نماینده ولی‌فقیه در استان البرز:

اینستکس ایران را خوار و ذلیل خواهد کرد/ محافظه‌کاری آفت‌های انقلابی گری است / برای هر صندلی مسئولین کشور ۷۰ شهید داده‌شده است

کارشناس روابط عمومی ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ ۰

آیت‌الله حسینی همدانی در جلسه طلاب و فضلای البرزی مقیم قم، گفت: برای هر صندلی مسئولین کشور، ۷۰ شهید داده‌شده است تا آن کرسی در اختیار او قرار بگیرد؛ اما مشاهده می‌کنیم که در مجلس شورای اسلامی علیه اقدام انقلابی یک امام‌جمعه ۱۹۱ نماینده امضا داده‌اند؛ ولی در مقابل می‌بینیم برای مقابله با یکی از جاهایی که میلیاردها تومان به‌نظام ضربه زده بودند، ۱۳ نماینده امضا می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی در جلسه طلاب و فضلای البرزی مقیم قم که شب گذشته در قم برگزار شد، ضمن تبریک ایام پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اظهار داشت: راهپیمایی ۲۲ بهمن حماسه بزرگ مردمی بود که در ایران اسلامی شکل گرفت و چشم دشمنان انقلاب و نظام اسلامی را کور کرد؛ این حرکت و شروع دهه پنجم انقلاب را به سربازان حضرت ولی‌عصر (عج) تبریک عرض می‌نمایم.

وی ابراز داشت: ۴۰ سال و چهار دهه پرفرازونشیب از پیروزی انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد و در ابتدای دوره و دهه پنجم قرارگرفته‌ایم؛ رهبر انقلاب دو روز بعد از راهپیمایی بیانیه‌ای را صادر کردند که بسیار مهم بوده و مسیر راه را برای آینده مشخص می‌نماید.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز خاطرنشان ساخت: در این بیانیه شاخص‌هایی وجود داشته و وظایف اقشار گوناگون مردم معین گردیده است؛ به‌خصوص رهبر معظم انقلاب از جوانان مطالبات بیشتری داشته‌اند که باید همت بالاتری داشته باشند.

آیت‌الله حسینی همدانی تصریح کرد: هرکدام از ما در هر جا و با هر توان باید نقش خود را به‌خوبی ایفا کرده تا شتاب حرکت ایران به سمت اهداف بیشتر شود.

وی تشکیل گروه دادن و منسجم عمل کردن را یکی از وظایف طلاب دانست و گفت: متأسفانه این انسجام لازم در بین طلاب وجود ندارد.

امام‌جمعه کرج با اشاره به شاخصه‌های طلاب و دانشجویان، اظهار داشت: «فراگیر سازی گفتمان انقلابی گری»، «افزایش بصیرت و سطح آگاهی سیاسی و دینی»، «داشتن تحلیل سیاسی و اعلام موضع به‌موقع»، «آگاه‌سازی جامعه»، «فساد ستیزی و مطالبه عدالت» و … از شاخصه‌های طلاب و دانشجویان ماست که باید به توجه داشته باشند.

آیت‌الله حسینی همدانی ابراز داشت: اگر قدرت تحلیل سیاسی نداشته باشیم و آن را تقویت نکنیم، سر ما کلاه گذاشته و همچون امیرالمؤمنینی خانه‌نشین خواهد شد.

امام‌جمعه کرج مجموعه فکری جامعه را طلاب دانست و خاطرنشان ساخت: طلاب به‌عنوان رهبر فکری جامعه موتور محرک و موتور محرکه تمدن سازی در حال و آینده هستند که باید این جایگاه را باید به‌خوبی درک کنیم و در این مسیر حرکت کنیم.

وی خاطرنشان ساخت: درباره انقلابی گری زیاد صحبت می‌شود؛ گرایش‌های سیاسی مختلف به نحوی انقلابی گری را تعریف می‌کنند که مطابق با جهت‌گیری خودشان باشد و به همین دلیل است که امروز اصولگرایان، اعتدالیون و اصلاح‌طلبان همگی خود را انقلابی می‌دانند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بیان داشت: انقلابی به معنای تسلیم وضع موجود نشدن و برای تحقق آرمان‌های بزرگ الهی و انسانی تلاش نمودن و منافع فردی را در نظر نگرفتن است و تحقق این آرمان فقط در تشکیل حکومت اسلامی ممکن است.

آیت‌الله حسینی همدانی اظهار داشت: محافظه‌کاری یکی از آفت‌های بزرگ انقلابی گری است؛ روحیه انقلابی تلاش می‌کند اراده‌ها را معطوف به هدف تعریف کند؛ روحیه انقلابی موتور محرکه جامعه است که اگر خاموش شود، دوران زوال تمدنی برای آن نظام پدید خواهد آورد.

وی ابراز داشت: اگر باورهای ما عوض شود، رفتارها عوض خواهد شد و زمانی که رفتارها تغییر کرد، استحاله صورت خواهد گرفت؛ دشمنان طرحی ۱۰ ساله برای استحاله نظام طراحی کرده‌اند تا در سال ۹۸ به نتیجه ۱۰ ساله آن برسند.

رئیس بنیاد غدیر استان البرز خاطرنشان ساخت: عمده حرفی که دشمن در آن طراحی بیان می‌کند، این است که ایران را بتوانیم مهار کرده و در این مهار، تغییر باور را به وجود آوریم.

آیت‌الله حسینی همدانی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب شاخصه‌های انقلابی گری را در «پایبندی به مبانی و ارزش‌های اساسی انقلاب»، «هدف‌گیری آرمان‌های انقلاب و همت بلند برای رسیدن به آنان»، «پایبندی به استقلال همه‌جانبه کشور»، «حساسیت در برابر دشمن و کار و نقشه دشمن و عدم تبعیت از او» و «تقوای دینی و سیاسی» عنوان کرده‌اند و فرمودند این پنج شاخصه در هر شخصی باشد، قطعاً انقلابی است.

وی بیان داشت: بیانیه گام دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب نیاز به همایش، نمایش، سمینار، کتاب و … ندارد، بیانیه‌ای صمیمی است که باید انسان جلوی خود گذاشته و مطابق با آن عمل کرد.

رئیس شورای هماهنگی و توسعه معارف قرآنی استان البرز به موضوعاتی همچون FATF، پالرمو و اینستکس اشاره کرد و ابراز داشت: اینستکس ایران را خوار و ذلیل خواهد کرد و حتی نفت در برابر غذا هم نیست و عزت ایران اسلامی که با خون ۳۰۰ هزار شهید به‌دست‌آمده را زیر پا خواهد گذاشت.

آیت‌الله حسینی همدانی خاطرنشان ساخت: برای هر صندلی مسئولین کشور، ۷۰ شهید داده‌شده است تا آن کرسی در اختیار او قرار گیرد؛ اما مشاهده می‌کنیم که در مجلس شورای اسلامی علیه اقدام انقلابی یک امام‌جمعه ۱۹۱ نماینده امضا داده‌اند؛ ولی در مقابل می‌بینیم برای مقابله با یکی از جاهایی که میلیاردها تومان به‌نظام ضربه زده بودند، ۱۳ نماینده امضا می‌کنند.

امام‌جمعه کرج با اشاره به جنگ نرم رسانه‌ای دشمن، بیان داشت: دشمنان داخلی و خارج درصدد تخریب و تحریف ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند تا تشویق به وابستگی و ترویج سبک زندگی غربی می‌کنند.

وی تصریح کرد: روحانیت رهبری فکری جامعه را باید در دست داشته باشد؛ طلبه‌ای که از اوضاع کشور و دنیا مطلع نباشد، فرزند زمان خود نیست؛ طلاب باید درک و تحلیل سیاسی داشته باشند.

امام‌جمعه کرج بیان داشت: رهبر معظم انقلاب در منویات خود فرموده‌اند: «تبیین اساس کار ماست؛ ما با ذهن‌ها و دل‌ها مواجهیم؛ باید دل‌ها قانع شوند؛ اگر دل‌ها قانع نشد، بدن‌ها به راه نمی‌افتد، جسم‌ها به کار نمی‌افتد؛ تبیین اساس کار ماست».

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر حرکت در مسیر تمدن نوین اسلامی، اظهار داشت: ما باید برای تمدن اسلامی انسان بسازیم و حوزه و دانشگاه باید به این موضوع ورود کرده و خود طلاب و دانشجویان تلاش کنند.

وی ابراز داشت: بالاترین شغل در عالم هستی دعوت به خداست که کار من و شمای طلبه است و باید مراقب باشیم که گرفتار مباحث دنیایی نشویم.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز خاطرنشان ساخت: نبی مکرم اسلام (ص) فرمود: «من طلب العلم تکفل الله برزقه/ کسی که طلب علم کند، خدا کفالت او را بر عهده خواهد گرفت» و هدف‌گیری ما در زندگی باید مطابق با این روایت رسول خدا باشد.

آیت‌الله حسینی همدانی تصریح کرد: رعایت حق والدین و بزرگان حوزه از مباحث ضروری برای طلاب و فضلاست؛ متأسفانه گاهی مشاهده می‌شود که برخی بسیار بی‌پروا نسبت به بزرگان حوزه سخن می‌گویند که باید مراقب بود.

وی در پایان سخنرانی خود به برخی از سؤالات طلاب و فضلا پاسخ داد.

آیت‌الله حسینی همدانی در پاسخ به سؤال یکی از طلاب حاضر در جلسه که پرسید: «آیا بعضی سخنان منتسب به حضرت‌عالی که در رسانه‌های مجازی خوانده  می‌شود درست است؟»، گفت: صحبت‌های بنده و حتی بیانات نماز جمعه از سایت یا روابط عمومی دفتر گرفته شود چراکه بعضی‌ها حرف را طور دیگری نقل می‌کنند یا قسمتی از آن را حذف می‌کنند و اگر بنده حرفی را گفته باشم به‌صراحت و شفافیت اعلام می‌کنم.

همچنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین ستوده، مدیر مرکز خدمات استان البرز نیز در این جلسه اظهار داشت: مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در سال ۱۳۷۰ به دستور رهبر انقلاب تأسیس شد تا بخشی از نیازهای ضروری طلاب عزیز و علمای گرامی را مرتفع نمایند تا نسبت به دغدغه‌های کمتری نسبت به مسائل معیشتی داشته باشند.

وی ابراز داشت: روایت «اذا رأیت عالما فکن له خادما/ هر وقت عالمی را دیدی، به او خدمت کن» سرلوحه کار ما در مرکز خدمات استان البرز بوده و ان‌شاءالله در این

مدیر مرکز خدمات استان البرز خاطرنشان ساخت: در حال حاضر ۷۰۰ امام جماعت فعال در مساجد استان داریم که مشغول به فعالیت بوده و ۱۰ حوزه علمیه برادران و ۱۶ حوزه علمیه خواهران در این استان فعال هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ستوده تصریح کرد: طلاب مشغول به تحصیل در این استان ۱۲۳۰ طلبه در حوزه‌های علمیه برادران و ۲۹۱۰ طلبه در حوزه علمیه خواهران می‌باشد.

وی بیان داشت: با حضور آیت‌الله حسینی همدانی در استان البرز، ایشان با جدیت سرکشی به اساتید، خانواده معمرین، خانواده مرحومین و … را در دستور کار قرار داده که بسیار مناسب بوده است.

مدیر مرکز خدمات استان البرز اظهار داشت: یکی از برنامه‌های مرکز خدمات البرز، سرکشی به مزدوجین جدید است که برکات زیادی داشته است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ستوده ابراز داشت: تجلیل از فرزندان ممتاز تحصیلی طلاب است که اثرات مناسب بالایی داشته است؛ چراکه فرزندان طلاب افتخار می‌کنند که فرزند یک طلبه یا روحانی است.

وی خاطرنشان ساخت: برگزاری اردوهای خانوادگی از دیگر برنامه‌های مرکز خدمات حوزه است که خوشبختانه بازخوردهای مناسبی داشته است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین هادی، نماینده طلاب کرج نیز در این جلسه به نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه کرج خیرمقدم گفت و یکی از طلاب البرزی نیز به دست آیت‌الله حسینی همدانی ملبس به لباس مقدس روحانیت شد.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.