آیت‌الله حسینی همدانی در دیدار مدیران اداره کل منابع طبیعی البرز:

فرهنگ‌سازی در حفظ منابع طبیعی نقش اساسی دارد / اهدای کارت همیار محیط‌زیست به امام‌جمعه کرج

کارشناس روابط عمومی ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ ۰

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج به مناسبت فرارسیدن هفته منابع طبیعی و روز درختکاری مدیرکل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز به‌اتفاق جمعی از معاونان و کارکنان این اداره با حضور در دفتر امام‌جمعه کرج با ایشان دیدار کردند.

در این دیدار ابتدا مهندس حامد فرضی، مدیرکل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز ضمن تشکر از آیت‌الله حسینی همدانی در خصوص بیانات ایشان در نماز جمعه پیرامون اهمیت منابع طبیعی و حراست حفاظت از آن، گزارشی از فعالیت‌های این اداره در گرامیداشت هفته منابع طبیعی و تحقق اهداف سازمانی مطالبی را بیان نمود.

در این دیدار آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه در دستورات دینی و آموزه‌های اسلامی بر حفظ و نگه‌داری منابع طبیعی تأکید فراوان شده است، بیان داشت: تمام این خطاب‌ها در روایات به مردم ارجاع شده است و تا کار به مشارکت‌های مردمی نرسد اثربخش نخواهد بود.

وی در ادامه افزود: اگر مشارکت‌های مردمی جذب شود و مردم این باور، برایشان ایجاد شود که باید نسبت به منابع طبیعی حساسیت داشته باشند و مراقبت کنند تحول عظیمی به وجود خواهد آمد.

امام‌جمعه کرج با اشاره به آیات و روایات قرآن کریم درباره اهمیت حفظ و نگه‌داری منابع طبیعی به آیه ۲۱ سوره زمر اشاره کرد و اظهار داشت: روایات بسیاری مشوق و ترغیب‌کننده به کاشت درخت هستند.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه تمام منابع طبیعی نشانه قدرت خدای تعالی است، ابراز داشت: خدای تعالی بدیع و بارع است و به همین دلیل تمام مخلوقات خداوند نو و تازه هستند.

وی بابیان اینکه ما به‌عنوان مخلوق خداوند متعال وظیفه‌داریم از دیگر مخلوقات خدا حمایت و حفاظت کنیم، ابراز داشت: باید بااطلاع رسانی و آگاهی بخشی اهمیت توسعه و حفاظت منابع طبیعی برای عموم مردم تبیین و تشریح شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز یکی از راه‌های مؤثر در بحث فرهنگ‌سازی حفظ منابع طبیعی را آگاه‌سازی مردم از قوانین دانست و گفت: برخی از قوانین حفظ منابع طبیعی نیاز به اصلاح و بازنگری دارد که بعدازآن باید به‌درستی و نحو مطلوب بین تمام آحاد جامعه اطلاع‌رسانی شود.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه رسیدگی به آب‌وخاک می‌تواند سبب اشتغال و درآمدزایی شود، عنوان کرد: در بیانیه هفت‌بندی گام دوم رهبر معظم انقلاب به رشد و توسعه اقتصاد پایه تأکید فروان شده است.

وی با اشاره به اینکه مطالب فراوانی درباره اقتصاد مطرح و بیان‌شده است، تأکید کرد: باید این سخنان عملیاتی شود که قطعاً با طرح و برنامه‌ریزی می‌توان کارهای مؤثری انجام داد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با اشاره به روایاتی از رسول خدا که فرمودند «النبی الناس شرکاء فی ثلاث: النار و الماء و الکلا» بیان داشت: پیامبر اکرم (ص) فرموده‌اند که مردمان در سه چیز با یکدیگر شریک‌اند: آتش‌وآب و علف چرا.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه بابیان اینکه کسی مالک این موارد نیست بر اهمیت صرفه‌جویی و نگهداری آب و منابع طبیعی تأکید کرد و گفت: وظیفه‌داریم از منابع طبیعی درست استفاده کنیم و مردم را به درست استفاده کردن و توسعه آن تشویق کنیم.

گفتنی است در این جلسه از طرف سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کارت همیاران محیط‌زیست به حضرت آیت‌الله حسینی همدانی اهدا شد.

در ادامه شاهد گزیده‌ای از تصاویر مربوط به این جلسه هستید…

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.