مشروح خطبه‌های نماز جمعه ۲۴ اسفندماه ۱۳۹۷ شهر کرج /

اروپا اراده‌ای برای همکاری با ایران ندارد/ مرزبندی مسئولان با دشمن باید مشخص شود

کارشناس روابط عمومی ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ ۰

متن کامل خطبه نماز جمعه ۲۴/۱۲/۹۷

استان البرز، شهرستان کرج

توسط آیت‌الله حسینی همدانی

بسم‌الله الرحمن الرحیم

الحمدالله رب‌العالمین والصلاه والسلام علی سید الانبیاء و المرسلین

العبد الموید والرسول المسدد ابالقاسم المصطفی محمد

و علی آله الطیبین الطاهرین المعصومین سیما بقیه الله الاعظم فی الارضین

واللعنه الدائمه علی اعدائهم اجمعین من الآن الی قیام یوم الدین

اهل تقوا در جامعه اسلامی به دنبال استقرار و استحکام برادری و مواسات و همیاری هستند؛ یعنی آنچه از روایات به دست می‌آید این است که باید روح حاکم بر جامعه مسلمین، وحدت و برادری باشد و تمام اجزاء آن از مسئولین گرفته تا گمنام‏ترین افراد جامعه باید به این نوع از ارتباط ملتزم باشند تا آثار فراوان فردی و اجتماعی که دارد عاید همه بشود. من‌جمله حل معضلات اقتصادی جامعه. در ضمنِ چند هفته به تعدادی از راهنمایی‌های اولیاء دین علیهم‌السلام و راهکارهایی که بیان کرده‌اند اشاره کردیم؛ که البته راه برون‌رفت از مشکلات هم توجه و عملیاتی کردن نسخه‌های شفابخشی است که از قرآن و عترت به دست ما می‌رسد.

 بر اساس آیه شریفه: إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَهٌ، مواسات و مهربانی و نیک‌رفتاری و عدالت اجتماعی در سایه برادری توسعه پیدا می‌کند و البته اگر دقت کنیم می‌بینیم که اسلام هرگز اجازه نمی‌دهد عملکرد غلط اقتصادی عده‌ای موجب محرومیت‌های مالی آحاد مردم شود. لذا یکی از سبب‌های از بین رفتن اسلام وقتی است که اموال در اختیار کسانی قرار بگیرد که اعتقادی به حقوق دیگران نداشته باشند؛ و اهل انجام کارهای عام‌المنفعه که اسلام سفارش می‌کند نباشند.

 بنابراین لازمه برقراری عدالت اقتصادی این است که مسئولیت‌های نظام اقتصادی به دست افراد متخصص و متعهد باشد تا کشور و مردم متضرر نشوند.

 انسان متعهدی که تخصصِ لازم را هم دارد، قطعاً برای رفاه حالِ عامه مردم قدم برمی‌دارد، در توزیع کالاها و اجناس موردنیاز جامعه و حتی تفریح و استراحت و شاداب و امیدوار بودن مردم برنامه متقن و نظارت بر حسن انجام خواهد داشت.

 لذا یکی از سفارشات و اوامر الهی، فرمان به برقراری عدل و احسان است که در قسمتی از آیه ۹۰ از سوره مبارکه نحل فرمود: إِنَّ اللَّهَ یَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَ الْإِحْسانِ …* خدا به عدل و احسان فرمان مى‏دهد …* اگر احسان در جامعه رواج پیدا کند قسمتی از مشکلات مادی و اقتصادی حل می‌شود.

 به تعدادی از آیات که به این مهم سفارش می‌کنند توجه بفرمائید: در قسمتی از آیه ۳۰ سوره مبارکه نحل فرمود: لِلَّذِینَ أَحْسَنُوا فِی هذِهِ الدُّنْیا حَسَنَهٌ …* براى کسانى که احسان کرده‏اند، در این دنیا حسنه (پاداش نیک) است …* گذشته از اینکه بهره آخرتی یعنی بهشت جاودان می‌برند، در دنیا هم بی‌نصیب نمی‌مانند.

یا در قسمتی از آیه ۱۹۵ سوره مبارکه بقره فرمود: … وَ أَحْسِنُوا، إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُحْسِنِینَ*… احسان کنید (و بدانید) که خدا احسان کنندگان را دوست مى‏دارد. خوب تلاش ما این است که موردتوجه الهی قرار بگیریم و محبوب خدا بشویم که اگر از محسنین باشیم خداوند ما را دوست خواهد داشت. همین مطلب در روایات هم بیان‌شده است.

 امیرالمؤمنین علیه‌السلام در غررالحکم فرمودند: رَأْسُ الْإِیمَانِ الْإِحْسَانُ إِلَى النَّاسِ. سَرِ ایمان احسان کردن به مردم است. اگر برای ایمان پیکره‌ای فرض کنیم که سر و تن و دست‌وپا داشته باشد، سر که مهم‌ترین عضو و موجب حیات است را احسان گفتند؛ یعنی ایمان بدون احسان و عمل صالح ایمان نخواهد بود.

و همچنین فرمود: نِعْمَ زَادُ الْمَعَادِ الْإِحْسَانُ إِلَى الْعِبَادِ. بهترین توشه آخرت، احسان به بندگان خدا است؛ و دربیانی دیگر فرمودند: هرگونه احسان کردن، فضیلتى است براى انسان؛ یعنی از نشانه‌های فضل و کمالِ شخص این است که ببینیم آیا اهل احسان هست؟ البته احسان معنای بالاتری هم دارد که در بحث‌های اخلاق کاملاً به آن پرداخته‌ایم.

بیان ویژه‌ای امام صادق علیه‌السلام درباره ثروتمندان فرمودند که زیباست و دستورالعمل خاصی است. فرمودند: ثروتمندانِ شیعیان ما، وکیلان امین ما هستند بر نیازمندان شیعه؛ (کسانی که کمبود مالی دارند و آبرومند هستند و فشار تورم و ظلم‌های اقتصادی زندگی و معیشت آنان را سخت کرده) پس جانب ما را در مورد آنان رعایت کنید تا خدا شمارا محفوظ بدارد (و از انواع سختی‌ها و گرانی‌ها و دشمنان دینى و دنیایى نگاه دارد).

این عبارت که امام فرمودند؛ جانب ما را در مورد آنان رعایت کنید، معنایش این نیست که برای آنان سخنرانی کنید و درس بدهید یعنی هر کس به‌اندازه خودش از حاکم مسلمین گرفته تا دستگاه‌های حکومتی و علما و مردم مسلمان باید قیام و اقدام داشته باشند تا فقر ریشه‌کن شود.

حضرت در روایت فرموده‌اند باید زندگی مردم رفاه معقول داشته باشد و لازمه‌ی این اعاشه و زندگی، این است که اولاً با اشرافی گری و خوی استکباری مبارزه کرد و از طرف دیگر انفاق و مواسات و برادری و همیاری را توسعه داد.

 و در پایان بیان این روایت از امام صادق علیه‌السلام خالی از لطف نیست که فرمودند: إِنَّ مِنْ بَقَاءِ الْمُسْلِمِینَ وَ بَقَاءِ الْإِسْلَامِ أَنْ تَصِیرَ الْأَمْوَالُ عِنْدَ مَنْ یَعْرِفُ فِیهَا الْحَقَّ وَ یَصْنَعُ فِیهَا الْمَعْرُوفَ ازجمله عوامل بقاى مسلمانان و اسلام آن است که اموال نزد کسانى قرار گیرد که حقّ مال (و مال داری) را بدانند و کار نیک کنند. وَ إِنَّ مِنْ فَنَاءِ الْإِسْلَامِ وَ فَنَاءِ الْمُسْلِمِینَ أَنْ تَصِیرَ الْأَمْوَالُ فِی أَیْدِی مَنْ لَا یَعْرِفُ فِیهَا الْحَقَّ وَ لَا یَصْنَعُ فِیهَا الْمَعْرُوف.

و ازجمله عوامل فناى اسلام و مسلمانان آن است که اموال به دست کسانى بیفتد که حقّ مال و (مال داری) را ندانند و اموال را درراه کارهاى نیک به مصرف نرسانند.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ ﴿۱﴾ اللَّهُ الصَّمَدُ ﴿۲﴾ لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ ﴿۳﴾ وَلَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُوًا أَحَدٌ ﴿۴﴾

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

الحمدلله رب العالمین الصلاه و السلام علی سید الانبیاء و المرسلین ابالقاسم محمد

و صل علی امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب و علی فاطمه الزهرا سیده نساء العالمین

و علی الحسن و الحسین سیدی شباب اهل الجنه و علی علی بن الحسین و محمد بی علی

و جعفر بن محمد و موسی بن جعفر و علی بن موسی و محمد بن علی و علی بن محمد

والحسن بن علی والخلف القائم الحجه حججک علی عبادک و امنائک فی بلادک

 

خودم و همه‌ی شما نمازگزاران محترم را به رعایت، تقویت و تسدید تقوای الهی دعوت می‌کنم؛ متقین از این‌که به خواسته خودشان نرسیده باشند غمگین و ناراحت نیستند.

مولا امیرالمؤمنین-علیه السلام-در حکمت ۶۶ از حکم نهج‌البلاغه فرمودند: «إِذَا لَمْ یَکُنْ مَا تُرِیدُ فَلَا تُبَلْ کَیْفَ کُنْتَ» خیلی عبارت کوتاه هست ولی معنای دقیقی دارد یعنی «هرگاه به خواسته خود نرسیدى، درهرحال باک نداشته باش» یعنی اهمیت نده و کریمانه از کنار آن مطلب عبور کن.

مفهومش این است که اگر هم بخواهی افسوس بخوری و ناراحت باشی باید نسبت به کارهای انجام‌نشده اهمیت بدهی و برای آن‌ها اقدام لازم را داشته باشی. مقصود آن حضرت این است که اگر آنچه را مى‏خواستى کاری را انجام بدی و برآورده نشد، اندوهگین نشو، اعتنایى نکن و ناامید هم نباش.

اهل زهد و بی‌رغبت نسبت به دنیا این‌گونه هستند که اگر چیزی را از دست دادند اندوهگین نمی‌شوند. نه اینکه احساس و یا میل ندارند خیر! بلکه به این معنا که وابستگی ندارند.

 این بیان برگرفته از کلام خدای تعالی در قرآن کریم است که فرمود: «براى آنچه از دست مى‏دهید اندوه نخورید» و دربیانی همین را امام فرمودند: «بر آنچه از نعمت دنیا که از دست مى‏دهى، اندوه بسیار مخور». خدای تعالی همه ما را از متقین قرار دهد.

آهسته‌آهسته ساعات پایانی سال ۱۳۹۷ را سپری می‌کنیم، با همه آن فرازها و فرودهایی که این سال داشت.

سال که جدید می‌شود و فصل بهار می‌آید، برای چشم عبرت بین پر از درس استو یادآور حیات دوباره است، نکند که این لحظات را با غفلت و سرخوشی بی‌ثمر بگذرانیم.

سال جدید، فرصت جدیدی است که در اختیار ما قرار داده می‌شود، پس از خداوند متعال بخواهیم که بهتر از سال گذشته را برای ما در نظر بگیرد و حال ما بهتر از گذشته قرار دهد.

 سال جدید هم ویژگی‌هایی دارد، اولاً در ماه رجب واقع‌شده که خودش ماه دعا، استغفار و انابه است، پس دعا به‌خصوص در لحظات تحویل سال را فراموش نکنید؛ برای همه‌چیز مادی و معنوی دعا کنید، برای خودتان، برای دیگران، برای از بین رفتن نظام سلطه و برقراری عدالت دعا کنید؛ و اینکه امسال سال پیروزی همه‌جانبه رزمندگان جبهه اسلام و مقاومت بر استکبار گران و سلطه گران باشد دعا کنید.

از ویژگی‌های دیگر امسال این است که آغاز و انجام آن با ولادت مولانا علی ابن ابی‌طالب، امیرالمؤمنین-سلام‌الله‌علیه و علیه افضل الصلوات المصلین – قرار داده‌شده است لذا سال، سال علوی است و ان‌شاءالله در همه امور زندگی‌مان علوی باشیم.

علی بن ابیطالب (ع) شخصیت بی‌نظیر عالم خلقت است، آیت کبرای الهی است و به فرموده‌ی خودش سیلاب‌های عظیم علم از کوه‌های بلند معرفت او سرازیر می‌شود و پرنده‌های گسترده بال، توان رسیدن به قله‌های بلند علمی و معرفتی حضرت را ندارند پس به‌سادگی نمی‌توان راجع به ابعاد وجودی آن حضرت سخن گفت و درک کرد اما به همان مقداری که خودشان فرمودند قابل‌توجه و دنبال کردن است.

نگاه به زندگی بی‌تکلف، ساده و بی‌آلایش او برای امروز ما و همه مسئولین کشور درس است. اهل تولید و کار فراوان بود و درعین‌حال زندگی‌اش ساده، بی توقع و قانع بود. این‌ها درس‌های ابتدایی است که از اماممان می‌گیریم اما حالا چگونه زندگی می‌کنیم خودش مسئله است.

نیاز مدیریتی امروز کشور در ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و قضائی، شیوه علوی است. کار فراوان، توقع کم، حرکت در مسیر عدالت، بهره‌برداری صحیح از منابع و حفظ منافع ملی، کوتاه کردن دست فاسد و زیاده‌خواه از مدیریت جامعه در هر رده‌ای که باشد، در زندگی امیرالمؤمنین فروان است.

حضرت به‌سرعت دست زیاده خواهان را قطع می‌کرد و آبروی آن‌ها می‌برد و چهرشان را شطرنجی نمی‌کرد. این تفکر علوی است نه آنکه می‌گوید سهم خود را از سفره انقلاب برمی‌دارم. کارگزاری که دنبال سهم خودش باشد، اموی است نه علوی.

امیرالمؤمنین (ع) به مالک اشتر دستور داد افرادی را برای کار انتخاب کن که در شرایط سخت اهل استواری و استقامت باشند و در مسائل مهم بی‌تفاوت نباشد اما برخی وقتی یک مسئله مهم پیش می‌آید در مقابل استکبار قالب تهی می‌کنند و در مقابل دشمن کرنش می‌کنند تا دستگاه اجرایی به این نقطه برسد، امید داریم دستگاه قضا با مدیریت جدید، رایحه عدالت را گسترش بدهد و دست فاسدان و مفسدان را که در پست‌های مختلف لانه کرده‌اند و نظام را ناکارآمد جلوه می‌دهند، کوتاه کند.

خوب است در آغاز دهه پنجم انقلاب و شروع گام دوم در بیانیه رهبر معظم انقلاب از شیوه‌های مدیریتی علوی در مبارزه با مفاسد و برقراری عدالت بیشتر بهره ببریم. امیرالمؤمنین-سلام‌الله‌علیه-به دنبال برقراری عدالت بود و قبول مسئولیت را هم برای همین مهم پذیرفت که عدالت را برقرار کند. در بیانیه هم یکی از مهم‌ترین اصولی که بحث شده و ضرورت جامعه دانسته شده، عدالت همه‌جانبه است که باید از روش علوی استفاده کرد.

مبارزه با استکبار، دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی مطلب دیگر در بیانیه است که درروش امیرالمؤمنین-سلام‌الله‌علیه-مشهود است لذا برای همه از مسئولین گرفته تا آحاد مردم این روش علوی، درس است که نباید به دشمن اعتماد کرد. حضرت- سلام‌الله‌علیه – برای یک‌لحظه هم به معاویه و اعیادی او اعتماد نکرد، روی خوش‌نشان نداد و محکم ایستاده بود. آیا روش ایشان برای ما درس نیست؟

مگر در تاریخ این روزها را می‌شود فراموش کرد که چگونه با اعتماد به آمریکا دستاوردهای عظیم ملت را که با روشنگری علما و مجاهدت مردم به‌دست‌آمده بود به نام ملی شدن صنعت نفت از بین بردند.

البته اگر یادتان باشد قبلاً عرض کردم اینکه نسبت‌هایی به بعضی از افراد می‌دهند این دروغ است، علما، مرحوم آیت‌الله کاشانی، فدائیان اسلام مجاهدت کرده بودند و در ۲۹ اسفند سال بود ۱۳۲۹ که اصل ملی شدن صنعت نفت را مجلس تصویب کرد اما سال بعدش و در زمان دیگری افراد آمدند و اینجا به اسم آن‌ها ثبت شد درصورتی‌که آن‌ها برای اجرا کردن مصوبه مجلس اقدام کردند.

یعنی وقتی‌که مصدق روی کارآمد، برای اجرا کردن قانونی بود که مجلس تصویب کرده بودند و اصل ملی شدن نفت ربطی به ایشان نداشت که با تلاش‌های علما و بدنه مردمی این مصوبه در مجلس تصویب‌شده بود که سال بعد برای اجرایی شدن و عملیاتی شدن اش جلو رفت، او هم اعتماد به بیگانه کرد و در سال ۱۳۳۲ با کودتا کلاً از بین رفت.

متأسفانه باز عده‌ای درس نگرفته‌اند و به خیال خام خودشان دنبال راضی کردن دشمن هستند. جالب است درست در همین زمان تحریم و دشمنی آمریکا، جوانان غیور و دانشمند کشور با تمام توان داخلی ستاره خلیج‌فارس را که از بزرگ‌ترین پالایشگاه‌های میعانات گازی جهان است را در راستای خودکفائی کشور راه‌اندازی کردند.

بعد عده‌ای در تلاش‌اند تا با اروپا ارتباط برقرار کنند، برای حل مشکلات اقتصادی کشور دست به دامن اروپا می‌بردند، از آمریکا یه طوری ناامید شدند که دیگر به جوهر خودنویس اش هم اعتماد ندارند؛ حالا آمدند دنبال اروپا.

آن‌ها هم بنایی برای همکاری ندارند مگر اینکه منافع نامشروعشان تأمین شود. برای عبرت گرفتن همین یک نگاه اجمالی کفایت می‌کند، همین مقدار بس است اگر در خانه کسی باشد؛ یک نگاه به ترکیه بکنید، بیچاره چند سال است دنبال اروپاست، معطل اش کردند، سرکارش گذاشتند و هرچه توانستند دوشیدندش و در آخر هم دیروز گفتند نمی‌توانند او را در مجموعه خودشان بپذیرند و در جامعه اروپا قرار دهند. تازه به او وعده‌ داده و برایش فضا بازکرده بودند.

 این‌ها که ما را دائم تهدید می‌کنند، آن‌وقت شما به این‌ها دل‌خوش کرده‌اید؟ رها کنید آمریکا و اروپا را و به داخل رو کنید و به کشورهای همسو و هم‌جهت توجه کنید.

ببینید یک سفر رئیس‌جمهور به عراق داشته و مورد استقبال هم قرارگرفته، ببینید چگونه به وحشت افتاده‌اند که بالاخره نکند راهی برای دور زدن تحریم‌ها باز شود، بلافاصله آمریکا از روی خشم و یا ترس و هرچه که باشد حشدالشعبی را در لیست گروه‌های تروریستی قراردادند؛ و هم‌زمان با این سفر انگلستان هم حزب‌الله لبنان را تروریست نامید و هم‌زمان هم آل سعود معلون و پلید به بمباران یمن و کشتار مردم بی‌گناه آن پرداخت که فقط در یک حمله فقط ۳۳ زن و کودک به شهادت رسیدند.

عرض می‌کنیم آمریکا، اسرائیل، انگلیس، آل سعود مسیر زندگی ما علوی است و تا نابودی اسرائیل از صفحه روزگار و رسیدن به قله‌های پیشرفت و استقرار تمدن بزرگ اسلامی از پا نخواهیم نشست.

جا دارد با کنار گذاشتن خرافاتی که وجود دارد از این رسم عید، به نحو احسن برای استحکام خانواده و تقویت روابط اجتماعی استفاده کنیم؛ و در این روزهای پایانی سال با توجه به وضعیت اقتصادی که سفره تعداد زیادی از هم‌وطنانمان کوچک‌شده و بالاخره کمبودهایی هست جبران بشود و مستضعفان و محرومان جامعه را فراموش نکنیم و مثل همیشه با مواسات، همیاری، برادری و مهربانی به کمک آنان برویم و به‌اندازه وسع خودمان به خرید شب عید آنان کمک کنیم و برای لباس و ملزومات زندگی آنان اقدام کنیم.

 جوانان پرشور و انقلابی استان با کسبه متدین و باانصاف همکاری کنید و جریان سازی کنید برای رفع قسمتی از نیازهای نیازمندان و برای افراد بی‌بضاعت جامعه اقدام جانانه‌ای را داشته باشید.

سیزدهم رجب اولین روز از ایام البیض و آغاز روزهای اعتکاف است. در روایتی امام صادق-علیه‌السلام-فرمودند: «هر کس ایام البیض ماه رجب را روزه بگیرد، خداوند متعال به ازاى هرروز، ثواب روزه‏دارى و شب‏زنده‏دارى یک سال را براى او مى‏نویسد و او روز قیامت در جایگاه ایمن شدگان از آتش دوزخ، خواهد ایستاد.» اگر توانش هست فرصت را غنیمت بشمارید.

معتکفین در این پالایش سه‌روزه با ذکر، دعا، نماز و روزه قوه معنوی خودشان را برای مبارزه با دشمن درون پربار می‌کنند تا بتوانند در مقابله با دشمنان بیرون هم پیروز باشند.

 با اعتکاف حجاب‌های منیت و کبر و خواهش‌های نفس از بین می‌رود و انسان به خدا نزدیک‌تر می‌شود؛ آماده می‌شود برای خدمت به مردم از روی اخلاص. هرکس به‌اندازه خودش، در مسندی که قرار دارد، لازم دارد که ارتباطش را باخدای تعالی تقویت کند و این فرصت سه‌روزه بسیار مغتنم است، خود اعتکاف از برکات انقلاب است که و رشد و توسعه پیدا کرد و یکی از رویش‌های معنوی جوانان در بعد انقلاب بوده است.

من هرسال یک جمع‌بندی از خواسته‌های رهبر معظم انقلاب در سالی که گذشت را انجام می‌دهم، حالا بعضی وقت‌ها در اتفاقات سال گذشته پرداخته می‌شود، بنده مطالبات رهبری را مروری می‌کنم که بعضی موارد را ایشان هرسال تکرار می‌کنند؛ و البته خواسته‌ها هم مربوط به همان سال نیست و مربوط به همه‌ی زمان‌هاست و باید دائماً دنبال شود.

خیلی خلاصه عرض می‌کنم. توجه دارید که خواسته‌های ایشان شخصی نیست و از جایگاه ولایت صادر می‌شود لذا برای همه، هم مردم و هم مسئولین، مسئولیت آور است که اگر در انجام آن‌ها عمداً و متعمداً کوتاهی کند عندالله مسئول است و باید جواب دهد که جایگاه ولایت مطلبی را گفته، اعلام کرده و خواسته و چرا کوتاهی شده و انجام نگرفته؟

تأکید بر اعتماد به خدا که دائمی است و ایشان دائماً تکرار می‌کند و این را باید داشته باشیم، برای مقابله با دشمن، مطالبه و تأکید ایشان تقویت اقتصاد و مردمی کردن اقتصاد، تقویت تولید ملی، توسعه مصرف کالای ایرانی و به‌طور جد خواستند که مسئولین به دشمن اعتماد نکنند، چه غرب و چه اروپا، تأکید ایشان بر حفظ سرمایه‌های کشور اعم از انسانی و غیرانسانی مثل دانش‌بنیان‌ها و امثال‌ذلک، تأکید بر اعتماد به جوانان و سپردن کار به جوانان با کنترل احساسات پرشوری که دارند.

بر انقلابی بودن و انقلابی ماندن و انقلابی کار کردن و استفاده از نیروهای داخلی کارآمد تأکید داشتند. بر مسئله محرومیت‌زدائی و آسیب‌های اجتماعی تأکید و مطالبات جدی داشتند. مسئله الگوی ایرانی-اسلامی پیشرفت را مطرح و از همه مطالبه کردند که راجع به این موضوع فکر و پیشنهاد دهند.

 بیانیه گام دوم که بسیار مهم و راهبردی است و وظیفه چهل‌ساله مسئولین و آحاد مردم را مشخص می‌کند که مطالبه طولانی‌مدت ایشان است یعنی مربوط به یک سال و دو سال نیست و برای چهل سال است و مطالباتی که از دستگاه قضا در برقراری عدالت و امور دیگر قضائی داشتند.

یک جلوه ویژه و بی‌نظیر امسال در سراسر کشور راهپیمایی ۲۲ بهمن بود که در استان البرز جلوه بیشتری داشت به گفته آگاهان و آماری که رسمی داده شد.

آن‌وقت یک عده‌ای متأسفانه می‌گویند چون فلان کس را راه ندادند وحدت ملی در استان البرز به هم خورد و چه شد و چه. اولاً شما مردم و خواسته‌های آنان را خوب نمی‌شناسید. اگر خوب شناخته باشید و خوب بدانید مردم خودشان خوب عمل می‌کنند، ثانیاً اتفاقاً این جریان موجبات وحدت حداکثری و حضور مردم را بیشتر فراهم کرد لذا یک درصد بیشتری از بقیه جاهای کشور در استان البرز حاضر شدند.

بعلاوه ما مکرر گفته‌ایم که نباید هیچ‌کدام از قوا را تضعیف کرد؛ و اتفاقاً مقدماتی هم که فراهم شد برای این بود که چنین اتفاقی نیفتد، از چندین روز قبل دنبال کردیم و به مسئولین مربوطه هم اطلاع دادیم ولی درست عمل نکردند و جوسازی کردند و بعد هم عده‌ای راه افتادند که به فلانی گفته‌اند معذرت‌خواهی کن و این هم دروغ محض است و چنین چیزی تا الآن نبوده و ما شکرگزار خدای تعالی هستیم که تا حالا در مسیر درست حرکت کرده‌ایم و از خدای تعالی هم می‌خواهیم من‌بعد در مسیر درست و مسیر صحیح انقلاب حرکت کنیم و از مسیر انقلاب خارج نشویم ان‌شاءالله.

سخنرانی پایانی سال هم که همیشه رهبر معظم انقلاب با خبرگان رهبری دارند مطالب اساسی را در قالبی ۱۱ گانه مطرح و شرح کردند که جدا باید به تبیین آن‌ها پرداخت.

مهم‌ترین مسئله‌ای که بود اشاره به آمریکا، اسرائیل و تهاجم حداکثری دشمن برعلیه انقلاب بود که لازمه‌اش این بود که با حرکتی که آن‌ها انجام دادند کشور را ساقط کنند که ایشان هم فرمودند که کاری خواهد شد که سنگین‌ترین شکست را آمریکا ببرد.

ما به فرموده رهبرمان در مقابل تهاجم حداکثری دشمن بسیج می‌شویم و تا شکست تاریخی آمریکا از پا نخواهیم نشست.

مطلب دیگری که باز در بین سخنان ایشان بود؛ مسئله مرزبندی با دشمن بود که فرمودند این مرزبندی با دشمن به‌جاست و تعصب به‌جایی است و لازم است که در مقابل تهاجم نرم دشمن این مرزبندی روشن باشد، بالاخره افرادی که مسئولیت دارند و سرکار هستند باید رابطه با خودشان با آمریکا را بیان کنند.

یکشنبه ۱۰ رجب ولادت امام جواد-علیه‌السلام-است که تبریک عرض می‌کنم و خداوند همه ما را از موالیان و محبان خاندان عصمت و طهارت قرار دهد.

امروز هم جمعه ۲۴ اسفند است، درست ۳۴ سال قبل یعنی ۲۴ اسفند سال ۶۳ در نماز جمعه تهران عملیات تروریستی صورت گرفت که ۱۴ نفر شهید و ۸۸ نفر زخمى شدند؛ غرضشان این بود که رئیس‌جمهور را که رهبر معظم انقلاب در آن زمان رئیس‌جمهور بودند ترور کنند البته صدام اعلام کرده بود نماز جمعه تهران را می‌زند تا مردم شرکت نکنند و مردم بااینکه آخر سال معمولاً کمتر می‌آیند به خاطر کارهایشان، اما پرشور آمده بودند.

 اما وظیفه خرابکاری را منافقین به عهده گرفته بودند که قصد ترور رئیس‌جمهور را داشتند که همین عملیات برگ درخشنده‌ی دیگری از رشادت مردم و رهبری شد و در تاریخ کشور ماندگار شد، مردم فرار نکردند و خطیب هم بدون تردید به خطبه و نماز ادامه داد. البته ننگ دیگری بر چهره نفاق نشست.

راجع به وفات مرحوم آقا سید احمد آقا خمینی و بمب باران شیمایی حلبچه هم مطالبی هست که دیگر وقت گذشت و من دیگر تصدیع نمی‌دهم.

بار دیگر از خدای تعالی درخواست می‌کنم که ان‌شاءالله سالی پر از خیروبرکت داشته باشید و در کنار خانواده ساعات خوش و با معنویتی را سپری کنید. بنده در مظان اجابت دعا به همه شما دعا می‌کنم شما هم بنده را فراموش نکنید.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.