانبیاء از امام باقر -علیه‌السلام- نقل می‌کند که فرمود: یکی از مواردی که حضرت موسی باخدا مناجات کرده، خداوند فرمود: ای موسی بعضی بندگان من هستند که به بهشت نمی‌برمشان بلکه بهشت را برایشان مباح می‌کنم و در بهشت حکومت به آن‌ها می‌دهم برخی امور بهشت را به دست آن‌ها می‌دهم. موسی گفت: خدایا اینان چه کسانی هستند؟ خداوند فرمود: بندگانی هستند که موجب خوشحالی برادر دینی‌اش می‌شود به هر کیفیتی که باشد؛ و اینکه می‌فرماید بهشت را برایش مباح می‌کنم یعنی به بهشت می‌برند ولی جایی را برایش مشخص نمی‌کنند بلکه هرجایی که خودش خواست انتخاب می‌کند؛ که شاید اشاره به آیه ۷۳ و ۷۴ زمر باشد که فرمود: «وَ سِیقَ الَّذِینَ اتَّقَوْا رَبَّهُمْ إِلَى الْجَنَّهِ زُمَراً حَتَّى إِذَا جَاءُوهَا وَ فُتِحَتْ أَبْوَابُهَا وَ قَالَ لَهُمْ خَزَنَتُهَا سَلاَمٌ عَلَیْکُمْ طِبْتُمْ فَادْخُلُوهَا خَالِدِینَ وَ قَالُوا الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی صَدَقَنَا وَعْدَهُ وَ أَوْرَثَنَا الْأَرْضَ نَتَبَوَّأُ مِنَ الْجَنَّهِ حَیْثُ نَشَاءُ فَنِعْمَ أَجْرُ الْعَامِلِینَ» آن‌هایی که تقوی دارند و عمل به احکام دین کردند سوق داده می‌شوند به‌طرف بهشت و وقتی می‌رسند قبلاً درهای بهشت را به احترام آن‌ها باز کردند و خازنین بهشت از اینان استقبال می‌کنند و می‌گویند درود خدا بر شما و وارد شوید و خالدین در بهشت باشید و پاکیزه شدید و می‌گویند: حمد خدا را که آن وعده الهی تحقق پیدا کرد و ما را وارث زمین بهشت قرارداد و جای می‌گیریم و انتخاب می‌کنیم از بهشت هرجایی را که بخواهیم.

خدای تعالی توفیق عمل به این روایات را به همه ما عنایت کند

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ‏

قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ اللَّهُ الصَّمَدُ لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ وَلَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُوًا أَحَدٌ

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ‏

اَلحَمدُالله رَبِّ‌العالَمینَ اَلصَّلاهُ وَالسَّلامُ عَلی سَیِّدِ الاَنبیاء وَ المُرسَلینَ اَبَالقاسِمِ مُحَمَّد

وَ صَلِّ عَلَی اَمیرِالمُؤمِنینَ عَلیِ بنِ اَبی طالِب وَ عَلَی فاطِمَهَ الزَّهرا سَیِّدَهِ نِساءِ العالَمینَ

وَ عَلَی الحَسَنِ وَ الحُسَینِ سَیِّدَی شَبابِ اَهلِ الجَنَّه وَ عَلَی عَلیِ بنِ الحُسَینِ وَ مُحَمَّدِ بنِ عَلی

وَ جَعفَرِ بنِ مُحَمَّد وَ موسَی بنِ جَعفَرِ وَ عَلیِ بنِ موسی وَ مَحَمَّدِ بنِ عَلی وَ عَلی بنِ مُحَمَّد

وَالحَسَنِ بنِ عَلی وَ الخَلَفِ القائِم الحُجَّه حَجَجِکَ عَلی عِبادِک وَ اُمَنائِکَ فِی بِلادِکَ

خودم و همه شما نمازگزاران محترم را به رعایت و تقویت و تسدید تقوای الهی دعوت می‌کنم. اهل تقوا لحظه‌ای از یاد مرگ و حساب‌وکتاب غافل نیستند. مولانا امیرالمؤمنین -علیه‌السلام- در حکمت ۷۱ از حکم نهج‌البلاغه تذکری زیبا و از بین برنده غفلت فرمودند: «نَفَسُ الْمَرْءِ خُطَاهُ إِلَى أَجَلِهِ» هر دم انسان به‌منزله گامى به‌سوی مرگ است. خُطاه به معنای گام است؛ که امام -علیه‌السلام- برای نفس کشیدن استعاره آورده چون دم زدن مثل قدم زدن پشت سر هم است. باید دمی به پایان برسد تا دم بعدی شروع شود. لذا همین نفس کشیدن، انسان را به پایان عمر و مسیر زندگی‌اش نزدیک می‌کند. مثل قدم زدن‌های پشت سر هم که انسان را به آخر مسیر می‌رساند.

توجه به همین تذکرِ امیرالمؤمنین -علیه‌السلام- باید ما را متنبه کند و اگر اهل آینده‌نگری هستیم مسیر زندگی را درست و دقیق ترسیم کنیم. در برابر ما عقبه‌های کوودی وجود دارد، مواقفی وجود که ۵۰ هزار سال است. خدایا پناه می‌آوریم به تو از غفلت‌هایمان، ما را از لغزش حفظ فرما. مسیر بندگی را برما هموارساز.

نیمه شعبان سال ۲۵۵ قمری حضرت ولی‌عصر -ارواحنا فداه- در شهر سامرا به دنیا آمدند. پیشاپیش این میلاد موفور السرور را به همه شما تبریک عرض می‌کنم.

روز ولادت مولا را روز جهانی مستضعفین نامیدند. این نام‌گذاری برگرفته از آیات و روایات است که امام -رضوان‌الله تعالی علیه- و رهبر معظم انقلاب هم بر همین تأکید داشتند و دارند. چون انقلاب را مقدمه حکومت جهانی حضرت می‌دانیم و انتظار فرج که بهترین و بالاترین عبادت است را عامل امیدواری و گشایش همه امور مردم جهان در آینده می‌دانیم و یقین داریم سلطه گری و بی‌عدالتی و نظم ظالمانه‌ای که تبلیغ می‌کنند، با ظهور حضرت از بین خواهد رفت و برای رسیدن به این مطلوب اگر واقعاً خود را منتظر می‌دانیم باید تلاش کنیم تا اول، مقدمات تمدن نوین اسلامی که همان روز جهانی مستضعفین است تحقق پیدا کند. لازمه این کار عمل کردن به دستورات قرآن و اجرای احکام اسلام است؛ یعنی نمی‌شود بدون عمل، به مهدویت و انتظار قائل بود؛ و اتفاقاً از برکات نظام اسلامی توجه ویژه به قرآن و رونق آن در جهات مختلف است.

همین چند روز قبل که شرکت‌کنندگان در مسابقات بین‌المللی خدمت حضرت آقا رسیدند؛ به همین مهم تذکر دادند که علت خیلی از انحرافات و کج روی‌ها و خیانت‌ها و دشمنی‌ها و تسلیم دشمن شدن‌ها، دور بودن از قرآن و احکام الهی است. کسی که با قرآن انس داشت در مقابل دشمن ایستادگی دارد خودش را نمی‌بازد شما صفحه‌ای صفحات قرآن را باز می‌کنید مگر این‌که در آن دشمن‌شناسی را یاد داده باشد. چه دشمن بیرون چه دشمن درون و این‌که راه مبارزه را هم آموخته است. در سراسر قرآن این نکات آمده است.

 لذا می‌توانیم بگوییم قدمِ اول آن روز موعود و بزرگ قطعاً با انقلاب اسلامی برداشته شد. پس باید روش و سبک زندگی ما و جهت‌گیری‌ها و تلاش ما همه در مسیر تشکیل حکومت جهانی حضرت باشد. بعد وقتی صدای انقلاب را مردم جهان و مستضعفین عالم شنیدند، خیزشی عظیم ولی آرام در عالم علیه مستکبران و سلطه گران شروع و در حال گسترش است. بیداری اسلامی و انسجام ملت‌های مسلمان و حتی غیرمسلمان و تشکیل گروه‌های مبارز، برای ریشه‌کن کردن ظلم و فساد و بی‌عدالتی قدم دیگری است برای تحقق وعده خداوند متعال؛ و البته پیروزی بزرگ و برقراری عدالت در تمام مراتب و در تمام عالم فقط به دست حضرت ولی‌عصر ارواحنا فداه است.

در همین قدم اول که انقلاب اسلامی برداشت دشمن احساس خطر جدی کرد و با تمام قوا و همه‌جانبه به مبارزه برای نابودی نظام اسلامی و انقلاب اسلامی و اسلام و به‌خصوص شیعه پرداخته و ۴۰ سال است که تلاش می‌کند و حجم و شدت آن را هم بیشتر کرده؛ اما به تعبیر رهبری در دیدار با قراء، این تلاش‌ها نَفَس‏هاى آخر دشمنیِ دشمنان با جمهوری اسلامی است. دشمنان عصبانی ما بدانید که مردم ایران با پیروی از قرآن و عترت، با توان بیشتر و قدرتمندتر از گذشته در مقابل شما ایستاده‌اند.

با این مقدمه که همه هم می‌دانید انقلاب اسلامی زمینه‌ساز ظهور است و کسی که خود را منتظر می‌داند باید تلاش کند و در خود نصاب لازم را محقق کند. سعی کند تا احکام الهی در جامعه پیاده شود؛ و در مقابل فساد و ظلم و سلطه هم بایستد؛ و اگر شما دقت کرده باشید در بیانات رهبر معظم انقلاب و قبل از ایشان امام امت هر دو به این نکته اشاره دارند؛ که انقلاب اسلامی ایران مقدمه انقلاب حضرت است. نمی‌شود قائل به مهدویت باشیم ولی برای نابودی استکبار قدمی برنداریم. اسلام ناب، اسلام مهدوی است؛ و اسلام مهدوی اسلام استکبارستیز است؛ یعنی اسلامی که سلطه گران از آن بترسند نه اینکه بتوانند با آن برای از بین بردن دیگران و غارت اموال آنان همکار و شریک باشند. امروز اسلام عربستان سعودی که می‌تواند باقدرت های استکباری پلید و مرتجعین عقب‌افتاده منطقه شریک شود و دستش به خون مظلومان آغشته شود اسلام نیست. اسلامی که مستضعفان و محرومان عالم به آن امید نداشته باشند اسلام نیست. اسلامی که نسبت به اشرافی گری و تجمل و افراط و اسراف بی‌تفاوت باشد اسلام نیست. انقلاب ما به همین حرف‌ها انقلاب اسلامی است و در مسیر انقلاب حضرت حجت است. لذا دشمنان سعی می‌کنند با استفاده از داخلی‌ها و فشارهای خارجی تا در باورها و آرمان‌های نظام اسلامی نفوذ کنند و تغییر بدهند که اگر چنین اتفاقی بیفتد که دست از حمایت مستضعفان و مقابله با مستکبران و امثال ذالک بکشد، دیگر انقلاب اسلامی نیست. به فضل پروردگار تا زمان ظهور حضرت در مسیر آرمان‌های انقلاب خستگی‌ناپذیر ادامه خواهیم داد.

اتفاقاً در همین بیانیه گام دوم به مخاطبین؛ یعنی جوانان مؤمن انقلابی تذکر داده‌شده که نگذارند مسئله انتظار در معرض تحریف قرار گیرد و به‌عنوان مقدمه‌ساز و زمینه‌ساز ظهور، مأموریت اصلی جوانان را ایجاد تمدن نوین اسلامی است. رهبر معظم انقلاب فرمودند: دهه‏ هاى آینده دهه‏ هاى شما است و شمایید که باید کارآزموده و پُرانگیزه از انقلاب خود حراست کنید و آن‌ها هرچه بیشتر به آرمان بزرگش که ایجاد تمدّن نوین اسلامى و آمادگى براى طلوع خورشید ولایت عظمى (ارواحنافداه) است، نزدیک کنید.

خیلی صریح و روشن و شفاف مسیر آینده انقلاب هرچه که می‌خواهد باشد باید طوری حرکت کرد که برسد به انقلاب جهانی حضرت حجت البته در این مسیر سنگ‌اندازی می‌کنند گرفتاری درست می‌کنند لازمه کسانی که در این مسیر حرکت می‌کنند استقامت است «إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلَائِکَهُ» ملائک به کمک می‌آیند و گرفتاری‌ها را حل می‌کنند. سال گذشته همه دیدید نتانیاهو -علیه من الرحمن ما یستحقه- لیوان آبی را گرفت و گفت در آینده در ایران قومیت‌ها به خاطر یک لیوان آب تا یکی دو سال آینده به جان هم می‌افتند اما به فضل خدای تعالی تمام ایران امروز سرسبز است آب همه‌جا را گرفته است درست است که ظاهراً نقمت بود اگرچه بعضی‌ها هم می‌خواهند بگویند که مدیریت ما بود که بعضی از دریاچه‌ها پرشده است اما اساساً خدای تعالی در مقابل دشمنان از اهل ایمان دفاع می‌کند «إِنَّ اللَّهَ یُدافِعُ عَنِ الَّذینَ آمَنوا» کمبود آب و حالا جبران شد.

اول اردیبهشت یعنی نیمه شعبان روز سربازان گمنام امام زمان نامیده شده تا به این وسیله تقدیر و تشکر کنیم از ایثارها و رشادت‌های این عزیزان و خانواده‌هایشان، کسانی که در گمنامی با تمام سختی و حساسیتی که کارشان دارد با اخلاص تمام وظائف محوله را انجام می‌دهند و از کیان نظام اسلامی در عرصه‌های مختلف سیاسی نظامی اقتصادی فرهنگی اجتماعی و حتی برون‌مرزی حراست می‌کنند و آرامش و امنیت را برای کشور فراهم می‌کنند. ضمن خدا قوت به همه عزیزان، برای شهدای بزرگوار این مجموعه علو درجات و رفعت مقام خواستارم.

دوم اردیبهشت سال ۱۳۵۸ سپاه پاسداران انقلاب اسلامى به‌فرمان حضرت امام (ره) تشکیل شد. با مأموریت نگهبانی از انقلاب و دستاوردهای آن و کوشش مستمر درراه تحقق آرمان‏هاى الهى و تعدادی دیگر از مطالبی که در اساسنامه‌شان هست تحت فرمان رهبری. من زیاد سخن نگویم که این چند روز شما زیاد شنیدید و خودتان هم قدردان سپاه به خاطر انجام وظائف و مأموریت‌هایش بوده‌اید فقط عرض می‌کنم، آنچه موجب افتخار برای سپاهیان است این است که در آن مقطع طوری عمل کردند که امام (ره) از روی رضایت عملکرد آنان فرمودند: ای‌کاش من هم یک پاسدار بودم؛ و حضرت آقا هم همین امسال سوم شعبان از سپاه به‌عنوان یک دستگاه برجسته‌ای که در خط مقدم مواجه با دشمن در میدان‌های مختلف سیاسی و نظامی در داخل و خارج از مرزها حضور دارد تشکر کردند. همه تشکر می‌کنیم و آرزوی موفقیت در قدم‌هایی که مسیر رشد و اعتلای نظام اسلامی برمی‌دارند.

پنجم اردیبهشت آغاز هفته کار و کارگر است که ان شاء الله در فرصت دیگری بیشتر خواهم گفت. قطعاً یکی از مهم‌ترین ارکان پیشرفت کشور که امام (ره) به‌عنوان ستون فقرات کشور از آنان یادکردند و تلاش می‌کنند تا چرخ تولید کشور از حرکت نیفتد کارگران زحمتکش هستند. قبلاً روایاتی را در عظمت و جایگاه کار و کارگری خواندم و اینکه اول کارگر عالم هستی خود خداوند است. خدای تعالی به این گروه پر خیر توان بیشتر و به ما توفیق قدردانی و تشکر عنایت بفرماید.

یکی از جلوه‌های درس‌آموز این روزها برای سیاستمداران و مسئولین، کودتاى ارتش سودان و برکنارى عمر البشیر است، در طول تاریخ انقلاب شما اسم این شخصیت را شنیده‌اید به ایران آمد و با رهبری ملاقات داشت کودتایی که علیه ایشان شد نشان می‌دهد نتیجه و سرنوشت اعتماد و خدای‌نکرده سازش چگونه خواهد بود. اعتماد به آمریکا و اعتماد به دشمنان چه سرنوشتی را رقم می‌زند. می‌دانید یک حرکت و انقلاب جدیدی از سمت آفریقا شروع‌شده که قطعاً برای عربستان و دوستانش ضرر و تهدید جدی خواهد بود. لذا با کودتا در سودان اقدام پیشگیرانه کردند. متأسفانه عمرالبشیر، از مبانی سیاست خارجی و منطقه‌ای که داشتند برگشت و وارد مذاکره با آمریکا شد و به عربستان اعتماد کرد و نتیجه اعتمادش، سقوط شد.

شکست آمریکا در طبس در همین هفته اتفاق افتاده، سالروز اعلام انقلاب فرهنگی، راجع به دهه آخر شعبان و تکریم مساجد هفته آینده صحبت می‌کنم ان‌شاءالله.

بار دیگر از حضور جوانان عزیز استان در مراسم روز جوان و همه کسانیکه در برگزاری باشکوه آن کمک کردند و خدماتی ارائه دادند تشکر می‌کنم. سپاه، نیروی انتظامی، راهوَر، شهرداری، شورای شهر، ورزش و جوانان، هلال‌احمر، اتحادیه دانش آموزان، هیئت رزمندگان، اعضای دفتر خودمان، صداوسیما و رسانه و خبرنگاران، کارگرانی که در آنجا کارهای خدماتی انجام دادند و همه عزیزانی که شرکت کردند از همه تشکر می‌کنم؛ و آن‌کسانی هم از مسئولین و دستگاه‌ها که شرکت نکردند و کمک نداشتند، حتماً فراموش کردند یا کار مهم‌تری داشتند و یا برای آنان مسئله جوانان دغدغه‌ی اصلی نیست. اینجا هم باز عده‌ای سیاسی فکر کردند و نفهمیدند که دارند اشتباه می‌کنند و این حرکت را نادیده گرفتند به‌خصوص دستگاهی که مربوط به جوانان است اصلاً حضور نداشت لااقل مسئولش می‌آمد و شرکت می‌کرد. هیچ تبلیغی هم نکردند که عرض می‌کنم حتماً کار مهم‌تری داشتند. البته این حرکات از خاطر مردم پاک نمی‌شود. خدای تعالی به همه ما به عفو و بخشش نظر کند و از تقصیرات ما بگذرد.

به رسانه و روزنامه‌ها توصیه می‌کنم اگر می‌خواهید خبری را منعکس کنید درست عین خبر را منعکس کنید. به‌خصوص رسانه‌هایی که دولتی می‌نویسند. بنده نکاتی را که در خطبه بیان می‌کنم بنایم بر این است که با دقت بیان کنم. جلسه قبل درباره ارتش آمریکا عرض کردم که مجلس باید تمام ارتش آمریکا را تروریست اعلام کند، ولی بعضی از خبرگزاری‌ها نوشتند که ایشان گفته است: مجلس ارتش منطقه را باید تروریست اعلام کند. پشت این نحوه انتقال خبر جریان و شیطنتی هست که به رسانه‌ها توصیه می‌کنم تقوا را رعایت کنند.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.