آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه کرج:

رونق تولید بهترین راه‌ برای از بین بردن مکر آمریکا است

کارشناس روابط عمومی ۲۳ فروردین ۱۳۹۸ ۰

نماز عبادی سیاسی جمعه بیست و سوم فروردین‌ماه شهرستان کرج به امامت آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) اقامه شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه بیست و سوم فروردین‌ماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) با اشاره به فرارسیدن ولادت حضرت علی‌اکبر علیه‌السلام، بیان داشت: حضرت علی‌اکبر در دین بصیر، در سیاست قوی، در ولایتمداری در اوج و درراه خدا مجاهدی نستوه بود.

وی افزود: چون علی‌اکبر جوان بود، روز ولادتش را روز جوان نامیدند تا الگویی باشد برای جوان مؤمن انقلابی. همان جوانی که امروز نقش‌آفرین و تمدن ساز است و در بیانیه گام دوم انقلاب، رهبری همه توجهات را به‌سوی او معطوف کرده است.

امام‌جمعه کرج در ادامه با تأکید بر اینکه نباید نسبت به آینده جوانان، نیازهایشان و آسیب‌هایی که متوجه آنان است بی‌تفاوت بود، گفت: وظیفه همه به‌خصوص مسئولین و متولیان فرهنگی کشور در قبال جوانان سنگین است. بیش از سی میلیون نفر در کشور جوان وجود دارد و این عدد بسیار مسئولیت ساز است.

آیت‌الله حسینی همدانی نسل جوان را امید دشمن برای استحاله و تغییرات فرهنگی و نسلی دانست و اظهار داشت: آمریکا برای برچیدن شعار مرگ بر آمریکا و تهدید اسرائیل، ابراز امیدواری می‌کند که نسل جوان این مسیر را هموار خواهد کرد؛ اما بداند که شعار جوانان امروز، در کنار جوانان دیروز، همان مرگ بر آمریکاست.

وی بابیان اینکه گام اول انقلاب هم با جوانان آغاز شد، خاطرنشان ساخت: جوانانی که گام اول انقلاب را برداشتند، شعارشان عدالت‌خواهی، استقلال و نفی ظلم و هویت اسلامی بود. آن روز بدون همراهى جوانان دستیابى به اهداف انقلاب اسلامى امکان‌پذیر نبود. امروز هم ممکن نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، با تأکید بر اینکه اهم دغدغه‌های مسئولین باید شناخت و برطرف کردن آسیب‌هایی باشد که متوجه جوانان است، بیان داشت: آنچه مسلّم است این است که دشمنان ملت ایران، به‌خصوص آمریکا و صهیونیست‌ها، برای اینکه بتوانند بر منابع ثروتِ کشور دست پیدا کنند، بزرگ‌ترین مانع را اراده مردم می‌دانند که در جوانان به‌عنوان نیرویی فعال متبلور است. پس مهمترین راه رسیدن به اهداف پلیدشان فلج کردن و از کار انداختن جوانان است.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه پیروزی برای دشمن هرچقدر هم که زمان‌بر باشد، برای آن صبر می‌کنند و برنامه‌ریزی دارند، گفت: خود جوانان باید مواظب باشند تا در زمین دشمن بازی نکنند و لازمه این کار این است که با برنامه جلو بروند و بهترین راهنمای آنان قطعاً رهنمودهای رهبر معظم انقلاب است.

وی با اشاره به بیانات رهبری، آنچه از جوانان انتظار می‌رود را نشاط و ابتکار برشمرد و نسل جوان و انقلابی را این‌گونه معرفی کرد: نسلى باید به وجود بیاید که ایمان داشته باشد، سواد داشته باشد، غیرت و شجاعت داشته باشد، خودباورى و انگیزه کافى و توان جسمى و فکرى براى حرکت داشته باشد، هدف را در نظر بگیرد و درراه این هدف با جدیت حرکت کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز، بابیان اینکه در عبارات رهبر معظم انقلاب، جوانان افسران جنگ نرم خوانده‌ شده‌اند، این بیان را برای جوانان و مسئولین، مسئولیت ساز خواند و گفت: برای افسر و فرمانده بودن باید ویژگی‌هایی داشت. باید عرصه عملیات و مختصات محل و مسائل مربوطه را خوب بلد بود. بعلاوه از اخلاص و تدین و پرکاری و خستگی‌ناپذیری و شجاعت هم بهره داشت؛ که اگر غیرازاین باشد، نمی‌شود از پس‌کار برآمد.

آیت‌الله حسینی همدانی با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، یکى از عرصه‏ هاى چالش انقلاب اسلامی با آمریکا را، دیدگاه متفاوت این دو جبهه، نسبت به جوانان و افسران جنگ نرم دانست و تصریح کرد: این‌که در جمهورى اسلامى بر تدین و پرهیز از افراط در غرایز تکیه میشود، نباید حمل بر تعصب و تحجر کرد. این‌یک شیوه‏ ى تربیتى و برخاسته‏ از تعریف افسر و فرمانده جنگ نرم است.

وی افزود: آمریکایى‏ ها دلشان مى‏خواهد جوان‌های ما شجاعت و امید نداشته باشند، تحرک و توان فکرى نداشته باشند، نسبت به دشمن خوش‏بین؛ اما نسبت به فرمانده و عقبه‌ی خودى بدبین باشند. دشمن جوان ما را، این‏گونه مى‏ پسندد.

خطیب جمعه کرج، برگزاری «جشنواره جوان موفق» را در راستای عملیاتی کردن منویات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم دانست و اظهار داشت: ما در استان البرز جوانان توانمند، باانگیزه، عالم، متدین و جهادی فراوانی داریم که دیده نمی‌شوند و بکار گرفته نمی‌شوند. لذا تصمیمم گرفتیم در قالب جشنواره‌ای این داشته‌ها را به رخ بکشیم و بگوییم که این استان دارای فضائل فراوانی است.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه افزود: ما این کار را مقدمه یک حضور پرشور و پرانگیزه از جوانان دختر و پسر استان قراردادیم که اعلام می‌کنم، ان شاء الله روز ۴ شنبه که روز ولادت علی‌اکبر حسین علیه‌السلام است، اولاً با حضور خود بیعتی دوباره با رهبر انقلاب اسلامی داشته باشیم و عرض کنیم که تا برقراری تمدن نوین اسلامی از پای نمی‌نشینیم. ثانیاً به آمریکا و اذنابش اعلام کنیم که تا جوانان مؤمن و انقلابی هستند همه نقشه‌هایتان بر آب است؛ و ثالثاً با حضور خود به مسئولین اعلام می‌کنیم که برای رونق تولید و به راه انداختن چرخ‌های تولید، آمادگی کمک و همکاری راداریم.

وی در بخش دیگری از خطبه سیاسی، تروریست خواندن سپاه پاسداران را از طرف رئیس‌جمهور فاسد و احمق آمریکا، حرکتی جاهلانه و برخلاف تمام موازین بین‌المللی دانست و بیان داشت: این خیمه‌شب‌بازی‌ها برای فرار از خفتی است که سپاه به آنان در عرصه بین‌المللی داده است و برای فرار از سیلی‌ای است که از مردم ایران خورده‌اند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز افزود: وقتی آمریکا با تمام تلاشی که توسط عوامل داخلی و خارجی داشت، نتوانست ایران را از طریق اف ای تی اف و پالرمو و سی اف تی مهار کند و به اهدافش برسد و باوجوداینکه ایران را تحریم همه‌جانبه کرده‌اند، باز سپاه از تحریم‌ها عبور می‌کند و با توان داخلی، پروژه‌های عظیم نفتی و گازی را تکمیل می‌کند و وقتی آنان امنیت داخلی کشور را با عوامل وابسته به خطر می‌اندازند و سپاه مقتدرانه نقشه‌های آنان را برهم می‌زند، باید هم عصبانی باشند.

آیت‌الله حسینی همدانی این حرکت آمریکا را عامل افزایش محبوبیت سپاه در دل مردم و دوستداران انقلاب برشمرد و افزود: بعضی رسانه‌های قلم به مزد و عده‌ای از مجلسیان که بعضاً لباس سپاه هم پوشیدند، باز دنبال تصویب قراردادهای ننگینی هستند که دست سپاه را می‌بندد و توجیه ساده‌لوحانه می‌کنند. مسئول نظام اسلامی باید بصیر و دشمن‌شناس باشد. البته مردم هم باید در انتخاب دقت کنند و از همین‌الان افرادی را که در مظان انتخاب هستند، رصد و ارزیابی کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، بابیان اینکه سپاه از قبل از این اعلام رسمی هم در لیست بود و این اعلام باعث تحریم جدید نمی‌شود، ابعادی از اقدام اخیر آمریکا را ارزیابی کرد و اظهار داشت: اینکه سپاه را رسماً در لیست گروه‌های تروریستی قرار می‌دهند ابعاد مختلفی دارد. محتمل است که یک بازی سیاسی بوده و برای نجات نخست‌وزیر دولت غاصب صهیونیستی باشد؛ اما باید بدانند تلاششان برای حفظ اسرائیل مذبوحانه است و به‌زودی این جرثومه خباثت از صفحه روزگار محو خواهد شد.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه گفت: ممکن است که می‌خواستند با این کار عده‌ای غرب‌زده وابسته در داخل را نجات دهند تا آنان بتوانند مشکلات اقتصادی را به گردن سپاه بیاندازند. یا واقعاً می‌خواهند برای ایران مشکلاتی درست کنند که در این صورت هزینه‌ای که برای این کار احمقانه‌شان می‌پردازند بسیار سنگین خواهد بود.

وی به راه انداختن جنگ توسط آمریکا را نشانه نادانی آنها دانست و تصریح کرد: اگر زمانی به فکر جنگ افتادند این نشانه نادانی چندوجهی آنان است و آن زمان باید با خودشان برای بردن جنازه‌هایشان تابوت بیاورند. چون این را بدانند که در خاک پاک ایران هیچ آمریکائی متجاوزی دفن نخواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در البرز تأکید کرد: ایران باید به‌صورت قاطع و کارآمد، پاسخ دشمن را به‌گونه‌ای بدهد که فرصت نقشه‌کشی بعدی را از آنان بگیرد. برای کوبیدن و از بین بردن مکر آمریکا بهترین راه‌کار، فعالیت و رونق تولید ملی و اجرای اقتصاد مقاومتی است.

امام‌جمعه کرج به مناسبت گرامی داشت «روز ارتش جمهورى اسلامى ایران» و حماسه هایی که ارتش مقتدرانه در عرصه های مختلف به خصوص در دفع متجاوزان آمریکائی خلق کرده است، از دلاورمردى‏ ها و رشادت‌های آنان تجلیل کرد و گفت: گاهی خناثان سعی می‌کنند بین سپاه و ارتش اختلاف ایجاد کنند و با ایجاد رخنه بین این دونیروی نظامی، زمینه نفوذ و بعد هرج‌ومرج را فراهم کنند که الحمدالله فرماندهان ارتش و سپاه، با بصیرت عمل می‌کنند. دیدید که بعد از اعلام آمریکا، فرمانده ارتش، لباس سپاه را به تن کرد که باید خدای تعالی را به خاطر نعمت وحدت و هماهنگی شکرگزاری کرد.

آیت‌الله حسینی همدانی در پایان، ضمن تشکر از کمک‌های مردمی و ارگانهای استان البرز به سیل‌زدگان، تأکید کرد: خدمات خوبی تا الآن صورت گرفته است؛ اما به دلیل اینکه از بین رفتن گل‌ولای و سامان یافتن زندگی مردم زمان زیادی می‌طلبد، لذا لازم است که کمک‌رسانی‌ها استمرار داشته باشد.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.