نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در دیدار با جمعی از فعالان فضای مجازی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی:

فعالیت در حوزه فرهنگ نوعی عبادت است/ دشمنان درصدد تحریف انقلاب اسلامی هستند / جوانان باعث تثبیت و تداوم انقلاب هستند

کارشناس روابط عمومی ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ ۰

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه باید پرانگیزه از انقلاب حراست کنیم، گفت: مخاطب بیانیه گام دوم رهبری بیشتر جوان‌ها هستند زیرا جوانان پرانگیزه، پرشور و خلاق هستند؛ جوان انقلابی گری بیشتری دارد و توجه به جوانان از سوی رهبری حاوی نکات مهمی است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی در دیدار با جمعی از فعالان فضای مجازی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان البرز و اعضای شورای مرکزی دفتر استانی سازمان فضای مجازی سراج، با تأکید بر اینکه مجموعه‌های فرهنگی باید دائم در حال حرکت باشند، اظهار کرد: فعالیت‌های فرهنگی باید گسترده، ادامه‌دار و هدفمند باشند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ایام ولادت صدیقه کبری (س) نزدیک است، گفت: این بانوی بزرگوار فرموده‌اند؛ کسی که بندگی خدا را کند و خالصانه به درگاه خدای تعالی وارد شود و به معنای حقیقی کلمه «بنده خدا» باشد از طرف خداوند بهترین مصلحت‌های دنیوی و اُخروی بر وی نازل می‌شود.

امام‌جمعه کرج با اشاره به اینکه فعالیت در حوزه فرهنگ نوعی عبادت محسوب می‌شود، گفت: خدمت به مردم و رسیدگی به ایتام آل پیغمبر از اهمیت بالایی برخوردار است و کسانی که در این راه قدم بردارند و فعالیت کنند نزد خداوند جایگاه رفیعی خواهند داشت.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری از بیانیات خود بابیان اینکه مجموعه‌های فرهنگی باید چشم‌انداز داشته باشند، گفت: بیانیه اخیر رهبری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که باید موردتوجه همه قرار گیرد.

وی در بخش دیگری به جایگاه مرجعیت اشاره کرد و گفت: بسیاری که ادعای مرجعیت دارند، اگر شأنیت آن را نداشته باشند در آن جایگاه نمانده و این جایگاه را از دست می‌دهند و خداوند به مراجع واقعی عنایت ویژه دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز اضافه کرد: رهبر فرزانه و معظم انقلاب در آغاز دهه پنجم و چِله دوم انقلاب برای نیروهای ارزشی و مدافع انقلاب بیانیه گام دوم را مرقوم فرموده‌اند.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه بیانیه گام دوم شاخص‌های راهبردی دارد، گفت: گذشته از اینکه در برخی از بندهای بیانیه به اجرا نیز اشاره‌شده اما عمده بیانیه سرفصل‌های هفت‌گانه است که هرکدام دارای راهبرد است و به‌وسیله این سرفصل‌ها می‌توان چهل سال آینده را ترسیم کرد.

وی با تأکید بر اینکه ازاین‌پس مجلس شورای اسلامی باید بر اساس گام دوم قانون بنویسد، گفت: دولت نیز باید بر اساس گام دوم بودجه‌بندی و طرح‌های چندساله را تدوین کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بابیان اینکه نباید نسبت به بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب بی‌تفاوت باشیم، گفت: رهبری برای بیانیه گام دوم و همچنین اقتصاد مقاومتی وقت فراوانی گذاشته‌اند و باتدبیر برنامه‌ریزی کرده‌اند.

آیت‌الله حسینی همدانی ضمن انتقاد از اینکه برخی نسبت به اهمیت اقتصاد مقاومتی بی‌تفاوت بوده‌اند، گفت: ببینید کشور به چه روزی افتاده است که این شرایط حاصل بی‌تفاوتی به اقتصاد مقاومتی است.

وی تأکید کرد: یکی از مطالب کلیدی و اساسی بیانیه گام دوم که شاید کمتر به آن توجه شده مسئله ادامه انقلاب و ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای ظهور حضرت ولی‌عصر (عج) است.

رئیس بنیاد غدیر استان البرز با تأکید بر اینکه اتصال انقلاب اسلامی به انقلاب مهدی (عج) مهم و از اهداف اصلی انقلاب است، گفت: این مهم به‌عنوان یک نکته کلیدی در این بیانیه مطرح است.

آیت‌الله حسینی همدانی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکیددارند که انقلاب اسلامی باید در مسیر انقلاب حضرت حجت (عج) باشد، ایشان فرمودند «باید کارآزموده و پرانگیزه از انقلاب خود حراست کنید و آن را هرچه بیشتر به آرمان بزرگش که ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت حضرت حجت (ع) است نزدیک کنید» این دستور به همه ما است.

وی با اشاره به اینکه باید پرانگیزه از انقلاب حراست کنیم، گفت: مخاطب بیانیه گام دوم رهبری بیشتر جوان‌ها هستند زیرا جوانان پرانگیزه، پرشور و خلاق هستند؛ جوان انقلابی گری بیشتری دارد و توجه به جوانان از سوی رهبری حاوی نکات مهمی است.

رئیس شورای هماهنگی و گسترش فرهنگ قرآنی استان البرز با تأکید بر اینکه جوانان عامل اصلی انقلاب اسلامی بودند، گفت: جوانان باعث تثبیت و تداوم انقلاب هستند، عمق باور رهبر انقلاب و اعتقاد ایشان به جوانان در این بیانیه کاملاً مشهود است.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه برخی به دلیل محاسبات و القائات نادرستی که از دشمنان دارند جوانان را تهدید می‌کنند، گفت: آن‌ها درصدد هستند که جوانان را از مسیر منحرف کنند اما رویکرد رهبری کاملاً فرق دارد و متوجه جوانان است.

وی با تأکید بر اینکه دشمنان تلاش می‌کنند انقلاب را ناکارآمد جلوه دهند، گفت: دشمنان می‌خواهند انقلاب را پر از ضعف و مشکل نشان دهند، لذا توجه به این بخش که چگونه عمل کنیم تا موجبات ناکامی دشمنان را فراهم کنیم بسیار مهم است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری امور مساجد استان البرز با اشاره به اینکه اتفاقاً وقتی دشمنان ضعف‌های ما را بیان می‌کنند و نقاط آسیب را می‌گوید، مفید است، گفت: باید ما بلافاصله نقاط ضعف را برطرف کنیم. وقتی‌که دشمنان القاء می‌کنند ریشه این کمبودها و مشکلاتی که در کشور وجود دارد نحوه عملکرد انقلابی افراد است ارزش انقلابی گری و کار انقلابی به‌سرعت روشن می‌شود.

آیت‌الله حسینی همدانی همچنین تأکید کرد: دنباله‌های داخلیِ دشمنان انقلابی گری را افراط و معارض با منافع مردم و کشور می‌دانند و در همین راستا سخن می‌گویند پس معلوم می‌شود که بُعد انقلابی گری نجات‌بخش کشور است.

وی افزود: رهبری طی سال‌های گذشته با هر قشری که صحبت کرده‌اند آن‌ها را توصیه به انقلابی گری و نگه‌داشتن شاخص‌های انقلابی کرده به‌طوری‌که این مهم در بیانیه گام دوم به‌خوبی آشکار است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز تأکید کرد: رهبری فرمودند «هرگاه دل‌زدگی پیش‌آمده از روی‌گردانی مسئولان از این ارزش‌های دینی بوده است و نه از پایبندی به آن‌ها و کوشش برای تحقق آن‌ها، اگر بی‌توجهی به شعارهای انقلاب و غفلت از جریان انقلابی در برهه‌هایی از تاریخ چهل‌ساله نمی‌بود که متأسفانه بود و خسارت‌بار هم بود، بی‌شک دستاوردهای انقلاب از این بسی بیشتر و کشور در مسیر رسیدن به آرمان‌های بزرگ بسی جلوتر بود و بسیاری از مشکلات کنونی وجود نمی‌داشت.»

آیت‌الله حسینی همدانی خاطرنشان ساخت: دشمنی‌ها، تحریف انقلاب و آرمان‌های انقلاب نیازمند تجزیه‌وتحلیل است زیرا گاهی رژیم شاه را با همه مفاسدی که داشته جوری بزک می‌کنند و به جوانان القاء می‌کنند که اگر انقلاب نمی‌شد وضعیت بهتر از الآن بود.

وی با اشاره به اینکه تحریف انقلاب از سوی دشمنان دنبال می‌شود، گفت: در بحث برجام و «FATA» دروغ‌های بسیاری گفته‌شده است، فشار آوردند تا برجام تصویب شود، حالا که با مشکل مواجه شده‌اند می‌گویند، ما همه کارها را با دستور رهبری انجام داده‌ایم درحالی‌که رهبری دراین‌باره صحبت کرده است و اسناد نیز موجود است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه البرز با تأکید بر اینکه عده‌ای می‌خواهند بگویند اگر ما با غرب ارتباط نداشته باشیم نمی‌توانیم کارها را پیش ببریم، گفت: لذا تا از دشمنی با آمریکا صحبتی می‌شود عده‌ای در داخل کشور مضطرب و پریشان می‌شوند.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه باید تاریخ آمریکا مرور شود، گفت: آمریکا در نیمه دوم قرن بیستم ۱۰۰ کودتا برای سرنگونی کشورها انجام داده است.

وی با تأکید بر اینکه آمریکا دیگر قدرتی ندارد، گفت: آمریکا نه سیاست، نه اقتصاد و نه نظام دارد، این کشور قدرت نظامی خود را ازدست‌داده و با چالش‌های جدی مواجه است همچنین رویکرد اسلامی در این کشور در حال گسترش است.

رئیس بنیاد مهدویت استان البرز گفت: همه ما در این مقطع زمانی وظایفی داریم که باید باجان دل انجام‌وظیفه کنیم، ما باید وظیفه تاریخی خود را به‌خوبی درک کرده و اقدام کنیم.

گفتی است در ابتدای این جلسه آقای «وحید عربیان» معاونت ساماندهی سازمان فضای مجازی سراج مرکز البرز به ارائه گزارشی از عملکرد این سازمان و اقدامات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی پرداخت.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.