در خطبه‌های نماز جمعه کرج مطرح شد/

قدردانی امام‌جمعه کرج از حضور پرشور جوانان در اجتماع بزرگ روز جوان / غیبت مشهود برخی مسئولین استان

کارشناس روابط عمومی ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ ۰

نماز عبادی سیاسی جمعه سی‌ام فروردین‌ماه شهرستان کرج به امامت آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) اقامه شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه سی‌ام فروردین‌ماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) با اشاره به یکم اردیبهشت‌ماه ولادت حضرت قائم عجل الله تعالی فرجه در سال ۲۵۵ هجری قمری بیان داشت: روز ولادت حضرت قائم عجل الله تعالی فرجه را روز جهانی مستضعفین نامیدند که این نام‌گذاری برگرفته از آیات و روایات است و حضرت امام رضوان‌الله علیه و رهبر معظم انقلاب هم بر همین نام‌گذاری تأکیددارند.

وی بابیان اینکه انقلاب اسلامی ایران مقدمه حکومت جهانی حضرت حجت ارواحنا فداه است، عنوان کرد: انتظار فرج که بالاترین عبادات است را عامل امیدواری و گشایش همه‌ی امور مردم جهان در آینده می‌دانیم و یقین داریم سلطه گری، بی‌عدالتی و نظم ظالمانه‌ای که تبلیغ می‌کنند با ظهور حضرت از بین خواهد رفت و برای رسیدن به این مطلوب اگر واقعاً خود را منتظر می‌دانیم باید تلاش کنیم تا اول مقدمات تمدن نوین اسلامی که همان روز جهانی مستضعفین است تحقق پیدا کند.

امام‌جمعه کرج لازمه این امر را عمل کردن به دستورات قرآن و اجرایی شدن احکام اسلام دانست و اظهار داشت: بدون عمل نمی‌توان به مهدویت و انتظار قائل بود، منتظران همه باید اهل تقوا و عمل باشند و احکام الهی برای آن‌ها بزرگ باشد و به دستورات خدا اهمیت دهند.

آیت‌الله حسینی همدانی توجه به قرآن و احکام آن را از برکات نظام اسلامی برشمرد و ضمن بازخوانی بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار شرکت‌کنندگان در مسابقات بین‌المللی قرآن، ابراز داشت: علت بسیاری از انحرافات، کج‌روی‌ها، خیانت‌ها، دشمنی‌ها، تسلیم شدن‌ها در مقابل دشمن دور بودن از قرآن و احکام الهی است؛ کسی که با قرآن انس داشت در مقابل دشمن ایستادگی دارد و خودش را نمی‌بازد.

وی بابیان اینکه دستورات قرآن بسیار زیبا است، افزود: تمام صفحات قرآن به ما درس دشمن‌شناسی می‌دهد و راه مبارزه را نیز به ما آموخته است لذا قدم اول آن روز موعد و بزرگ قطعاً با انقلاب اسلامی برداشته‌شده؛ پس باید روش، سبک زندگی، جهت‌گیری و تلاش ما هم همه در مسیر تشکیل حکومت جهاتی حضرت باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه تصریح کرد: وقتی صدای انقلاب ما آرام‌آرام به گوش مردم جهان و مستضعفین عالم رسید و آن‌ها شنیدند یک خیزش عظیم ولی آرام در عالم برعلیه مستکبران و سلطه گران شروع شد و در حال گسترش هم هست؛ بیدار اسلامی و انسجام ملت‌های مسلمان و حتی غیرمسلمان و تشکیل گروه‌های مبارز برای ریشه کردن ظلم، فساد و بی‌عدالتی آن قدم دیگری برای تحقق وعده خدای تعالی است و پیروزی بزرگ و برقراری عدالت در تمام مراتب او و در تمام عالم فقط به دست حضرت ولی‌عصر اروحناه فداه خواهد بود.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه در قدم اول انقلاب اسلامی، دشمنان با تمام قدرت به مقابله با ایران به پا خاستند تا این نظام را نابود کنند، تصریح کرد: ملت ایران اسلامی ۴۰ سال با این دشمنان مقابله کردند و نفس‌های آخر دشمنان را بریدند. دشمنان باید بدانند که مردم ایران همواره با توان بیشتر و قدرتمندتر از گذشته در مقابل آن‌ها ایستاده‌اند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی زمینه‌های ظهور حضرت امام زمان (ع) است و کسی که خود را منتظر می‌نامد باید در مقابل فساد و ظلم و فتنه بایستد، گفت: نمی‌شود اهل مهدویت باشیم ولی در راستای تحقق آن تلاش نکنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بابیان اینکه اسلامی که به تقوا و مبارزه با ظلم و ستم بی‌تفاوت باشد اسلام نیست، اضافه کرد: انقلاب ما به همین حرف‌ها انقلاب اسلامی است اما دشمنان تلاش می‌کنند تا به باورها و آرمان‌های نظام اسلامی نفوذ کنند تا مردم دست از مقابله با مستکبران بکشند لذا به فضل پروردگار و تا زمان ظهور حضرت حجت (عج) در مسیر انقلاب و اسلام خستگی‌ناپذیر خواهیم بود.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر لزوم گسترش تمدن اسلامی توسط جوانان، اضافه کرد: این مسیر، مسیر هموار کننده ظهور حضرت مهدی (عج) است به همین دلیل نیز در این مسیر سنگ‌اندازی فراوان می‌شود.

وی افزود: دشمنان سال آینده اعلام کردند که تا دو سال آینده اقوام ایرانی بر سر یک لیوان آب به جنگ می‌افتند اما به لطف پروردگان امروز همه کشور ایران سبز است. اساساً خدای تعالی از ایران در مقابل دشمنان دفاع می‌کند.

خطیب نماز جمعه کرج با اشاره به اینکه نیمه شعبان به نام سربازان گمنام امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) نام‌گذاری شده است، توضیح داد: این افراد باتحمل سختی‌های فراوان برای دفاع از کشور تلاش می‌کنند و مأموریت‌های خود را با اخلاص تمام انجام می‌دهند و از کیان انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف سیاسی، انتظامی، فرهنگی و غیره محافظت می‌کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه دوم اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۵۸ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با مأموریت نگهبانی از انقلاب درراه تحقق آرمان‌ها و اهداف انقلاب به‌فرمان امام خمینی (ره) ایجادشده است، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی روز سوم شعبان از این نیروها تشکر کردند.

وی در بخش دیگری با اشاره به هفته کار و کارگر، گفت: کارگران ستون کشور هستند و تلاش می‌کنند تا چرخ تولید کشور از کار نیفتد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز ضمن قدارانی از حضور پرشور جوانان البرزی در بزرگ‌ترین اجتماع جونان استان، گفت: از حضور جوانان عزیز استان که دعوت را پذیرفتند و در مراسم روز جوان شرکت کردند و همه‌کسانی که در برگزاری باشکوه آن کمک کردند و خدماتی را ارائه دادند تشکر می‌کنم.

 آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه افزود: کسانی از مسئولین و دستگاه‌ها که شرکت نکردند و کمکی هم نداشتند، حتماً فراموش کردند یا کار مهم‌تری داشتند یا برای آنان مسئله جوانان دغدغه اصلی نبوده. در اینجا بازهم یک عده سیاسی فکر کردند و نفهمیدند که دارند اشتباه می‌کنند و این حرکت را نادیده گرفتند. بخصوص دستگاهی که مربوط به جوانان است{آموزش‌وپرورش} اصلاً حضور نداشت. لااقل مسئولش باید در آنجا شرکت می‌کرد. هیچ تبلیغی هم در این راستا نکردند که عرض می‌کنم حتماً کار مهم‌تری داشتند. البته این حرکات از خاطر مردم پاک نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید تقوا را رعایت کنند، خاطرنشان کرد: به رسانه و روزنامه‌ها توصیه می‌کنم اگر می‌خواهید خبری را منعکس کنید درست عین خبر را منعکس کنید. به‌خصوص رسانه‌هایی که دولتی می‌نویسند.

رئیس شورای هماهنگی و گسترش فرهنگ قرآنی استان البرز ادامه داد: بنده نکاتی را که در خطبه بیان می‌کنم بنایم بر این است که با دقت بیان کنم. جلسه قبل درباره ارتش آمریکا عرض کردم که مجلس باید تمام ارتش آمریکا را تروریست اعلام کند، ولی بعضی از خبرگزاری‌ها نوشتند که ایشان گفته است: مجلس، ارتش منطقه را باید تروریست اعلام کند. پشت این نحوه انتقال خبر جریان و شیطنتی هست که به رسانه‌ها توصیه می‌کنم تقوا را رعایت کنند.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.