مشروح خطبه‌های نماز جمعه 12 بهمن ماه ۱۳۹۷ شهر کرج

عملکرد برخی مسئولان، نظام و آرمان‌های انقلاب را زیرسؤال نبرد

کارشناس روابط عمومی ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ ۰

متن کامل خطبه نماز جمعه ۱۲/۱۱/۹۷

استان البرز، شهرستان کرج

توسط آیت‌الله حسینی همدانی

بسم‌الله الرحمن الرحیم

الحمدالله رب‌العالمین والصلاه والسلام علی سید الانبیاء و المرسلین

العبد الموید والرسول المسدد ابالقاسم المصطفی محمد

و علی آله الطیبین الطاهرین المعصومین سیما بقیه الله الاعظم فی الارضین

واللعنه الدائمه علی اعدائهم اجمعین من الان الی قیام یوم الدین

ایهاالمومنون و المومنات أوصیکم و نفسی بتقوى اللَّه. اهل تقوا از آنجائی که به خدای تعالی بد گمان نیستند، جود و بخشش فراوان دارند. همانطور که ان­شاءالله بحث را دنبال ­می­کنید در باره زکات و انفاق مطالبی به عرض رسید.

در ادامه به بعض علت­هائی که افراد اقدام به بخشش نمی­کنند اشاره می­کنم. اگر انسان به خدای تعالی بی اعتماد باشد در زندگی او آثار سوئی به جا می­گذارد که یکی از آنها این است که سوء ظن به خدا دست به خیر بودن و عمل صالح را از شخص می­گیرد.

چون فکر می­کند آنچه که در راه خیر داده از دستش رفته و جایگزین ندارد در حالیکه خدای تعالی وعده داده است جای خالی را پر می­کند. امام صادق -علیه­السلام- فرمودند: نبخشیدن آنچه موجود است از بدگمانى به معبود است.

دوم از مواردی که افراد اقدام به انفاق نمی­کنند نفاقی است که در درون دارند. خدای تعالی در آیات ۷۵ تا ۷۷ سوره مبارکه توبه فرمود: بعضى ازایشان (منافقان) با خدا پیمان بستند که اگر خداوند از فضل خویش به ما مالى دهد، قطعاً  صدقه خواهیم داد، و حتماً ازصالحان خواهیم بود.

«فَلَمَّا آتاهُمْ مِنْ فَضْلِهِ بَخِلُوا بِهِ، وَ تَوَلَّوْا وَ هُمْ مُعْرِضُونَ» پس وقتی از فضل خویش به ایشان مال داد، بخل ورزیدند، و (به پیمان خویش) پشت کردند، و رویگردان شدند. «فَأَعْقَبَهُمْ نِفاقاً فِی قُلُوبِهِمْ إِلى‏ یَوْمِ یَلْقَوْنَهُ بِما أَخْلَفُوا اللَّهَ ما وَعَدُوهُ، وَ بِما کانُوا یَکْذِبُونَ» آنگاه آن (بخل و پیمان‏شکنى) در دلهاى ایشان نفاقى پدید آورد، تا روزى که به کیفر بخل خویش برسند، (و این همه از آن شد) که با خدا خلف وعده کردند، و (آنچه مى‏گفتند که انفاق خواهیم کرد و صالح خواهیم بود) دروغ مى‏گفتند.

آیات شریفه به روشنی بیان می­کند که ریشه عدم انفاق آنان نفاقی بود که در دل داشتند و به زبان چیزی می­گفتند که در دل به آن اعتقادی نداشتند. در ذیل این آیه شریفه جریان یکی از انصار به نام ثعلبه بن حاطب را به عنوان شان نزول ذکر کرده­اند که او به پیامبر اکرم عرض کرد: دعا کنید تا خدا به من مالى بدهد.

رسول خدا فرمودند: اى ثعلبه! مال اندکی که بتوانى شکر آن را به جا آورى بهتر از مال بسیارى است که طاقت آن را نداشته باشى؛ آیا رسول خدا (که مالى ندارد) براى تو اسوه­اى نیکو نیست؟ سوگند به خدایى که جانم به دست او است، اگر مى‏خواستم که کوه­ها براى من زر و سیم شود مى‏شد.

ثعلبه باز نزد رسول خدا آمد و درخواست دعا برای مال­دار شدن کرد و گفت سوگند به آنکه تو را به حق برانگیخت، اگر خدا به من مالى ببخشد، حق هر صاحب حقى را به او خواهم داد. رسول خدا هم به خدای تعالی عرض کرد: خدایا به ثعلبه مالى روزى فرما.

و ثعلبه گوسفندانى خرید و چنان رشد کردند که کرم­ها رشد مى‏کنند؛ و جاى او براى گوسفنددارى در مدینه تنگ شد، لذا از شهر رفت و در درّه‏اى از درّه‏هاى اطراف منزل کرد؛ باز گوسفندان افزایش یافتند و ناگزیر از مدینه ‏بسیار دور رفت و از نماز جمعه و جماعت بازماند.

پیامبر مأمور گردآورى زکات را براى جمع ‏آورى زکات نزد ثعلبه فرستاد، او امتناع کرد و بخل ورزید و حرف­های نامربوط زد که رسول خدا وقتی فهمیدند چند مرتبه فرمودند : واى بر ثعلبه. بعد این آیات نازل شد.

ثعلبه پیمان بست؛ اما بعد از آنکه به ثروت رسید احساس بی­نیازی کرد و به فرموده قرآن کریم در آیات ۶و۷ سوره مبارکه علق اگر کسی خود را از خداوند بی­نیاز ببیند طغیان می­کند. «کَلاَّ إِنَّ الْإِنْسانَ لَیَطْغى أَنْ رَآهُ اسْتَغْنى‏‏» که خودِ این عدم اعتماد به خدا و نفاق در دل از نشانه ­های عدم ایمان است.

لذا کسی که به خدا ایمان نداشته باشد اگر بخششی هم داشته باشد مورد پذیرش خداوند نیست. چون آنچه در درگاه الهی ارزشمند است آن است که از روی ایمان و تقوا پرداخت شده باشد که در قسمتی از آیه۲۷ سوره مائده فرمود: «… إِنَّما یَتَقَبَّلُ اللَّهُ مِنَ الْمُتَّقین‏».

سوم اینکه بعضی­­ها بهشت و جهنم را دروغ می­پندارند و فکر می­کنند که مال و ثروت می­تواند آنان را به مقصدی که دارند برساند و لذا بخل دارند و اقدام به یاری دیگران نمی­کنند. فقط برای خود جمع می­کنند در حالی­که می­توانند با این مال خود را از آتش جهنم خلاص کنند و سعادت ابدی تهیه کنند.

خدای تعالی در آیات۸ الی۱۱ سوره مبارکه لیل فرمود «وَ أَمَّا مَنْ بَخِلَ وَ اسْتَغْنى‏» و اما کسی که (از انفاق ثروت) بخل ورزید و خود را بی­نیاز نشان داد. «وَ کَذَّبَ بِالْحُسْنى»‏ و وعده نیکو را تکذیب کرد. «فَسَنُیَسِّرُهُ لِلْعُسْرى‏»  پس او را براى راه سخت و دشواری (که سلب همه توفیقات اوست) آماده می­کنیم.

«وَ ما یُغْنِی عَنْهُ مالُهُ إِذا تَرَدَّى» و چون به هلاکت (آتش دوزخ) سقوط کند، مالش براى او کارى نمی­تواند بکند. ( نمی­تواند عذاب خدا را دفع کند). این آیات خیلی صریح است و روشن، سعی کنیم از آنچه داریم انفاق کنیم که هر چه ببخشیم در حقیقت اندوخته کرده ­ایم و هر مقدار نگه­ داریم برای خود امتحان درست کرده ­ایم.

علی -علیه ­السلام- فرمودند: بخشیدن مالِ دنیا اندوخته است و نگاه داشتن آن فتنه. فتنه از این بالاتر که خداوند تعالی به کسانی ­که فقط جمع می­کنند بشارت به عذاب داده است. فرموده: کسانى که زر و سیم را انباشته مى‏سازند و آن را در راه خدا انفاق نمى‏کنند، به عذابى دردناک مژده ده. «وَ الَّذِینَ یَکْنِزُونَ الذَّهَبَ وَ الْفِضَّهَ وَ لا یُنْفِقُونَها فِی سَبِیلِ اللَّهِ، فَبَشِّرْهُمْ بِعَذابٍ أَلِیمٍ»

خوب است سعی کنیم دست دهنده داشته باشیم و مجرای بخشش خدا باشیم. امیرالمومنین فرمودند: خداى را بندگانى است که به آنان به خاطر منافع دیگر بندگان نعمت ارزانى داشته است، و تا زمانى که از آن نعمت به دیگران بدهند، در دستشان باقى مى‏گذارد، و چون امساک ورزند آن نعمت را از ایشان مى‏گیرد و به دیگران مى‏سپارد.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ‏

والعصر ان الانسان لفی خسر الا الذین آمنوا و عملوا الصالحات و تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین الصلاه و السلام علی سید الانبیاء و المرسلین ابالقاسم محمد

و صل علی امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب و علی فاطمه الزهرا سیده نساء العالمین

و علی الحسن و الحسین سیدی شباب اهل الجنه و علی علی بن الحسین و محمد بی علی

و جعفر بن محمد و موسی بن جعفر و علی بن موسی و محمد بن علی و علی بن محمد

والحسن بن علی والخلف القائم الحجه حججک علی عبادک و امنائک فی بلادک

خودم و همه­ی شما نمازگزاران محترم را به رعایت و تقویت و تسدید تقوای الهی دعوت می­کنم. اهل تقوا از هر فرصتی استفاده می­کنند تا به اهل ایمان خدمت کنند. امیرالمؤمنین­ -علیه ­السلام- ­در حکمت ۶۰ از حکم ­نهج­البلاغه فرمودند «الشَّفِیعُ جَنَاحُ الطَّالِبِ» شفاعت کننده بال و پر طلب کننده است.

جناح یعنی بال که پرنده به وسیله آن پرواز می­کند امام -علیه ­السلام- در اینجا شفیع را استعاره آوردند چون مثل بالی که پرنده دارد و او را به مقصد می­رسد این شخص را با واسطه شدن به خواسته ­اش می­رساند.

بحث شفاعت ابعاد فراوان دارد که در جایش باید بحث شود. اما در همین عبارت کوتاه هم اگر دقت کرده باشید، توحید را یادآوری می­کند که در شفاعت انسان توجه دارد که کار دست دیگری است و از واسطه می­خواهد که وساطت کند تا  کار درست شود.

لذا اگر این روایت را در بحث توبه مطرح کنیم این می­شود: اگر بخواهیم به مطلوب که پذیرفته شدن توبه است برسیم باید کسی شفاعت کند. لذا شفیع بالی است که ما را به مقصد، که غفران الهی است می­رساند. خداوند تقوای ما را زیاد بگرداند.

امروز۱۲بهمن­ است. ۴۰ سال قبل در ۱۲ بهمن سال ۱۳۵۷ حضرت امام روح الله بعد از ۱۵ سال دورى و تبعید، به ایران برگشتند و مردم با حضور میلیونیِ ۳۳ کیلومتری از فرودگاه تا بهشت­ زهرا، بزرگ‏ترین استقبال تاریخ را به نمایش گذاشتند.

و امام دربهشت زهرا، درکنار شهداء وانبوه جمعیت، با استدلال اعلام کردند رژیم پهلوی غیر قانونی است و برای آینده انقلاب مطالب مهمى را بیان کردند. این روز و آغاز دهه مبارکه فجر را به همه شما تبریک عرض می­کنم و این­که «الْیَوْمَ یَئِسَ الَّذِینَ کَفَرُوا مِنْ دینِکُمْ» امروز کفر پیشگان از شکست دین شما ناامید شده ­اند.

دهه فجر امسال و ورود به دهه پنجم انقلاب را در حالی آغاز می­کنیم که انقلاب در اوج نشاط و سرزندگی است برخلاف حرف­هائی که می­زنند و تلاشی که می­کنند برای مهار قدرت و نفوذ ایران القاء کنند که کار انقلاب تمام شده است.

حالا با ایران هراسی و شیعه هراسی برای خارجی­ها و برای داخل هم با القاء اینکه فساد گسترش پیدا کرده کار از دست دررفته درآمدها را جای دیگر خرج می­کنند و ایجاد بحران­های اقتصادی مثل توزیع گوشت و خراب کردن بازار و ناراضی تراشی امثال ذالک که متاسفانه بعضی ها هم ندانسته تکرار می­کنند تا مردم را مایوس کنند. ( میگوییم ندانسته که حمل به صحت کنیم)

خیلی از این امکانات وجود دارد در همین بحث گوشت پیگیری کردم و جود دارد اما در توزیع، جوری توزیع میکنند که افراد را ناراضی کنند.   واقعاً جای تاسف دارد که بعضی­ها درست در سالگرد انقلاب جوری عمل می­کنند که چهره بدی به دنیا مخابره شود. این ظلم به نظام و خون­های پاک شهیدان است. چرا عزت سوزی می­کنید.

آیا سزاوار است که مردم را در سالگشت انقلاب در صف گوشت قرار دهید؟ آن هم وقتی این کالا را داریم اگر نداشتیم هم باید جور دیگر تدبیر می­کردید. چند سال قبل هم در آستانه پیروزی مردم را به صف سبد کالا کشاندید. نمیخواهیم برای این کار عنوان بگذاریم ولی کار خوبی نیست. همه اینها خدشه به انقلاب است.

اگر مسئولین و اتفاقاً کسانی که در برقراری انقلاب فعال بودند و کمک کردند طوری عمل کنند که اهداف و آرمان‌های اولیه مورد خدشه واقع شود، و در زندگی شخصی‌شان و در بیان مطالبی که از آنها سؤال می‌شود اهداف اولیه انقلاب که انقلاب پابرهنگان و مستضعفان بود را زیر سؤال ببرند، از هر طیف و طبقه و قشری که باشند،  قطعاً خلاف انجام دادند و این حرکتشان مرضی امام و شهدا نخواهد بود.

امروز باید روحیه مطالبه گری را تقویت کرد و با همین روحیه جلوی مفاسدی که وجود دارد، مثل دنیا گرایی و اشرافیت زدگی و تجمل زدگی، عافیت طلبی و منفعت طلبی ایستاد، که عده ای از مسئولین متاسفانه گرفتارش شده اند.

باید به وسیله مطالبه گری دامن انقلاب را از این آلودگی ها پاک کرد.و نگذاشت که این مسیری که با رشادت‌ها و مجاهدت‌های فرزندان پاک اسلام به نتیجه رسیده است به خاطر بعضی از این حرکت‌ها و ضایع شود و از بین برود.

خب، میگویند انقلاب تمام شده است. اگر تمام شده پس این هجمه همه جانبه و سخت­گیری به عقائد و اقتصاد و فرهنگ و اخلاق و اجتماع ایران برای چیست؟ اگر کار تمام شده چرا وزیر خارجه آمریکا می­گوید: ما مى‏خواهیم شرایطى را ایجاد کنیم که ایران مثل یک کشور عادى رفتار کند.

وزیر خارجه آمریکا به همراه وزیر خزانه داری روز ۱۴آبان امسال در نشست خبرى که جزئیات تحریم‏هاى جدید علیه ایران را اعلام کردند گفت: ایران یا باید به‏ عنوان یک نظام سیاسى عادى در نظام بین‏الملل رفتار کند و یا این‏ که باید فشارهاى اقتصادى را بپذیرد.

حرفهائی که می­زنند یعنی تفکر انقلاب زنده است. در طول این ۴۰ سال هروقت بر اساس تفکر انقلاب حرکت کردیم استکبار را مضمحل کردیم و از بن بست بیرون آمدیم و اگر کسانی نسخه ­های غربی را به ما تحمیل کردند گرفتار شدیم و ضرر کردیم.

به کوری چشم بدخواهان و تفاله ­های داخلی­شان، با تکیه برخدا و پیروی از رهبرمعظم انقلاب و حضور مردم متدین، انقلاب زنده است و پرنشاط و بالنده به سمت آرمان­هایش باصلابت در حرکت است. ان­شاء الله امسال مردم سراسر ایران جواب اهانت­های رئیس جمهور بد دهن آمریکا و نقشه ­های خباثت­آلودشان را با شکوه­ هرچه بیشتر و ضد استکبار­تر از همیشه در راهپیمائی ۲۲ بهمن به همه مردم دنیا نشان خواهند داد.

خوب است در همین روز اول از دهه مبارکه فجر از امام بگوئیم. متاسفانه راجع به شخصیت ربانی و الهی ایشان و افکار بلند و روش اجرائی ایشان کمتر یا اصلاً صحبت نمی­شود و اتفاقا از طرف مقابل برای خالی کردن عقبه ذهنی افراد اقدام به تحریف و سیاه نمائی و کج فهماندن هم می­شود. بعضی وقت‌ها بعضی‌ها هم در داخل این مسئله را دنبال می‌کنند.

لازم است که افکار امام و خط امام بازخوانی شود. مردی که قسمت زیادی از زندگی را سپری کرده بود و در سن سال­خورده­گی، انقلابی، سیاسی، مذهبی و فرهنگی را رهبری می­کند که نسل جوان کشورش و سراسر عالم را تحت تاثیر خودش قرار می­دهد و همه را به دنبال خودش به حرکت در­می­آورد.

بیشتر انقلاب‌های دنیا رهبرانشان یا جوان بودند یا میان‌سال بودند اما سال‌خورده نبودن.د خیلی از ۷۰ ساله ‌ها را می‌بینید که توان ندارند. همان امام حرکتی را آغاز کرد و کلامی را بیان کرد و مطالبی را گفت که جوانانی که از ایشان تبعیت می‌کردند، سن امام چهار پنج برابر آنها بود. همه را تحت تأثیر قرار داد و به دنبال خودش آورد.

رهبران انقلاب­های دنیا هیچکدام ویژگی­های امام را نداشته­ اند. انقلاب ما فرهنگی مذهبی و سیاسی بود، لذا تا الآن دوام آورده است. امام شخصیت منحصر به فردی داشت، در حالی که ذوب در فقه و معارف اسلامی بود و از اخلاق الهی برخوردار بود، در عین حال اطلاعات سیاسی وسیع و عمیق داشت و دنیا و سیاستمداران دنیا را به خوبی می­شناخت.

می­گویند امام معمار انقلاب بود. درست است، اما صحیح­ترِ آن، این است که بگوئیم: مهندسِ معمار بود. چون فقط نقشه روی کاغذ نکشید و فقط مهندسی نکرد بلکه نقشه­اش را به اجرا درآورد. و آن مهندسی را معماری کرد. هم دین شناس ورزیده­ای بود و هم تلاش کرد آنچه را فهمیده است در صحنه زندگی و اجتماع پیاده کند.

این گفتمان انقلاب است. لذا این گفتمان و آرمان­های انقلاب از همان اول طوری بود که به اطراف صادر شد. فریاد حق­طلبی و استکبار ستیزی و دفاع از مظلومینِ امام در تمام جهان طنین انداز شد. و همان موقع صادر شد.

ولو یک عده­ای که تفاله­ های آنها امروز هم هستند می­گفتند انقلاب مگر نخود و لوبیاست که صادر کنیم. اما امروز همه شاهدند که حتی کشورهای غیر اسلامی هم با الهام از انقلاب اسلامی بر علیه حاکمان جائر خود قیام می­کنند و کشورهای اسلامی هم از نشر همین تفکر کلافه هستند.

حرکتی که اخیراً در فرانسه انجام گرفت خودشان گفتند از ایران الهام گرفته ­اند. یکی از محققین سوئدی در همان سال­های اول گفته بود: انقلاب اسلامى در حال حاضر تمام دنیاى اسلام را تحت تاثیر خود قرار داده است و مى‏توانیم به شما بگوییم که حتى آن دسته از مسلمانانى هم که اکنون آشکارا طرفدار شما نیستند قلبشان با شماست و در نیمه راه هستند، و فقط عامل زمان است که آنها را به سوى شما سوق خواهد داد. من فکر مى‏کنم که انقلاب اسلامى راه خود را در تمام نقاط دنیاى اسلام باز خواهد کرد و بر روى جهان غیراسلامى نیز تاثیر خود را خواهد گذارد.

امام  در مسیر انقلاب قدمی برای غیر رضای خدا برنداشت والا کارش به نتیجه نمی­رسید. این وعده الهی است. تمام تلاش او احیای کلمه الله بود. خودش هم غرق در توحید بود. برای خدا تصمیم می­گرفت. اگر غیر این بود از نظر دیپلماسی­های معمول این کاری که امام کردند درست نیست که به خاطر ارتداد شخصی مثل سلمان رشدی دستور اعدام او را بدهند.

امروز را که می­بینید آقایان چه دیپلماسی عزتمندانه­ای دارند؟ مواضع پر صلابت و سازش ناپذیر امام غرب و بخصوص آمریکا را دائماً تحقیر می­کرد. امام در جریان سلمان رشدی آنقدر محکم برخورد کردند که بوش پدر رئیس جمهور وقت امریکا براى اولین بار به مسلمانان امریکا به مناسبت عید فطر تبریک گفت.

در دیپلماسی ما قوی باشد یمن زیر بمباران آل یهود و آل سعود و امثال ذلک قرار نمی‌گیرد اگر دیپلماسی ما قوی باشد خیلی از اتفاقاتی که برای مسلمانان در سراسر کشورهای اسلامی به وجود می‌آید واقع نمی‌شود هر وقت دیپلماسی ما ضعیف شده مسلمانان در جاهای مختلف دنیا تحت ستم قرار گرفتند.

سیاست بازان غربى یکى پس از دیگرى سفراى خود را با ذلت‏ به­تهران­ فرستادند و عذرخواهى کردند. سران­کشورهاى اسلامى به ناچار این موضوع را محکوم کردند و حکم ارتداد سلمان رشدى در نزد افکار عمومى تثبیت ‏شد.

امروز هم مواضع قاطع و امام گونه رهبر معظم انقلاب در برابر غرب و آمریکا امید بخش و عزت آفرین و مایه دلگرمی همه دوستداران انقلاب در داخل و خارج از کشور است. و موارد زیادی در دوران حضرتشان اتفاق افتاده است.

من نزد تعدادی از مراجع درس خواندم. با بعضی نزدیک ۱۵ تا ۲۰ سال ارتباط درسی واخلاقی داشتم. فاصله امام با مراجع قبل و الان خیلی زیاد بود از همه جهت. امام شخصیتی مستقل و آزاد اندیش داشت و شاگردانش را هم اینگونه تربیت کرد. هرگز دعوت به خود نداشت. هرگز به دنبال مرجعیت نرفت، و کاری برای تثبیت آن نکرد.

به او گفتند رساله را به زبان اردو برای پاکستان تنظیم کنیم بفرستیم. سوال کردند مگر آنجا رساله نیست؟ هست ولی مربوط به مراجع دیگر است. فرمودند همان کافی است. با کسانی­که ارتباط با دنیا زدگان را کمالی برای خودشان می­دانستند و دنبال مریدبازی از افراد مال­دار و دارای ثروت بودند و در مقابل این افراد کرنش دارند به شدت مخالف بود و خودش هم هرگز با زراندوزان و ثروتمندان نزدیک نشد.

فریب فریبکاران را نمی­خورد و به کسی اجازه نمی­داد در امور شخصی­اش دخالت کند. امام نه می­ترسید و نه کسی را می­ترساند. وقتی همه علما و بزرگان به خاط موج اختناق و خفقانی که شاه ایجاد کرده بود زمین­گیر شده بودند؛ بر علیه شاه اعلامیه داد: که شما روی چنگیز مغول را سپید کردید.

برای تحریف این شخصیت بزرگ ببینید که استکبار چه خرج­ها و توطئه­ها که نکردند و نمی­کنند. اما اراده خدا چیز دیگری بود. در ماهنامه شاهد شماره ۱۸۴ سال ۶۸ از قول یکی از خبرگزاری­ها راجع به امام اینگونه گزارش می­دهد: آیت الله خمینی جهان را تکان داد، فردی بود با چهره ­ای مصمم و پولادین، راهنمای مطلق ایران، هرگز سازش نمی­کرد، هیچ نشانی از تردید در او دیده نمی­شد، جوری با قدرتمندان برخورد می­کرد کانه فاقد قدرت هستند.

امروز حفظ راه و نام و آرمان امام و انقلاب، فقط در گرو، حفظ وحدت همه مردم، حضور در صحنه، تقویت و تبعیت از رهبر معظم انقلاب به عنوان ولی فقیه است. راجع به شخصیت امام بحث فراوان است من اشاره کردم تا دوستان دنبال کنند بخصوص جوانان مطالعه کنند.

دستی در کار است که تحریف کنند و نگذارند که جوان‌ها با آرمان‌های امام آشنا شوند در گذشته صدا و سیما بیانات ایشان را بیشتر پخش میکرد. الان کمتر پخش می‌کند. و یک مسیر مسکوتی را گذاشتند. بخصوص وصیت‌نامه حضرت امام و منشورهایی که نوشتند مطالعه شود .

 امید است با توجه به اینکه ۴۰ سالگی، آغاز مرحله جدید حرکت انقلاب است، شاهد گسترش و استحکام بیش از پیش آرمان­ها و ارزش­های اسلامی در جامعه باشیم.

امروز قسمتی از اهداف انقلاب به ثمر رسیده. مثلاً رفع ظلم و ظالم از منطقه و جهان از آرمان­هاست که در مورد غده سرطانی منطقه، سران این رژیم پلید و حامیان پلیدتر به شدت آینده خودشان را در خطر می­بینند.

ایران گفتمان جهان بدون رژیم کودک کش را در جهان جا انداخته است. و خط مقاومت قدرتمند عمل کرده و این جرثومه فساد و نکبت در عالم را به شدت تحقیر کرده و به فضل پروردگار حیاتش رو به پایان است.

امروز دشمنان انقلاب، ذلیل‏تر از همیشه و دوستان انقلاب، عزیزتر از هر وقت دیگر در جهان هستند. آمریکا در این ۴۰ سال برای ما مشکل درست کرده و الآن هم مشکل داریم اما ایران در مقابل آمریکا هر روز قوی­تر از قبل بوده، و همیشه بزرگترین بازنده­ رویاروئی با ایران، آمریکا بوده است.

عزیزان سپاه امروز رسماً در نماز شرکت کردد خوب است یادی کنیم از ۱۸ بهمن سال ۶۱ که آغاز عملیات بزرگ والفجر مقدماتی در فکّه به فرماندهی سپاه انجام گرفت و منشاء برکات و پیروزی­های بعدی شد. عده‌ای از عزیزان سپاه امروز در نماز شرکت کردند تشکر می‌کنیم.

رزمایشی را ارتش داشت که بسیار رزمایش مهم و مقتدرانه ‌ای بود  و آثار و برکات و پیام‌های روشنی برای منطقه و خارج از منطقه داشت.

درباره کودتای کاملاً غربی توسط آمریکا در ونزوئلا قصد داشتم که نکاتی را عرض کنم  که در دست گرفتن منابع ونزوئلا و نفتی که در اختیار آنهاست از ریشه‌های این کودتا بود فرانسه هم اخیراً حرف‌هایی زده بود بر علیه ایران که آن هم جواب می‌خواهد و مطالبی درباره  سخنان سید حسن نصرالله بود که ان‌شاءالله در فرصتی دیگر.

طومارهایی اعتراضی نسبت به سخنران ۲۲ بهمن نوشته شده است. اعتراضی که دوستان دارند اعتراض به جایی است. البته این دعوت متوجه خود استان نیست. درباره اصل این موضوع هفته آینده صحبت خواهم کرد که وظیفه ما چه خواهد بود، اما یک هفته فرصت می دهیم که ببینیم دوستان تدبیر می کنند یا نه. ما می خواهیم کاری انقلابی انجام دهیم پس باید تمام شئونش رعایت شود.  ان شاء الله ملاحظه کنند و هزینه برای استان و منطقه و کشور درست نکنند.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.