آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه:

رونق تولید فقط با شعار دادن درست نمی‌شود / آرایش جنگی ما در مقابله با دشمن باید متمرکز بر تولید باشد

کارشناس روابط عمومی ۰۲ فروردین ۱۳۹۸ ۰

نماز عبادی سیاسی جمعه دوم فروردین‌ماه شهرستان کرج به امامت آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) اقامه شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه دوم فروردین‌ماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) ضمن عرض تبریک به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۸ خورشیدی و گرامی داشت ایام البیض بیان داشت: آغاز سال ۱۳۹۸ خورشیدی که توسط رهبر معظم انقلاب سال رونق تولید نامیده شد، به همه مردم استان به‌خصوص شما نمازگزاران بزرگوار و عزیزانی که در این خانه خدا معتکف هستند و از نورانیت و صفای باطن آنان بهره می‌بریم تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

وی با اشاره به ۱۵ رجب ارتحال حضرت زینب سلام‌الله علیها در سال ۶۲ هجری قمری، اظهار داشت: حضرت زینب (س) با توجه به دوره زندگی و روشی که در برخورد با مسائل مختلف سیاسی، اجتماعی، اداره خانواده، تربیت فرزندان، همسر داری و به‌خصوص نقش‌آفرینی که در حادثه مهم و عظیم کربلا، مدیریت بحران، کنترل و هدایت کاروان اسراء از خود نشان داد الگو و اسوه شد.

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه حضرت زینب (س) تجلی زن مسلمان است، خاطرنشان ساخت: حضرت زینب (س) معیار برای بانوان است به‌خصوص در این دوره که دشمنان تلاش می‌کنند انحراف فکری و عقیدتی ایجاد کنند و برای خانم‌ها الگوی تقلبی معرفی می‌کنند و سبک زندگی غربی را ترویج می‌کنند و تشویق به بی‌بند باری، تبرج و هرزگی می‌کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر نقش سازنده بانوان در عرصه‌های مختلف تربیتی، سیاسی و اجتماعی، عنوان کرد: دشمنان سعی می‌کنند حضور اجتماعی بانوان را که می‌تواند باعفت و پاک‌دامنی همراه باشد به ابتذال، بی‌راهه و بهره‌کشی‌های خلاف عقل و شرع سوق دهند تا وسیله‌ای برای کام‌جویی هوس مداران ناپاک باشد.

وی بابیان اینکه زینب کبری (س) الگوی کاملی برای زن مسلمان است، تصریح کرد: حضرت (س) الگوی کاملی است که علاوه بر فعالیت اجتماعی، در عرصه‌های مختلف حضور دارد و از عفت و پاک‌دامنی هم فاصله نگرفته است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز ابراز داشت: عقیله بنی‌هاشم (س) عالمه با بصیرتی بود که در زمان‌های مختلف وظایفش را به‌خوبی انجام داد و از مقام ولایت به نحو احسن دفاع کرد.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه مطالب درباره علم و دانش حضرت زینب (س) فروان است، گفت: از ویژگی‌های دیگر این بانوی مکرمه گذشته از اینکه اهل معرفت بود، اهل تهجد و عبادت هم بود و این عبادت و بندگی از روی معرفت موجب ‏شده بود که آن حضرت حتى در سخت‌ترین شرایط هم اهتمام به عبادت داشته باشد لذا ملقب به عابده آل علی شده بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نام‌گذاری سال توسط رهبر معظم انقلاب بیان داشت: رهبر معظم انقلاب، شعار امسال را مثل چند سال اخیر که محور نام‌گذاری‌های ایشان اقتصادی است، سال رونق تولید نامیدند تا ان‌شاءالله سمت‌وسوی حرکت مردم و مسئولین به سمت رونق تولید باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با اشاره به اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب پیرامون اهمیت تولید در سال‌های اخیر که فرمودند «ستون فقرات اقتصاد مقاومتی، تولید است»، تصریح کرد: در حقیقت ایشان با تأکید بر رونق تولید بر این نکته توجه می‌دهند که در این نقطه هنوز کار تمام نشده و مشکل وجود دارد و این نقطه اگر درست شود چرخه اقتصاد کشور در ریل اصلی خواهد افتاد.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه افزود: رونق تولید یعنی فعال شدن مراکز و مجموعه‌های تولیدی در عرصه‌های مختلف و این یعنی رونق کار و اشتغال و از بین رفتن بیکاری، یعنی رونق بازارِ فروش، یعنی رونق صادرات، یعنی از بین رفتن رکود.

وی با تأکید بر اینکه رونق تولید فقط با شعار دادن درست نمی‌شود، خاطرنشان ساخت: رونق تولید باید وجهه همت همه شود یعنی در این جنگ اقتصادی که قرار داریم، آرایش جنگی ما در مقابله با دشمن باید با توجه به ظرفیت‌های کشور، متمرکز بر تولید باشد.

خطیب نماز جمعه کرج با طرح این پرسش که چرا یک عده هنوز باور ندارند که باید برای عبور از این مشکلات اقتصادی باید به فرامین رهبری گوش دهند؟ گفت: در جنگ اقتصادی فرمانده رئیس دولت است؛ اول فرمانده باید بپذیرد که در جنگ هستیم؛ اقتصاد مقاومتی و الزامات آن را پذیرفته باشد بعد از تشکیل قرارگاه جنگی، با هوشیاری تمام و بدون اعتماد به دشمن، نسبت به صحنه جنگ شناخت دقیق پیدا کند و همه ظرفیت‌ها را برای غلبه بر دشمن به کار بگیرد و خستگی‌ناپذیر و مجاهدانه صحنه جنگ را اداره کند و در برخورد باکسانی که ستون پنجم دشمن هستند و در این جبهه اخلال می‌کنند به‌خصوص دانه‌درشت‌ها به‌هیچ‌وجه ملاحظه نداشته باشد.

آیت‌الله حسینی همدانی افزود: اگر این‌طور شد اعتماد و اقبال مردم هم همراه خواهد شد و کار با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت؛ و نتیجه‌اش همان می‌شود که رهبری فرمودند: «سنگین‌ترین شکست تاریخ آمریکا.»

وی با تأکید بر اینکه در بیانیه «گام دوم» به راهکارهای مهمی برای بهبود شرایط اقتصادی کشور اشاره‌شده است، عنوان کرد: درون‌زایی، برون‌گرایی و سپردن کار به دست جوانان مؤمن دانا و مسلط بر دانسته‌های اقتصادی مهم‌ترین موارد ذکرشده اقتصادی در بیانیه «گام دوم» است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز در ادامه به نمونه‌ای از این موارد اشاره کرد و گفت: اولین حرکت انقلابی و جهادی در عملی کردن «گام دوم» انقلاب را عزیزان برداشتند و هم‌زمان ۴ فاز بزرگ گازی را افتتاح کردند و روزانه ۱۰۰ میلیون مترمکعب گاز به ظرفیت تولید کشور اضافه کردند و توانستند در بهره‌برداری از منابع مشترک، قطر را پشت سر بگذارند.

آیت‌الله حسینی همدانی افزود: پیام این حرکت جوانان غیور به دشمنان ملت ایران این است که پیروزی با ماست و ما تا شکست کامل آمریکا ایستاده‌ایم و ذره‌ای عقب‌نشینی نخواهیم کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن بازخوانی بیانات رهبر معظم انقلاب در اجتماع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی، بیان داشت: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی روز اول در حرم مطهر رضوی روح امید را تقویت کردند و تهدیدات دشمن را رجزخوانی دانستند و همه را فرصت، برای گشایش در امور به‌خصوص اقتصاد و معیشت دانستند.

آیت‌الله حسینی همدانی افزود: رهبر معظم انقلاب بیان فرمودند که جوانان مؤمن انقلابی نباید بگذارند که غرب‌زده‌ها فرصت جولان داشته باشند؛ یعنی طلاب و دانشجویان باید مطالبه کنند و در مقابل لیبرال‌ها بایستند و از مسئولان هم خواستند که رفتارشان را با غرب تغییر بدهند. توجه به جوانان در مدیریت کشور و اینکه خود جوانان هم قبول مسئولیت بکنند ازاین‌جهت است که جوان‌ها پیشرو هستند و ظرفیت و مدیریت در اختیار آن‌هاست.

رئیس شورای سیاست‌گذاری امور مساجد استان البرز با اشاره آغاز حمله نظامی عربستان به یمن در ششم فرودین ماه سال ۱۳۹۴، اظهار داشت: در این چهار سال جنایات بی‌شماری توسط ائتلاف سعودی انجام‌گرفته و ۶۵ هزار غیرنظامی و ۸۵ هزار کودک به شهادت رسیده‌اند و یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از کودکان یمن به‌شدت دچار سوءتغذیه شده‏اند، زیرساخت‌ها تخریب‌شده و آب بهداشتی ندارند؛ و قحطی در آنجا فراگیر شده است فاجعه آن‌قدر عمیق بود که سازمان ملل هم بحران یمن را تراژدی قرن نامید.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه همه این جنایات با حمایت سلاح‌های غربی و اروپائی که توسط عربستان بکار گرفته می‌شود انجام می‌گیرد، گفت: بزرگ‌ترین فروشنده انگلیس، فرانسه، آلمان و بعد کشورهای دیگر هستند و همه‌ی رقم و ارقام آن‌ها هم معلوم است.

وی با اشاره به اینکه اسرائیل از این جنگ سود خودش را می‌برد، تصریح کرد: دریای سرخ از اول برای صهیونیست‌های پلید اهمیت استراتژیک داشت و تسلط بر آبراهه باب المندب برای رژیم کودک کش بسیار مهم است چون تحت سلطه یمن است و اگر روزی قصد کند کشتی‌های اسرائیلى به سمت شرق آسیا نروند، رژیم غاصب عملاً در بن‌بست تجارى قرار مى‏گیرد.

امام‌جمعه کرج در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توسعه اسلام هراسی و اسلام‌ستیزی را در اروپا و آمریکا تصریح کرد: هر وقت گرایش مردم در غرب به اسلام زیاد می‌شود و کفه جمعیت به سمت اسلام می‌چربد این‌ها یک موج این‌چنینی راه می‌اندازند.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره حملات تروریستی در مساجد نیوزلند، گفت: قصد داشتند جلوی نور خدا و گسترش اسلام را بگیرند اما اراده خدای متعال چیزی دیگر بود که اسلام گسترش پیدا کرد و دیدید که دانش آموزان و دانشجویان نیوزلندی به احترام شهدای مسلمان جلوی مسجد جمع شدند و به صدای اذان گوش می‌دهند.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.