امام‌جمعه کرج هم‌زمان با غرس سه اصله نهال مثمر:

مهم‌تر از کاشت درخت حفظ و نگه‌داری آن است / کاشت نهال محدود به هفته درخت‌کاری نشود / فرهنگ حفاظت از محیط‌زیست نهادینه‌ شود

کارشناس روابط عمومی ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ ۰

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه درخت‌داری مهم‌تر از درخت‌کاری است، عنوان کرد: مهم‌تر از کاشت درخت حفظ و نگه‌داری آن است اما متأسفانه گاهی با بی‌توجهی، فضاهای سبز و محیط‌های درخت‌کاری شده را از بین می‌برند و به امور دیگر مشغول می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی نماینده ولی‌فقیه در استان البرز به مناسبت هفته منابع طبیعی سه اصله نهال مثمر را در پارک جهان‌نما البرز غرس کرد.

وی در آیین کاشت نهال در پارک جهان‌نما با تبریک هفته منابع طبیعی بیان داشت: حفظ منابع طبیعی جز آداب اسلامی است و یکی از دستوراتی که اهل‌بیت علیهم‌السلام به ما دادند حفظ، نگهداری و استفاده بهینه از منابع طبیعی آب، خاک و هواست.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه حفظ منابع طبیعی جز وظایف هر مسلمانی است، تصریح کرد: مکتب‌های بشری نیز بر حفظ و نگهداری منابع طبیعی تأکیددارند و به آن سفارش کرده‌اند لذا وظیفه انسانی، دینی و ایمانی اقتضاء می‌کند که محیط زندگی خود را سالم نگه‌داریم و در حفظ آن تلاش کنیم.

آیت‌الله حسینی همدانی افزود: یکی از مسائل بسیار مؤثر در حفظ خاک و هوا کاشت فضای سبز، درخت‌کاری و نگه‌داری درخت است.

وی با تأکید بر اینکه درخت‌داری مهم‌تر از درخت‌کاری است، عنوان کرد: مهم‌تر از کاشت درخت حفظ و نگه‌داری آن است اما متأسفانه گاهی با بی‌توجهی فضاهای سبز و محیط‌های درخت‌کاری شده را از بین می‌برند و به امور دیگر مشغول می‌شوند.

امام‌جمعه کرج با تأکید بر نهادینه‌سازی فرهنگ حفاظت از محیط‌زیست و منابع طبیعی، اظهار داشت: منابع طبیعی جز امانت‌های الهی است و ما باید با حفظ و نگهداری از آن، امانت‌دار خدای تعالی باشیم.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه کاشت نهال محدود به هفته درخت‌کاری نشود، ابراز داشت: برنامه‌ریزی‌هایی شود تا به‌وسیله آن در مناسبت‌های مختلف درخت کاشته شود.

وی در ادامه افزود: نباید فقط در روز درختکاری درخت کاشت و هرروز که برای کاشت درخت مناسب است باید درخت کاشت و زمان‌های دیگر نیز به کاشت گیاهان مناسب پرداخت تا این عمل در طول سال انجام پذیرد.

در این مراسم، رئیس منابع طبیعی استان، مدیر حوزه علمیه البرز، مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان البرز و جمعی از کارکنان منابع طبیعی، طلاب حوزه‌های علمیه و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

گفتنی است در این مراسم از طرف سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کارت همیاران محیط‌زیست به حضرت آیت‌الله حسینی همدانی اهدا شد.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.