نماینده ولی‌فقیه در استان البرز:

بیانیه گام دوم، پیام اقتدار کشور است

کارشناس روابط عمومی ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ ۰

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، شورای بسیج طلاب استان البرز با حضور فرماندهان حوزه‌های بسیج طلاب و به ریاست آیت‌الله حسینی همدانی در محل دفتر امام‌جمعه کرج برگزار شد.

در این جلسه آیت‌الله حسینی همدانی نکاتی در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب مطرح کرد و بیان داشت: باید دقت شود که چرا رهبری نام آن را بیانیه گذاشتند، نه پیام چراکه پیام مقطع دارد؛ اما بیانیه یعنی دارای محتوای مشخصی است و باید برای آن طراحی و برنامه داشت.

وی بابیان اینکه چکیده تجربیات رهبری در این بیانیه جمع شده است، افزود: این بیانیه، برای ۴۰ سال دوم است؛ یعنی باید ۴۰ سال روی آن کارکرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بر باور روح این بیانیه تأکید کرد و گفت: بیانیه گام دوم، جسم و روح دارد که جسمش ساختار و بندهای آن است و روح آن شامل محتوای این بیانیه است که اگر این روح را باور نکنیم، نتیجه‌اش برگزاری سمینارها و همایش‌ها خواهد بود که خروجی مناسبی هم نخواهد داشت.

آیت‌الله حسینی همدانی علت مخاطب شدن جوان‌ها در این بیانیه را، قدرت گفتمان سازی آن‌ها دانست و اظهار داشت: جوان روبه‌جلو است و ایستا و واپس‌گرا نیست. مخاطب، جوانان هستند چون به‌عنوان سرمایه عظیم و راهبردی، قدرت گفتمان سازی دارند و مدیریت آینده کشور در دستان آن‌هاست.

وی وظایفی را در خصوص تبیین بیانیه گام دوم بر عهده مبلغان دانست و گفت: این بیانیه با ادبیات درستی بیان‌شده است، لذا برای تبیین آن‌هم باید از ادبیاتی جذاب، روان و گویا استفاده کرد.

امام‌جمعه کرج افزود: تبیین مطالب این بیانیه باید به نحوی صورت گیرد تا تبدیل به گفتمان جاری اقشار مختلف شود.

آیت‌الله حسینی همدانی تصریح کرد: از نکات پراهمیت بیانیه گام دوم، باورپذیر بودن آن است که ما در مقام تبیین و شرح آن نباید با برخوردهای خشک و کلیشه‌ای، آن را ناباورانه و سخت به مخاطب منتقل کنیم.

وی بابیان اینکه مخاطب رهبری در این بیانیه فرقه و گروه خاصی نیست، تأکید کرد: در تبیین بیانیه گام دوم، باید دقت شود تا مبتلابه فرقه سازی و قطب‌بندی نشویم و مخاطبان را به گروه‌های مخالف و موافق بیانیه تبدیل نکنیم.

فرمانده قرارگاه فرهنگی استان البرز، بر تقویت تحلیل درست تأکید کرد و گفت: بیانیه گام دوم، پیام اقتدار کشور است، لذا باید با ایجاد کارگروه‌های تخصصی، اولاً امکان تحریف آن را از بین ببریم، ثانیاً با تقویت قدرت تحلیل درست، در خود و مخاطبانمان، باورپذیر بودن این بیانیه را به‌درستی منتقل کنیم.

گفتی است در پایان این جلسه از فرماندهان حوزه‌های بسیج طلاب تقدیر به عمل آمد.

 

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.