تصاویر/

دیدار نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرج با خانواده شهدا

کارشناس روابط عمومی ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ ۰

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه‌ی دیدارهای هفتگی خود با خانواده معظم شهدا و ایثارگران و به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن با حضور در منزل خانواده شهیدان «علیرضا بیگ وردی»، «مجید حسنی» و «سید مهدی چگینی»، با خانواده این شهیدان دوران دفاع مقدس دیدار و گفتگو کرد.

شهید علیرضا بیگ وردی فرزند محمدولی در تاریخ ۱۳۴۷ در خانواده متدین و مذهبی و انقلابی چشم به جهان گشود. اعتقادات دینی و مذهبی از کودکی در اعماق وجود شهید ریشه دوانیده بود به‌طوری‌که با رسیدن به سن ۱۸ سالگی به خدمت مقدس سربازی داوطلبانه برای اطاعت از رهبر فرزانه انقلاب به خدمت سربازی اعزام گردید. کسوت سربازی برقامت برازنده‌ی این طالب شهادت اورا بر آن داشت درزمانی که کشور در دو جبهه‌ی جنگ با دشمن بعثی و منافقان کوردل در مرزهای مختلف می‌جنگید هراسی به خود راه نداده و با شجاعت و رشادت در منطقه‌ی عملیاتی محل خدمتش که محل جولان گروهک منافقین نیز بودبه ادای دین بپردازد. سرانجام در تاریخ ۱۱/۰۱/۱۳۶۷ در منطقه‌ی عملیاتی براثر اصابت ترکش به شهادت رسید.

شهید پاسدار «مجید حسنی» هم فرزند محمد و زهرا در شهر کرج دیده به دنیا گشود. وی تحصیلات خود را تا مقطع سیکل ادامه داد. در تاریخ پانزدهم مردادماه سال هزار و سیصد و شصت در منطقه گیلان غرب به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر پاکش در امامزاده محمد حصارک به خاک سپرده شد.

شهید «مهدی چگینی» فرزند عباس نیز در دومین روز فروردین در شهر قزوین چشم به دنیا گشود. وی تحصیلات خود را تا ششم ابتدایی ادامه داد و به‌عنوان رزمنده‌ای بسیج و دلیر به جبهه بانه برای نبرد با دشمن مهاجم پا نهاد و بعد از جان‌فشانی‌های فراوان در هفتم بهمن‌ماه ۱۳۶۱، در منطقه بانه به درجه والای شهادت نائل آمد و تربت پاکش در امامزاده محمد کرج نمادی از ایثار و مقاومت می‌باشد.

گفتنی است؛ استان البرز در دوران دفاع مقدس ۵۲۵۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.