آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه کرج:

راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال باشکوه‌تر از هرسال دیگر برگزار خواهد شد

کارشناس روابط عمومی ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ ۱

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز سیلی نسل چهارم انقلاب را به بدخواهان و دشمنان نظام مهم‌ترین خبر راهپیمایی ۲۲ بهمن دانست و اظهار داشت: ای کسانی که فکر می­کنید توانسته­ اید بین مردم و نظام فاصله بی اندازید، روز ۲۲ بهمن بیایید و خوب پوشش خبری بدهید که جواب دندان‌شکن و سیلی محکم را، امسال از نسل چهارم انقلاب دریافت خواهید کرد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه نوزدهم بهمن‌ماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) ضمن عرض تسلیت شهادت زهرای مرضیه سلام‌الله علیها گفت: راجع به این بانوی دوعالم غیر از معصوم کسی چیزی برای گفتن ندارد، که فهمیدن آن مطالبی هم که معصوم در حق صدیقه طاهره بیان فرموده است قابل‌درک ما نیست.

وی اسوه بودن حضرت زهرا را برای تمام بشریت دانست و اظهار داشت: ولی‌عصر ارواحنا فداه او را اسوه خود می‌داند و اهل‌بیت، او را حجت خدا بر خود می‌دانند؛ یعنی او الگوی بشریت است، نه اینکه فقط الگوی بانوان باشد؛ که اگر این‌گونه گفته ‌شود تنقیص حضرت زهراست.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز افزود: حضرت زهرا یک سیاست‌مدار مسلمان است. یک سیاست‌مدار مبارز سیاسی؛ اما اسلامی. لذا ازاین‌جهت هم الگویی باعظمت برای همه سیاست‌مداران مسلمان است.

آیت‌الله حسینی همدانی بر روش سیاسی اسلامی و دینی تأکید کرد و گفت: سیاستمداری که هدف وسیله­ اش را توجیه کند سیاستمدار اسلامی نیست. سیاست‌باز و سیاسی‌کار است.

وی افزود امام و رهبری به‌عنوان تربیت‌شدگان مکتب فاطمی، سیاستشان عین دیانتشان است.

امام‌جمعه کرج دفاع از مقام امامت و ولایت را وظیفه الهی حضرت زهرا عنوان کرد و بیان داشت: خط‌مشی حضرت آگاهانه، حساب‌شده، از روی بینش و با بصیرت بود و زمانی که معاندان شروع­ به ­تخریب چهره ولی زمان کردند، اولین­ اقدام ­را روشنگری و بصیرت افزایی دانست.

آیت‌الله حسینی همدانی به دودستگی مردم در زمان غربت امیرالمؤمنین اشاره کرد و گفت: مردم در آن زمان دودسته بودند: گروهی اصلاً از دشمنی با علی علیه­ السلام و مخالفت با او مطلع نبودند و دسته دیگر هم جرئت حرف زدن نداشتند.

وی در ادامه تصریح کرد: در آن زمان افشاگری کار سختی بود. چون تعدادی از اینان سال‌ها مبارزه کرده بودند و در رکاب پیامبر بودند، جنگ‌دیده بودند و خانواده شهید بودند. بعضی هم از دانشمندان و علماء و خواص جامعه شده بودند که نمی‌شد به آن‌ها حرفی زد؛ اما زهرای مرضیه راز غربت علی علیه‌السلام را برملا کرد.

فرمانده قرارگاه فرهنگی استان البرز حمایت از ولایت را ویژگی مردم زمان حاضر دانست و گفت: امروز هم حرکت‌هایی صورت می‌گیرد تا علی زمان تنها بماند؛ اما به فضل پروردگار مردم امروز ما مثل مردم کوفه نیستند. با بصیرت و هوشیاری و حضور به‌موقع؛ تا پای جان، از ولایت و امامشان حمایت می­کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی ضمن گرامیداشت سالروز عملیات والفجر ۸ تصریح کرد: حضرت زهرا الگوی جوانان در قبل و بعد از انقلاب شد که در عرصه‌های مختلف به‌خصوص دفاع مقدس با یاد او و تأسی به او خون دادند و اسلام و ارزش­ها را حفظ کردند.

وی در ادامه به اهمیت آگاهی بخشی به بانوان در عرصه‌های سیاسی و فرهنگی اشاره کرد و اظهار داشت: وقتی زنان به عیادت زهرای مرضیه آمدند وی از سستی مردان و خانه‌نشین شدن حق گفت و آتش را به درون خانه­ ها برد و انقلاب را خانگی کرد و آگاهی­ های اجتماعی را در داخل خانه ­ها بالا برد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز انقلاب اسلامی را زمینه‌ساز پیشتازی بانوان در تمام عرصه‌ها خواند و گفت: روش زهرای مرضیه به ما می­گوید اگر در جامعه ‏اى به‌جای اینکه زنان را به خود مشغول کنند، به آنان آگاهی سیاسی و فرهنگی و اعتقادی بدهند در عرصه­ های مختلف پیشتاز خواهند بود که نمونه­  چنین جامعه ای انقلاب اسلامی است.

آیت‌الله حسینی همدانی جایگاه زن را در اسلام موردتوجه قرارداد و بیان داشت: اسلام اجازه نداده است بانوان در جامعه تحقیر شوند. زنان را نباید به کارهایی تشویق کرد و به‌عناوین‌مختلف فرصت‌هایی را فراهم کرد که به ارزش و کرامت وجودی آنان که موهبت الهی است خدشه وارد شود.

وی افزود: اسلام هرگز با رشد علمی و پژوهشی بانوان در عرصه ­های گوناگون مخالفتی ندارد؛ اما به‌شدت با سوءاستفاده از آنان با حرف­های دهان‌پرکنی که نتیجه­ اش از بین رفتن حرمت زن و نقش بی­مثال او در عالم هستی است، مخالف است.

امام‌جمعه کرج فرهنگ و هویت اسلامی ایرانی را موتور محرکه جامعه دانست و تصریح کرد: ازآنجاکه روح جامعه انقلابی، فرهنگ و هویت اسلامى ایرانى است که نقش موتور محرکه­ جامعه را دارد، باید این فرهنگ را حفظ کرد و برای تعالی آن در جامعه کوشش کرد و اجازه نداد افکار و اندیشه‏ هایى که روح انقلاب را از بین می­برد بر مقدرات فرهنگى کشور تسلط داشته باشند.

آیت‌الله حسینی همدانی غفلت متولیان فرهنگی را مورد مذمت قرارداد و گفت: اسلام هرگز با این چهره­ ای که در چهل‌سالگی انقلاب از زنان نشان دادند موافق نیست. چرا متولیان فرهنگی در این سطح از خواب‌آلودگی و بی­خبری از دستورات دینی بسر می­برند؟ چرا اجازه می­دهید با سرمایه و امکانات کشور چنین خیانت‌هایی به جامعه هنری بشود؟ آیا فکر نمی­کنید که مسئول یعنی روزی باید پاسخ بدهد؟

وی در ادامه به توطئه تخریب انقلاب در نظر مردم اشاره کرد و اظهار داشت: امسال در جشنواره فیلم فجر کرامت و شأن بانوان را از بین بردند و می‌خواهند با رواج ابتذال مردم را خسته کرده و حجم عظیم دستاوردهای انقلاب را در چشم مردم کوچک و بی‌اهمیت جلوه دهند.

آیت‌الله حسینی همدانی هدف نزدیک دشمن را از بین بردن راهپیمایی ۲۲ بهمن خواند و گفت: دشمن تلاش می­کند تا با جنگ اقتصادی که راه انداخته است بین مردم و حاکمیت فاصله بیاندازد تا مردم در راهپیمایی شرکت نکنند؛ اما زهی خیال باطل.

نماینده ولی فقیه در استان البرز کسانی را که اتحاد ملی را به هم بزنند خائن به ملت دانست و تصریح کرد: دشمنان ما طرح های آینده خود را بر اساس نحوه حضور مردم ترسیم می کنند. دشمن از وحدت و یکپارچگی ما می ترسد و امروز هرکس به هر عنوانی این اتحاد را بر هم زند خائن به ملت است.

آیت‌الله حسینی همدانی به تعهد جدیدی از سمت اروپایی‌ها به نام اینستکس اشاره کرد و گفت: سه کشور اروپائی حرف از اینستَکس می­زنند که ابزاری است برای حمایت از تبادلات تجاری که عملکرد آن برای ایران تحقیرآمیز است.

وی افزود: آنچه مهم است بیانیه‌ای با بندهای ۱۲ گانه و پیش‌شرط‌هایی است که با دخالت در امور ایران گذاشته ­اند که خودمان با دست خودمان خود را تحویل دهیم؛یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی، استقلال سیاسی و عزتمندی ایران بوده است، دستگاه دیپلماسی باید با صراحت و صلابت پاسخ یاوه‌گوئی‌ها را بدهد.

فرمانده قرارگاه فرهنگی استان البرز سیلی نسل چهارم انقلاب را به بدخواهان و دشمنان نظام مهم‌ترین خبر راهپیمایی ۲۲ بهمن دانست و اظهار داشت: ای کسانی که فکر می­کنید توانسته­ اید بین مردم و نظام فاصله بیاندازید، روز ۲۲ بهمن بیایید و خوب پوشش خبری بدهید که جواب دندان‌شکن و سیلی محکم را، امسال از نسل چهارم انقلاب دریافت خواهید کرد.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری از خطبه‌ها به بصیرت و شجاعت تاریخی نیروی هوایی ارتش اشاره کرد و گفت: اقدام از روی بصیرت و شجاعت همافران نیروی هوائی ارتش در آن مقطع تاریخی نقشه کودتایی که آمریکائی­ها طراحی کرده بودند را از بین برد و پیروزی را جلو انداخت.

وی در پایان به بیان نمونه‌هایی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در استان البرز پرداخت و بیان داشت: استان البرز دستاوردهای بی­نظیر مادی و معنوی در طول این ۴۰ سال داشته­ است و در عرصه تولیدات و صادرات و علم و فن‌آوری، در کشور و بعضاً منطقه، حائز رتبه اول تا سوم است.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

یک دیدگاه

  1. فلسطین 8 فوریه, 2019 در 13:49 - Reply

    بسمه تعالی
    افتخار البرز است که امام جمعه ای مثل شما دارد…مادرتان حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها پشت و پناهتان باشد

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.