آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه کرج:

تخلف در زیر ساخت ها قابل اغماض نیست / لزوم نظارت بر ساخت و سازها در محله «کلاک» کرج

کارشناس روابط عمومی ۰۹ فروردین ۱۳۹۸ ۰

نماز عبادی سیاسی جمعه نهم فروردین‌ماه شهرستان کرج به امامت آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) اقامه شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه نهم فروردین‌ماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) با اشاره به دهم فروردین‌ماه مصادف با «یوم‌الارض» یا «روز زمین» در فلسطین بیان داشت: وحشت صهیونیست‌ها از پیروزی‌های سوریه و تحولاتی که در منطقه در حال انجام است موجب شده که آمریکا به کمک آید و ضمن نقض رسمی قطعنامه‌های سازمان ملل، در اقدامی ضد بشری به حمایت از رژیم غاصب و پلید صهیونیستی عملی نامشروع انجام دهد و جولان سوریه را به سرزمین‌های اشغالی ضمیمه کند و رسماً از اشغالگری و غصب سرزمین‌های دیگران در مسیر این طرح صلح و سازش آمریکایی که معروف به معامله قرن هست حمایت کند.

وی بابیان اینکه این اقدام سبب نادیده گرفتن حقوق مردم جهان اسلام و افزایش ناامنی منطقه شد، اظهار داشت: این کار با مخالفت گسترده جهان مواجهه شد و حتی اتحادیه عرب هم زیر بار نرفت و اعتراض کرد؛ خود این مخالفت نشان می‌دهد که دیگر آمریکا آن محبوبیت جهانی‌اش را ازدست‌داده و قصد دارد مشکلات فروانی داخلی خودش را با این ترفندها جبران کند.

امام‌جمعه کرج راه پیروزی بر جرثومه‌های فساد در منطقه به‌خصوص آمریکا و اسرائیل را مقاومت مسلمین دانست و عنوان کرد: آمریکا کسی است که اگر در مقابلش نایستی و به او حمله نکنی به تو حمله می‌کند؛ اگر در سال گذشته که اسرائیل سفارت خود را از تلاویو به قدس ‌آورد جهان اسلام ایستادگی می‌کردد، او امروز جرئت نداشت که خاک مسلمین را به صهیونیست‌های پلید جنایت‌کار ببخشد.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه با طرح این پرسش که «آیا با چنین موجود پلیدی می‌توان مذاکره کرد؟» گفت: آیا با وارد مذاکره شدن و پیمان بستن با آمریکا چیزی جز خسارت نصیب انسان می‌شود؟

وی خاطرنشان ساخت: رهبر معظم انقلاب اسلامی راه مبارزه به دشمنان را نشان می‌دهند و مسئولان باید به نکات و رهنمودهای رهبری توجه داشته باشند زیرا دشمنان با تمام توان خود وارد میدان شده‌اند تا نظام اسلامی، اسلام و شیعه را زمین‌گیر کنند اما ما می‌گوییم: هرچه توان دارید به میدان بیاورید و پشت‌به‌پشت هم دهید اما امکان ندارد از قدرت ایمان مردم ما کم کنید و ما تا تو را ای آمریکا، در مقابل خود به‌زانو درنیاوریم از پا نخواهیم نشست.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در بخش دیگری با اشاره به وقوع سیل در برخی استان‌های کشور، بیان داشت: سیل که از حوادث و بلایای طبیعی است که در روزهای ابتدائی سال باعث ناراحتی و تلخ‌کامی همه مردم ایران بخصوص مناطق درگیر شد به خاطر خسارات جانی و مالی که به بار آورد.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه باید از بلایای طبیعی درس گرفت و در راستای ارتقای توانمندی‌ها و تجهیزات اقدام کرد، افزود: در روایات داریم که بعد از بلایا و سختی‌ها گشایش در کار ایجاد می‌شود و باید در همه حال یاد خدا را از یاد نبریم.

وی بابیان اینکه در کار خدا دست بردن و دست بردن در طبیعت بدون مطالعات کافی عواقب بدی دارد، گفت: برخی با این اقدامات علاوه بر فراهم کردن زمینه‌های بروز بلا، موجب نارضایتی و ناامیدی مردم شده‌اند که باید به آن توجه شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با اشاره به آیه‌ای از قرآن مبنی بر اینکه هر مصیبتی که به شما برسد از عملکرد خود شماست، تصریح کرد: برخی از بلایای طبیعی قابل‌پیشگیری نیستند و لازم است بلایای طبیعی در کشورهای دیگر را نیز ببینیم. اخیراً حادثه سیل در کشورهای دیگری نیز رخداد است که به‌مراتب تعداد کشته‌ها و خسارات بیشتر از این حادثه در کشور ایران بوده است اما برخی این اتفاق را به اسلام و اهل‌بیت نسبت می‌دهند و قصد زیر سؤال بردن دارند.

آیت‌الله حسینی همدانی گفت: لازم است امکانات و زیرساخت‌های لازم برای مقابله و برخورد و عملکرد سریع هنگام اتفاق افتادن بلایا فراهم شود اما مردم بازهم در کمک‌رسانی به حادثه دیدگان پیشتاز بودند و این مهم ایثار را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به ایجاد ۱۱ پایگاه از سوی استان البرز در استان گلستان، خاطرنشان کرد: این مهم شایسته تقدیر است. همین‌طور با توجه به اینکه امکان رخداد سیل در استان البرز نیز وجود داشت، تمام نیروهای امدادی و مدیریت بحران، در آماده‌باش کامل بودند اما نباید از این موضوع غافل بود که استان البرز نیز آسیب‌پذیر است و شنیده و دیده می‌شود که تخلفاتی در زیرساخت‌ها انجام می‌شود که باید سریعاً جبران شود و الا ممکن است خساراتی به استان وارد شود.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز اضافه کرد: دستگاه‌های مربوطه به‌خصوص دستگاه قضائی باید در این خصوص وارد شود و پیگیری کند. تخلف در هر سطحی که انجام‌شده باشد باید برخورد شود.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به انجام اقدامات مفیدی در حوزه آبخیزداری در استان البرز، بیان کرد: این اقدامات کافی نیست و تعهدات لازم بر اساس تفاهم‌نامه دولت باید انجام شود و با سرعت پیش برود.

وی با تأکید بر لزوم نظارت بیشتر برساخت و سازها و از بین رفتن پوشش گیاهی در مناطق مختلف استان ازجمله منطقه «کلاک»، گفت: با مدیریت صحیح می‌توان از خسارات بلایای طبیعی جلوگیری کرد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری امور مساجد استان البرز با اشاره به ۱۳ فروردین‌ماه و روز طبیعت، توضیح داد: از این روز می‌توان به‌عنوان روز آموزش بهره برد و به‌جای آموزش خرافات به نسل جدید، چگونه با طبیعت رفتار کردن و بهره بردن از آن را آموزش داد.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.