امام‌جمعه کرج:

بیانیه گام دوم جواب روشن برای کسانی است که دم از تسلیم می‌زنند / راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی است

کارشناس روابط عمومی ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ ۰

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: این بیانیه جواب روشنی است برای کسانی است که خسته شده‌اند و دَم از تسلیم می‌زنند و یکی از مهم‌ترین نکات برای سرعت گرفتن تحولات در جامعه برکنار کردن مدیران لیبرال، تکنوکرات، خنثی و بی‌دغدغه است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه هفدهم اسفند‌ماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) فرارسیدن ماه رجب را تبریک گفت و بیان داشت: ماه رجب از ماه‌های حرام است و از کرامت‌های خاصی برخوردار است، رجب ماه ولایت است، ماهی پر از فضیلت و خیر فراروان، وعده خدا نیز قطعی است، امکان ندارد خدای تعالی درِ درخواست را به روی بندگانش بازکرده باشد اما در اجابت را بسته باشد.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به ۲۲ اسفندماه روز بزرگداشت شهدا و سالروز صدور فرمان امام خمینی (رحمه الله علیه) مبنی بر تأسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۸ تأکید کرد: گرامی داشت مقام والای شهدا مربوط به یک روز و چند همایش و سمینار نیست و هرروز باید نام آن‌ها را به تکریم و بزرگی یاد کنیم.

وی بابیان اینکه وحدت، انسجام، آسایش و امنیت امروز به‌واسطه رشادت و ایثار شهیدان و فرهنگ شهادت است، بیان داشت: شهدا نماد عزت، شرف و ذلت ناپذیری ملت ایران هستند که همه آن‌ها برای خدا قیام کردند و قیامی که برای خدا باشد قطعاً شکست ندارد.

امام‌جمعه کرج با تأکید بر اینکه کسی که برای خدا و انجام‌وظیفه الهی‌اش حرکت می‌کند هرگز عقب‌نشینی نمی‌کند، اظهار داشت: مگر ما پرورش‌یافته مکتب امام حسین (ع) نیستیم؟ و مگر امام حسین (ع) در مسیرش و بعد از شهادت عزیزانش تردید و عقب‌نشینی کرد که ما تردید کنیم و به عقب برگردیم؟

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه این خیال خام و باطلی است که ملت ما را مجبور به عقب‌نشینی و دست برداشتن از ارزش‌ها و آرمان‌هایش کنند، تصریح کرد: مردمی که برای حفظ و تثبیت انقلابشان تاکنون هزاران شهید دادند و برای مقابله با توطئه‌های جهانی کیلومترها خارج از مرزها به دفاع از حریم و حرم می‌پردازد و شهید می‌دهد و ملتی که شهادت را سعادت می‌داند و بزرگداشت خاطره شهیدان به او طراوت و انگیزه بیشتر خدمت و حضور درصحنه می‌دهد از هیچ دشمن و نقشه شومی هراس ندارد.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: چقدر کم‌عقل‌اند کسانی که می‌خواهند از روی عناد و کینه با برخورد بد و گفتن کلمات تحقیرآمیز به خانواده شهدا، ارزش شهید و شهادت را کم جلوه دهند؛ نمی‌دانند هر چه عزت، رشد و پیشرفت در همه زمینه‌ها داشته‌ایم که کم هم نبوده همه را مدیون شهدا و صبوری خانواده آن‌ها هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز عنوان کرد: تا روحیه شهادت در بین مردم و جوانان کشور ما هست هیچ کشوری جرئت و فکر حمله نظامی به ایران اسلامی را نخواهد داشت.

آیت‌الله حسینی همدانی ابراز داشت: چرا آقایان طوری عمل کردند که رئیس‌جمهور کشوری در جلوی شما جرئت کند از براندازی کشور سخن بگویند؟ آن‌هم ایران که برای زیر بار ذلت نرفتن و عزت خود را حفظ کردن این‌همه شهید تقدیم کرده است.

وی بابیان اینکه‌ ای‌کاش به سخنان رهبری توجه بیشتری می‌شد، گفت: برخی به‌جای بازی در زمین دشمن باید به داخل توجه می‌کردند زیرا جنگ امروز ما جنگ اقتصادی است و تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی می‌تواند کشور را نجات دهد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با اشاره به اینکه سالی که به نام تولید ملی بود، گذشت، گفت: آقایان توضیح دهند در این‌یک سال برای رشد تولیدات داخلی و تشویق مردم برای استفاده از کالاهای ایرانی چه کرده‌اند.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه دشمنان بر افکار ما نیز تمرکز کرده و کار می‌کنند، گفت: بدنه مردم آگاه بوده و مسائل را خوب رصد می‌کنند و به‌موقع عمل می‌کنند اما دشمنان می‌خواهند بر افکار جامعه تأثیرگذار باشند.

وی در ادامه افزود: چیزی از دشمن باقی نمانده و با طرح چنین مسائلی به حیات خود ادامه می‌دهد، آمریکا در حال حاضر در حال اضمحلال از درون است و چیزی از آن‌ها نمانده است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری امور مساجد استان البرز بابیان اینکه اگر در مقابل دشمن کوتاه بیاییم اجازه زیاده‌طلبی به دشمن داده‌ایم، گفت: به کوری چشم دشمنان ایران اسلامی در این جنگ اقتصادی پشت دشمن را به خاک خواهد مالید و بر توطئه‌های دشمن غلبه می‌کند.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه باید به خانواده شهدا سر بزنیم و با آن‌ها دیدار کنیم، گفت: این وظیفه باید از سوی مسئولان جدی گرفته شود، استاندار البرز به مدیران توصیه‌های لازم در این خصوص را داشته باشند.

وی اضافه کرد: تکریم شهدا و گرامیداشت یاد و نام شهدا ادامه راه شهدا است، توسعه فرهنگ ایثار و جوانمردی باید تقویت شود.

خطیب نماز جمعه کرج افزود: اگر بر برگزاری اردوهای راهیان نور تأکید می‌شود به‌این‌علت است که این حرکت عظیم فرهنگی تحول‌آفرین است، افراد جدیدی را باانگیزه‌های بالا وارد عرصه می‌کند.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه در محل شهادت شهدا باید مسجد و یادمان ساخته شود، گفت: دشمنان همه تحولات کشور را با دقت رصد می‌کنند، آن‌ها می‌خواهد فرهنگ ایثار و شهادت را از ما بگیرند برای این مهم نیز از زبان زیبا و کنوانسیون‌ها استفاده می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه دشمنان برای حذف فرهنگ اسلامی تلاش می‌کنند، گفت: آن‌ها حزب‌الله، سپاه و بسیج را تروریست می‌خوانند. مسئولان کشوری در این حوزه باید دستورالعمل‌های رهبری را عملیاتی کنند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز گفت: یکی از پیش‌نیازهای گام دوم انقلاب و یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های فرهنگی همین وجود عظیم شهدا، ایثارگران و خانواده‌های آن‌ها است.

آیت‌الله حسینی همدانی گفت: بیانیه گام دوم چراغ راه است، بندبند این بیانیه باید با دقت موردتوجه واقع شود، این بیانیه جواب روشنی است برای کسانی است که خسته شده‌اند و دَم از تسلیم می‌زنند. یکی از مهم‌ترین نکات برای سرعت گرفتن تحولات در جامعه برکنار کردن مدیران لیبرال، تکنوکرات، خنثی و بی‌دغدغه است. کسانی که مسئولیت دارند اما با فتنه‌گرانی که مشکلات امروز کشور چه فرهنگی چه اقتصادی متوجه آن‌هاست جلسه می‌گذارند و گعده می‌گیرند، مسئولین فرهنگی بی‌حالی که فقط وقت خودشان را در جلسات آن‌هم جلسات بی‌ثمر تلف می‌کنند و با بی‌خیالی تمام اجازه هنجارشکنی و جلسات مختلط، بی‌عفتی، بی‌غیرتی و غیرت سوزی در جامعه را به برنامه‌های مختلف می‌دهند.

وی تأکید کرد: مسئولی که جلوی خلاقیت فکری و نوآوری علمی جوانان را می‌گیرد و کسانی که دائماً آیه یاس می‌خوانند، آن‌ها کعبه آمال خود را غرب می‌دانند. برای این مسئولان باید فکری شود که در بیانیه گام دوم به این مهم پرداخته‌شده است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه البرز ادامه داد: عده‌ای فکر نکنند حالا که مردم دچار سختی معیشت شدند غیرت دینی خود را هم ازدست‌داده‌اند، مردم منتظر عملکرد مسئولان هستند و اگر لازم باشد همان‌طور که امام راحل در وصیت‌نامه فرمودند با همه توان وارد عمل می‌شوند و از ارزش‌های دینی دفاع خواهند کرد.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری انتخاب شایسته حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی برای ریاست بر قوه قضائیه را تبریک گفت و افزود: مطالبی که رهبری در حکم وی بیان فرمودند حائز اهمیت است که اگر انجام شود نفس تازه‌ای در قوه قضائیه محقق خواهد شد.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.