آیت‌الله حسینی همدانی در بازدید از شهرک صنعتی دارویی برکت تأکید کرد:

زیرساخت‌ها برای افزایش رشد علمی کشور تقویت شوند

کارشناس روابط عمومی ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ ۰

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج،  آیت‌الله حسینی همدانی امروز (یکشنبه) ضمن بازدید از بخش‌های مختلف شهرک صنعتی دارویی برکت، از جوانانی که این مجموعه را در مسیر خودکفایی به چرخه اقتصادی کشور وارد کردند، تشکر کرد.

وی در ابتدا بابیان اینکه آیات قرآن کریم در تمام زمینه‌ها قابل بهره‌برداری است، به بخشی از آیه ۵ سوره نساء اشاره کرد و اظهار داشت: مقصود از لفظ سُفَهاء در این آیه کسی است که اعتمادی به او نیست و نباید مال را در اختیار وی قرارداد.

امام‌جمعه کرج افزود: موضوع موردبحث این آیه، مباحث اقتصادی است و اگر بادید کلان و حکومتی به آن نگاه کنیم، ما را متوجه این معنا می‌کند که نباید مال را در اختیار کسانی قرارداد که تخصص لازم را در مباحث اقتصادی ندارند و درنتیجه سرمایه را از بین خواهند برد.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه، سرعت رشد علمی کشور را قابل‌تحسین دانست و گفت: دشمنان ما شاهد سرعت رشد علمی ما هستند و به‌انحاءمختلف می‌خواهند موانعی را ایجاد کنند.

وی با تأکید بر تقویت زیرساخت‌های علمی و اقتصادی، ادامه داد: با تقویت زیرساخت‌ها توانایی رشد علمی ما بالا خواهد رفت و درنتیجه گلوگاه‌های علمی و صنعتی را در اختیار خواهیم گرفت و در این صورت دشمن نمی‌تواند کاری از پیش ببرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بر اهمیت جایگاه شرکت‌های زیرساختی تأکید کرد و بیان داشت: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم، تقویت اقتصاد مانع سلطه و نفوذ دشمن است، لذا چنین شرکت‌هایی علاوه بر تبدیل علم به پول و سرمایه، کشور را در مقابل نفوذ بیگانه مقاوم خواهند کرد.

آیت‌الله حسینی همدانی تصریح کرد: رشد صنعتی و دارویی کشور، از مباحث استراتژیک است که در مسیر اشتغال‌زایی و خودکفایی نتایج مطلوبی خواهد داشت.

وی در پایان، بر پیروی از راه عزتمندی شهدا تأکید کرد و گفت: طبق روایت «الْیَدُ الْعُلْیَا خَیْرٌ مِنَ الْیَدِ السُّفْلَى» دست دهنده بهتر از دست گیرنده است لذا شهدا یَد عُلیا هستند و همه ما بر سر سفره آن‌ها نشسته‌ایم و اگر می‌خواهیم که دستمان به سمت دیگران دراز نشود، باید در مسیر آن‌ها که یَد عُلیا هستند، قدم برداریم.

گفتنی است آیت‌الله حسینی همدانی، به همراه ائمه جمعه استان و مسئولین شهرک صنعتی برکت، از بخش‌های مختلف این شهرک که تنها شهرک تخصصی دارویی و سلامت در کشور است و باهدف توسعه صنایع داروسازی فعالیت می‌کند، بازدید کردند.

شهرک صنعتی دارویی برکت به‌عنوان اولین شهرک تخصصی دارویی کشور باهدف ایجاد بستری مناسب برای توسعه صنعت دارویی جمهوری اسلامی ایران بنا گذاشته‌شده است.

گسترش و متمرکزسازی مراکز تحقیق و توسعه از یک‌سو و کارخانه‌های دارویی پیشرفته از سویی دیگر از مهم‌ترین اهداف این شهرک است. تأمین نیازهای دارویی کشور، جذب دانش، سرمایه و مشارکت بین‌المللی و توسعه صادرات دارویی از دیگر اهداف این شهرک به شمار می‌رود.

شهرک صنعتی دارویی برکت با مساحتی بالغ‌بر ۲۰۰ هکتار و اختصاص ۱۰۰ هکتار به قطعات صنعتی با ۲۰۱ پلاک، توانسته است طرح یک شهرک صنعتی دارویی را به بهترین نحو پیاده‌سازی نماید

شهرک صنعتی دارویی برکت در ۶۰ کیلومتری تهران و در منطقه کردان استان البرز است.

در ادامه شاهد گزیده‌ای از تصاویر مربوط به این بازدید هستید…

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.