مشروح خطبه‌های نماز جمعه 26 بهمن ماه ۱۳۹۷ شهر کرج

گام دوم انقلاب زمان پاسخگوئی و بیان عملکرد است

کارشناس روابط عمومی ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ ۰

متن کامل خطبه نماز جمعه ۲۶/۱۱/۹۷

استان البرز، شهرستان کرج

توسط آیت‌الله حسینی همدانی

بسم‌الله الرحمن الرحیم

الحمدالله رب‌العالمین والصلاه والسلام علی سید الانبیاء و المرسلین

العبد الموید والرسول المسدد ابالقاسم المصطفی محمد

و علی آله الطیبین الطاهرین المعصومین سیما بقیه الله الاعظم فی الارضین

واللعنه الدائمه علی اعدائهم اجمعین من الان الی قیام یوم الدین

ایهاالمومنون و المومنات أوصیکم و نفسی بتقوى اللَّه. اهل تقوا اهل انفاق هستند و از حرص و بخل و شح گریزانند. بحث پیرامون انفاق بود و آثار فردی و اجتماعی که دارد. عرض شد فقر یکی از مهمترین موانع رشد اجتماعی و از موثرترین عوامل از بین برنده جامعه و عقب­ ماندگی آن است؛ و چیزی که کمک به جبران این خسارت می­کند انفاق است. با گستردگی معنائی که دارد.

انفاق شکاف طبقاتی در سطح زندگی مردم را که موجب از بین رفتن آرامش اجتماعی و امنیت جامعه می­شود را خنثی می­کند. انفاق روح عدالت و همیاری و کمک به دیگران را در انسان زنده و روابط اجتماعی و اخوت اسلامی را محکم و گسترده­ تر می­کند.

و البته انفاق در مقام عمل جواب می­دهد و الا با موعظه و سخنرانی و نوشتن مقاله شکم گرسنه ­ای سیر و نیازمندی بی­نیاز نمی­شود. مقابل این انفاق با تمام مزایائی که دارد و انسان را به مقامات معنوی می­رساند، بخل قرار دارد که البته به این صفت زشت هم کمتر پرداخته می­شود، در حالیکه در از بین بردن توازن اجتماعی و ترویج حرص و زیاده­ خواهی بسیار مؤثر است.

به چند آیه و روایت برای فهمیدن اهمیت موضوع اشاره می­کنم. قرآن کریم به شدت بخل و بخیل و کسانی­که دعوت به بخل می­کنند را مذمت کرده است. مثلاً در قسمتی از آیه ۱۸۰ سوره مبارکه آل عمران فرمود «وَ لا یَحْسَبَنَّ الَّذِینَ یَبْخَلُونَ بِما آتاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ، هُوَ خَیْراً لَهُمْ، بَلْ هُوَ شَرٌّ لَهُمْ، سَیُطَوَّقُونَ ما بَخِلُوا بِهِ یَوْمَ الْقِیامَهِ…».

کسانى که از آنچه خدا به فضل خود به آنان داده است بخل مى‏ورزند، چنان مى‏پندارند که این کار به خیر و صلاح ایشان است، بلکه این شرّى براى آنان است، زیرا آنچه که به آن بخل ورزیده ‏اند در روز قیامت چون طوقى (از آتش) بر گرد گردن­هاشان نهاده خواهد شد.

و یا آیه ۷۶ سوره مبارکه توبه «فَلَمَّا آتاهُمْ مِنْ فَضْلِهِ بَخِلُوا بِهِ، وَ تَوَلَّوْا وَ هُمْ مُعْرِضُونَ» چون خدا از فضل خود (اموال و امکاناتى) به ایشان داد، در آن بخل ورزیدند و (به امر خدا) پشت کرده رویگردان شدند.

و هم­چنین آیه ۲۴ سوره مبارکه حدید که فرمود «الَّذِینَ یَبْخَلُونَ وَ یَأْمُرُونَ النَّاسَ بِالْبُخْلِ، وَ مَنْ یَتَوَلَّ فَإِنَّ اللَّهَ هُوَ الْغَنِیُّ الْحَمِیدُ» کسانى که بخل مى‏ورزند و مردمان را به بخل‏ ورزیدن فرمان مى‏دهند، (هر کسی هم که بخواهد انفاق کند به او میگوید چرا میخواهی این کار را انجام بدهی) و هر کس (از دعوت الهى به انفاق)، روى بگرداند (بداند که)، خدا (از طاعت و انفاق شما) بى‏نیاز است و شایسته هر گونه ستایش.

این چند آیه به عنوان نمونه که خداوند نهی کرده است. در توضیح موضوع روایاتی هم از ائمه معصومین -علیهم ­السلام- مطرح است که من فقط اشاره می­کنم. بعضی وقت‌ها بعضی‌ها نسبت به خودشان هم بخل دارند. ان‌شاءالله که از میان ما کسی این گونه نیست. این را از باب آن می‌گوییم که سنگر سازی کنیم که خدای نکرده بخل به ما حمله نکند و مبتلای به آن صفت زشت نشویم.

امیرالمؤمنین -علیه ­السلام- در نهج­ البلاغه فرمودند: بخل، جامع همه عیب­هاى بد است و افسارى است که آدمى با آن به هر بدیى کشیده مى‏شود. بخل مایه ننگ است؛ و در غررالحکم فرمود: هیچ چیز مانند بخلِ شدید، انسان را تنها (و بى‏ دوست) نمى‏گذارد.

معمولاً انسان بخیل راحتی و آسایش ندارد. در حال نگهداری مال برای دیگران، بعد از خودش است. بخیل مشکل بدگمانی به خداوند را هم دارد، چون فکر می­کند اگر بخششی داشته باشد دیگر جایش پر نمی­شود. در حالیکه خداوند وعده جبران داده است. لذا همین فکر است که شخص را به بی ایمانی می­کشاند.

مرحوم مجلسی در بحارالانوار از امام رضا -علیه ­السلام- نقل کرده است که حضرت فرمودند: از بخل بپرهیزید که آن آفتى است که در انسان آزاده و مؤمن یافت نمى‏شود؛ و ضدّ ایمان است. امام صادق -علیه ­السلام- از رسول خدا نقل فرمودند که: هیچ چیز به اندازه بخل، در محو کردن ایمان کارگر نمى‏شود. سپس فرمود: این بخل را (در نفس انسان) حرکتى است آرام و پیوسته، (ببینید حضرت چطور از بین رفتن ایمان را ترسیم میکند) مانند راه رفتن مورچه؛ و آن (بخل) را شاخه‏هایى است مانند شاخه‏ هاى شرک.

همه تلاش ما این است که خدای تعالی ما و کارهای ما را بپذیرد. اگر دیدیم توجهی به ما نمی­شود ریشه­اش بخل است. سعه بخل وسیع است فقط در مال نیست. بعضی وقتها کسی علمی دارند، هنری دارد که میتواند به دیگران یاد بدهد اما بخیل است. مرحوم کلینی از امام صادق -علیه ­السلام- در کتاب کافی نقل می­کند که حضرت فرمودند: چون خداوند به بنده‏ اى توجّهى نداشته باشد، او را به بخل مبتلا مى‏سازد.

على -علیه ­السلام- در غررالحکم فرمدند: دورترین آفریدگان از خداى متعال، بخیلِ ثروتمند است. حتی در شدت دوری گزیدن از بخیل امیرالمومنین فرمودند بخیل را مشاور خودت قرار مده. دائره بخل وسیع است و همه امور زندگی را می­گیرد و شخص را مبتلا می­کند؛ و اتفاقا راجع به همه موارد روایت داریم.

از رسول خدا رسید که «انَّ اَبخَل الناسِ من بخل بالسّلام» بخیل ترین مردم کسی است که سلام ندهند. سلام روح اخوت اسلامی را تقویت میکند. مثل ملات برای روی هم قرار دادن آجرها است. یا رسول خدا فرمودند: بخیل حقیقی کسی است که نام من نزد او برده شود و بر من صلوات نفرستد. (بحارالانوار) امیرالمومنین فرمود: بخیل­ترین مردم کسی است که مال خودش را از خودش دریغ کند و برای وارث بگذارد.(غررالحکم)

در خوراک، لباس، مسکن. مثلاً در اصول کافی دارد که امام صادق -علیه ­السلام- ­فرمود: هر کس خانه‏اى داشته باشد که مؤمنى به آن نیازمند است و از دادن آن خانه به او خوددارى کند، خداى بزرگ مى‏گوید: اى فرشتگان من! بنده من به جا دادن بنده دیگرم در خانه دنیا بخل ورزید؛ سوگند به عزّت و جلالم که هرگز او در بهشت­ هاى من جا نخواهد یافت. مثلاً تازه عروس و داماد هستند اذیت و آزار ندارند کسی خانه دارد می‌تواند به آنها بدهد نمی‌دهد خدا می‌فرماید بنده من را در دنیا در خانه ات جا ندادی منم در آخرت تو را در خانه ام راه نمیدهم.

ان‌شاءالله که این صفت در ما نیست و اگر هست خدای تعالی بگیرد ان شاء الله.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ‏

والعصر ان الانسان لفی خسر الا الذین آمنوا و عملوا الصالحات و تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین الصلاه و السلام علی سید الانبیاء و المرسلین ابالقاسم محمد

و صل علی امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب و علی فاطمه الزهرا سیده نساء العالمین

و علی الحسن و الحسین سیدی شباب اهل الجنه و علی علی بن الحسین و محمد بی علی

و جعفر بن محمد و موسی بن جعفر و علی بن موسی و محمد بن علی و علی بن محمد

والحسن بن علی والخلف القائم الحجه حججک علی عبادک و امنائک فی بلادک

خودم و همه­ ی شما نمازگزاران محترم را به رعایت و تقویت و تسدید تقوای الهی دعوت می­کنم. اهل تقوی در انتخاب دوست دقت دارند؛ زیرا دوست در بزنگاه­های زندگی آنان نقش تعیین کننده­ای دارد. دوست در تصمیم­گیری­های مهم به کمک انسان می­آید. در رشد معنوی و مادی انسان موثر است. همانطور که ممکن است دوست، انسان را به قهقرا و نابودی بکشاند که عده­ای در قیامت از دوستانشان شاکی هستند و به خاطر دوستی با افرادی مورد بازخواست و سپس عقاب می­شوند.

اگر کسی نتواند برای خودش فرد یا افرادی را به عنوان دوست انتخاب کند شخص عاجزی است. امیرالمؤمنین­ -علیه ­السلام- ­در حکمت ۶۲ از حکم ­نهج­ البلاغه فرمودند: «فَقْدُ الْأَحِبَّهِ غُرْبَهٌ» از دست دادن دوستان غربت است. بیشتر اوقات غربت و تنهائی که انسان هیچ حامی یاوری نداشته باشد باعث وحشت و هراس می­شود.

 لذا غریب را استعاره آورد برای از دست دادن دوست و عزیز که موجب تنها شدن انسان است. خداوند را دوست خود بگیریم تا هرگز مبتلا به از دست دادن او و غریب شدن نباشیم. خداوند تقوای ما را زیاد بگرداند.

قبل از اینکه وارد بحث شوم لازم است بار دیگر از شکوه و عظمتی که با حضور خودتان در راهپیمائی ۲۲ بهمن امسال خلق کردید و چشم طمع دشمنان داخلی و خارجی را کور کردید قدردانی کرده از خدای تعالی تشکر کنم.

دشمنان نظام اسلامی از مدت­ها قبل برنامه ریزی کرده بودند و مخفی هم نکرده بودند و می­گفتند که می­خواهند کاری کنند که این مراسم شکست بخورد و مسئولیت قسمتی از کارها را هم وزارت خزانه ­داری آمریکا به عهده داشت، شبانه روز و بی وقفه دشمنی کردند. تشدید تحریم­ها، تابستان داغ، حمله­ های تروریستی، فشار اقتصادی، گرانی­ کالاها و ده­ها حرکت مذبوحانه که لااقل در این یکسال گذشته بخصوص شش ماه اخیر انجام دادند برای اینکه در مردم هیجانی به وجود بیاید و در راهپیمایی شرکت نکنند.

اما مردم با ایمان ایران با توکل به خدا و با اتحاد و همبستگی با رهبری بیعت مجدد و از نظام و انقلاب و آرمان­ها و ارزش­های اسلامی حمایت کردند. راهپیمائی امسال با شکوهتر از همیشه برگزار شد. این حرکت عظیم و متحد مردم، نمایش قدرت نرم نظام در مقابل دشمن و تهدیدات او بود.

حرکتی که دوستداران انقلاب را در تمام دنیا خوشحال کرد. نشان داد که باز آمریکا و دنباله ­روهای او اشتباه کردند. این حماسه مردمی قطعاً به بیگانگان این را فهماند که ملت ایران فریب حیله ­های دشمن را نمی­خورد و به عده ­ای از مسئولان هم این را فهماند که راه عبور از مشکلات کشور تسلیم در مقابل دشمن نیست، بلکه توجه به داخل است.

مردم با اینکه از عملکرد مسئولین در مواجه با مشکلات گلایه دارند؛ اما از انقلابی که برای آن خون داده­اند و زحمت فراوان کشیده ­اند عبور نمی­کنند و در صحنه حاضرند و دفاع می­کنند. به هر تقدیر مردم غیور ما برای بار چهلم آمریکا را روسیاه و خوار کردند و عملاً نشان دادند که آمریکا هیچ غلطی نمی­تواند بکند.

طبق نقل مشهور روز ۱۳ جمادی­الثانی ۶۴ قمری سال­گشت وفات همسر امیرالمؤمنین -علیه­ السلام- ام­البنین است. بانوی عالمه، فاضله و با بصیرتی که به اهل­بیت عشق می­ورزید. از ویژگی­های او این است که اهل نقل حدیث بود. لذا یکی از محدثات شیعه است. محدثین داریم که مردان هستند. عده ای هم از زنان نقل حدیث میکردند که محدثات هستند. او از محدثات بود.

او فرزندانی عالم و دانا و متخلق به اخلاق الهی تربیت کرد، عباس بن علی مظهر فضائل فراوان است. گذشته از اینکه امیرالمومنین مربی آنها بود مادر هم نقش اساسی داشت. او هم همسر شهید است، هم ام الشهداء مادر ۴ شهید گرانقدر. به همین جهت روز وفات این بانوی گرامی را روز تکریم مادران و همسران شهداء نام­گذاری کردند تا به این بهانه از ایثار آنان قدردانی کنند.

همه ما وظیفه داریم در تکریم خانواده شهداء کوشا باشیم و این را برای خودمان افتخار بدانیم. به دیدن آنان برویم و از نور وجودی آنان استفاده کنیم و قوه بگیریم. زنده نگه­داشتن یاد شهداء، تعظیم شعائر الهی است که از تقوای قلب خبر می­دهد.

اینجا باید تشکر کنم از مدیران و مسئولانی که وظیفه­ شان را خوب انجام داده ­اند و مقید به سرکشی و رسیدگی به خانواده شهداء هستند، بیش از ۷۰ دستگاه فعال بودند؛ اما ۴۴ دستگاه یا فعال نبودند یا خیلی ضعیف کار کرده بودند. وظیفه بدانیم با عشق و علاقه دنبال کنیم نه دستور اداری. اگر دستور اداری باشد کار تشریفاتی می‌شود و ثمره ندارد افراد برای توسعه و تعظیم این کار قصد قربت کنند.

مادران و همسران شهداء با تحمل سختی­ها و صبر و استقامتشان در فداکاری، ایثار و حماسه­ های جاویدی که عزیزانشان بوجود آوردند شریک هستند. جگرگوشه ­هایشان نقد جان را تقدیم اسلام و انقلاب و دفاع از ولایت کردند و دشمن را سرکوب و ناامید ساختند.

از صدر اول تا به امروز مسیر حق در مواجهه با ستمگران، شهداء فراوانی را تقدیم کرده و این راه تا الآن متوقف نشده است و هر روز خبر شهادت عده­ ای را می­شنویم و یا خاطره­ ی آنان را گرامی می­داریم. تا مبارزه هست شهادت هم هست در مقابل حق و باطل است و تا وقتی که حق و باطل است شهادت هم هست.

هفته قبل بود که یک جنایت پیشه خبیث وهابی تندرو گلوی کودک ۶ ساله شیعه را به جرم محبت به رسول الله و اهل بیت جلو چشم مادرش در شهر پیغمبر برید و به شهادت رساند. رسانه ­های غربی هم در مقابل این جنایت سکوت کردند؛ اما جریان خون این بچه شیعه و شهدای دیگر آن منطقه بزودی ریشه­ی کفر و خباثت آل سعود را از منطقه از بین خواهد برد.

درب شهادت باز است. تا وقتی ظلم و ستم هست مبارزه هست و جنایت­کار جنایت می­کند. عزیزان پاسداری که دو روز قبل به شهادت رسیدند، نشانه این است که این انقلاب به اهداف و مقاصدش رسیده و می­رسد، تحمل نمی­کنند از روی استیصال ترور کور انجام می­دهند؛ اما مردم ما راه را پیدا کرده ­اند و با تمام سنگ­ اندازی­ هائی که از اطراف می­شود با توان به راهش تا رسیدن به مقاصد عالیه ­ای که دارد پیش خواهد رفت.

بنده به نوبه خود شهادت این عزیزان را که برای آنان فوز عظیم است و جای تبریک و تهنیت دارد به خانواده های محترمشان به واسطه فقدان آنان تسلیت عرض می­کنم و از خدای تعالی علو درجاتشان را مسئلت دارم.

شهادت و این خط فقط مربوط به ایران نیست. شیطان صفتان و مستکبران پلید در سراسر عالم ندای حق­طلبان و عدالت خواهان را خاموش می­کنند و کسانی­که برای نابودی استکبار و مبارزه با فساد و ظلم قیام کرده باشند را به شهادت می­رسانند. امروز خط مقاومت در لبنان پرچم مبارزه با ظلم و شرارت به دست دارد و هزینه­ ی آن را هم می­پردازد.

۲۷ بهمن سالگشت شهادت دو روحانی مبارز لبنانی است سید عباس موسوی و شیخ راغب حرب از بنیان­گذاران جنبش مقاومت اسلامی و حزب الله در منطقه. موج بیداری که انقلاب اسلامی در دنیا به راه انداخت ثمرات فراوانی را به همراه داشت. آموزه­ های امام که بر گرفته از اسلام ناب و درس­های حسینی و علوی و فاطمی بود، روحیه انقلابی و ضد طاغوتی افراد حق طلب را زنده کرد و منشاء به وجود آمدن نهضت­های استکبار ستیزی مثل حزب الله در لبنان شد؛ و حتی در جاهای دیگر که روحیه و تدین اسلامی ندارند آنها هم از همین‌جا اقتباس کردند.

خط شهادت مربوط به این منطقه فقط نیست. در همه­ جای دنیا مشتری دارد حتی در آمریکا. مالکوم ایکس رهبر مبارز و انقلابی مسلمانان سیاهپوست آمریکاست که بر علیه نژادپرستی قیام کرد و در این مسیر به شهادت رسید؛ که دوم اسفند سالگشت این شهادت است.

یا اول اسفند که سالگشت شهادت شهید محلاتی است که روز شهادتش را «روز روحانیت و دفاع مقدس» نامیدند تا هم از خدمات او و هم دیگر شهداء روحانی تقدیر شده باشد. روحانیت بیش از چهار هزار شهید تقدیم انقلاب کرده ­اند که در نسبت سنجی بین اقشار مختلف مثل اطباء یا دانشجویان، بیشترین آمار شهید را دارند. فرصت نیست از خصوصیاتشان بگویم امام در شهادت ایشان فرمود من بازوی خود را از دست دادم.

به هرتقدیر می­بینید که شهادت و شهادت طلبی با فرهنگ ما عجین است. همین ۲۹ بهمن سال گشت شهدای قیام مردم تبریز است که در سال ۵۶ در بزرگداشت چهلم شهداى ۱۹ دى قم به شهادت رسیدند و مقدمات پیروزی انقلاب را فراهم کردند.

با همه این برکاتی که خون شهدا برای ما در ایران و دنیا داشته خیلی ناراحت کننده است که مشاور رئیس جمهور در رابطه با شهادت عزیزان و نورچشمان ما که اگر خواب راحتی داریم و آرامشی داریم چون آنان بیدارند و پاسداری می­کنند، این­گونه اظهار نظر کند: ما در دام چرخه خونین و باطل انتقام نخواهیم افتاد مسئولیت برعهده آمران است و دیه بر عهده عاقله است. بیش از ۲۰ نفر از پاسداران ما را به شهادت رساندند به جای دلجویی و دلگرمی می‌گویند ما انتقام نمی‌گیریم.

اولاً، مشخص کنید این ما که میگویید در دام چرخه خونین نمی افتیم، این ما چه کسی است؟ داخل نظام است یا از بیرون دیکته می­کند؟ ثانیاً، وقتی اطلاعات فقهی ندارید نظر ندهید. بین مباشر و غیر مباشر، اقوائیت سبب و بی اراده بودن مباشر، عمد و شبه عمد و خطا در قتل فرق هست که هیچکدام از این مسائل در یک حرکت جنایتکارانه محل بحث نیست که شما بخواهید پز روشنفکرانه بگیرید.

ثالثاً، انتقام مظلوم گرفتن جزء فرهنگ ماست مگر شما منتظر ظهور ولی­عصر ارواحنا فداه نیستید که شعار قیامش یا لثارات الحسین است که برای خونخواهی حسین قیام میکند؟ کجا دارید می­روید؟ این حرف­ها را برای خوشایند چه کسانی می­زنید؟ چرا نسبت به شهداء کم ارادتی می­کنید؟ ان شاءالله بزودی دست انتقام خدای تعالی توسط فرزندان غیور ایران اسلامی جهنمی سوزان برای کسانی­که این جنایت را انجام دادند درست خواهد کرد.

صدور این بیانیه که سومین بیانیه ایشان به جوانان است آن هم در روزهای ابتدائی شروع دهه پنجم انقلاب خیلی پر پیام است. خیلی روشن و از روی صدق و صفا و صمیمیت نوشته شده لذا احتیاج به شرخ و نظریه پردازی ندارد، عمل می­خواهد. باید مکرر بخوانید. حرکت بعدی را به عنوان گام دوم انقلاب مشخص کردند.

مجلس، دولت و دستگاهها باید در تنظیم قوانین و سیاست خارجی و داخلی، در اقتصاد و فرهنگ از این بیانیه بهره بگیرند. بیانیه­ ای راهبردی که با دقت تمام شاخصه­هائی را برای بهتر شدن همه جانبه اوضاع کشور بیان کردند و حتی در مواردی به نحوه عملیاتی شدن و راهکارهای اجراء هم اشاره داشتند.

اگر خوب به بیانیه توجه کنید مشکلاتی را که چرا کشور امروز با آن مواجه هست بیان شده و اینکه چکار باید کرد تا درست شود را می­توان ازش بدست آورد. عمده آن است که مخاطبان نامه، اقدام به عمل کنند نه اینکه شروع کنند فقط به جلسه گذاشتن و همایش و نمایش و تبیین کردن و سمینار و کتاب و مقاله نوشتن بعد هم چند سال بگذرد و بگویند عجب بیانیه خوبی بود.

حرفها کاملاً صریح و روشن هست، فقط عمل می­خواهد. گام دوم انقلاب زمان پاسخگوئی و بیان عملکرد است. باید به خصوص سران قوا در جلسات دانشجوئی بین طلاب و عموم مردم حاضر شوند و پاسخگو باشند. نمی­شود با شلوغ کردن و فرافکنی از جواب دادن فرار کرد.

ما حرف برای گفتن زیاد داریم مقطعی که شروع کردیم به صحبت به قصه ۲۲ بهمن برخورد کرد. خواستیم که عده‌ای بعضی از مسائل را این وسط لوث نکنند. ما بحث مطالبه گری را کوتاه نخواهیم آمد. در مسائل مختلفی که برای کشور بوجود آمده است باید پاسخ دهند.

 که در همین بیانیه هم حضرت آقا فرمودند: بی توجهی به شعارهای انقلاب در برهه­هائی ازتاریخ ۴۰ ساله خسارت بار بود. باید دید چه کسانی به این شعارها بی تفاوت بودند و یا نگذاشتند عملیاتی شود و اگر امروز در جائی حساس هستند و مسئولیتی دارند، همین بیان می­گوید باید کنار گذاشته شوند که سنگ جلوی راه نباشند.

جالب است آقا با یک رویکرد کاملاً عادلانه و بیان منطقی فرمود: جمهوری اسلامی اشتباهات خودش را می­پذیرد. بعد یک عده قلم به مزد نامرد چه تیترهائی زدند مثل مگسی که می‌گردند زخمی را پیدا کند این همه حرف راهبردی و کاربردی و کارشناسی زده شد. از همین تیترها می­شود حب و بغض به نظام را تشخیص داد. چهره آن نشریات و جراید هم خودش را نشان داد که چه کسانی پشت این نشریات هستند و چگونه تیتر می‌زنند.

حرف‌های حضرت آقا را خود ببینید که خطاب ایشان به جوانان بود اما مطالب عمومی است همه باید به آن توجه داشته باشند. من یک فراز آن را برای شما می‌خوانم قطعاً آن را چندین بار می‌خوانید تا در ذهنتان باشد:

جوانان عزیز در سراسر کشور بدانند که همه راه‌حل‌ها در داخل کشور است. اینکه کسی گمان کند که مشکلات اقتصادی صرفاً ناشی از تحریم است و علت تحریم هم مقاومت ضد استکباری و تسلیم نشدن در برابر دشمن است؛ پس راه حل زانو زدن در برابر دشمن و بوسه زدن بر پنجه گرگ است خطایی نابخشودنی است.

ببینید چقدر حرف روشن است یعنی اگر ما در این زمان با چنین فکری مواجه شدیم این فکر باید کنار گذاشته شود همین زمانی که رهبر معظم انقلاب این مطلب را می‌گوید که باید به این معنایی که هست با دشمن ارتباط نداشت یک دفعه می‌بینیم که ۸ وزیر نامه می‌نویسند معلوم است که این هشت وزیر به درد کار نمی‌خورد برای اینکه با این گفتمان فاصله دارند.

آقا فرمودند: این تحلیل سراپا غلط است هر چند گاه از زبان و قلم برخی غفلت‌زدگان داخلی صادر می‌شود، اما منشأ آن کانون‌های فکر و توطئه خارجی است که با صد زبان به تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران و افکار عمومی داخلی القا می‌شود.

نکته دیگری که حائز اهمیت است این است که آقا توجه به مهدویت دادند و این مهم است که بدانیم مسیر انقلاب ختم به مهدویت خواهد بود.

۱۵ جمادى الثانى؛ وقوع جنگ جَمَل بین امام على (ع) و سپاه ناکثین (۳۶ ق) / بحثی را راجع به انقلاب جدید فرانسه که تا امروز بیش از ۱۳ هفته است که درگیر هستند و بیش از ۷ هزار نفر بازداشت شده اند و ۲ هزار نفر مجروم و زخمی و کور و قطع عضو داشته./ اجلاس ورشو و لهستان، می‌خواستم مطالبی عرض کنم که وقت نمی‌شود.

ان‌شاءالله فردا مجمع تشخیص مصلحت نظام بدون تأثیرپذیری از فشارهای جهانی و وادادگان داخلی آن چیزی که به صلاح کشور در حال و آینده است را تصمیم خواهد گرفت. گروه‌های مختلفی از دلسوزان نظام طلاب و دانشجویان و اقشار مختلف مردم بخصوص مراجع تقلید و بالاخص رهبر معظم انقلاب نگرانی و مخالفت خودشان را با این معاهده و امثال آن بیان کردند که بدتر از ترکمانچای است و اتفاقاً این روزها سالگرد ترکمانچای هم هست اول اسفند سال ۱۲۰۶ آن قرارداد آن بسته شده.

به هر جهت این گروه‌ها اعلام کردند که نگران هستند. تصویب لایحه با حرف‌هایی که اخیراً اروپایی‌ها زدند تبعات خطرناکی برای کشور خواهد داشت. در این فضا باید خیلی با دقت مصالح واقعی دیده شود و با فراغ بال بررسی شود. خیلی بد است که در این فضا بعضی از مسئولین تهدید می‌کنند. جوری با مجمع حرف می‌زنند تهدید گونه؛ و تصمیم‌گیران را در معرض تردید قرار می‌دهند.

آنها باید تصمیم بگیرند. دستگاه‌ها و نهادهای دیگر باید وظیفه‌شان را انجام دهند. خودتان می‌گویید که تضمین نمی‌کنیم با امضا کردن این تعهدنامه اقتصاد درست شود. پس برای چه می‌خواهید امضا کنید؟ چرا آن قدر اصرار بر امضا دارید؟ قبلاً هم در برجام همین تهدید را کردند. یکی از آقایان آمد در جلسات متعدد و به انحا مختلف گفتند اگر مجلس این را تصویب نکند هر یک روزی به تأخیر بیندازد بیش از ۱۰۰ میلیون دلار به اقتصاد کشور ضرر می‌خورد.

عجله کردید و ۲۰ دقیقه‌ای تصویب کردید چه شد؟ الان هم همین کار را دارند روی این قصه لوایح انجام می‌دهند. لوایحی که واضح البطلان است. خسارتش کاملاً مشخص است. دولت محترم این حرف‌ها را رها کند. برجام را رها کند. صنعت هسته‌ای را دوباره احیا کنید تا مشکلات مردم و مسائلی که دارند حل شود.

نکته آخر اینکه من اگر درباره موضوعی موضع داشته باشم بالصراحه یا در خطبه ها از من میشنوید یا از طریق روابط عمومی دفتر می­گویم. لذا نقل قول از بنده هیچ اعتباری ندارد.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.