امام‌جمعه کرج در مراسم گرامیداشت روز تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد:

بزنگاه کلام رهبر معظم انقلاب در بیانیه «گام دوم» جوانان هستند / ارتباط بین مسجد، مدرسه و منزل تقویت شود

کارشناس روابط عمومی ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ ۰

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی در مراسم بزرگداشت بیست و ششمین سالگرد تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، بابیان اینکه غفلت، بی‌توجهی و نادیده گرفتن از گناهان نابخشودنی است، تصریح کرد: دشمنان ما با برنامه طبقه‌بندی و زمان‌بندی‌شده مرحله‌به‌مرحله در عرصه‌های مختلف مشغول به اقدام‌اند تا با استفاده از تمام ظرفیت خود این حرکت مبارک و میمونی که شروع شد و به برکت خون شهدا تثبیت شد و ادامه دارد را ساقط کنند.

وی در ادامه با اشاره به بیانیه «گام دوم» رهبر معظم انقلاب، عنوان کرد: درست در آن مقطع زمانی حساس که تمام بوق‌های استکباری بیان می‌کنند جمهوری اسلامی کارش تمام‌شده، رهبر معظم انقلاب با بصیرت فوق‌العاده خود بیانیه‌ای را منتشر می‌کنند که برای چهل سال آینده نظام اسلامی برنامه و راهبرد دارد.

امام‌جمعه کرج این بیانیه را پاسخ محکمی به گزافه‌گویی دشمنان خواند و عنوان کرد: باید با دقت کامل به این مجموعه فکری حضرت آقا که در قالب بیانیه مطرح‌شده دقت کرد چراکه برنامه چهل سال آینده نظام اسلامی است.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه تجربه گذشته رهبر معظم انقلاب به‌صورت کلمات در این بیانیه مطرح‌شده، اظهار داشت: این بیانیه با یک بیان و ظرافت خاص نوشتاری نوشته‌شده که استخدام لغات با دقت بسیار زیادی صورت گرفته است.

وی با اشاره به بیانیه رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۷۷ مصادف با بیست‌سالگی انقلاب، عنوان کرد: در این بیانیه پنج گروه از جامعه اعم از جوانان، مردم، مراجع، دستگاه‌های دولتی و گروه‌های جناحی مورد خطاب قرار گرفتند و نکاتی در خصوص آنان بیان شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه در بیانیه «گام دوم» فقط جوانان مورد خطاب قرار گرفتند، تصریح کرد: بزنگاه کلام رهبر معظم انقلاب در این بیانیه جوانان هستند چراکه جوانان گروه پیشران در جامعه هستند و توان گفتمان سازی دارند.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه بیش از ۱۴ میلیون جوان تحصیل‌کرده در کشور موجود می‌باشد، تصریح کرد: این بیانیه که متوجه جوانان می باشد بسیار مهم است و دستگاه‌های مربوطه باید برنامه‌ریزی‌شان نسبت به جوانان دقیق باشد.

وی افزود: یکی از مراکزی که می‌تواند کار بسیار عمیق و دقیقی انجام دهد که منشأ آثار فراوانی نیز باشد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است که ارتباط مستقیمی با خود مساجد دارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با تأکید بر اینکه باید ارتباط دقیقی بین مسجد، مدرسه و منزل برقرار باشد، گفت: متأسفانه ما در ساختار چینی و انجام کار ضعیف هستیم و باید ارتباط دقیق و منظمی بین این مثلث برقرار شود.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه در مسجد زمینه رشد و فعالیت بسیاری وجود دارد، خاطرنشان ساخت: گام اول انقلاب توسط جوانان مسجدی برداشته شد و گام دوم نیز باید توسط جوانان مسجدی برداشته شود تا به سمت تمدن نوین اسلامی حرکت کنیم.

وی با تأکید بر تربیت نیروی تراز، ابراز داشت: برای رسیدن به جایگاه تراز باید نیروی تراز تربیت کنیم اما در یک بستر مناسب که در این مسیر بیانه گام دوم چراغ راه بسیار دقیقی است.

رئیس شورای هماهنگی و گسترش فرهنگ قرآنی در پایان خطاب به کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان تصریح کرد: این راهبرد{بیانیه گام دوم} را در اختیار داشته باشید و از داخل آن مطالب را استخراج‌کنید و برنامه‌ای درازمدت برای مسجد بنویسید که عملیاتی شود.

در ادامه شاهد گزیده ای از تصاویر مربوط به این جلسه هستید…

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.