گزارش تصویری/

دیدار نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرج با خانواده شهدا

کارشناس روابط عمومی ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ ۰

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه‌ی دیدارهای هفتگی خود با خانواده معظم شهدا و ایثارگران و به مناسبت روز بزرگداشت شهدا با حضور در منزل خانواده شهیدان «ناصر انوری» و «شهید علی همتی نوجانی»، با خانواده این شهیدان دوران دفاع مقدس دیدار و گفتگو کرد.

شهید «علی همتی نوجانی» در بیست و ششم آذرماه سال ۱۳۴۴، در خانواده‌ای مذهبی و متوسط دیده به جهان گشود. دوران کودکی را بعد از چندین بار دست‌وپنجه نرم کردن با بیماری سپری کرد سپس در سن شش‌سالگی به مدرسه رفت و دوره ابتدایی را با موفقیت پشت سر نهاد و به درجه راهنمایی راه یافت. او با کوشش و جدیت فراوان مشغول به ادامه تحصیل بود که جنگ تحمیلی نیروهای کفر علیه اسلام شروع گردید و شهید عزیز به‌فرمان امام وارد بسیج شد و به فعالیت‌های خود از قبیل نگهبانی و کارهای دیگر پرداخت و شبانه‌روز فعالانه خدمت می‌کرد. او نیز به سهم خود سعی در نشان دادن ماهیت جنگ کرد. با ایجاد نمایشگاه‌های عکس و شرکت در بسیج و پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی کوشش فراوان نمود.

تا دین خویش را به میهن اسلامی ادا نماید تا اینکه به جبهه عازم شد و مدت‌ها در آنجا چون سربازان راستین اسلام انجام‌وظیفه کرد. در جبهه‌های گیلان غرب و شرق و دزفول حماسه آفرید. تا اینکه سرانجام در تاریخ دهم اردیبهشت در عملیات ظفرمند بیت‌المقدس در منطقه عملیاتی «رقابیه» به درجه رفیع شهادت نائل گردید و پیکر مطهرش بعد از چندی به دست خانواده رسید و در گلستان شهدای «جوادآباد» به خاک سپرده شد.

شهید «ناصر انوری» هم به سال ۱۳۴۱ در یک خانواده مذهبی متدین در تهران دیده به جهان گشود. وی پس از طی دوران طفولیت جهت کسب علم و دانش پای در مدرسه نهاد‌. او تا مراحل راهنمایی در تهران بود اما به علت گرفتاری‌های خانوادگی به شهرستان کرج نقل‌مکان کردند.

شهید ناصر انوری پس از تشکیل بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عضویت این مدرسه عشق عرفان درامد؛ و در بسیج مرکزی فعالیت می‌کرد. وی پس از چندی عازم کربلای جنوب شد و به نبرد با مزدوران بعثی مشغول شد تا اینکه توفیق نصیبش شد تا در کنار سپاهیان توحید برای آزادی خونین‌شهر بر قلب خصم زبون یورش بردند. شهید ناصر انوری پس از چندین روز نبرد بیامان با مزدوران صدامی در سپیده صبح صادق پیروزی و فتح خرمشهر به میهمانی خدا دعوت شد ۱۰/۲/۶۱ پرواز روح بلند بزرگش از عالم خاک به افلاک و عرش خدا بود.

گفتنی است؛ استان البرز در دوران دفاع مقدس ۵۲۵۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.