به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) انجام شد/

قرائت خطبه «عقد ازدواج» چهار زوج جوان البرزی توسط امام‌جمعه کرج

کارشناس روابط عمومی ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ ۰

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، هم‌زمان با سالروز ولادت حضرت زهرا (س) پیوند ازدواج ۴ زوج جوان در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز برگزار شد.

آیت‌الله حسینی همدانی پس از خواندن خطبه‌های عقد این زوج‌های جوان به موضوعات مهمی در مورد ازدواج اشاره کرد و گفت: ازدواج یک مسئله متعالی است که روح انسان را بزرگ می‌کند و او را به درجات عالی می‌رساند.

وی با توجه به اینکه مسیر تکامل انسان در ازدواج قرار دارد، توصیه‌هایی به این زوج‌های جوان کرد و گفت: زوج‌های جوان باید با تفاوت سلیقه‌ها و فرهنگ‌های یکدیگر کنار بیایند.

نماینده ولی‌فقیه در البرز اضافه کرد: شما باید یکدیگر را کمک کنید و این زندگی را به‌پیش ببرید و مشکلات خود را با تعامل مدیریت کنید و آن‌ها را از خانه بیرون نبرید.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه ازدواج سبب ایجاد مسئولیت می‌شود، خطاب به زوج‌های جوان خاطرنشان ساخت: ازاین‌پس باید منییت را کنار گذاشته و تبدیل به ما شوید.

وی با تأکید بر اینکه در زندگی باید تعادل را رعایت کرد، اظهار داشت: زن و شوهر باید کمک هم برای ساختن زندگی آینده باشند و هرگز چیزی را به یکدیگر تحمیل نکنند.

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه غرب درصدد نابودی بنیان خانواده است، عنوان کرد: یکی از آیات و نشانه‌های خدا این است که زن و مرد در کنار هم قرار گرفتند و این پیوند بالاتر و اولی تر از قرار گرفتن نر و ماده در کنار هم هست.

آیت‌الله حسینی همدانی در پایان با تأکید بر الگو قرار دادن سیره وزندگی حضرت زهرا (س) و حضرت علی (ع) در زندگی مشترک به بیان چگونگی ازدواج صدیقه طاهره (س) و امیرالمؤمنین (ع) پرداخت.

در ادامه شاهد گزیده‌ای از تصاویر مربوط به این جلسه هستید…

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.