مشروح خطبه‌های نماز جمعه 23 فروردین ماه ۱۳۹8 شهر کرج

ضرب آهنگ محو رژیم صهیونیستی به صدا در آمده است

کارشناس روابط عمومی ۲۳ فروردین ۱۳۹۸ ۰

متن کامل خطبه نماز جمعه ۲۳/۱/۹۸

استان البرز، شهرستان کرج

توسط آیت‌الله حسینی همدانی

بِسمِ‌الله الرَّحمَنِ الرِّحیمِ

اَلحَمدُالله رَبِّ‌العالَمینَ وَالصَّلاهُ وَالسَّلامُ عَلی سَیِّدِ الاَنبیاء وَ المُرسَلینَ

اَلعَبدِ المُوَیَّد وَالرَّسولِ المُسَدَّد اَباالقاسِمِ المُصطَفی مُحَمَّد

وَ عَلی آلِه الطَّیِبینَ الطّاهِرینَ المَعصُومِینَ سِیَّما بَقِیَّهِ اللهِ الاَعظَم فِی الاَرَضِینَ

وَاللَعنَهُ الدّائِمَه عَلی اَعدائِهِم اَجمَعینَ مِنَ الآنِ اِلَی قیامِ یَومِ الدّینِ

اَیُّهَاالناسُ أُوصیکُم وَ نَفسی بِتَقوَى اللَّهِ. متقین همه روش زندگی خود را از اسلام می گیرند. بحث در بعض موارد سبک زندگی اسلامی و معاشرت ها بود که باید اهتمام بیشتری نسبت به آنها داشت و گسترش داد تا از ثمرات آن که موجب تحکیم روابط اجتماعی می شود بهره برد. به سلام و مصافحه و ثواب فراوانی که داشتند اشاره کردیم. در این جلسه به معانقه می پردازم، عمل مستحب دیگری است که مومنین وقتی به هم رسیدند بعد از سلام و مصافحه انجام می دهند.

در معنای معانقه لغویین مثل جوهری می‌گوید، عِناق به معنای معانقه است. وقتی معانقه کرده است که دو دست خود را در گردن طرف مقابل بیندازد و او را به سینه بچسباند. معانقه طرفینی است یعنی دو طرف دستشان را به گردن یکدیگر می‌اندازند و یکدیگر را در آغوش می‌گیرند که با این حالت از تعلق، علقه شدیدی ایجاد می‌شود و در نتیجه حق یکدیگر ظلمی نمی‌کنند. دروغ و تهمت و غیبت و بهتان از طرفین دور خواهد شد و اگر جامعه اینگوه شود مودت و الفتی ساری خواهد شد. متاسفانه این سنت حسنه متروک شده و انجام نمیشود مگر یک عده از مومنین.

که متاسفانه این سنت حسنه مثل موارد دیگر در این زمان متروک شده و انجام نمی شود مگر عده ی کمی. فقط دوتا روایت می خوانم. در کتاب کافی باب المعانقه «عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ وَ أَبِی عَبْدِاللَّهِ علیهماالسلام، قَالا: أَیُّمَا مُؤْمِنٍ خَرَجَ إِلَى أَخِیهِ یَزُورُهُ عَارِفاً بِحَقِّهِ کَتَبَ اللَّهُ لَهُ بِکُلِّ خُطْوَهٍ حَسَنَهً» هر برادر دینی که به سوی برادر دینی‌اش می‌رود و قصد زیارت و دیدن اورا دارد درحالی که می‌شناسد او یک انسان مومن و قابل احترام است. هر قدمی که بر می‌دارد حسنه‌ای برایش نوشته می‌شود. لذا شما وقتی میخواهید به دین هم بروید برای خدا این کار را انجام دهید تا ثواب ببرید. «وَ مُحِیَتْ عَنْهُ سَیِّئَهٌ» و یک گناه از نامه عملش محو می‌شود. «وَ رُفِعَتْ لَهُ دَرَجَهٌ» و یک درجه به مقامش اضافه می‌گردد. «وَ إِذَا طَرَقَ الْبَابَ فُتِحَتْ لَهُ أَبْوَابُ السَّمَاءِ» و وقتی رسید درب منزل و دق الباب کرد و درب باز شد درهای آسمان به رویش باز می‌شود یعنی رحمت الهی نازل می‌شود و دعایش مستجاب می‌شود. «فَإِذَا الْتَقَیَا وَ تَصَافَحَا وَ تَعَانَقَا أَقْبَلَ اللَّهُ عَلَیْهِمَا بِوَجْهِهِ» و وقتی رسید به برادر دینی و مصافحه کردند و معانقه کردند خداوند «بِوَجهِهِ» به او اقبال می‌کند به آنها یعنی مورد توجه و عنایت مستقیم خداوند قرار می‌گیرند. «ثُمَّ بَاهَى بِهِمَا الْمَلَائِکَهَ» و خداوند به ملائکه مباهات می‌کند «فَیَقُولُ انْظُرُوا إِلَى عَبْدَیَّ تَزَاوَرَا وَ تَحَابَّا فِیَّ» و می‌فرماید به عنوان افتخار به این دو بنده من نگاه کنید به دیدار هم رفتند و به یکدیگر برای خدا دوستی ابراز می‌کنند و هیچ غرضی غیر از خداوند ندارند. دیدن دوستتان که اهل بندگی خداست رفتید به خاطر خدا او را ببینید که خدا مباهات میکند. «حَقٌّ عَلَیَّ أَلَّا أُعَذِّبَهُمَا بِالنَّارِ بَعْدَ هَذَا الْمَوْقِفِ» حق است و سزاور است بر من که اینها را عذاب نکنم و از آتش نجات بدهم. «فَإِذَا انْصَرَفَ شَیَّعَهُ الْمَلَائِکَهُ عَدَدَ نَفَسِهِ وَ خُطَاهُ وَ کَلَامِهِ» و زمانی که برمی‌گردد ملائکه او را مشایعت می‌کنند به عدد نفس‌هایی که در این مدت کشیده و قدم‌هایی که برداشته و مقداری که حرف زده. بالاخره اهل ایمان هستند و به دیدن هم رفتند و با هم صحبت کردند از خدا و پیغمبر و مسائل خودشان میگفتند و البته حرامی مرتکب نشدند، به عدد نفس هایشان و تعداد حرفهایی که زده اند و قدمهایی که برداشته اند خدا ملائکه مامور میکند تا محافظ آنها باشند. «یَحْفَظُونَهُ مِنْ بَلَاءِ الدُّنْیَا وَ بَوَائِقِ الْآخِرَهِ إِلَى مِثْلِ تِلْکَ اللَّیْلَهِ مِنْ قَابِلٍ» و مثل محافظ همراهش هستند و او را حفظ می‌کنند از بلاهای دنیا و گرفتاری‌های آخرت و تا فردا می‌مانند یعنی به اندازه یک ۲۴ ساعت جهت محافظت از آن شخص با او همراه هستند. «فَإِنْ مَاتَ فِیمَا بَیْنَهُمَا أُعْفِیَ مِنَ الْحِسَابِ» و اگر بین این فاصله که ملائکه هم هستند اگر یکی از اینها مُرد حساب از او برداشته می‌شود و بدون حساب و کتاب به بهشت وارد می‌شود «وَ إِنْ کَانَ الْمَزُورُ یَعْرِفُ مِنْ حَقِّ الزَّائِرِ مَا عَرَفَهُ الزَّائِرُ مِنْ حَقِّ الْمَزُورِ کَانَ لَهُ مِثْلُ أَجْرِهِ» اگر مزور هم نسبت به این زائر همین دید را دارد و همین رفتارهای زائر را انجام می‌دهد همان اجر و پاداشی که به زائر می‌دهند به مزور هم می‌دهند.

لذا باید به دیدار دوستان رفت و دقت کرد. رفت و آمد کرد. این روایت درباره دوستان بود. باید با خانواده و نزدیکان هم ارتباط صمیمی داشت که البته فرهنگ غربی و سبک زندگی غیر اسلامی با این مسائل مخالف است و میخواهد خانواده تشکیل نشود و ارتباطات اجتماعی بسیار سرد و بی رمق باشد.

این یک روایت؛ و اما روایت دوم. در کافی باب المعانقه «عَنْ إِسْحَاقَ بْنِ عَمَّارٍ عَنْ أَبِی عَبْدِاللَّهِ علیه السلام قَالَ: إِنَّ الْمُؤْمِنَیْنِ إِذَا اعْتَنَقَا غَمَرَتْهُمَا الرَّحْمَهُ» دو برادر دینی اگر معانقه کردند رحمت خداوند هردو را فرا می‌گیرد و در رحمت خداوند فرو می‌روند. «فَإِذَا الْتَزَمَا لَا یُرِیدَانِ بِذَلِکَ إِلَّا وَجْهَ اللَّهِ وَ لَا یُرِیدَانِ غَرَضاً مِنْ أَغْرَاضِ الدُّنْیَا قِیلَ لَهُمَا مَغْفُوراً لَکُمَا فَاسْتَأْنِفَا» و اگر یکدیگر را در آغوش گرفتند و هیچ اراده ای غیر از خداوند ندارند؛ و هیچ غرضی از اغراض دنیوی ندارند که مثلا وام بگیرند و پول بگیرند و امثال ذالک، به آنها گفته می‌شود خداوند گناهان شما را آمرزید و نامه عمل را از سر بگیرید. «فَإِذَا أَقْبَلَا عَلَى الْمُسَاءَلَهِ قَالَتِ الْمَلَائِکَهُ بَعْضُهَا لِبَعْضِ تَنَحَّوْا عَنْهُمَا فَإِنَّ لَهُمَا سِرّاً وَ قَدْ سَتَرَ اللَّهُ عَلَیْهِمَا» و وقتی می‌خواهند با یکدیگر صحبت کنند ملائکه به یکدیگر می‌گویند دور شوید از آنها شاید حرف خصوصی داشته باشند و اینها مورد احترام خداوند هستند و خداوند نمی خواهد ما بشنویم. «قَالَ إِسْحَاقُ فَقُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاکَ فَلَا یُکْتَبُ عَلَیْهِمَا لَفْظُهُمَا وَ قَدْ قَالَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ: مَا یَلْفِظُ مِنْ قَوْلٍ إِلاَّ لَدَیْهِ رَقِیبٌ عَتِیدٌ» اسحاق بن عمار که از روات معتبر است در ادامه سوال کرد فدایت شوم آیا اینها مامور نیستند که کارهای بندگان را ضبط کنند که در قرآن می‌فرماید. «قَالَ فَتَنَفَّسَ أَبُوعَبْدِاللَّهِ علیه السلام الصُّعَدَاءَ ثُمَّ بَکَى حَتَّى أَخْضَلَتْ دُمُوعُهُ لِحْیَتَهُ وَ قَالَ یَا إِسْحَاقُ إِنَّ اللَّهَ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى إِنَّمَا أَمَرَ الْمَلَائِکَهَ أَنْ تَعْتَزِلَ عَنِ الْمُؤْمِنَیْنِ إِذَا الْتَقَیَا إِجْلَالًا لَهُمَا» امام در جواب یک آهی کشیدند سپس گریه کردند تا اینکه اشک چشمانشان محاسنشان را تر کرد و فرمودند یا اسحاق بله خداوند به ملائکه می‌فرماید دور شوید برای احترام این دو مومن است «وَ إِنَّهُ وَ إِنْ کَانَتِ الْمَلَائِکَهُ لَا تَکْتُبُ لَفْظَهُمَا وَ لَا تَعْرِفُ کَلَامَهُمَا فَإِنَّهُ یَعْرِفُهُ وَ یَحْفَظُهُ عَلَیْهِمَا عَالِمُ السِّرِّ وَ أَخْفَى» ولی در عین حال منافات ندارد زیرا ملائکه نمی‌نویسند ولی خداوند که خودش می‌بیند و می‌نویسد.

همین دو روایت برای اهمیت این مستحب ترک شده که هم پاداش آخرتی دارد و هم موجبات مودت و محبت بیشتر را فراهم می کند کافی است. سعی کنیم در نشر آداب اسلامی کوشا باشیم. بعض از این رفتارها با آثار فراوانی که دارند امروزه مُنکَر شده اند.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ‏

قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ اللَّهُ الصَّمَدُ لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ وَلَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُوًا أَحَدٌ

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ‏

اَلحَمدُالله رَبِّ‌العالَمینَ اَلصَّلاهُ وَالسَّلامُ عَلی سَیِّدِ الاَنبیاء وَ المُرسَلینَ اَبَالقاسِمِ مُحَمَّد

وَ صَلِّ عَلَی اَمیرِالمُؤمِنینَ عَلیِ بنِ اَبی طالِب وَ عَلَی فاطِمَهَ الزَّهرا سَیِّدَهِ نِساءِ العالَمینَ

وَ عَلَی الحَسَنِ وَ الحُسَینِ سَیِّدَی شَبابِ اَهلِ الجَنَّه وَ عَلَی عَلیِ بنِ الحُسَینِ وَ مُحَمَّدِ بنِ عَلی

وَ جَعفَرِ بنِ مُحَمَّد وَ موسَی بنِ جَعفَرِ وَ عَلیِ بنِ موسی وَ مَحَمَّدِ بنِ عَلی وَ عَلی بنِ مُحَمَّد

وَالحَسَنِ بنِ عَلی وَ الخَلَفِ القائِم الحُجَّه حَجَجِکَ عَلی عِبادِک وَ اُمَنائِکَ فِی بِلادِکَ

خودم و همه شما نمازگزاران محترم را به رعایت و تقویت و تسدید تقوای الهی دعوت می کنم. مولانا امیرالمؤمنین علیه السلام درحکمت ۷۰ از حکم نهج البلاغه فرمودند «مَنْ نَصَبَ نَفْسَهُ لِلنَّاسِ إِمَاماً فَعَلَیْهِ أَنْ یَبْدَأَ بِتَعْلِیمِ نَفْسِهِ قَبْلَ تَعْلِیمِ غَیْرِهِ وَ لْیَکُنْ تَأْدِیبُهُ بِسِیرَتِهِ قَبْلَ تَأْدِیبِهِ بِلِسَانِهِ. وَ مُعَلِّمُ نَفْسِهِ وَ مُؤَدِّبُهَا أَحَقُّ بِالْإِجْلَالِ مِنْ مُعَلِّمِ النَّاسِ وَ مُؤَدِّبِهِمْ» هر کس خود را به پیشوایى مردم گمارد، باید پیش از تعلیم دیگرى نخست به تعلیم خود بپردازد و به جاى آن که به گفتار، دیگرى را تربیت کند، باید به رفتار ادب کننده او باشد؛ و آن کس که آموزنده و ادب کننده خویشتن است سزاوارتر به احترام است تا آن که مردم را آموزش و پرورش مى‏دهد.

به هر جهت امام اجتماع و مجموعه ای است باید از تعلیم خودش و تخلق به اخلاق فاضله و حسنه غفلت نداشته باشد. علم و عملش با هم هماهنگی داشته باشد. همیشه نقش عمل از گفتار بیشتر و موثرتر است؛ و اگر کسی خلاف گفته عمل کند ایجاد نفرت و بدگمانی می کند. برای تشویق افراد به تادیب نفس فرمود: کسى که خود را ادب کند، سزاوارتر به بزرگداشت و احترام است تا آن که دیگران را ادب مى‏کند. خدای تعالی توفیق دهد همه مودب به آداب الهی و متخلق به اخلاق ربانی باشیمان شاء الله.

یازدهم شعبان، سال گشت ولادت علی بن الحسین، على اکبر علیه السلام است که در سال ۳۳ قمری واقع شد. در روز عاشورا تقریبا ۲۷ ساله بود. شخصیت بزرگواری که در دامان عصمت تربیت شد. عالم و دانشمند متخلق به اخلاق الهی، دارای کرامت و فضائل بی شمار. امام حسین علیه السلام درباره اش فرمود: هرگاه مشتاق دیدار پیامبر مى‏شدیم به چهره او مى‏نگریستیم. چون از نظر صورت و سیرت به پیامبر شبیه بود. علی اکبر در عرصه های مختلف حاضر بود و به نحو احسن به تکلیف عمل می کرد. در دین بصیر و در سیاست قوی و در ولایتمداری در اوج و در راه خدا مجاهدی نستوه بود. در جریان کربلا اولین شهید مظلوم بنی هاشم است.

چون جوان بود. روز ولادتش را روز جوان نامیدند تا الگوئی باشد برای جوان مومن انقلابی. همان جوانی که امروز نقش آفرین است و تمدن ساز و در بیانیه گام دوم انقلاب همه توجهات را رهبری به سوی آنها معطوف کرده است. چون جوانان مومن و با انگیزه موتور محرکه همه دگرگونی های جامعه و حلال مشکلات و بحران ها هستند؛ و هرگز نمی توان نسبت به آینده آنان، نیازهایشان و آسیب هائی که متوجه آنان است بی تفاوت بود. وظیفه همه به خصوص مسئولین و متولیان فرهنگی کشور در قبال جوانان سنگین است. بیش از سی میلیون نفر در کشور جوان وجود دارد. تعدادی زیادی از آنها دانشمند و فرهیخته هستند و این عدد بسیار مسئولیت ساز است.

دشمنان ما هم برای این قشر عظیمِ موثرِ در آینده کشور، برنامه ریزی دارند؛ و قطعاً به دنبال استحاله و تغییرات فرهنگی و نسلی هستند. مصاحبه رئیس جمهور آمریکا در سال ۹۴ را بخوانید رسماً می گوید باید در ایران کاری کنیم که شعار مرگ بر آمریکا و تهدید اسرائیل و هلوکاست و امثال ذالک برچیده شود و ابراز امیدواری می کند که نسل جوان این مسیر را هموار کند و تبعیت کند؛ اما ای آمریکا حنای تو دیگر رنگی ندارد و دشمنی های تو با مردم ایران آشکار است و اتفاقا شعار جوانان این دوره هم در کنار جوانان دیروز همان مرگ بر آمریکاست.

توجه دارید که شروع انقلاب یعنی همان گام اول با جوانان آغاز شد، تعبیر امام (ره) بسیار گویاست که به هردو گام اشاره فرمودند: شما جوانان با قدرت ایمان این نهضت را تا اینجا آوردید و به پیروزى رساندید، این‏قدرت ایمان را حفظ کنید (گام اول را شما جوانان برداشتید) همت والاى شما بود که پیروز شدیم و ریشه فساد را از ایران تا حدودى بیرون آوردیم و ان‏شاء‏الله از این به بعد هم با همت والاى شما جوانان تتمه این ریشه فساد از بیخ و بن کنده خواهد شد (اشاره به گام دوم).

جوانانی که گام اول انقلاب را برداشتند شعارشان عدالت خواهی و استقلال و نفی ظلم و هویت اسلامی بود. آن روز بدون همراهى جوانان دستیابى به اهداف انقلاب اسلامى امکان ‏پذیر نبود امروز هم ممکن نیست، بنابراین لازم است یکی از دغدغه های مهم مسؤلین شناخت و برطرف کردن آسیب‏‏هایى باشد که متوجه جوانان است. آنچه مسلّم است این است که دشمنان ملت به خصوص آمریکا و صهیونیست ها، برای اینکه بتوانند بر منابع ثروتِ کشور دست پیدا کنند بزرگترین مانع را اراده مردم می دانند که در جوانان غیور به عنوان نیروی فعال متبلور است، پس مهترین راه رسیدن به اهداف پلیدشان فلج کردن و از کار انداختن جوانان است، چه در بعد باور و فکر و مسائل اعتقادی و چه در بعد فرهنگی و اخلاقی، ولو پیروزی برای آنان، مدتی طول بکشد زمان بردار هم باشد قدم به قدم جلو می آیند با صبر. صبر می کنند و برنامه می ریزند. آنها دیده اند بهترین راه این است که این قشر عظیم را غرق در شهوات و غرایز و مفاسد اخلاقی و رفتاری کنند. پس باید خود جوانان مواظب باشند در زمین دشمن بازی نکنند و لازمه اش این است با برنامه جلو بروند و چشم انداز داشته باشند؛ و بهترین راهنما رهنمودهای رهبری است.

در بیانی حضرتشان در سال ۹۵ فرمودند: «یک نسلى باید به‏وجود بیاید شجاع، باسواد، متدین، داراى ابتکار، پیشگام، خودباور، غیور. بایستى ایمان داشته باشد، سواد داشته باشد، غیرت داشته باشد، شجاعت داشته باشد، خودباورى داشته باشد، انگیزه کافى براى حرکت داشته باشد، توان جسمى و فکرى حرکت داشته باشد، هدف را در نظر بگیرد، چشم را به اهداف دور متوجه بکند و به تعبیر امیرالمؤمنین «اَعِرِ اللهَ جُمجُمَتَک»؛ زندگى خودش و وجود خودش را بگذارد در راه این هدف و با جدّیت حرکت کند؛ در یک کلمه یعنى یک موجود انقلابى؛ معناى انقلابى این است». جالب است که معنای انقلابی را همین میدانند.

در جای دیگری فرمودند: «آنچه که ما امروز ازجوانان انتظار داریم؛ عینا همان چیزى است که درروز اول انقلاب و قبل از انقلاب از جوانان انتظارداشتیم. ما از جوان مى‏خواهیم که در عین پاکى و پارسایى و دیندارى، با نشاط باشد، پرشور باشد، اهل ابتکار باشد، خلاق باشد، کار کند و از تنبلى بپرهیزند، تقوا را براى خودش شعار قرار بدهد، واقعا دنبال تقوا باش». اینها درس است و راهبرد است و باید عملیاتی شود.

در عبارات حضرت آقا هست که جوانان افسران جنگ نرم هستند، این حرف مسئولیت ساز است. این افسر باید ویژگی هائی داشته باشد تا افسر و فرمانده باشد. در هر ارتشی برای فرمانده و افسر و درجه دار و سرباز آن تعریفی وجود دارد؛ یعنی مثلاً در جنگ سخت فرماندهی این جنگ باید خصوصیات و ویژگی هائی داشته باشد، دوره های خاص دیده باشد، دافوس رفته باشد؛ و افسران دانشگاه افسری دیده باشند. در صحنه های عملی حاضر شده باشند و امثال ذالک. در جنگ اقتصادی هم همینطور. نمی شود کسی را که اصلا اقتصاد نخوانده و رشته کاریش ولو بصورت تجربی اقتصاد نبوده و اساسا کار بلد نیست را فرمانده جنگ اقتصادی کرد. کسی که اقتصاد بلد نیست میبینید که کشور را به کجا میرساند. باید افسر و درجه دار در این جنگ، با همه شئون اقتصادی آشنائی داشته باشند و بداند چه می کنند.

در جنگ نرم هم مسئله همین است. باید عرصه عملیات و مختصات محل و مسائل مربوطه را خوب بلد باشند بعلاوه از اخلاص و تدین و پرکاری و خستگی ناپذیری و شجاعت هم بهره داشته باشند و الا نمی توانند از پس کار برآیند. حضرت آقا فرمودند: «دشمن، افسر جنگ نرم ما را، که جوان ها هستند، یک‏جور مى‏پسندد، جمهورى اسلامى یک‏جور دیگری مى‏پسندد. این‏را که در جمهورى اسلامى بر روى تدین، پاک‏دامنى، پارسایى و پرهیز از افراط غرایز تکیه مى‏شود، حمل نکنند بر تعصب و به قول خودشان، دگم‏ اندیشى و تحجر و مانند این‏ها؛ نه این شیوه‏ى تربیتى است، این برگرفته و برخاسته‏ ى از تعریف افسر و فرمانده جنگ نرم است. یکى از عرصه‏ هاى چالش ما با آمریکا این است. آمریکایى‏ها دلشان مى‏خواهد جوان هاى ما آن شجاعت را نداشته باشند، آن امید را نداشته باشند، آن‏انگیزه را نداشته باشند، آن تحرک را نداشته باشند، آن توان جسمى را نداشته باشند، آن توان فکرى را نداشته باشند، نسبت به دشمن خوش‏بین باشند، نسبت به فرماندهى خودى و عقبه‏ ى خودى بدبین باشند؛ جوان ما را دشمن، این‏جورى مى‏پسندد. هدف تبلیغات رادیویى و تلویزیونى و اینترنتى دشمن و همه‏ ى کارهاى گوناگونى که مى‏کند، که مخاطبش جوان هاى ما باشند، این است؛ جوان ایرانى را مى‏خواهد تبدیل کند به آن‏چنان عنصرى؛ عنصرى که نه ایمان درستى دارد، نه شجاعت آن‏چنانى دارد، نه‏انگیزه‏اى دارد، نه امیدى دارد؛ مى‏خواهد تبدیل کند به این. جمهورى اسلامى درست نقطه‏ ى مقابل است مى‏خواهد این جوان تبدیل بشود به یک عنصر فعّال و اثرگذار در کشور.» اینها را هم خود جوانان و هم متولیان امور جوانان دنبال کنند و برنامه داشته باشند. قسمت دیگری از راهبردها و ویژگی ها در بیانیه گام دوم آمده است.

آنچه در اینجا عرض می کنم این است که در استان ما به حمدالله و المنه جوانان توانمند و با انگیزه، عالم و متدین و جهادی فراوانی داریم که متاسفانه دیده نمی شوند و بکار گرفته نمی شوند؛ که این جای تاسف و نگرانی دارد و مسئولین باید دقت بیشتری داشته باشند و از این نیروی عظیم داخل استان بهره بیشتری ببرند. بعضی وقت ها گفته می شود که چنین نیرویی نداریم و جوانان ما اینطور نیستند. در حالیکه ما در عرصه های مختلف در این استان جوانان کارآمدی داریم. لذا ما تصمیمم گرفتیم لااقل در قالب جشنواره ای این داشته ها را به رخ بکشیم و بگوییم که این استان دارای فضائل فراوانی است؛ که اولین جشنواره جوان موفق استان نام دارد. کارهای دیگر هم در سالهای گذشته انجام شده ولی این جشنواره اولین جشنواره است که دفتر خود ما برگزار میکند. لذا دوستان دفتر فراخوان زدند و تبلیغاتی هم به اندازه توان صورت گرفت و تا امروز هم تعداد زیادی از عزیزان شرکت کردند. البته ما این کار را مقدمه یک حضور پرشور و پر انگیزه از جوانان دختر و پسر استان قرار دادیم که اعلام می کنم و فراخوان می کنم که ان شاء الله در روز ۴ شنبه روز ولادت حضرت علی اکبر حسین علیه السلام ساعت ۵ بعد از ظهر در بلوار بلال با هر آب و هوائی که بود ان شاء الله همگی حاضر باشید تا اولاً با حضور خود بیعتی دوباره با رهبر انقلاب اسلامی در راستای عملیاتی کردن منویات معظم له دربیانیه گام دوم داشته باشیم و عرض کنیم تا برقراری تمدن نوین اسلامی از پای نمی نشینیم. ثانیاً به آمریکا و اذنابش که این روزها غلط های زیادی کردند اعلام کنیم: درست فهمیده اید تا جوانان مومن و انقلابی هستند نقشه های شما همه برآب است؛ و ثالثاً با حضور خود به مسئولین اعلام می کنیم که برای رونق تولید و به راه انداختن چرخ های تولید آمادگی کمک و همکاری را داریم.

 و اما درباره شیطان بزرگ آمریکا. خوب این روزها شاهد یک حرکت جاهلانه از طرف رئیس جمهور فاسد آمریکا و احمق درجه یک به تعبیر رهبری بودیم که سپاه پاسداران را که از ارکان نیروهای مسلح ایران است را بر خلاف تمام موازین بین المللی تروریست اعلام کرد. آمریکا تروریست است و ما با تمام توان در مقابل این تروریست خواهیم ایستاد.

وقتی سران آمریکا رسماً اعلام می کنند تروریست هائی مثل القاعده و داعش را تربیت و تقویت کرده اند این خیمه شب بازی ها و به تعبیر رهبری گربه رقصانی ها برای چیست؟ برای فرار از سیلی ای است که از مردم ایران خورده است برای فرار از خفتی است که سپاه به آنان در عرصه بین المللی داده است. وقتی آمریکا با تمام تلاشی که توسط عوامل داخلی و خارجی فشار نتوانست ایران را از طریق اف ای تی اف و پالرمو و سی اف تی مهار کند و به اهدافش برسد و با اینکه ایران را تحریم همه جانبه کرده اند باز سپاه از تحریم ها عبور می کند و پروژه های عظیم نفتی و گازی را تکمیل می کند آن هم با توان داخلی، وقتی آنان امنیت داخلی کشور را با عوامل وابسته به خطر می اندازند و یا راجع به امنیت خارجی کشور در دورتر از مرزهای ایران شیطنت می کنند و سپاه مقتدرانه نقشه های آنان را به هم می زند باید عصبانی باشند.

این حرکت آمریکا اتفاقا محبوبیت سپاه را در دل مردم و دوستداران انقلاب بیشتر کرد. بگذریم که باز بعضی از رسانه های قلم به مزد و عده ای از مجلسیان که بعضا لباس سپاه هم پوشیدند باز دنبال تصویب قراردادهای ننگینی هستند که دست سپاه را می بندد و توجیه ساده لوحانه می کنند. مسئولین نظام اسلامی باید بصیر و دشمن شناس باشد. مجلس باید محکم و مقتدر وارد عرصه شود او هم باید ارتش آمریکا را تروریست اعلام کند. نه بخشی از ارتشش را. بلکه کل ارتش آمریکا را. چرا اینقدر ضعیف و منفعل عمل می شود؟ شما منتظر تصمیم کنگره آمریکا نباشید. خودتان تصمیم بگیرید و به دشمن پیام ضعف ندهید. والله مسئولید اگر عزت اسلامی این کشور امام زمان را زیر سئوال ببرید. محکم و مقتدر وارد عرصه شوید او منتظر برخورد اولیه ماست اگر محکم باشد کار پیش خواهد رفت.

البته مردم هم باید در انتخاب دقت کنند. از همین الان رصد کنید و مواظب باشید افرادی را که در مظان هستند برای انتخاب و کسانی که قبلاً هم بودند خوب ارزیابی کنید. الان زود است ورود کردن به موقع عرض خواهم کرد اگر خدای تعالی اجازه فرمود.

من هفته گذشته راجع به سپاه صحبت کردم و تکرار نمی کنم؛ اما اشاره می کنم اولاً سپاه از قبل از این اعلام رسمی، در لیست بود و این اعلام باعث تحریم جدید نمی شود که بعضی ادعا کردند، این بیشتر جنگ روانی است؛ اما اینکه سپاه را رسماً در لیست گروه های تروریستی قرار می دهند ابعاد مختلفی دارد. محتمل است یک بازی سیاسی بود برای نجات نخست وزیر دولت غاصب که در انتخابات موفقیتی حاصل کند که آن هم نتیجه مطلوب را نداشت. البته بی تاثیر نبود؛ اما عرض می کنیم تلاش شما برای حفظ اسرائیل مذبوحانه است ضرب آهنگ محو رژیم صهیونیستی مدتی است به صدا درآمده و به زودی همه شاهد خواهند بود که این جرثومه خباثت از صفحه روزگار محو خواهد شد. یا می خواستند با این کار عده ای غربزده وابسته در داخل را نجات دهند تا آنان بتوانند مشکلات اقتصادی را به گردن سپاه بیاندازند. یا واقعاً می خواهند برای ایران مشکلاتی درست کنند که در این صورت هزینه ای که برای این کار احمقانه اشان می پردازند بسیار سنگین خواهد بود. اگر یک وقت هم به فکر جنگ افتادند که نشانه نادانی چند وجهی آنان است آن وقت حتماً باید با خودشان برای بردن جنازه هاشون تابوت بیاورند چون این را بدانند که در خاک پاک ایران هیچ آمریکائی متجاوزی دفن نخواهد شد. لذا ایران باید به صورت قاطع و کارآمد پاسخ مناسب را طوری بدهد که فرصت نقشه کشی بعدی را از آنان بگیرد. برای کوبیدن و از بین بردن مکر آمریکا بهترین راه کار و فعالیت و رونق تولید ملی و اجرای اقتصاد مقاومتی است.

به مناسبت حماسه هائی که مردان دلاور و مقتدر ارتش جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف به خصوص در دفع متجاوزان آمریکائی در سکوهای نفتی نصر و سلمان در خلیج فارس در ۲۹ فروردین سال ۱۳۶۷ خلق کردند و جوانمردانه تا شهادت ایستادگی کردند این روز را به نام «روز ارتش جمهورى اسلامى ایران» نامگذارى کردند. تا در این روز از دلاورمردى‏ها و رشادت هاى ارتش تجلیل کنند. در طول این ۴۰ سال حضور مقتدرانه در راه استقلال و حفظ تمامیت ارضى در مرزهاى زمینى، هوایى و دریایى کشور بیش از ۴۸ هزار شهید و ۲۰۰ هزار جانباز و آزاده تقدیم اسلام و سرافرازی و عزتمندی ایران اسلامی کرده اند. گاهی خناثان سعی می کنند بین سپاه و ارتش اختلاف ایجاد کنند و با ایجاد رخنه بین این دو نیروی نظامی، زمینه نفوذ و بعد هرج و مرجی را فراهم کنند که الحمدلله فرماندهان ارتش و سپاه با بصیرت عمل می کنند اخیراً دیدید که بعد از اعلام آمریکا فرمانده ارتش لباس سپاه پوشید که باید خدای تعالی را به خاطر این نعمت وحدت و هماهنگی شکرگزاری کرد.

باید از کمک های شما مردم خوب و مهربان استان البرز به خاطر همکاریهایی که در سیل اخیر دارید تشکر کنم. دائما این مسیر باز است و با سازماندهی دارد انجام میشود. نماینده ای را فرستادم هم از لرستان و هم از خوزستان دیدن کرد و کمک هایی که از طریف دفتر بود اعزام شده که به جا مصرف شود. از دستگاههای دیگر هم بوده. استاندار محترم هم باید الان در اهواز باشد. سپاه ستاد در آنجا زده است. از حوزه علمیه بیشترین نیروی طلبه که اعزام شده از منطقه البرز است. بیش از ۱۲۰ نفر مشغولند که با سازماندهی خاصی ۴۰ نفر ۴۰ نفر اعزام می شودند. مثل مردن بستگان که در هفته اول همه سر میزنند بعد آدم تنها میماند با مصبت پیش رو. این مصیبت هم فاجعه اش از این به بعد است. سختی ها هستن یکدفعه پشت آنها خالی نشود آنچه نیاز دارند مواد غذائی، آذوقه و اسباب و لوازم منزل، لودر و ماشین آلات، علوفه برای حیواناتشان است.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.