آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه کرج:

بیان راهبردی رهبری باید موردتوجه همه قرار گیرد / مسئولان به نام اصلاح‌طلبی افرادی که با نظام و ولایت زاویه‌دارند را به کار نگیرند

کارشناس روابط عمومی ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ ۰

نماز عبادی سیاسی جمعه سوم اسفندماه شهرستان کرج به امامت آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) اقامه شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه سوم اسفند‌ماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) ضمن عرض تبریک به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها و روز زن بیان داشت: سخن گفتن درباره مناقب و فضائل گسترده علمی، معرفتی و معنوی زهرای اطهر (س) سخت می‌باشد.

وی در ادامه بابیان اینکه زندگی حضرت زهرا (س) سراسر نور می‌باشد، افزود: زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) درس بزرگی برای همه بشریت اعم از زن و مرد؛ مسلمان و غیرمسلمان می‌باشد چراکه ایشان بهترین اسوه و الگو در همه زمینه‌هاست.

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه اگر کسی بخواهد درباره شخصیت زن و نقش او در عالم خلقت سخن بگوید نمی‌تواند از روش زندگی زهرای اطهر (س) به‌آسانی بگذرد، گفت: آنچه فرهنگ‌های غیر اسلامی به‌خصوص فرهنگ غرب به‌عنوان شخصیت زن معرفی می‌کند برخلاف فطرت و نقش اصلی است که خالق هستی برای بانوان به‌عناوین‌مختلف مادری، همسری، خواهری و دختری ترسیم کرده است.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه نگاه به زندگی کوتاه و پرنور فاطمی انسان را با روش‌های متعدد تربیتی در مسائل گوناگون آشنا می‌کند، عنوان کرد: «همسر داری و فرزند پروری»، «مسائل اقتصاد خانواده، قناعت و مطالبات زندگی»، «زهد و ساده زیستی»، «مسئولیت‌پذیری در خانه و اجتماع»، «حضور فعال در عرصه‌های سیاسی»، «شناخت مسائل روز اجتماع و جهان»، «دفاع از ارزش‌های الهی و ولایت»، «تبلیغ دین و افشای فتنه‌ها»، «شناساندن چهره‌ی نفاق و دشمن به اطرافیان» در بیانات زهرای اطهر کاملاً مشهود است.

وی با اشاره به اهمیت علم‌آموزی و تشویق فرزندان به مطالعه، تأکید کرد: یکی از جلوه‌های مهم زندگی زهرای اطهر (س) توجه به علم و علم‌آموزی فرزندانشان بود که آن‌ها را به این مهم تشویق می‌کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به نقش‌های مهم همسری و مادری، گفت: امروزه با بهانه‌های مختلف با الگو قرار دادن آموزه‌های غلط و مبتذل غربی این نقش در زندگی ما کمرنگ می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه دشمنان برای نابودی سرمایه‌های انسانی ما نقشه می‌کشند و برنامه دارند، گفت: کشور انقلابی ما برای رسیدن به استقلال همه‌جانبه هزینه‌های سنگینی داده است، این در حالی است که دشمنان برای گرفتن استقلال کشور نقشه و توطئه دارند.

خطیب جمعه کرج با تأکید بر اینکه این روزها درگیر جنگ اقتصادی هستیم، گفت: آن‌ها برای دختران ما که مادران آینده هستند، نقشه می‌کشند و با ارائه الگوهای نامناسب سعی در تحقق اهداف شوم خوددارند.

آیت‌الله حسینی همدانی اضافه کرد: دختری که با آموزه‌های غربی تربیت شود آیا می‌تواند انسانی را تربیت کند که از تمامیت کشورش دفاع کند؟ آیا آن تربیتی که نگهداری سگ یا هر حیوان دیگری را جای فرزند معرفی می‌کند می‌تواند فرزندی تربیت کند که در همه حوزه‌ها سرآمد باشد؟

وی گفت: آیا تربیتی که طبق آموزه‌های سند ۲۰۳۰ است، همان سندی که می‌گوید عکس شهید فهمیده و شهید نواب صفوی و مفاهیمی چون بسیج را حذف کنیم چون ترویج خشونت است، می‌تواند مدافع حرم یا مجاهد فی سبیل الله تربیت کند؟

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز با تأکید بر اینکه اگر بانوان نقش همسری و مادری خود را از دست دهند، همه‌چیز از دست می‌رود، گفت: در صورت تحقق چنین هدفی که خواسته دشمن است حتی ما مجاهد در عرصه اقتصاد هم نخواهیم داشت اگر هم داشته باشیم و مسئولیتی به وی واگذار شود نجومی بگیر می‌شود و تخلف و اختلاس می‌کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی  خطاب به متولیان فرهنگی گفت: کسانی که بودجه و اختیارات دارند مسئول کم‌کاری‌ها هستند. قسمت مهمی از این بار متوجه آموزش‌وپرورش است. بیانیه گام دوم که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند و مخاطب اصلی آن جوانان هستند، این جوانان باید کجا پرورش پیدا کنند؟ غیر از آموزش‌وپرورش است؟

وی با اشاره به اینکه هشتم اسفند روز امور تربیتی و تربیت اسلامی است، گفت: به همه عزیزانی که در این عرصه فعالیت دارند و برای تربیت فرزندان جامعه تلاش می‌کنند تبریک و خدا قوت می‌گویم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با تأکید بر اینکه اگر آموزش‌وپرورش مانتواند دانش‌آموز اسلامی تربیت کند، کمیت ما در اداره کشور لنگ خواهد بود، گفت: به مسئولان آموزش‌وپرورش استان عرض می‌کنم در عزل و نصب‌ها و به‌کارگیری مشاوران و مدیران دقت لازم را داشته باشند، وعده‌ای که داده‌اید را فراموش نکنید و مراقب باشید دربازی‌های سیاسی گرفتار نشوید و به اسم اصلاح‌طلبی در چرخه افساد طلبی قرار نگیرید، افرادی که با نظام و ولایت زاویه‌دارند را به‌کارگیری نکنید، مسئله امور تربیتی را جدی بگیرید و از افراد خوش‌نام و انقلابی در مسئولیت‌ها استفاده کنید.

آیت‌الله حسینی همدانی تأکید کرد: اگر به خاطر کم‌کاری و مسامحه شما یک نفر از مسیر درست منحرف شود، مسئول هستید و باید پاسخگو باشید.

وی خطاب به متولیان آموزش‌وپرورش استان، گفت: دنبال سیاسی بازی نباشد، ۴۶۰ هزار دانش‌آموز استان را به شما سپرده‌اند، مراقب باشید.

امام‌جمعه کرج در بخش دیگری با تأکید بر اهمیت استفاده از نیروهای جوان و متخصص و انقلابی، گفت: متخصصان داخلی بدون اتکا به خارج برای پیشرفت کشور تلاش می‌کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی با طرح این سؤال که وقتی می‌توانیم به کمک متخصصان داخلی به خودکفایی برسیم چرا برخی به دنبال غرب و اروپا هستند؟ گفت: برخی کشور را معطل اروپا نگه‌داشته‌اند، وقتی چیزی می‌گویم در جواب مدعی می‌شوند که آمریکا زیر تعهداتش زده است، این موضوع چیزی شبیه لطیفه است.

وی با تأکید بر اینکه برای غلبه بر آمریکا باید اقتصاد مقاومتی جدی گرفته شود، گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی ضروری است و بیان راهبردی رهبری باید موردتوجه همه قرار گیرد.

رئیس بنیاد غدیر استان البرز در بخش دیگری با تأکید بر اینکه رهبری فرمودند بازار شرق را موردتوجه قرار دهیم، گفت: سفر اخیر رئیس مجلس به چین بر این اساس بوده است.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری به واردات گوشت از برزیل اشاره کرد و گفت: حال این سؤال طرح است که چرا گوشت از کشورهای همسایه وارد نمی‌شود؟

وی با اشاره به اینکه بسیاری از کشورها با ما سر یاری ندارند، گفت: این سؤال مطرح است که چگونه آن‌ها می‌خواهند مواد غذایی و گوشتی را در اختیار ما بگذارند؟ چه تضمینی وجود دارد که محصولات ترا ریخته را به ما تحویل ندهند؟ باید به داخل برگردیم و این جهت را تقویت کنیم.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.